Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, mam taki problem, że za jasną cholerę nie potrafię uzyskać pewnego efektu. Chce by światło, które pada na dym wywoływało tam cienie i żeby strona dymu od strony światła (Omni, oczywiście 'picknięte' do Fuma) była mocniej oświetlone niż od 'zacienionej' strony. Bawię się z tym dziś cały dzień i kicha, włączam/wyłączam GlobalIllumination, cienie w Omni, włączam/wyłączam defaultowe światła i nic. Próbowałem też FinalRenderem ale też lipa.

Podeprę się fotkami z przykładem tego efektu żebyście napewno zrozumieli co chcę uzyskać, z góry dzięki;)

 

Bez tych cieni:

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image15.jpg

 

I z tym efektem:

 

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image14.jpg

  • Odpowiedzi 31
  • Wyświetleń 6,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w opcjach swiatła - w zakładce shadow/parameters włącz "atmosphere shadows"

Napisano
  • Autor

Lipa, działa to na wszystko tylko nie na ten dym...

 

Przykładowa scena, jeśli komuś się chce i potrafi niech tam wprowadzi ustawienia by to działało i potem opisze co zostało zmienione:

 

http://www.sendspace.com/file/mgm5zs

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

wlacz Cast Shadows i Receive Shadows w zakladce Render, roleta Smoke

Napisano

Ciężko mi powiedzieć co pomoże z vrayem, bo po prostu go nie mam.

 

u mnie to wyglada tak: bez.jpg i z.jpg

 

render scanline Cast Shadows i Receive Shadows właczone.

zmieniłem tylko General -> spacing na 0,474 i obj/src Smoke amount na 20

Napisano
  • Autor

U Ciebie to definitywnie działa. A czego użyłeś do renderu?

 

EDIT: Jeszcze takie pytanko, nie wiesz który parametr/parametry odpowiadają za "kłebiastość" dymu? Chce uzyskać coś takiego:

 

A mi wychodzi mleko xD (w tym filmiku te cienie idealnie widać)

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

w poście wyżej wszystko napisałem.

 

tu masz większość opcji zilustrowanych

http://www.community.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=45:fumefx-properties&catid=34:fume-fx&Itemid=50

 

dokładnie ten sam efekt chce uzyskać. mi po 1 dniu zabawy wyszło coś takiego http://vimeo.com/12231667

jak się czegoś dowiem to napisze :)

 

może to Ci pomoże

http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=6395142&postcount=3026

Napisano
  • Autor

Narazie coś takiego: http://img80.imageshack.us/img80/6224/dyme.jpg

 

Ale to jeszcze nie to o co chodzi..

 

Popatrz, dym daje cień na planea a jeden obłok na drugiego nie daje... Lipa

 

http://img217.imageshack.us/img217/255/dymekf.jpg

 

EDIT: DZIAŁAJĄ MI CIENIE:D:D Zmieniłem tylko światło z omni na targeta:D

 

http://img191.imageshack.us/img191/904/kurwan.jpg

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

Co do kłębistości o jaką Ci chodziło, to bardzo ważna jest skala sceny. Fume bazuje na jednostkach SI w kwestii fizyki ognia i dymu, innymi słowy nie zrobisz burzy w szklance wody, potrzebujesz do tego co najmniej jeziorka.

Napisano

Shogun 3D jak sam napisałes wszystko zalezy od skali sceny - więc robiac ja odpowiednio mniejszą podejrzewam ze mozna by jednak zrobic burzę w szklance wody ;)

 

Air- obejrzałem Twoją scenkę i chyba mozesz jeszcze podbic parametr Simulation/Turbulence Noise/Detail na 5 troszkę to spowolni czas renderu ale jest dokładniejszy dymek

Edytowane przez jaras

Napisano

Popracuj nad skalą noise'a, bo się tilluje i dodaj wiatr, a najlepiej kila różnych wiatrów o różnej turbulencji.

Napisano
  • Autor

Dzięki za wskazówki, wiatr jest tylko to jedna z pierwszych klatek więc nie zdążył "zdmuchnąć" go jeszcze:D

Napisano

ROk temu w to się bawiłem(zabawa + próba wykorzystania w projekcie), i robiłem dymy jakie mi się zachciało (; , to było rok temu dziś jeszcze coś tam pamiętam..Szkoda że 19sto stronicowy wątek o wyczynach z ogniem wylądował w Archiwum.. Poniżej 2 ujęcia/klatki trochę kłębiastego dymu które tam wrzucałem

 

89710726.jpg

68718539.jpg

Napisano

wesol bez krakatoa, jeszcze nigdy tego bajeru nie używałem ;) To miał być gęsty ogień + gęsty dym. SPodobało mi sie bo na górze wyszłą bajkowa głowa psa ;)

Napisano
  • Autor
jeśli kogoś interesuje mogę udostępnić

 

Stary ja chętnie to wezmę, o taki efekt mi chodziło!

 

I przybliż mi Twój sprzęt, parametry renderu i czas jeśli pamiętasz, jestem tego bardzo ciekaw:)

 

Starałem się zrobić dym z jak największą ilością szczegółów i o to co mi wyszło:

 

(to jest 14 klatka symulacji na którą czekałem z 1,5h)

 

http://img340.imageshack.us/img340/6266/firewallpaper.jpg

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

Czy ktoś z was może wie jak sprawić żeby ogień dawał światło? Bo próbowałem, ale szczerze mówiąc nie wiem nawet od czego zacząć.

Napisano

Zakładka Indirect Illumination(GI) w ustawieniach rendera. Dodatkowo w ustawieniach Fume w zakładce render możesz regulować intensywność "światła", patrz screen:)

Edytowane przez ApaczoS

Napisano

Cieszę się że istnieje to forum :P więcej i szybciej można się nauczyć niż szukanie+oglądanie tutków. Dzięki za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności