Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

canon 7D

 

 

ale nie polecam trackowania ze wzgledu na rolling shutter (... ktory jest problemem we wrzystkich kamerach cyfrowych, nawet red).

Napisano

hmm... no niby dobra opcja. Wiesz może jak wygląda zapis pliku. Czy jest to plik filmowy czy sekwencja zdjęć? Ewentualnie jeżeli jest zapis sekwencji w jakim formacie ją zapisuje?

 

Nie znasz może jeszcze przykładu kamery filmowej?

 

Pozdro.

Napisano

Trackowałem materiały z 5D (taki 7D tylko pełna klatka) i nie było problemu z rolling shutter nawet mimo kamery w ruchu. 5D trochę droższy, ale jeżeli do wykorzystania również fotograficznego to jednak pełna klatka i 21 MP. Jeżeli tylko do zastosowań filmowych to 7D powinno wystarczyć - trzeba tylko pamiętać o mnożniku ogniskowej.

Materiał z 5D i 7D to plik mov z avchd - prosty do rozbicia na klatki.

Jeżeli chciałbyś montować filmy bezpośrednio w tym formacie (mov avchd) to musisz się zaopatrzyć w mocny komputer.

Moja krótka recenzja na temat 7D: http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10134

Napisano

OK. Brzmi to bardzo pozytywnie i zachęcająco. Słyszeliście może o firmach, które już używały canona 7D lub 5D w produkcji filmowej/VFX? Lub czy jest jakaś szansa że wejdzie on na rynek i zastąpi zwykłe kamerki? Czy jakaś firma na świecie kieruje się tym schematem?

 

Czy mov z avchd można edytować/rozbić na klatki w After Effects lub Premiere? Jeżeli nie, to jak program sugerujecie i jakie koszty się z nim łączą?

 

Jakie macie patenty na pozbycie się rolling shutter?

Napisano

Grzegorz Jonkajtys używał 5D mkII przy produkcji filmu 36 stairs. Zamontowany w rigu z filtrami, motylami i bajerami jak w prawdziwej kamerze filmowej dał radę. Poza tym jeden z odcinków House'a też został nakręcony 5d mkII.

 

Można w afterze czy premierce. Wszystko zależy od Twojego sprzętu czy to udźwignie.

Napisano

Podobno nowy firmware do 5D był testowany na planie Iron Mena 2. Wiele reklam i teledysków jest już kręconych DSLRami. Tutaj wygrywa świetna jakość obrazu w porównaniu z kamerami za grube tysiące zwłaszcza w kiepskich warunkach oświetleniowych i mała DOF. Jak pisał tweety ostatni odcinek 6 serii House'a był w całości kręcony 5D. Podobno większość z ręki bądź na małym statywie.

Mov z avchd bardzo dobrze sprawdza się w Adobe CS5. Można ewentualnie tworzyć avi proxy np. za pomocą Neoscene.

Jeśli chodzi o rolling shutter to co prawda istnieją pluginy np. do VirtualDuba, ale efekt końcowy jest wg mnie taki se.

Napisano

rzuc okiem na vimeo, jest tam duzo fanow filmowania DSLR, wlasnie 7D, panasonic gh1 itp. Mozna obaczyc troche filmow tym robionych. Z ciekawostek to chyba videocopilot wykozystywal 7D w kilku ostatnich produkcjach:

http://www.videocopilot.net/blog/2009/10/video-update-canon-7d-ae-tips-leeches/

tu jest krotka wypowiedz Kramera jak mu sie z tym pracuje.

http://thefoundry.co.uk/pkg_overview.aspx?ui=47C4AB50-4636-4326-87D1-FB380B2119EF

to ponoc niezle do rolling shutter.

Napisano

nie ma odpowienika.

Niby są modele nagrywające filmy (np. d90) ale rolling shutter i jakość obrazu jest o klika klas do tyłu w stosunku do canona.

Napisano

Janku - 7D to nie taki 5D z mniejszą matrycą, jest kilka istotnych różnic poza wymienioną ;)

 

Za 7D przemawia tryb 50/60 fps w 720p, za 5D pełna klatka i co za tym idzie lepsze zachowanie w słabym świetle

 

Co do rolling shutter - wielokrotnie trackowałem (stabilizacja ujęć z ręki) materiał z sony fx1 i rolling shutter nie widziałem, z 5D natomiast raz tylko próbowałem (fakt, że było to 70mm z ręki na dużym zbliżeniu detalu i obraz się mocno trząsł) - soft poradził sobie bez problemu i wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że trzęsienie mojej ręki zostało zmienione na paskudne i absolutnie nieakceptowalne 'pływanie' materiału.

 

Ale jeśli nie masz zamiaru stabilizować cyfrowo materiału to w 99% przypadków rolling shutter jest niezauważalny.

 

Przy budżecie 10k PLN spokojnie zaopatrzysz się w DSLR'a i zestaw słoików do tego :) (np. 7D + Sigma 20/1.8 + 50/1.8 II + 85/1.8 to poniżej 9k się zamkniesz, jak 50 zamienisz na wersję 1.4 to koło 10k)

Napisano

FX1 nie ma artefaktu "rolling shutter" bo ma inną matryce, a raczej trzy -> CCD. Obraz z takowej skanowany jest z calosci, a nie, tak jak w CMOSie liniowo od gory do dolu czy na odwrot.

 

@bartolomeo: D300S i D3S albo mozesz poczekac na wrzesien, ale na razie nie warto w Nikona inwestowac bo kiepawo z filmami ma. Szczerze, najlepiej 7D Canona.. mowie to z reszta z bolem bo osobiscie mam D90, a to jest porazka niestety (pod wzgledem wlasnie krecenia)

 

Swoja droga, Sony bodaj wypuszcza we wrzesniu kamere za 2k$ z matryca CMOS wielkosci APS (czyli najpopularniejsza tasma filmowa bo tak na prawde klatka w filmie jest klatka 24mm a nie 35mm, naswietlanie jest nie obok tylko nad innymi... (wiec 5D to czasem lekka przesada ze wzgledu na DOF - ostrzenie z obiektywami 1.4 to nie lada zadanie :))

 

RED z MysteriumX juz praktycznie wyeliminowal ten artefakt, ktory jest juz tylko o 1ms wolniejszy od analogowej kamery filmowej, ktora ma 4ms czasu skanowania przy predkosci migawki 1/48s :P Ale Scarlet dopiero w 2011.. :(

 

@Marvin: z jakoscia obrazu nie bylbym taki pewien, fakt Nikony maja mniejsza rozdzialke, ale przy niskim oswietleniu miazdza Canony swoim, niemal filmowym, nieagresywnym ziarnem :) / ok, poza D90 bo to prototypowy shit :D

 

Polecam lekture: http://www.zacuto.com/shootout

Napisano

a co bedzie we wrześniu (nie siedzę w foto na bieżąco). Możesz linka jakiegoś podesłać, albo cuś. Nie lubię canonów i raczej się nie przestawię. A chcę kupić aparat i kręcić przy okazji filmy.

Napisano (edytowane)

jest plug pod NUKE do materiałów z rolling shutterem... patrzyłem na to z kolegą już dawno wtedy to chyba tylko jeden jedyny taki plug na świecie istniał... teraz moe systuacja sie zmieniła.. w koncu 8 miesiecy minęło od czasów jak to sprawdzalismy... Ale z tego co wiem to sam plug w cholere kosztuje... nie jestem pewny ale cena była chyba porównywalna z maksem... albo droższy...ale rolling shuttera całkowicie nie ma...15 sekund w HD na osmiokorowcu przerabia sie ok 20 minut... Tak szczerze... jeżeli robisz jakas szybką akcję... to opłaca się po prostu wynająć kamerę... na parę dni... dobrą kamerę... zalezy czy na tym co chcesz robic zarobisz... jeżeli tak ... to jest wiele osób które np posiadają jakieś fajne REDy i inne cuda... i dogadasz sie np za tysia na dzień...

Edytowane przez norden

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności