Jump to content
AirUpThere

VRay + FumeFX

Recommended Posts

Witam, mam taki problem, że za jasną cholerę nie potrafię uzyskać pewnego efektu. Chce by światło, które pada na dym wywoływało tam cienie i żeby strona dymu od strony światła (Omni, oczywiście 'picknięte' do Fuma) była mocniej oświetlone niż od 'zacienionej' strony. Bawię się z tym dziś cały dzień i kicha, włączam/wyłączam GlobalIllumination, cienie w Omni, włączam/wyłączam defaultowe światła i nic. Próbowałem też FinalRenderem ale też lipa.

Podeprę się fotkami z przykładem tego efektu żebyście napewno zrozumieli co chcę uzyskać, z góry dzięki;)

 

Bez tych cieni:

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image15.jpg

 

I z tym efektem:

 

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image14.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

w opcjach swiatła - w zakładce shadow/parameters włącz "atmosphere shadows"

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlacz Cast Shadows i Receive Shadows w zakladce Render, roleta Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko mi powiedzieć co pomoże z vrayem, bo po prostu go nie mam.

 

u mnie to wyglada tak: bez.jpg i z.jpg

 

render scanline Cast Shadows i Receive Shadows właczone.

zmieniłem tylko General -> spacing na 0,474 i obj/src Smoke amount na 20

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Ciebie to definitywnie działa. A czego użyłeś do renderu?

 

EDIT: Jeszcze takie pytanko, nie wiesz który parametr/parametry odpowiadają za "kłebiastość" dymu? Chce uzyskać coś takiego:

 

A mi wychodzi mleko xD (w tym filmiku te cienie idealnie widać)

Edited by AirUpThere

Share this post


Link to post
Share on other sites

w poście wyżej wszystko napisałem.

 

tu masz większość opcji zilustrowanych

http://www.community.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=45:fumefx-properties&catid=34:fume-fx&Itemid=50

 

dokładnie ten sam efekt chce uzyskać. mi po 1 dniu zabawy wyszło coś takiego http://vimeo.com/12231667

jak się czegoś dowiem to napisze :)

 

może to Ci pomoże

http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=6395142&postcount=3026

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narazie coś takiego: http://img80.imageshack.us/img80/6224/dyme.jpg

 

Ale to jeszcze nie to o co chodzi..

 

Popatrz, dym daje cień na planea a jeden obłok na drugiego nie daje... Lipa

 

http://img217.imageshack.us/img217/255/dymekf.jpg

 

EDIT: DZIAŁAJĄ MI CIENIE:D:D Zmieniłem tylko światło z omni na targeta:D

 

http://img191.imageshack.us/img191/904/kurwan.jpg

Edited by AirUpThere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do kłębistości o jaką Ci chodziło, to bardzo ważna jest skala sceny. Fume bazuje na jednostkach SI w kwestii fizyki ognia i dymu, innymi słowy nie zrobisz burzy w szklance wody, potrzebujesz do tego co najmniej jeziorka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shogun 3D jak sam napisałes wszystko zalezy od skali sceny - więc robiac ja odpowiednio mniejszą podejrzewam ze mozna by jednak zrobic burzę w szklance wody ;)

 

Air- obejrzałem Twoją scenkę i chyba mozesz jeszcze podbic parametr Simulation/Turbulence Noise/Detail na 5 troszkę to spowolni czas renderu ale jest dokładniejszy dymek

Edited by jaras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popracuj nad skalą noise'a, bo się tilluje i dodaj wiatr, a najlepiej kila różnych wiatrów o różnej turbulencji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wskazówki, wiatr jest tylko to jedna z pierwszych klatek więc nie zdążył "zdmuchnąć" go jeszcze:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ROk temu w to się bawiłem(zabawa + próba wykorzystania w projekcie), i robiłem dymy jakie mi się zachciało (; , to było rok temu dziś jeszcze coś tam pamiętam..Szkoda że 19sto stronicowy wątek o wyczynach z ogniem wylądował w Archiwum.. Poniżej 2 ujęcia/klatki trochę kłębiastego dymu które tam wrzucałem

 

89710726.jpg

68718539.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy