Pussik Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 (edytowane) Niedawno na GameArtisans odbywał się konkurs i zmobilizowało mnie to do stworzenia postaci z systemu Planescape, obecnej również w grze Planescape Torment. Mianowicie Pani Bólu. Enigmatyczna istota, władająca miastem drzwi (Sigil). Ani kobieta, ani nawet człowiek, choć pod przebraniem damy z maską na twarzy. Szerszy opis: Pani Bólu jest postacią powieściową, opiekunką miasta Sigil umieszczonego w kampanii Planescape w Dungeons & Dragons. Również znana jako Jej Pogodność (przez wiecznie bezmyślny wyraz twarzy), Jej Straszliwa Dostojność, Królowa Ostrzy lub po prostu - Pani. „Panią” jest jedynie w aspekcie swego oblicza (czy też charakteryzacji tegoż) – równie dobrze może być płci męskiej bądź też płci nie mieć; ewentualnie tradycyjna klasyfikacja Jej rodzaju jest niemożliwa. Pani jest tajemnicą. Powszechnie wzięta za faktyczną władczynię Sigil, jego opiekunkę i ofiarę. Chroni drzwi Klatki przed niezliczonymi planami bogów, by być najwyższym wyrażeniem równowagi w Wieloświecie, by być więźniem Miasta Drzwi. Mnóstwo krąży teorii na Jej temat - jedna spośród tysięcy głosi, że Pani w rzeczywistości jest sześcioma olbrzymimi wiewiórkami z pióropuszem, szatą oraz i pierścieniem lewitacji i złudzeń - ale żadna z nich nie może być odpowiedzią. Ona jest prawdziwą zagadką - zagadką bez rozwiązania. Jeśli ktoś ściągnie na siebie Jej wzrok - przez zachwianie równowagi miasta jak i wielbienie jej - skończy w Labiryntach (zamknięte półsfery ze zmyślnie ukrytym wyjściem), bądź też pocięty i zadźgany Jej spiczasto-siecznym cieniem, zostawiając po sobie breję krwi i wnętrzności. Żadna opcja nie jest szczególnie atrakcyjna. Niestety zbyt dużo czasu poświęciłem na zrobienie modelu i zbyt mało zostało na dopracowanie tekstur. Edytowane 5 Czerwiec 2010 przez Pussik 1 1
n-pigeon Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 (edytowane) Wykonanie bardzo dobre, ale model... mało ciekawy. Edytowane 5 Czerwiec 2010 przez n-pigeon
NASTRASH Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 Przede wszystkim gratuluje ukończenia tej bitwy, bo to wcale nie taka prosta sprawa. Widać ze praca pod wzgledem technicznym jest bardzo dobra i znasz sie na robocie. Wydaje mi sie jednak ze jest nie zrównoważona jeśli chodzi o forme. Chodzi mi o to, że masz duże formy (sylwetke) stosunkowo proste i malo dramatyczne - pierwsze skojarzenie to takie aniołki ozdoby na choinke tzn. korpus stożek, ręce kolejne stożki i głowa - kulka http://www.art-dyskont.pl/photo/m_1229.jpg. Średniego detalu nie ma prawie wcale, tzn. ewentualne zmarszczki na ubraniu są zbyt mało dynamiczne, wszystkie podążają w tym samym kierunku i potęgują ten "efekt aniołka". Drobnego detalu masz natomiast ogrom, ostrza grawerowane, blizny/zrosty na głowie, naszyjniki, szpilki, broszki, zdobiony kołnierz itd. Wydaje mi się, że właśnie ta dysproporcja sprawia ze model wydaje się zbyt chaotyczny i przez to raczej ciężki i mało ciekawy. Kolejna rzecz to anatomia i struktura pod ubraniem, niezależnie co tam jest czy ciało czy energia/duch whatever ;-) to powinno jakoś oddziaływac i kształtować opierające się na tym ubranie. U Ciebie wygląda to troche tak jakbyś zaczął bez anatomicznej bazy tylko wymodelował sukienkę i na koniec podczepił do niej głowę i dłonie. Sam jestem aspirującym grafikiem i wiem jak trudne jest tworzenie postaci, mam nadzieje, ze nie odbierzesz tego postu jako wymądrzanie się, ot luźne spostrzeżenia ;-).
Pussik Napisano 5 Czerwiec 2010 Autor Napisano 5 Czerwiec 2010 NASTRASH - Bardzo trafne i przydatne, dzięki. Nie da się ukryć, że to moja pierwsza postać humanoidalna. Pomimo, ze ten projekt był najbardziej wymagający ze wszystkich jakie do tej pory robiłem, pod względem koncepcyjnym, to zgadzam się, że wyszedł niezaciekawy. Efekt aniołka :D a da się tego jakoś uniknąć tworząc kobietę w sukni? W którym miejscu najbardziej rzuca się w oczy, ze suknia nie leży na ciele i była robiona bez niego?
NASTRASH Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 Jasne, że sie da ;-). Tak jak z rzeźbieniem czegokolwiek trzeba postudiować referencje. Świetnym punktem odniesienia mogą być np. klasyczne rzeźby: http://polonist.republika.pl/images/Afrodyta.jpg http://cudaswiata.files.wordpress.com/2009/07/afrodyta-z-melos-venus-de-milo.jpg http://eka.wikispaces.com/file/view/Greek_sculpture_IMG_0548.jpg/92220116/Greek_sculpture_IMG_0548.jpg http://thumbs.dreamstime.com/thumb_250/120603176558Q03O.jpg Ciężko mi wskazać konkretne punkty, napewno ręce, wydaje się ze mateiał ich nie dotyka tylko lewituje nad nimi. Rejon klatki piersiowej i barków też sprawia dziwne wrażenie - jakby ramiona byly wypchnięte nienaturalnie do przodu. Jeszcze na koniec taki przykład jak anatomia wpływa na kształtowanie materiału ubrania i jakie są relacje między poszczególnymi fałdkami: http://www.selwy.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/01/shari_zbrush_final.jpg
Plugawiciel Napisano 7 Czerwiec 2010 Napisano 7 Czerwiec 2010 faldki na ubranku spoko , siateczka pro . Całosc coś pomiedzy final fantazy 7 a dziadkiem3d - ciekawy efekt :) , ja tylko bym troszke nizej glowe dal
iniside Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Gdybym zobaczyl to w grze, to bym byl zachwycony swietnym technicznie modelem w grze. A chyba o to chodzi w gameart ? Pozatym.. nie moj styl, pod tym wzgledem do mnie nie przemawia, takie za bardzo hmm.. mangowe. Mogloby byc w troche ciemniejszych barwach, z jednej strony, a z drugiej mniej za przeproszeniem odpicowane. Pobrudzone, podniszczone, porwane etc. Zamiast kremoweogo koloru mozna by bylo dac czarny, albo ciemno czerwony.
ultrakaka Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Myślę że gracze nie zastanawiają się czy model jest świetny technicznie, tylko czy kozacko wygląda :p Styl nie mój również, te duszki tak dziwnie trochę spod sukienki wyskakują, ciekawe co robią jak włażą tam zpowrotem. Ale siatka etc reczywiście pro.
Pussik Napisano 13 Czerwiec 2010 Autor Napisano 13 Czerwiec 2010 Dzięki za komentarze :) Być może kiedyś wykonam jakąś inną wersję kolorystyczną.
Gość Marioza Napisano 13 Czerwiec 2010 Napisano 13 Czerwiec 2010 najsłabiej wyglada twarz ale to na modelu bez textur koloru, tyle ze w kolorze nie wiem czemu wyglada oki i nie razi jest spox, ogolnie model git ciezko sie przyczepic, moze jedynie to ze na duzym obrazku wygalda duzo lepiej niz na tych małych
Pussik Napisano 13 Czerwiec 2010 Autor Napisano 13 Czerwiec 2010 Pod jakim względem twarz wygląda słabo, gdy nie ma tekstur i kolorów (LP czy zarówno LP jak i HP?)?
Nezumi Napisano 13 Czerwiec 2010 Napisano 13 Czerwiec 2010 Dol sukni nieprzemyslany. wyglada jakby calosc wirowala podczas gdy postac ma wybitnie statyczna poze. Tyl moglby byc rozciagniety jako ze wloklby sie po ziemi kiedy postac idzie, ale przod w tym ukladzie powinien byc blizej nog, wrecz miejscami przylegac do nich pokazujac ich ksztalt powiedzmy na udach. Teraz suknia faktycznie nadaje jej wygladu statuetki. Znaczki na ostrzach (?) tez sa zbyt drobne moim zdaniem - z odleglosci wygladaja jak jakies dziwne zamki blyskawiczne. Doceniam detal ale w tym wypadku za duzo napackales tych runow. To tyle z mam nadzieje konstruktywnej krytyki. Gratulacje dotrwania do szczesliwego konca ;).
Gość Marioza Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 Pussik zle mnie zrozumiales nie jest słaba jako taka a jedynie jest najsłabszym elemnentem ale to tylko jesli chodzi o model bez textury koloru, hp i low wyglada podobnie, wiem ze to maska ale nie lezą mi okolice oczu i to ze są tam kulki wstawione jedynie , wyglda jakby nie miala twarzy, ale to jest malo istotne bo na kolorze poradziles sobie i przynajmniej w takich ujęciach jakie są wygląda to ok
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się