Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Trzeba przyznać, że twórcy programu 3D-Coat w ostatnim okresie przyspieszyli tempa jeśli chodzi o rozwój tego programu. Właśnie pojawiła się wersja 3.3.03. Sama numeracja wskazywałaby na malutką zmianę, poprawione bugi. Autorzy zapewniają jednak, że w tej wersji dodana bardzo ważną opcję jaką jest "Multi-res sculpting".

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1225

 

 

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Czyli co - robie detal ale go nie widze bo jestem na mniejszej rozdzialce a potem wchodze przez kilka sekund na wyzsza zeby zobaczyc co wlasciwie zrobilem? Przy calej sympatii do 3d-coat - albo ja czegos nie zalapalem albo jest to beznadziejne rozwiazanie.

 

Marzy mi sie zeby koledzy od 3d-coat wydali sam modul do retopo jako standalone - kupilbym bez namyslu.

Gość Marioza
Napisano

według mnie ficzer całkiem oki, pamietam byl zdaje sie taki tut o wytłokach płaskorzezby z obrazka w mudzie i w zb przy użyciu layerów, ten multi res w 3dc ma podobną zasade działania i możliwosci

Napisano

jejku, ale przecie chodzi o to ze brusze przy duzej ilosci voxeli zwalniaja, czyli modyfikacja ogolnego ksztaltu jest praktycznie niemozliwa. A ten ficzer pozwala zachowac detal przy zmianie bryly. Mua tak rozumuje.

Napisano

Nezumi- Przecież to jest funkcja bliźniacza do skakania po subdivach w zbrushu. Nie mów że nie zdarzało ci się poprawiać głównej bryły jak już ućkałeś model detalami i fakturą.

Napisano

@Nezumi: to jest funkcja, która jest też w Blenderze 2.5 ;p. Jest to całkiem przydatne, bo nie zawsze rzeźbisz szczegóły - rzeźbisz szczegóły to się przełączysz na większą szczegółowość, rzeźbisz coś na dużej powierzchni, to szczegółów Ci nie potrzeba, i tak spokojnie będziesz widział co robisz przy mniejszym poziomie szczegółów, a będzie działać wydajnie. Jak najbardziej rozwiązanie na plus.

Napisano (edytowane)

Monio - jakby skakanie po subdivach zajmowalo kilka sekund za kazdym razem to by bylo niezle pieklo :D.

 

 

Widocznie to nie jest moj dzien i zrozumialem go opacznie. Sposob tej prezentacji wydaje mi sie jednak dziwaczny. Cos jak:

 

"Jak widzicie przy 4 milionach wrzucanie tego detalu wiekszym brushem jest wolne jak cholera. Teraz mozemy jednak zredukowac ilosc poly, zmienic ogolny ksztalt i wrocic do wysokiego subdiva. A wspomniane na poczatku wrzucanie detalu wiekszym brushem? Wciaz jest wolne jak cholera."

 

:/

Edytowane przez Nezumi
Napisano

@Nezumi: no i to jest tak jak zrozumiałeś i tak jak opisałeś prezentację. Duży brush na dużej ilości voxeli działa wolno (bo może nawet modyfikować wiele milionów voxeli na raz), a dla dużego brusha nie potrzeba takich szczegółów. Dlatego np. zrobiłeś szczegóły, ale postanowiłeś zmienić kształt ogólny rzeźby to nie musisz się męczyć a wysokim poziomie rozdzielczości, a schodzisz na niższy i modyfikujesz (szczegóły zostaną, tylko przesuną się po przejściu do wyższej szczegółowości tak jak te punkty które rzeźbiłeś (zrobi sobie interpolację pomiędzy punktami, które wyrzeźbiłeś na niższym poziomie))

Napisano

Zdaje sie ze nie umiem przekazac o co mi chodzi :D.

Facet zaczyna od przedstawienia problemu: w wysokiej rozdzielczosci wszystko laguje i jesli zwiekszysz wielkosc brusha to nim doczekasz sie efektu masz ochote wziac goraca kapiel z wlaczonym tosterem. OK.

I tutaj oczekiwalem, ze pojawilo sie jakies rozwiazanie tego - nie wiem co, jakies cudo, zwiekszenie wydajnosci - cos co ma zwiazek z problemem. Tymczasem panaceum na to ma byc... zmniejszenie rozdzialki? To tak jak w tym zarcie "panie doktorze, jak tak robie to mnie boli" na co doktor "to prosze tak nie robic". Tu to samo - masz problem z rzezbieniem w wysokiej rozdzialce? To rzezb w nizszej. Way to go!

 

Zgodze sie ze to cwane z tym ze dopasuje detal do nowej geometrii. Fajne. Tylko ile razy tak na prawde ktos kto juz wszedl na etap zmarszczek na powiece decyduje sie na drastyczna zmiane calosci?..

Gość Marioza
Napisano

fakt faktem ficzer nieciekawie zaprezentowany to trzeba przyznać, użyteczny jest lub będzie ale dopiero kiedy obróbka tych voxeli stanie sie znosna chodzi o wielomilionowe mesze, na zb te pare lat temu też pluto i zlewano uwazając za dziwolonga, a tu nagle pstryk i stał sie standartem wszędzie, nie tweirdze ze 3dcoat będzie miał tak rózowo ale jesli ten facet dopracuje bardziej soft to moze być ciekwie, na dzien dzisiejszy uwazam ze jest tam sporo rzeczy chocby te voxelowe brusze ktore działają bardzo ciekawie i nie mają odpowiedników w innych tego typu softach, a jest jeszcze texturowanie i retopo ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności