Skocz do zawartości

Postać 3D: The Lady of Pain


Pussik

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno na GameArtisans odbywał się konkurs i zmobilizowało mnie to do stworzenia postaci z systemu Planescape, obecnej również w grze Planescape Torment. Mianowicie Pani Bólu.

Enigmatyczna istota, władająca miastem drzwi (Sigil). Ani kobieta, ani nawet człowiek, choć pod przebraniem damy z maską na twarzy.

 

 

 

Szerszy opis:

Pani Bólu jest postacią powieściową, opiekunką miasta Sigil umieszczonego w kampanii Planescape w Dungeons & Dragons. Również znana jako Jej Pogodność (przez wiecznie bezmyślny wyraz twarzy), Jej Straszliwa Dostojność, Królowa Ostrzy lub po prostu - Pani. „Panią” jest jedynie w aspekcie swego oblicza (czy też charakteryzacji tegoż) – równie dobrze może być płci męskiej bądź też płci nie mieć; ewentualnie tradycyjna klasyfikacja Jej rodzaju jest niemożliwa.

 

Pani jest tajemnicą. Powszechnie wzięta za faktyczną władczynię Sigil, jego opiekunkę i ofiarę. Chroni drzwi Klatki przed niezliczonymi planami bogów, by być najwyższym wyrażeniem równowagi w Wieloświecie, by być więźniem Miasta Drzwi. Mnóstwo krąży teorii na Jej temat - jedna spośród tysięcy głosi, że Pani w rzeczywistości jest sześcioma olbrzymimi wiewiórkami z pióropuszem, szatą oraz i pierścieniem lewitacji i złudzeń - ale żadna z nich nie może być odpowiedzią. Ona jest prawdziwą zagadką - zagadką bez rozwiązania.

Jeśli ktoś ściągnie na siebie Jej wzrok - przez zachwianie równowagi miasta jak i wielbienie jej - skończy w Labiryntach (zamknięte półsfery ze zmyślnie ukrytym wyjściem), bądź też pocięty i zadźgany Jej spiczasto-siecznym cieniem, zostawiając po sobie breję krwi i wnętrzności. Żadna opcja nie jest szczególnie atrakcyjna.

 

lady1.jpg

lady2.jpg

lady3.jpg

lady4.jpg

lady5.jpg

lady6.jpg

lady7.jpg

 

Niestety zbyt dużo czasu poświęciłem na zrobienie modelu i zbyt mało zostało na dopracowanie tekstur.

Edytowane przez Pussik
  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Przede wszystkim gratuluje ukończenia tej bitwy, bo to wcale nie taka prosta sprawa. Widać ze praca pod wzgledem technicznym jest bardzo dobra i znasz sie na robocie. Wydaje mi sie jednak ze jest nie zrównoważona jeśli chodzi o forme. Chodzi mi o to, że masz duże formy (sylwetke) stosunkowo proste i malo dramatyczne - pierwsze skojarzenie to takie aniołki ozdoby na choinke tzn. korpus stożek, ręce kolejne stożki i głowa - kulka http://www.art-dyskont.pl/photo/m_1229.jpg.

Średniego detalu nie ma prawie wcale, tzn. ewentualne zmarszczki na ubraniu są zbyt mało dynamiczne, wszystkie podążają w tym samym kierunku i potęgują ten "efekt aniołka".

Drobnego detalu masz natomiast ogrom, ostrza grawerowane, blizny/zrosty na głowie, naszyjniki, szpilki, broszki, zdobiony kołnierz itd. Wydaje mi się, że właśnie ta dysproporcja sprawia ze model wydaje się zbyt chaotyczny i przez to raczej ciężki i mało ciekawy.

Kolejna rzecz to anatomia i struktura pod ubraniem, niezależnie co tam jest czy ciało czy energia/duch whatever ;-) to powinno jakoś oddziaływac i kształtować opierające się na tym ubranie. U Ciebie wygląda to troche tak jakbyś zaczął bez anatomicznej bazy tylko wymodelował sukienkę i na koniec podczepił do niej głowę i dłonie.

Sam jestem aspirującym grafikiem i wiem jak trudne jest tworzenie postaci, mam nadzieje, ze nie odbierzesz tego postu jako wymądrzanie się, ot luźne spostrzeżenia ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NASTRASH - Bardzo trafne i przydatne, dzięki.

Nie da się ukryć, że to moja pierwsza postać humanoidalna.

Pomimo, ze ten projekt był najbardziej wymagający ze wszystkich jakie do tej pory robiłem, pod względem koncepcyjnym, to zgadzam się, że wyszedł niezaciekawy.

 

Efekt aniołka :D a da się tego jakoś uniknąć tworząc kobietę w sukni?

W którym miejscu najbardziej rzuca się w oczy, ze suknia nie leży na ciele i była robiona bez niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że sie da ;-). Tak jak z rzeźbieniem czegokolwiek trzeba postudiować referencje. Świetnym punktem odniesienia mogą być np. klasyczne rzeźby:

http://polonist.republika.pl/images/Afrodyta.jpg

http://cudaswiata.files.wordpress.com/2009/07/afrodyta-z-melos-venus-de-milo.jpg

http://eka.wikispaces.com/file/view/Greek_sculpture_IMG_0548.jpg/92220116/Greek_sculpture_IMG_0548.jpg

http://thumbs.dreamstime.com/thumb_250/120603176558Q03O.jpg

 

Ciężko mi wskazać konkretne punkty, napewno ręce, wydaje się ze mateiał ich nie dotyka tylko lewituje nad nimi. Rejon klatki piersiowej i barków też sprawia dziwne wrażenie - jakby ramiona byly wypchnięte nienaturalnie do przodu.

Jeszcze na koniec taki przykład jak anatomia wpływa na kształtowanie materiału ubrania i jakie są relacje między poszczególnymi fałdkami: http://www.selwy.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/01/shari_zbrush_final.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym zobaczyl to w grze, to bym byl zachwycony swietnym technicznie modelem w grze. A chyba o to chodzi w gameart ?

 

Pozatym.. nie moj styl, pod tym wzgledem do mnie nie przemawia, takie za bardzo hmm.. mangowe. Mogloby byc w troche ciemniejszych barwach, z jednej strony, a z drugiej mniej za przeproszeniem odpicowane. Pobrudzone, podniszczone, porwane etc. Zamiast kremoweogo koloru mozna by bylo dac czarny, albo ciemno czerwony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że gracze nie zastanawiają się czy model jest świetny technicznie, tylko czy kozacko wygląda :p Styl nie mój również, te duszki tak dziwnie trochę spod sukienki wyskakują, ciekawe co robią jak włażą tam zpowrotem. Ale siatka etc reczywiście pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

najsłabiej wyglada twarz ale to na modelu bez textur koloru, tyle ze w kolorze nie wiem czemu wyglada oki i nie razi jest spox, ogolnie model git ciezko sie przyczepic, moze jedynie to ze na duzym obrazku wygalda duzo lepiej niz na tych małych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dol sukni nieprzemyslany. wyglada jakby calosc wirowala podczas gdy postac ma wybitnie statyczna poze. Tyl moglby byc rozciagniety jako ze wloklby sie po ziemi kiedy postac idzie, ale przod w tym ukladzie powinien byc blizej nog, wrecz miejscami przylegac do nich pokazujac ich ksztalt powiedzmy na udach. Teraz suknia faktycznie nadaje jej wygladu statuetki.

Znaczki na ostrzach (?) tez sa zbyt drobne moim zdaniem - z odleglosci wygladaja jak jakies dziwne zamki blyskawiczne. Doceniam detal ale w tym wypadku za duzo napackales tych runow.

To tyle z mam nadzieje konstruktywnej krytyki. Gratulacje dotrwania do szczesliwego konca ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

Pussik zle mnie zrozumiales nie jest słaba jako taka a jedynie jest najsłabszym elemnentem ale to tylko jesli chodzi o model bez textury koloru, hp i low wyglada podobnie, wiem ze to maska ale nie lezą mi okolice oczu i to ze są tam kulki wstawione jedynie , wyglda jakby nie miala twarzy, ale to jest malo istotne bo na kolorze poradziles sobie i przynajmniej w takich ujęciach jakie są wygląda to ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności