Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, mam taki problem, że za jasną cholerę nie potrafię uzyskać pewnego efektu. Chce by światło, które pada na dym wywoływało tam cienie i żeby strona dymu od strony światła (Omni, oczywiście 'picknięte' do Fuma) była mocniej oświetlone niż od 'zacienionej' strony. Bawię się z tym dziś cały dzień i kicha, włączam/wyłączam GlobalIllumination, cienie w Omni, włączam/wyłączam defaultowe światła i nic. Próbowałem też FinalRenderem ale też lipa.

Podeprę się fotkami z przykładem tego efektu żebyście napewno zrozumieli co chcę uzyskać, z góry dzięki;)

 

Bez tych cieni:

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image15.jpg

 

I z tym efektem:

 

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image14.jpg

  • Odpowiedzi 31
  • Wyświetleń 6,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w opcjach swiatła - w zakładce shadow/parameters włącz "atmosphere shadows"

Napisano
  • Autor

Lipa, działa to na wszystko tylko nie na ten dym...

 

Przykładowa scena, jeśli komuś się chce i potrafi niech tam wprowadzi ustawienia by to działało i potem opisze co zostało zmienione:

 

http://www.sendspace.com/file/mgm5zs

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

wlacz Cast Shadows i Receive Shadows w zakladce Render, roleta Smoke

Napisano

Ciężko mi powiedzieć co pomoże z vrayem, bo po prostu go nie mam.

 

u mnie to wyglada tak: bez.jpg i z.jpg

 

render scanline Cast Shadows i Receive Shadows właczone.

zmieniłem tylko General -> spacing na 0,474 i obj/src Smoke amount na 20

Napisano
  • Autor

U Ciebie to definitywnie działa. A czego użyłeś do renderu?

 

EDIT: Jeszcze takie pytanko, nie wiesz który parametr/parametry odpowiadają za "kłebiastość" dymu? Chce uzyskać coś takiego:

 

A mi wychodzi mleko xD (w tym filmiku te cienie idealnie widać)

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

w poście wyżej wszystko napisałem.

 

tu masz większość opcji zilustrowanych

http://www.community.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=45:fumefx-properties&catid=34:fume-fx&Itemid=50

 

dokładnie ten sam efekt chce uzyskać. mi po 1 dniu zabawy wyszło coś takiego http://vimeo.com/12231667

jak się czegoś dowiem to napisze :)

 

może to Ci pomoże

http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=6395142&postcount=3026

Napisano
  • Autor

Narazie coś takiego: http://img80.imageshack.us/img80/6224/dyme.jpg

 

Ale to jeszcze nie to o co chodzi..

 

Popatrz, dym daje cień na planea a jeden obłok na drugiego nie daje... Lipa

 

http://img217.imageshack.us/img217/255/dymekf.jpg

 

EDIT: DZIAŁAJĄ MI CIENIE:D:D Zmieniłem tylko światło z omni na targeta:D

 

http://img191.imageshack.us/img191/904/kurwan.jpg

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

Co do kłębistości o jaką Ci chodziło, to bardzo ważna jest skala sceny. Fume bazuje na jednostkach SI w kwestii fizyki ognia i dymu, innymi słowy nie zrobisz burzy w szklance wody, potrzebujesz do tego co najmniej jeziorka.

Napisano

Shogun 3D jak sam napisałes wszystko zalezy od skali sceny - więc robiac ja odpowiednio mniejszą podejrzewam ze mozna by jednak zrobic burzę w szklance wody ;)

 

Air- obejrzałem Twoją scenkę i chyba mozesz jeszcze podbic parametr Simulation/Turbulence Noise/Detail na 5 troszkę to spowolni czas renderu ale jest dokładniejszy dymek

Edytowane przez jaras

Napisano

Popracuj nad skalą noise'a, bo się tilluje i dodaj wiatr, a najlepiej kila różnych wiatrów o różnej turbulencji.

Napisano
  • Autor

Dzięki za wskazówki, wiatr jest tylko to jedna z pierwszych klatek więc nie zdążył "zdmuchnąć" go jeszcze:D

Napisano

ROk temu w to się bawiłem(zabawa + próba wykorzystania w projekcie), i robiłem dymy jakie mi się zachciało (; , to było rok temu dziś jeszcze coś tam pamiętam..Szkoda że 19sto stronicowy wątek o wyczynach z ogniem wylądował w Archiwum.. Poniżej 2 ujęcia/klatki trochę kłębiastego dymu które tam wrzucałem

 

89710726.jpg

68718539.jpg

Napisano

wesol bez krakatoa, jeszcze nigdy tego bajeru nie używałem ;) To miał być gęsty ogień + gęsty dym. SPodobało mi sie bo na górze wyszłą bajkowa głowa psa ;)

Napisano
  • Autor
jeśli kogoś interesuje mogę udostępnić

 

Stary ja chętnie to wezmę, o taki efekt mi chodziło!

 

I przybliż mi Twój sprzęt, parametry renderu i czas jeśli pamiętasz, jestem tego bardzo ciekaw:)

 

Starałem się zrobić dym z jak największą ilością szczegółów i o to co mi wyszło:

 

(to jest 14 klatka symulacji na którą czekałem z 1,5h)

 

http://img340.imageshack.us/img340/6266/firewallpaper.jpg

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

Czy ktoś z was może wie jak sprawić żeby ogień dawał światło? Bo próbowałem, ale szczerze mówiąc nie wiem nawet od czego zacząć.

Napisano

Zakładka Indirect Illumination(GI) w ustawieniach rendera. Dodatkowo w ustawieniach Fume w zakładce render możesz regulować intensywność "światła", patrz screen:)

Edytowane przez ApaczoS

Napisano

Cieszę się że istnieje to forum :P więcej i szybciej można się nauczyć niż szukanie+oglądanie tutków. Dzięki za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.