adek Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Trzeba przyznać, że twórcy programu 3D-Coat w ostatnim okresie przyspieszyli tempa jeśli chodzi o rozwój tego programu. Właśnie pojawiła się wersja 3.3.03. Sama numeracja wskazywałaby na malutką zmianę, poprawione bugi. Autorzy zapewniają jednak, że w tej wersji dodana bardzo ważną opcję jaką jest "Multi-res sculpting". Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1225
Nezumi Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Czyli co - robie detal ale go nie widze bo jestem na mniejszej rozdzialce a potem wchodze przez kilka sekund na wyzsza zeby zobaczyc co wlasciwie zrobilem? Przy calej sympatii do 3d-coat - albo ja czegos nie zalapalem albo jest to beznadziejne rozwiazanie. Marzy mi sie zeby koledzy od 3d-coat wydali sam modul do retopo jako standalone - kupilbym bez namyslu.
deshu Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Nezumi ja rozumiem to identycznie jak ty. I jeżeli się nie mylimy toto faktycznie beznadziejne:)
goat91 Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 hehe... ale sie uśmiałem jak to zobaczyłem :D rzeczywiście mega beznadzieja
danilo2 Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 wfirmie produkującej 3dcoat stosunek programistów do grafików przerósł właśnie pewną magiczną liczbę :P
Pawelkos Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Nezumi mozesz sobie zakupic topogun, mysle ze rownie dobre narzedzie co retopologii co modul 3dcoat'a
Gość Marioza Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 według mnie ficzer całkiem oki, pamietam byl zdaje sie taki tut o wytłokach płaskorzezby z obrazka w mudzie i w zb przy użyciu layerów, ten multi res w 3dc ma podobną zasade działania i możliwosci
Gość Morte Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 jejku, ale przecie chodzi o to ze brusze przy duzej ilosci voxeli zwalniaja, czyli modyfikacja ogolnego ksztaltu jest praktycznie niemozliwa. A ten ficzer pozwala zachowac detal przy zmianie bryly. Mua tak rozumuje.
Monio Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Nezumi- Przecież to jest funkcja bliźniacza do skakania po subdivach w zbrushu. Nie mów że nie zdarzało ci się poprawiać głównej bryły jak już ućkałeś model detalami i fakturą.
Skoti Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 @Nezumi: to jest funkcja, która jest też w Blenderze 2.5 ;p. Jest to całkiem przydatne, bo nie zawsze rzeźbisz szczegóły - rzeźbisz szczegóły to się przełączysz na większą szczegółowość, rzeźbisz coś na dużej powierzchni, to szczegółów Ci nie potrzeba, i tak spokojnie będziesz widział co robisz przy mniejszym poziomie szczegółów, a będzie działać wydajnie. Jak najbardziej rozwiązanie na plus.
Nezumi Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 (edytowane) Monio - jakby skakanie po subdivach zajmowalo kilka sekund za kazdym razem to by bylo niezle pieklo :D. Widocznie to nie jest moj dzien i zrozumialem go opacznie. Sposob tej prezentacji wydaje mi sie jednak dziwaczny. Cos jak: "Jak widzicie przy 4 milionach wrzucanie tego detalu wiekszym brushem jest wolne jak cholera. Teraz mozemy jednak zredukowac ilosc poly, zmienic ogolny ksztalt i wrocic do wysokiego subdiva. A wspomniane na poczatku wrzucanie detalu wiekszym brushem? Wciaz jest wolne jak cholera." :/ Edytowane 10 Czerwiec 2010 przez Nezumi
Skoti Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 @Nezumi: no i to jest tak jak zrozumiałeś i tak jak opisałeś prezentację. Duży brush na dużej ilości voxeli działa wolno (bo może nawet modyfikować wiele milionów voxeli na raz), a dla dużego brusha nie potrzeba takich szczegółów. Dlatego np. zrobiłeś szczegóły, ale postanowiłeś zmienić kształt ogólny rzeźby to nie musisz się męczyć a wysokim poziomie rozdzielczości, a schodzisz na niższy i modyfikujesz (szczegóły zostaną, tylko przesuną się po przejściu do wyższej szczegółowości tak jak te punkty które rzeźbiłeś (zrobi sobie interpolację pomiędzy punktami, które wyrzeźbiłeś na niższym poziomie))
Nezumi Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 Zdaje sie ze nie umiem przekazac o co mi chodzi :D. Facet zaczyna od przedstawienia problemu: w wysokiej rozdzielczosci wszystko laguje i jesli zwiekszysz wielkosc brusha to nim doczekasz sie efektu masz ochote wziac goraca kapiel z wlaczonym tosterem. OK. I tutaj oczekiwalem, ze pojawilo sie jakies rozwiazanie tego - nie wiem co, jakies cudo, zwiekszenie wydajnosci - cos co ma zwiazek z problemem. Tymczasem panaceum na to ma byc... zmniejszenie rozdzialki? To tak jak w tym zarcie "panie doktorze, jak tak robie to mnie boli" na co doktor "to prosze tak nie robic". Tu to samo - masz problem z rzezbieniem w wysokiej rozdzialce? To rzezb w nizszej. Way to go! Zgodze sie ze to cwane z tym ze dopasuje detal do nowej geometrii. Fajne. Tylko ile razy tak na prawde ktos kto juz wszedl na etap zmarszczek na powiece decyduje sie na drastyczna zmiane calosci?..
Gość Marioza Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 fakt faktem ficzer nieciekawie zaprezentowany to trzeba przyznać, użyteczny jest lub będzie ale dopiero kiedy obróbka tych voxeli stanie sie znosna chodzi o wielomilionowe mesze, na zb te pare lat temu też pluto i zlewano uwazając za dziwolonga, a tu nagle pstryk i stał sie standartem wszędzie, nie tweirdze ze 3dcoat będzie miał tak rózowo ale jesli ten facet dopracuje bardziej soft to moze być ciekwie, na dzien dzisiejszy uwazam ze jest tam sporo rzeczy chocby te voxelowe brusze ktore działają bardzo ciekawie i nie mają odpowiedników w innych tego typu softach, a jest jeszcze texturowanie i retopo ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się