Napisano 3 Czerwiec 201014 l Witam, mam taki problem, że za jasną cholerę nie potrafię uzyskać pewnego efektu. Chce by światło, które pada na dym wywoływało tam cienie i żeby strona dymu od strony światła (Omni, oczywiście 'picknięte' do Fuma) była mocniej oświetlone niż od 'zacienionej' strony. Bawię się z tym dziś cały dzień i kicha, włączam/wyłączam GlobalIllumination, cienie w Omni, włączam/wyłączam defaultowe światła i nic. Próbowałem też FinalRenderem ale też lipa. Podeprę się fotkami z przykładem tego efektu żebyście napewno zrozumieli co chcę uzyskać, z góry dzięki;) Bez tych cieni: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image15.jpg I z tym efektem: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image14.jpg
Napisano 3 Czerwiec 201014 l w opcjach swiatła - w zakładce shadow/parameters włącz "atmosphere shadows"
Napisano 3 Czerwiec 201014 l Autor Lipa, działa to na wszystko tylko nie na ten dym... Przykładowa scena, jeśli komuś się chce i potrafi niech tam wprowadzi ustawienia by to działało i potem opisze co zostało zmienione: http://www.sendspace.com/file/mgm5zs Edytowane 3 Czerwiec 201014 l przez AirUpThere
Napisano 3 Czerwiec 201014 l Autor Dzięki za odpowiedź ale zero zmian, gdzie bym nie ruszył Omni render identyczny
Napisano 4 Czerwiec 201014 l Ciężko mi powiedzieć co pomoże z vrayem, bo po prostu go nie mam. u mnie to wyglada tak: i render scanline Cast Shadows i Receive Shadows właczone. zmieniłem tylko General -> spacing na 0,474 i obj/src Smoke amount na 20
Napisano 4 Czerwiec 201014 l Autor U Ciebie to definitywnie działa. A czego użyłeś do renderu? EDIT: Jeszcze takie pytanko, nie wiesz który parametr/parametry odpowiadają za "kłebiastość" dymu? Chce uzyskać coś takiego: A mi wychodzi mleko xD (w tym filmiku te cienie idealnie widać) Edytowane 4 Czerwiec 201014 l przez AirUpThere
Napisano 4 Czerwiec 201014 l w poście wyżej wszystko napisałem. tu masz większość opcji zilustrowanych http://www.community.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=45:fumefx-properties&catid=34:fume-fx&Itemid=50 dokładnie ten sam efekt chce uzyskać. mi po 1 dniu zabawy wyszło coś takiego http://vimeo.com/12231667 jak się czegoś dowiem to napisze :) może to Ci pomoże http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=6395142&postcount=3026
Napisano 4 Czerwiec 201014 l Autor Jestem już na dobrej drodze do kłębiastości, jak coś zapodam ustawienia i projekt:)
Napisano 4 Czerwiec 201014 l Autor Narazie coś takiego: http://img80.imageshack.us/img80/6224/dyme.jpg Ale to jeszcze nie to o co chodzi.. Popatrz, dym daje cień na planea a jeden obłok na drugiego nie daje... Lipa http://img217.imageshack.us/img217/255/dymekf.jpg EDIT: DZIAŁAJĄ MI CIENIE:D:D Zmieniłem tylko światło z omni na targeta:D http://img191.imageshack.us/img191/904/kurwan.jpg Edytowane 4 Czerwiec 201014 l przez AirUpThere
Napisano 6 Czerwiec 201014 l początek fajny :) http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=183&t=488822&page=217&pp=15 w ostatnich postach jest kilka scen Edytowane 6 Czerwiec 201014 l przez wesol
Napisano 7 Czerwiec 201014 l Autor zrobilem przyjemny dym z cieniami: http://www.youtube.com/watch?v=EHx3orKn00U Edytowane 7 Czerwiec 201014 l przez jaras
Napisano 7 Czerwiec 201014 l zrobilem przyjemny dym z cieniami: http://www.youtube.com/watch?v=EHx3orKn00U Wygląda jak rozpalający się węglik do shishy :)
Napisano 8 Czerwiec 201014 l Co do kłębistości o jaką Ci chodziło, to bardzo ważna jest skala sceny. Fume bazuje na jednostkach SI w kwestii fizyki ognia i dymu, innymi słowy nie zrobisz burzy w szklance wody, potrzebujesz do tego co najmniej jeziorka.
Napisano 8 Czerwiec 201014 l Autor Shogun 3D @ dzięki za wyjaśnienie, rozjaśniło mi to:) scenka: http://www.sendspace.com/file/opyvos Bierzcie i korzystajcie:D
Napisano 8 Czerwiec 201014 l Shogun 3D jak sam napisałes wszystko zalezy od skali sceny - więc robiac ja odpowiednio mniejszą podejrzewam ze mozna by jednak zrobic burzę w szklance wody ;) Air- obejrzałem Twoją scenkę i chyba mozesz jeszcze podbic parametr Simulation/Turbulence Noise/Detail na 5 troszkę to spowolni czas renderu ale jest dokładniejszy dymek Edytowane 8 Czerwiec 201014 l przez jaras
Napisano 8 Czerwiec 201014 l Autor Spróbuje jak wrócę ze szkoły, właśnie spadam bo mam na popołudnie ;/
Napisano 9 Czerwiec 201014 l Autor No i kłębiasty w miarę:D http://img535.imageshack.us/img535/719/dymt.jpg
Napisano 9 Czerwiec 201014 l Popracuj nad skalą noise'a, bo się tilluje i dodaj wiatr, a najlepiej kila różnych wiatrów o różnej turbulencji.
Napisano 9 Czerwiec 201014 l Autor Dzięki za wskazówki, wiatr jest tylko to jedna z pierwszych klatek więc nie zdążył "zdmuchnąć" go jeszcze:D
Napisano 1 Lipiec 201014 l ROk temu w to się bawiłem(zabawa + próba wykorzystania w projekcie), i robiłem dymy jakie mi się zachciało (; , to było rok temu dziś jeszcze coś tam pamiętam..Szkoda że 19sto stronicowy wątek o wyczynach z ogniem wylądował w Archiwum.. Poniżej 2 ujęcia/klatki trochę kłębiastego dymu które tam wrzucałem
Napisano 3 Lipiec 201014 l fajne, tylko co to miało być? używałeś krakatoa? zaraz przeszukam te archiwum mi się udało na razie coś takiego zrobić http://vimeo.com/12677806
Napisano 5 Lipiec 201014 l wesol bez krakatoa, jeszcze nigdy tego bajeru nie używałem ;) To miał być gęsty ogień + gęsty dym. SPodobało mi sie bo na górze wyszłą bajkowa głowa psa ;)
Napisano 15 Lipiec 201014 l Autor jeśli kogoś interesuje mogę udostępnić Stary ja chętnie to wezmę, o taki efekt mi chodziło! I przybliż mi Twój sprzęt, parametry renderu i czas jeśli pamiętasz, jestem tego bardzo ciekaw:) Starałem się zrobić dym z jak największą ilością szczegółów i o to co mi wyszło: (to jest 14 klatka symulacji na którą czekałem z 1,5h) http://img340.imageshack.us/img340/6266/firewallpaper.jpg Edytowane 15 Lipiec 201014 l przez AirUpThere
Napisano 27 Maj 201113 l Czy ktoś z was może wie jak sprawić żeby ogień dawał światło? Bo próbowałem, ale szczerze mówiąc nie wiem nawet od czego zacząć.
Napisano 27 Maj 201113 l Zakładka Indirect Illumination(GI) w ustawieniach rendera. Dodatkowo w ustawieniach Fume w zakładce render możesz regulować intensywność "światła", patrz screen:) Edytowane 27 Maj 201113 l przez ApaczoS
Napisano 28 Maj 201113 l Cieszę się że istnieje to forum :P więcej i szybciej można się nauczyć niż szukanie+oglądanie tutków. Dzięki za pomoc :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto