AirUpThere Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Witam, mam taki problem, że za jasną cholerę nie potrafię uzyskać pewnego efektu. Chce by światło, które pada na dym wywoływało tam cienie i żeby strona dymu od strony światła (Omni, oczywiście 'picknięte' do Fuma) była mocniej oświetlone niż od 'zacienionej' strony. Bawię się z tym dziś cały dzień i kicha, włączam/wyłączam GlobalIllumination, cienie w Omni, włączam/wyłączam defaultowe światła i nic. Próbowałem też FinalRenderem ale też lipa. Podeprę się fotkami z przykładem tego efektu żebyście napewno zrozumieli co chcę uzyskać, z góry dzięki;) Bez tych cieni: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image15.jpg I z tym efektem: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image14.jpg
jaras Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 w opcjach swiatła - w zakładce shadow/parameters włącz "atmosphere shadows"
AirUpThere Napisano 3 Czerwiec 2010 Autor Napisano 3 Czerwiec 2010 (edytowane) Lipa, działa to na wszystko tylko nie na ten dym... Przykładowa scena, jeśli komuś się chce i potrafi niech tam wprowadzi ustawienia by to działało i potem opisze co zostało zmienione: http://www.sendspace.com/file/mgm5zs Edytowane 3 Czerwiec 2010 przez AirUpThere
wesol Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 wlacz Cast Shadows i Receive Shadows w zakladce Render, roleta Smoke
AirUpThere Napisano 3 Czerwiec 2010 Autor Napisano 3 Czerwiec 2010 Dzięki za odpowiedź ale zero zmian, gdzie bym nie ruszył Omni render identyczny
wesol Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Ciężko mi powiedzieć co pomoże z vrayem, bo po prostu go nie mam. u mnie to wyglada tak: i render scanline Cast Shadows i Receive Shadows właczone. zmieniłem tylko General -> spacing na 0,474 i obj/src Smoke amount na 20
AirUpThere Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 (edytowane) U Ciebie to definitywnie działa. A czego użyłeś do renderu? EDIT: Jeszcze takie pytanko, nie wiesz który parametr/parametry odpowiadają za "kłebiastość" dymu? Chce uzyskać coś takiego: A mi wychodzi mleko xD (w tym filmiku te cienie idealnie widać) Edytowane 4 Czerwiec 2010 przez AirUpThere
wesol Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 w poście wyżej wszystko napisałem. tu masz większość opcji zilustrowanych http://www.community.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=45:fumefx-properties&catid=34:fume-fx&Itemid=50 dokładnie ten sam efekt chce uzyskać. mi po 1 dniu zabawy wyszło coś takiego http://vimeo.com/12231667 jak się czegoś dowiem to napisze :) może to Ci pomoże http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=6395142&postcount=3026 1
AirUpThere Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 Jestem już na dobrej drodze do kłębiastości, jak coś zapodam ustawienia i projekt:)
AirUpThere Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 (edytowane) Narazie coś takiego: http://img80.imageshack.us/img80/6224/dyme.jpg Ale to jeszcze nie to o co chodzi.. Popatrz, dym daje cień na planea a jeden obłok na drugiego nie daje... Lipa http://img217.imageshack.us/img217/255/dymekf.jpg EDIT: DZIAŁAJĄ MI CIENIE:D:D Zmieniłem tylko światło z omni na targeta:D http://img191.imageshack.us/img191/904/kurwan.jpg Edytowane 4 Czerwiec 2010 przez AirUpThere
wesol Napisano 6 Czerwiec 2010 Napisano 6 Czerwiec 2010 (edytowane) początek fajny :) http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=183&t=488822&page=217&pp=15 w ostatnich postach jest kilka scen Edytowane 6 Czerwiec 2010 przez wesol 1
AirUpThere Napisano 7 Czerwiec 2010 Autor Napisano 7 Czerwiec 2010 (edytowane) zrobilem przyjemny dym z cieniami: http://www.youtube.com/watch?v=EHx3orKn00U Edytowane 7 Czerwiec 2010 przez jaras
jaras Napisano 7 Czerwiec 2010 Napisano 7 Czerwiec 2010 no i gitarka ! wygląda fajnie wrzucisz scenkę ?
aduko Napisano 7 Czerwiec 2010 Napisano 7 Czerwiec 2010 zrobilem przyjemny dym z cieniami: http://www.youtube.com/watch?v=EHx3orKn00U Wygląda jak rozpalający się węglik do shishy :)
Shogun 3D Napisano 8 Czerwiec 2010 Napisano 8 Czerwiec 2010 Co do kłębistości o jaką Ci chodziło, to bardzo ważna jest skala sceny. Fume bazuje na jednostkach SI w kwestii fizyki ognia i dymu, innymi słowy nie zrobisz burzy w szklance wody, potrzebujesz do tego co najmniej jeziorka.
AirUpThere Napisano 8 Czerwiec 2010 Autor Napisano 8 Czerwiec 2010 Shogun 3D @ dzięki za wyjaśnienie, rozjaśniło mi to:) scenka: http://www.sendspace.com/file/opyvos Bierzcie i korzystajcie:D 1
jaras Napisano 8 Czerwiec 2010 Napisano 8 Czerwiec 2010 (edytowane) Shogun 3D jak sam napisałes wszystko zalezy od skali sceny - więc robiac ja odpowiednio mniejszą podejrzewam ze mozna by jednak zrobic burzę w szklance wody ;) Air- obejrzałem Twoją scenkę i chyba mozesz jeszcze podbic parametr Simulation/Turbulence Noise/Detail na 5 troszkę to spowolni czas renderu ale jest dokładniejszy dymek Edytowane 8 Czerwiec 2010 przez jaras
AirUpThere Napisano 8 Czerwiec 2010 Autor Napisano 8 Czerwiec 2010 Spróbuje jak wrócę ze szkoły, właśnie spadam bo mam na popołudnie ;/
AirUpThere Napisano 9 Czerwiec 2010 Autor Napisano 9 Czerwiec 2010 No i kłębiasty w miarę:D http://img535.imageshack.us/img535/719/dymt.jpg
Shogun 3D Napisano 9 Czerwiec 2010 Napisano 9 Czerwiec 2010 Popracuj nad skalą noise'a, bo się tilluje i dodaj wiatr, a najlepiej kila różnych wiatrów o różnej turbulencji.
AirUpThere Napisano 9 Czerwiec 2010 Autor Napisano 9 Czerwiec 2010 Dzięki za wskazówki, wiatr jest tylko to jedna z pierwszych klatek więc nie zdążył "zdmuchnąć" go jeszcze:D
MaxymilianMax Napisano 1 Lipiec 2010 Napisano 1 Lipiec 2010 ROk temu w to się bawiłem(zabawa + próba wykorzystania w projekcie), i robiłem dymy jakie mi się zachciało (; , to było rok temu dziś jeszcze coś tam pamiętam..Szkoda że 19sto stronicowy wątek o wyczynach z ogniem wylądował w Archiwum.. Poniżej 2 ujęcia/klatki trochę kłębiastego dymu które tam wrzucałem
wesol Napisano 3 Lipiec 2010 Napisano 3 Lipiec 2010 fajne, tylko co to miało być? używałeś krakatoa? zaraz przeszukam te archiwum mi się udało na razie coś takiego zrobić http://vimeo.com/12677806
MaxymilianMax Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 wesol bez krakatoa, jeszcze nigdy tego bajeru nie używałem ;) To miał być gęsty ogień + gęsty dym. SPodobało mi sie bo na górze wyszłą bajkowa głowa psa ;)
AirUpThere Napisano 15 Lipiec 2010 Autor Napisano 15 Lipiec 2010 (edytowane) jeśli kogoś interesuje mogę udostępnić Stary ja chętnie to wezmę, o taki efekt mi chodziło! I przybliż mi Twój sprzęt, parametry renderu i czas jeśli pamiętasz, jestem tego bardzo ciekaw:) Starałem się zrobić dym z jak największą ilością szczegółów i o to co mi wyszło: (to jest 14 klatka symulacji na którą czekałem z 1,5h) http://img340.imageshack.us/img340/6266/firewallpaper.jpg Edytowane 15 Lipiec 2010 przez AirUpThere
kosaprzemo Napisano 27 Maj 2011 Napisano 27 Maj 2011 Czy ktoś z was może wie jak sprawić żeby ogień dawał światło? Bo próbowałem, ale szczerze mówiąc nie wiem nawet od czego zacząć.
ApaczoS Napisano 27 Maj 2011 Napisano 27 Maj 2011 (edytowane) Zakładka Indirect Illumination(GI) w ustawieniach rendera. Dodatkowo w ustawieniach Fume w zakładce render możesz regulować intensywność "światła", patrz screen:) Edytowane 27 Maj 2011 przez ApaczoS
kosaprzemo Napisano 28 Maj 2011 Napisano 28 Maj 2011 Cieszę się że istnieje to forum :P więcej i szybciej można się nauczyć niż szukanie+oglądanie tutków. Dzięki za pomoc :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się