Napisano 21 Lipiec 201014 l witam. po bardzo długiej przerwie z 3ds ponownie się za niego zabrałem. wnętrze tworzone na potrzeby firmy arch. soft to 3ds 9 i vray sp4. swiecone vray light i daylight czesc mebli z evermotionmam pytanie, skad te "cienie" na polaczeniu scian i sufity? ustawienia renderu sa juz dosc mocno podkrecone jak na mojego kompa. z góry dzieki za komentarze pozdrawiam Edytowane 20 Marzec 201113 l przez jakubm
Napisano 21 Lipiec 201014 l uuuu a dlaczego to jest takie zolte i fioletowe? rosliny maja kolor jakby rosly pod czarnobylem i zamiast niebieskiej poswiaty masz juz taka fioletowa :(
Napisano 21 Lipiec 201014 l Może dałeś na materiał ścian vrayDirt w difuse? Przynajmniej tak to wygląda.
Napisano 21 Lipiec 201014 l Autor po pierwsze. wip dla tej pracy to lepszy dzial ;) Tweester -> jesli chodzi ci o widok, to tak asz racje, przegiąłem w PS. tjviking -> moze to z powodu jw gonng -> niestety to nie jest to. materialem siany jest zwykly VrayMtl z kolorem bialym w diffuse.
Napisano 23 Lipiec 201014 l Autor po przeróbkach wyszlo cos takiego. Co o tym sadzicie? niestety wciaz nie moge poradzic sobie z widokiem zza okna, albo za ciemny albo przepalony.
Napisano 23 Lipiec 201014 l Ta lampa jest trochę za niska. Będzie można wsadzić tam głowę jak się usiądzie na kanapie. Ogólnie kanapa też niska, i jak by ktoś usiadł na przeciwko stołu by nie mógł siedzieć - brak miejsca na nogi.
Napisano 23 Lipiec 201014 l Autor Ta lampa jest trochę za niska. Będzie można wsadzić tam głowę jak się usiądzie na kanapie. Ogólnie kanapa też niska, i jak by ktoś usiadł na przeciwko stołu by nie mógł siedzieć - brak miejsca na nogi. co do lampy i bliskosci stolu to sie zgadzam :) juz to poprawilem, jednak jesli chodzi o wysokosc siedzisk to jest to 40cm i jest mz ok / tak wysoka kanape mam u siebie. dzieki
Napisano 29 Lipiec 201014 l Autor troche tak glupio sobie samemu odpisywac, ale.. zamieszczam finalny render, jednak nie dam do Finished Works bo tam zawyzony poziom. czekam na cenne i motywujace na przyszlosc uwagi oraz wskazowki ;) pozd. finalny obrazek 2500x1875 pozdrawiam Edytowane 29 Lipiec 201014 l przez jakubm
Napisano 29 Lipiec 201014 l Hej. Szkoda że dopiero teraz tu zajrzałem. Widzę że z AO z vraya już sobie poradziłeś :) Widok zza okna z poprzedniej wersji był lepszy - spójrz na zdjęcia, zwykle jest właśnie przepalony - teraz wygląda jak obraz. Trochę zadużo chciałeś ująć w kamerze i kadr jest pokrzywiony. Mało cieni - za wysoko ustawiony drugi silnik albo przewaliłeś trochę color maping. Zwłaszcza w kuchni bardzo jasno, a przecież leży po zacienionej stronie domu.
Napisano 30 Lipiec 201014 l Autor Hej. Szkoda że dopiero teraz tu zajrzałem. Widzę że z AO z vraya już sobie poradziłeś :) Widok zza okna z poprzedniej wersji był lepszy - spójrz na zdjęcia, zwykle jest właśnie przepalony - teraz wygląda jak obraz. Trochę zadużo chciałeś ująć w kamerze i kadr jest pokrzywiony. Mało cieni - za wysoko ustawiony drugi silnik albo przewaliłeś trochę color maping. Zwłaszcza w kuchni bardzo jasno, a przecież leży po zacienionej stronie domu. wizualizacja komercyjna wiec niestety wszystkie uwagi oswietleniowe to wytyczne klienta, ktory chcial mocno rozswietlone wnetrze i "normalny" widok zza okna ;) nie bylo mowy o żadnych przepaleniach czy ciemnej kuchni. co do kadru to faktycznie troche przegiąłem ale tak to jest jak ma byc i kominek i meble widoczne ;) z color mapingiem ciagle walcze i mam nadzieje ze w nastepnych wizkach bedzie juz lepiej. można w Post-processing zwiększyć saturację GI mozna to bardziej jasniej laikowi wyjasnic, bo troche nie zrozumiale dla mnie ;/ poz. i dzieki
Napisano 30 Lipiec 201014 l w opcjach vRay jest ramka Postprocessing i tam Saturation, Contrast base i Contrast. Pomyliłem się o tą saturację :/ to mial być Contrast...
Napisano 30 Lipiec 201014 l Autor w opcjach vRay jest ramka Postprocessing i tam Saturation, Contrast base i Contrast. Pomyliłem się o tą saturację :/ to mial być Contrast... oo teraz rozumiem i wiem czym sie pobawic :) przetestuje przy okazji nowej pracki. dzieki
Napisano 3 Sierpień 201014 l Autor kolejne wnetrze. soft jak przy poprzedniej ten sam. sofa, lampa i drzewka na pierwszym planie everowskie bo jeszcze mam problem z wydłubaniem własnych. ma ktos moze sposob na dobry material na sofe, ma to byc obicie materialowe, ale mi wciaz nie wychodzi ;/ i zniknal mi gdzies okap z kuchni ;) jak zwykle wszystkie rady i uwagi mile widziane poz
Napisano 3 Sierpień 201014 l Mogę powtórzyć wszystko to, co pisałem o poprzedniej pracy. Scena jest ok - ale tylko tyle. Wymaga pracy. Brak jej realizmu. Oczywiście można ripostować, że klient tak chciał, że mu się podoba. Tak. Ale jak chcesz opinii to ją masz.
Napisano 3 Sierpień 201014 l Autor nie no spoko spoko :) wlasnie chodzi o ten "realizm..." tylko o co chodzi? jestem w miejscu w którym można by powiedzieć ze utknąłem.. bo jak ten realizm uzyskać i oco w nim chodzi ? jak mi ktos to wytłumaczy w czym rzecz to duży kufel zimnego yyy... piwa stawiam.. ;) daje orginalke z 3dsa bo tu nieco wyciagniete z cieni juz.
Napisano 3 Sierpień 201014 l Autor indian bardzo spoko :) wyglada na to ze jak nie mam camery raw to nie umiem obrabiac ;) jakimi suwakami sie bawiles ??
Napisano 3 Sierpień 201014 l O co chodzi? Weźmy przykład: http://www.mtmstyl.pl/wnetrze.php?id=697 http://www.mtmstyl.pl/wnetrze.php?id=686# - głębsze cienie - więcej odbić - refrakcja nie zaszkodzi - dopracowane materiały - wiadomo skąd pada światło - przestrzeganie praw fizyki co za tym idzie: - większy nakład pracy - dłuższy czas renderu Dobra postprodukcja też nie zaszkodzi. Tyle teoria. W praktyce to żmudne godziny testów i szukania podpowiedzi.
Napisano 4 Sierpień 201014 l Autor mam nadzieje ze poprawnie załapałem wasze sugestie :) troche sie pozmienialo, mz na lepiej. no może prócz schodów, ale maja być takiej jak w oryginalnym projekcie ;) tak to teraz wygląda:
Napisano 4 Sierpień 201014 l widok za oknem no chyba ze mieszkanie znajduje sie w jakims wiezowcu wysokim na 10 km :)
Napisano 4 Sierpień 201014 l Autor Dunuś - bo to taki żarcik ;) Lukasz_D - wystarczy ze domek jest na wzgórzu ;).. bardzo wysokim wzgórzu ;D
Napisano 4 Sierpień 201014 l a masz swiadomosc, ze wystarczy poozyc kolorowa torebke na podlodze i rzucic bluze na biały fotel i wwnetrze sprawi wrazenie zabałaganionego i niechlujnego?
Napisano 16 Sierpień 201014 l Autor ola-f niestety zdaje ale nie wychodzi mi to ladnie i kolejna mala pracka. zastanawiam sie jak zagracac aby mialo to rece i nogi. bo cos to wciaz neinaturalne sie wydaje.
Napisano 18 Sierpień 201014 l Autor troche pozmienialem to i owo. teraz prezentuje sie to w nastepujacy sposob :D vray, max9 swiecenie: VRayLight w oknach, na zewnatrz Daylight. DMC, color maping reinhard.
Napisano 23 Sierpień 201014 l Autor czesc. wyrenderowalem sobie tą scenke w ostatecznej rozdzielczości [2500x1875] i powyskakiwaly mi plamy. ktos wie dla czego ? - we wczesneijszych renderach (800x600) tych plam nie ma. zamieszczam duży render jak i ustawienia vray. co zle, gdzie za malo ? testuje testuje a plamy wciaz sie pojawiaja ;/ i jeszcze jedno mnie zastanawia. samo renderowanie obrazka trwa 2h, ale liczenie i przygotowywanie to 6-7h! czy to nie za dużo ?? Uploaded with ImageShack.us Edytowane 23 Sierpień 201014 l przez jakubm
Napisano 23 Sierpień 201014 l Ot za dużo, light cache samples size powinno być 0,02, tyle wystarczy, za mocno nawaliłeś HSPh subdivs i interp. smples - chociaż 70/35 byłoby git. DMC sampler 1/8, włączony ptaszek przy Use DMC sampler thresh, noise threshold 0,01 i tyle, reszta materialy i swiatełka. Adaptive amount 0,85, wyłącz reflective caustics, wyłącz pre-filter od LC. Podaje info przynajmniej tak na razie w ten sposób ustawić. Idź czytać tutoriale i informacje od vRay :) (mowie w sensie ze Ci sie to przyda) http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/
Napisano 23 Sierpień 201014 l Autor dzieki donus za sugestie. helpa oczywiscie znam czytam i walcze ;) spróbowałem twoich ustawien i okazaly sie niewystarczajace ;) musialem jeszcze bardziej podkrecac sick. aczkolwiek odklikanie reflective wplynelo korzystnie na czas renderowania (testowalem wszystko na wybranem fragmencie w orginalnej rozdzielczosci)
Napisano 23 Sierpień 201014 l Ot za dużo, light cache samples size powinno być 0,02, tyle wystarczy, za mocno nawaliłeś HSPh subdivs i interp. smples - chociaż 70/35 byłoby git. DMC sampler 1/8, włączony ptaszek przy Use DMC sampler thresh, noise threshold 0,01 i tyle, reszta materialy i swiatełka. Adaptive amount 0,85, wyłącz reflective caustics, wyłącz pre-filter od LC. Podaje info przynajmniej tak na razie w ten sposób ustawić. Idź czytać tutoriale i informacje od vRay :) (mowie w sensie ze Ci sie to przyda) http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ hi, mógłbyś wytlumaczyć dlaczego tak a nie inaczej ustawić mam scene ? jestem bardzo ciekaw twojego workflow
Napisano 25 Sierpień 201014 l Autor czesc :) i kolejna pracka i napotkalem sie na pewien problem. czy ktos moglby doradzic. chcialbym wygiac jedna z firanek tak aby wygladala na poruszona przez wiatr. uzylem noise i ffd4x4x4 czy jest jakis lepszy sposob? jeszcze pare dupereli dojdzie. poz i dzieki za wszelkie cenne rady
Napisano 25 Sierpień 201014 l Po prostu wsadź tam wiatr...;) patrz tu: http://surrealstructures.com/blog/?p=410
Napisano 8 Wrzesień 201014 l Autor czolem. po pewnej przerwie związanej z pracami nad 3 literkami przed nazwiskiem wymodziłem taki obrazek co o nim sądzicie ? tak wiem rozjechała się tekstura podłużnego mebla, ale chodzi mi raczej o sam klimat wnętrza. ps: paski na podlodze to wynik renderowania fragmentami ;)
Napisano 8 Wrzesień 201014 l Na podłodze po prawej widać, że słońce świeci ci z prawej, ale w oknach z lewej dałeś świecące plajny. Przez to traci się orientację patrząc na to. No i teraz strasznie brakuje przez to cieni. Nie jestem specjalistą od klimatu, ale ja dałbym jedno światło, nie będzie tak płasko. Ewentualnie, jak już musisz to doświetl, ale nie od strony ciemności :) Oprócz tego widoku za oknem i żółtej półki to chyba spoko.
Napisano 9 Wrzesień 201014 l Widoczek trzeba trochę rozjaśnić, półka żarówa, mapping stolika po lewej i jakis shader bo chyba nie ma tam wogole...ale ogolnie wnetrze bardzo przyjemne w odbiorze;)
Napisano 15 Wrzesień 201014 l Kolego z M-ic ;-) Przeglądnąłem Twój wątek i musisz opanować jakiś konkretny sposób doświetlania, bo jest słabo niestety. Też dawanie takich słabych obrazków za okno, zawsze rzuca się w oczy na minus. Czasem lepiej wrzucić pare krzaków i drzewko na trawce w 3d za okno. Na zasłonach używaj 2sided material, światło najlepiej vray sun , sky, skyportale w oknach i IES'y. Baw się kamerką vraya, pozatym ciemnym materiałom lub kolorowym dodawaj override material i rób im lekko szarą mape dla GI. Pamiętaj że przy szkłach i materiałach w oknach affect shadow zafajkowane. Vraycamera to 4 rzeczy w sumie f-number ja ustawiam od 6 do 8, shutter speed we wnętrzach od 15 - 30... ISO zawsze 100 no i balans bieli, jak dodajesz do mat GI material to nie jest potrzebne i mozesz dać neutral - ja tak robie. Ustawienia renderera masz spox. Nie wiem jak ust. swiatla.
Napisano 16 Wrzesień 201014 l Autor Na podłodze po prawej widać, że słońce świeci ci z prawej, ale w oknach z lewej dałeś świecące plajny. Przez to traci się orientację patrząc na to. No i teraz strasznie brakuje przez to cieni. Nie jestem specjalistą od klimatu, ale ja dałbym jedno światło, nie będzie tak płasko. Ewentualnie, jak już musisz to doświetl, ale nie od strony ciemności :) Oprócz tego widoku za oknem i żółtej półki to chyba spoko. coś namieszana ta wypowiedz ;) wszystkie swiatla sa z lewej strony ale info o doswietlaniu od strony ciemnosci sie przydala (chuba ;D) lukasjogabonito dzieki :) jahred6 -> no z myslenic, ale juz bardziej z krakowa :) 8 rok juz tu mieszkam. co do twojej wypowiedzi to, czesc rozumiem czesci nie. wynika to z tad, iz to moja 4 5 wizka, dopiero i ciagle sie ucze. ze swiatlem ciagle walcze i mz z wizki na wizke jest troche lepsze, moze nie robie jakis milowych skokow, ale cos tam do przodu wydaje mi sie iz jest. zaslony sa 2sided mtl - choc moze tego nie widac. uzywam vray phisical camera. wrzucam ostatni render. juz zaakceptowany przez klienta. nie mam czasu go dopieszczac ze wzgledu na prace dyplomowa ktora wlasnie oddaje ;) wrzucam ustawienia swiatel. moze coś doradzicie na przyszlosc co mozna by poprawic aby bardziej urealnić scene. choc zastanawiam sie czy nie powinienem bardziej skoncentrowac sie na teksturowaniu, bo z tym tez kuleje... ehhh w linku orginalna rozdzialka 2500x1800 jakby ktos chcial ;) -> http://jakubmendel.com/images/galleries/60/629.jpg uf. mam nadzieje ze nie namieszalem za bardzo
Napisano 16 Wrzesień 201014 l mi nie pasuje materiał drewna na półkach i stołach, oraz model krzesła :) bardzo niewygodne muszą być :) ale jeśli taka koncepcja to ok :)
Napisano 16 Wrzesień 201014 l coraz lepiej....jednak nadal jak by nie było shaderu na drewnie!!! i spójrz jak idą słoje na nodze od stołu chyba powinny być w pionie....
Napisano 16 Wrzesień 201014 l Autor lukasjogabonito co do słoi to masz racje ;) ale oco chodzi z tym shaderem ? czym on sie rozni od tekstury ? muszę o tym poczytać bo któryś raz juz o tym slysze, a nie wiem z czym to sie je ;) robercik fenks ;)
Napisano 2 Październik 201014 l Autor to moja kolejna wizka. nie wiem czy to wina materialow czy swiatel ale wciaz wydaje mi sie, iz utknalem w jakims martwym punkcie ;/ po pewnych zmianach i mam wrazenie ze ies'y nie dzialaja? poz Edytowane 3 Październik 201014 l przez jakubm
Napisano 2 Październik 201014 l bardzo fajna ta ostatnia :) pozwoliłem sobie na małe postpro(jakby coś to usuwam): salut.
Napisano 2 Październik 201014 l Autor indian nie ma sensu usuwać ;) więcej czerwieni ? czy coś jeszcze ? i chyba jasnie plasti dzieki, ale przyznam ze nie czuje obróbki wiz w psie tylko dalej mam wrażenie ze jest to wszystko dalekie od "fotorealizmu" od lekkosci i swiezosci.
Napisano 2 Październik 201014 l tylko dalej mam wrażenie ze jest to wszystko dalekie od "fotorealizmu" od lekkosci i swiezosci. ty chyba zartujesz, ustaw najwyzsza jakosc renderingu, dawaj do skonczonych i lecisz z nastepnym pomieszczeniem....
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto