Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zabrałem sie swego czasu za poważniejszą scenke 3d jako że mnie przycisneło sumienie że dawno już powinienem. Koncept powstał już jakiś czas temu jak nie miałem co ze sobą zrobić na przerwie miedzy lekcjami rysunku.

 

Koncepty:

 

skanowanie0009nw.jpg

 

skanowanie0010te.jpg

 

 

 

Wstępne rendery dla ustalenia najciekawszego kadru:

 

51hongkongofthexxvwwip1.jpg

 

51hongkongofthexxvwwip2.jpg

 

51hongkongofthexxvwwip3.jpg

 

 

Modelowanie:

 

51hongkongofthexxvwwip3.jpg

 

51hongkongofthexxvwwip5.jpg

 

51hongkongofthexxvwwip6.jpg

 

51hongkongofthexxvwwip7.jpg

 

 

Zacząłem na próbę mapować bramę w centrum ale chyba narazie nie wrzuce bo za mało tego. Komentarze i porady bardzo miło widziane :)

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Fajnie fajnie, taka japonia z elektroniką, dobrze sie zapowiada :) Oglądałeś Ghost in The Shell (1 i 2) ? Tam jest pare takich podobnyych motywów, moze cos Cie zainspiruje :)

 

Pozdrawiam,

Piotr Nowacki

Napisano
...

dac77: Ale szczegółów w bryle, czy załatwić to teksturą?

 

Wszystko zależy od tego w czym to będzie renderowane i jak lubisz. Ja lubię dawać dużo geometrii i program daje radę bo nie używam globalnej iluminacji. Wszystko to co wystaje powinno mieć geometrię. Jakieś drobne dziurki i reliefy mogą być spokojnie bumpem i teksturą zrobione. Dodaj takie rzeczy jak znaki, kamienie, pozostawione narzędzia i inne przedmioty, ogłoszenia na ścianach i zniszczenia (nie wszystkie dachówki muszą być idealne i ziemia też nie musi być równa). Pamiętaj też o zakrzywieniu w wyniku poddawania się materiałów grawitacji - dach w środkowej części delikatnie zakrzywiony do dołu.

Napisano

Yhym, tak też zrobię.

 

"Pamiętaj też o zakrzywieniu w wyniku poddawania się materiałów grawitacji - dach w środkowej części delikatnie zakrzywiony do dołu."

 

Jesteś pewien że takie zakrzywienie mogłoby mieć miejsce w prawdziwym świecie? :D

  • Like 1
Napisano

Zawsze ma miejsce. U mnie na dachu (nowy dom) jest pewnie z 5 cm. Drewno poddaje się pod wpływem ciężaru. Wiem że to wydaje się mało ważne ale tym różni się grafika komputerowa od projektowania CAD, który dąży tylko do przedstawienia ideału. Idealne linie proste i idealne okręgi to jednen z poważniejszych grzechów w 3D.

Napisano

Jeżeli jesteś w stanie dostrzec takie wygięcie w nowoczesnej konstrukcji gołym okiem, to szczerze zazdroszczę. Musisz mieć chyba miernik laserowy w oczach. Każdy kto łyknął trochę Wytrzymałości Materiałów wie, że takie odkształcenia są tak niewielkie, że bez odpowiedniej aparatury ani rusz. Co innego budowle sprzed kilku wieków. Wtedy odkształcenia są wręcz wskazane.

Napisano
velendil: oglądam mnóstwo anime ale Ghosta jeszcze nie widziałem - głupie nie?

A to ciekawe:)

 

Bardzo fajny pomysł i dobre podejście do sprawy... Normalnie mnie oświeciłeś comander_barnik. Chyba coś się we mnie rozwinęło:) Hehe, pewnie nie kminicie o co mi chodzi, bo ja też do końca nie kminię, ale rep już idzie:)

Napisano
Jeżeli jesteś w stanie dostrzec takie wygięcie w nowoczesnej konstrukcji gołym okiem, to szczerze zazdroszczę. Musisz mieć chyba miernik laserowy w oczach. Każdy kto łyknął trochę Wytrzymałości Materiałów wie, że takie odkształcenia są tak niewielkie, że bez odpowiedniej aparatury ani rusz. Co innego budowle sprzed kilku wieków. Wtedy odkształcenia są wręcz wskazane.

 

Nie mam pojęcia o konstrukcji. Znam się tylko trochę na grafice i rysunku. Byłem na dachu, robiłem obicia wokół kominów i patrzę a tu krzywo więc pytam się gościa czy to nie będzie problem a on "Co??? To???? Takie ciutkie? Gdzie tam. Blacha jest to nic prawie nie ma. Kierownik nie martw sie. Jakby była dachówka to dopiero by siadło."

Linie proste są nudne. Trzeba znaleźć złoty środek między porządkiem a chaosem - jak w muzyce.

Napisano

Była długa przerwa, zajmowałem się innymi rzeczami. Obecny stan pracy: część tekstur jeszcze domaluje część będzie normalnie w maxie z templatów. Ktoś ma jakieś rady jak by to przyśpieszyć? Koszmarnie powoli to idzie odkąd za tekstury się wziąłem.

 

 

Domyślny kadr jakiego użyje pod koniec:

53hongkongofthexxvwwip2.jpg

 

dodatkowy

53hongkongofthexxvwwip2.jpg

Napisano

Moje gratulacje. Widze że tak samo jak ja to twoja pierwsza scenka. Fajnie Ci wychodzi. Jak dobierzesz jeszcze odpowiednie kolory to będzie git majonez. Na dole przydała by się jakaś rzeźba terenu a nie sama textura, ale na pewno dodasz to ;) Ja mogę zaoferować pomoc w renderingu jeżeli będziesz potrzebował (i7 920 2,66GHz @ 4,00GHz / 6GB (3x2GB - 1600 MHz)

Napisano

troche grubo ciosane. Dac zarekomendował dużo detali i chyba miał racje. Pokazujesz wszystko z dość bliska.

Dachówki i dach generalnie troche bez sensu w szczegółach co troche sie wg mnie rzuca w oczy w tym ujęciu. Wpisz 'japanese rooftiles' w google akurat tego tam jest sporo.

 

Zapowiada sie sympatycznie jeśłi dasz rade to podciągnąć i dokończyć

Napisano

Teraz mam pytanie, ponieważ maluję te tekstury jakoś i raz wychodzi raz nie, kwestia jest taka ze koszmarnie wolno to idzie - musze mieć jakiś zły tryb pracy, tak wygląda jedna tekstura do bramy - czy ja powinienem rozkładać siatkę jak "pudełko" czy każdy element obok siebie upchnięte na jednym obrazku? Czym się te sposoby różnią no i przedewszystkim jak wy pracujecie?

 

bramamaintemplate.jpg

 

bramamaincolor.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności