Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam, mam taki problem, 偶e za jasn膮 choler臋 nie potrafi臋 uzyska膰 pewnego efektu. Chce by 艣wiat艂o, kt贸re pada na dym wywo艂ywa艂o tam cienie i 偶eby strona dymu od strony 艣wiat艂a (Omni, oczywi艣cie 'pickni臋te' do Fuma) by艂a mocniej o艣wietlone ni偶 od 'zacienionej' strony. Bawi臋 si臋 z tym dzi艣 ca艂y dzie艅 i kicha, w艂膮czam/wy艂膮czam GlobalIllumination, cienie w Omni, w艂膮czam/wy艂膮czam defaultowe 艣wiat艂a i nic. Pr贸bowa艂em te偶 FinalRenderem ale te偶 lipa.

Podepr臋 si臋 fotkami z przyk艂adem tego efektu 偶eby艣cie napewno zrozumieli co chc臋 uzyska膰, z g贸ry dzi臋ki;)

Bez tych cieni:

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image15.jpg

I z tym efektem:

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/images/image14.jpg

  • Odpowiedzi 31
  • Wy艣wietle艅 6,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w opcjach swiat艂a - w zak艂adce shadow/parameters w艂膮cz "atmosphere shadows"

Napisano
  • Autor

Lipa, dzia艂a to na wszystko tylko nie na ten dym...

Przyk艂adowa scena, je艣li komu艣 si臋 chce i potrafi niech tam wprowadzi ustawienia by to dzia艂a艂o i potem opisze co zosta艂o zmienione:

http://www.sendspace.com/file/mgm5zs

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

wlacz Cast Shadows i Receive Shadows w zakladce Render, roleta Smoke

Napisano

Ci臋偶ko mi powiedzie膰 co pomo偶e z vrayem, bo po prostu go nie mam.

u mnie to wyglada tak: bez.jpg i z.jpg

render scanline Cast Shadows i Receive Shadows w艂aczone.

zmieni艂em tylko General -> spacing na 0,474 i obj/src Smoke amount na 20

Napisano
  • Autor

U Ciebie to definitywnie dzia艂a. A czego u偶y艂e艣 do renderu?

EDIT: Jeszcze takie pytanko, nie wiesz kt贸ry parametr/parametry odpowiadaj膮 za "k艂ebiasto艣膰" dymu? Chce uzyska膰 co艣 takiego:

A mi wychodzi mleko xD (w tym filmiku te cienie idealnie wida膰)

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

w po艣cie wy偶ej wszystko napisa艂em.

tu masz wi臋kszo艣膰 opcji zilustrowanych

http://www.community.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=45:fumefx-properties&catid=34:fume-fx&Itemid=50

dok艂adnie ten sam efekt chce uzyska膰. mi po 1 dniu zabawy wysz艂o co艣 takiego http://vimeo.com/12231667

jak si臋 czego艣 dowiem to napisze :)

mo偶e to Ci pomo偶e

http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=6395142&postcount=3026

Napisano
  • Autor

Narazie co艣 takiego: http://img80.imageshack.us/img80/6224/dyme.jpg

Ale to jeszcze nie to o co chodzi..

Popatrz, dym daje cie艅 na planea a jeden ob艂ok na drugiego nie daje... Lipa

http://img217.imageshack.us/img217/255/dymekf.jpg

EDIT: DZIA艁AJ膭 MI CIENIE:D:D Zmieni艂em tylko 艣wiat艂o z omni na targeta:D

http://img191.imageshack.us/img191/904/kurwan.jpg

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

Co do k艂臋bisto艣ci o jak膮 Ci chodzi艂o, to bardzo wa偶na jest skala sceny. Fume bazuje na jednostkach SI w kwestii fizyki ognia i dymu, innymi s艂owy nie zrobisz burzy w szklance wody, potrzebujesz do tego co najmniej jeziorka.

Napisano

Shogun 3D jak sam napisa艂es wszystko zalezy od skali sceny - wi臋c robiac ja odpowiednio mniejsz膮 podejrzewam ze mozna by jednak zrobic burz臋 w szklance wody ;)

Air- obejrza艂em Twoj膮 scenk臋 i chyba mozesz jeszcze podbic parametr Simulation/Turbulence Noise/Detail na 5 troszk臋 to spowolni czas renderu ale jest dok艂adniejszy dymek

Edytowane przez jaras

Napisano

Popracuj nad skal膮 noise'a, bo si臋 tilluje i dodaj wiatr, a najlepiej kila r贸偶nych wiatr贸w o r贸偶nej turbulencji.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki za wskaz贸wki, wiatr jest tylko to jedna z pierwszych klatek wi臋c nie zd膮偶y艂 "zdmuchn膮膰" go jeszcze:D

Napisano

ROk temu w to si臋 bawi艂em(zabawa + pr贸ba wykorzystania w projekcie), i robi艂em dymy jakie mi si臋 zachcia艂o (; , to by艂o rok temu dzi艣 jeszcze co艣 tam pami臋tam..Szkoda 偶e 19sto stronicowy w膮tek o wyczynach z ogniem wyl膮dowa艂 w Archiwum.. Poni偶ej 2 uj臋cia/klatki troch臋 k艂臋biastego dymu kt贸re tam wrzuca艂em

89710726.jpg

68718539.jpg

Napisano

wesol bez krakatoa, jeszcze nigdy tego bajeru nie u偶ywa艂em ;) To mia艂 by膰 g臋sty ogie艅 + g臋sty dym. SPodoba艂o mi sie bo na g贸rze wysz艂膮 bajkowa g艂owa psa ;)

Napisano
  • Autor
je艣li kogo艣 interesuje mog臋 udost臋pni膰

Stary ja ch臋tnie to wezm臋, o taki efekt mi chodzi艂o!

I przybli偶 mi Tw贸j sprz臋t, parametry renderu i czas je艣li pami臋tasz, jestem tego bardzo ciekaw:)

Stara艂em si臋 zrobi膰 dym z jak najwi臋ksz膮 ilo艣ci膮 szczeg贸艂贸w i o to co mi wysz艂o:

(to jest 14 klatka symulacji na kt贸r膮 czeka艂em z 1,5h)

http://img340.imageshack.us/img340/6266/firewallpaper.jpg

Edytowane przez AirUpThere

Napisano

Czy kto艣 z was mo偶e wie jak sprawi膰 偶eby ogie艅 dawa艂 艣wiat艂o? Bo pr贸bowa艂em, ale szczerze m贸wi膮c nie wiem nawet od czego zacz膮膰.

Napisano

Zak艂adka Indirect Illumination(GI) w ustawieniach rendera. Dodatkowo w ustawieniach Fume w zak艂adce render mo偶esz regulowa膰 intensywno艣膰 "艣wiat艂a", patrz screen:)

Edytowane przez ApaczoS

Napisano

Ciesz臋 si臋 偶e istnieje to forum :P wi臋cej i szybciej mo偶na si臋 nauczy膰 ni偶 szukanie+ogl膮danie tutk贸w. Dzi臋ki za pomoc :)

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci