Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

witam.

po bardzo długiej przerwie z 3ds ponownie się za niego zabrałem.

wnętrze tworzone na potrzeby firmy arch.

soft to 3ds 9 i vray sp4. swiecone vray light i daylight

czesc mebli z evermotionmam pytanie, skad te "cienie" na polaczeniu scian i sufity?

ustawienia renderu sa juz dosc mocno podkrecone jak na mojego kompa.

 

z góry dzieki za komentarze

pozdrawiam

 

614.jpg

Edytowane przez jakubm
  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

uuuu a dlaczego to jest takie zolte i fioletowe? rosliny maja kolor jakby rosly pod czarnobylem i zamiast niebieskiej poswiaty masz juz taka fioletowa :(

Napisano

po pierwsze. wip dla tej pracy to lepszy dzial ;)

Tweester -> jesli chodzi ci o widok, to tak asz racje, przegiąłem w PS.

tjviking -> moze to z powodu jw

gonng -> niestety to nie jest to. materialem siany jest zwykly VrayMtl z kolorem bialym w diffuse.

Napisano

po przeróbkach wyszlo cos takiego.

Co o tym sadzicie?

niestety wciaz nie moge poradzic sobie z widokiem zza okna, albo za ciemny albo przepalony.

615.jpg

Napisano

Ta lampa jest trochę za niska. Będzie można wsadzić tam głowę jak się usiądzie na kanapie. Ogólnie kanapa też niska, i jak by ktoś usiadł na przeciwko stołu by nie mógł siedzieć - brak miejsca na nogi.

Napisano
Ta lampa jest trochę za niska. Będzie można wsadzić tam głowę jak się usiądzie na kanapie. Ogólnie kanapa też niska, i jak by ktoś usiadł na przeciwko stołu by nie mógł siedzieć - brak miejsca na nogi.

 

co do lampy i bliskosci stolu to sie zgadzam :) juz to poprawilem, jednak jesli chodzi o wysokosc siedzisk to jest to 40cm i jest mz ok / tak wysoka kanape mam u siebie.

 

dzieki

Napisano (edytowane)

troche tak glupio sobie samemu odpisywac, ale..

zamieszczam finalny render, jednak nie dam do Finished Works bo tam zawyzony poziom. czekam na cenne i motywujace na przyszlosc uwagi oraz wskazowki ;) pozd. finalny obrazek 2500x1875

renderk.jpg

 

pozdrawiam

Edytowane przez jakubm
Napisano

Hej.

Szkoda że dopiero teraz tu zajrzałem.

Widzę że z AO z vraya już sobie poradziłeś :)

 

Widok zza okna z poprzedniej wersji był lepszy - spójrz na zdjęcia, zwykle jest właśnie przepalony - teraz wygląda jak obraz.

Trochę zadużo chciałeś ująć w kamerze i kadr jest pokrzywiony.

 

Mało cieni - za wysoko ustawiony drugi silnik albo przewaliłeś trochę color maping.

Zwłaszcza w kuchni bardzo jasno, a przecież leży po zacienionej stronie domu.

Napisano
Hej.

Szkoda że dopiero teraz tu zajrzałem.

Widzę że z AO z vraya już sobie poradziłeś :)

 

Widok zza okna z poprzedniej wersji był lepszy - spójrz na zdjęcia, zwykle jest właśnie przepalony - teraz wygląda jak obraz.

Trochę zadużo chciałeś ująć w kamerze i kadr jest pokrzywiony.

 

Mało cieni - za wysoko ustawiony drugi silnik albo przewaliłeś trochę color maping.

Zwłaszcza w kuchni bardzo jasno, a przecież leży po zacienionej stronie domu.

 

wizualizacja komercyjna wiec niestety wszystkie uwagi oswietleniowe to wytyczne klienta, ktory chcial mocno rozswietlone wnetrze i "normalny" widok zza okna ;) nie bylo mowy o żadnych przepaleniach czy ciemnej kuchni. co do kadru to faktycznie troche przegiąłem ale tak to jest jak ma byc i kominek i meble widoczne ;)

 

z color mapingiem ciagle walcze i mam nadzieje ze w nastepnych wizkach bedzie juz lepiej.

 

można w Post-processing zwiększyć saturację GI

 

mozna to bardziej jasniej laikowi wyjasnic, bo troche nie zrozumiale dla mnie ;/

 

poz. i dzieki

Napisano

w opcjach vRay jest ramka Postprocessing i tam Saturation, Contrast base i Contrast. Pomyliłem się o tą saturację :/ to mial być Contrast...

Napisano
w opcjach vRay jest ramka Postprocessing i tam Saturation, Contrast base i Contrast. Pomyliłem się o tą saturację :/ to mial być Contrast...

 

oo teraz rozumiem i wiem czym sie pobawic :) przetestuje przy okazji nowej pracki. dzieki

Napisano

kolejne wnetrze.

soft jak przy poprzedniej ten sam. sofa, lampa i drzewka na pierwszym planie everowskie bo jeszcze mam problem z wydłubaniem własnych.

ma ktos moze sposob na dobry material na sofe, ma to byc obicie materialowe, ale mi wciaz nie wychodzi ;/ i zniknal mi gdzies okap z kuchni ;)

 

jak zwykle wszystkie rady i uwagi mile widziane

poz

 

617.jpg

Napisano

Mogę powtórzyć wszystko to, co pisałem o poprzedniej pracy.

 

Scena jest ok - ale tylko tyle.

Wymaga pracy.

Brak jej realizmu.

 

Oczywiście można ripostować, że klient tak chciał, że mu się podoba.

Tak.

Ale jak chcesz opinii to ją masz.

Napisano

nie no spoko spoko :)

wlasnie chodzi o ten "realizm..." tylko o co chodzi?

jestem w miejscu w którym można by powiedzieć ze utknąłem.. bo jak ten realizm uzyskać i oco w nim chodzi ? jak mi ktos to wytłumaczy w czym rzecz to duży kufel zimnego yyy... piwa stawiam.. ;)

 

daje orginalke z 3dsa bo tu nieco wyciagniete z cieni juz.

 

618.jpg

Napisano

O co chodzi?

 

Weźmy przykład:

http://www.mtmstyl.pl/wnetrze.php?id=697

http://www.mtmstyl.pl/wnetrze.php?id=686#

 

- głębsze cienie

- więcej odbić

- refrakcja nie zaszkodzi

- dopracowane materiały

- wiadomo skąd pada światło

- przestrzeganie praw fizyki

 

co za tym idzie:

- większy nakład pracy

- dłuższy czas renderu

 

Dobra postprodukcja też nie zaszkodzi.

 

Tyle teoria.

W praktyce to żmudne godziny testów i szukania podpowiedzi.

Napisano

mam nadzieje ze poprawnie załapałem wasze sugestie :) troche sie pozmienialo, mz na lepiej. no może prócz schodów, ale maja być takiej jak w oryginalnym projekcie ;)

tak to teraz wygląda:

619.jpg

Napisano

a masz swiadomosc, ze wystarczy poozyc kolorowa torebke na podlodze i rzucic bluze na biały fotel i wwnetrze sprawi wrazenie zabałaganionego i niechlujnego?

Napisano

ola-f niestety zdaje ale nie wychodzi mi to ladnie

 

i kolejna mala pracka. zastanawiam sie jak zagracac aby mialo to rece i nogi. bo cos to wciaz neinaturalne sie wydaje.

620.jpg

Napisano

troche pozmienialem to i owo.

teraz prezentuje sie to w nastepujacy sposob :D

 

vray, max9

swiecenie: VRayLight w oknach, na zewnatrz Daylight.

DMC, color maping reinhard.

 

622.jpg

Napisano (edytowane)

czesc. wyrenderowalem sobie tą scenke w ostatecznej rozdzielczości [2500x1875] i powyskakiwaly mi plamy. ktos wie dla czego ? - we wczesneijszych renderach (800x600) tych plam nie ma.

zamieszczam duży render jak i ustawienia vray. co zle, gdzie za malo ? testuje testuje a plamy wciaz sie pojawiaja ;/

 

i jeszcze jedno mnie zastanawia.

samo renderowanie obrazka trwa 2h, ale liczenie i przygotowywanie to 6-7h!

czy to nie za dużo ??

 

mandarynki.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

623.jpg

Edytowane przez jakubm
Napisano

Ot za dużo, light cache samples size powinno być 0,02, tyle wystarczy, za mocno nawaliłeś HSPh subdivs i interp. smples - chociaż 70/35 byłoby git. DMC sampler 1/8, włączony ptaszek przy Use DMC sampler thresh, noise threshold 0,01 i tyle, reszta materialy i swiatełka. Adaptive amount 0,85, wyłącz reflective caustics, wyłącz pre-filter od LC. Podaje info przynajmniej tak na razie w ten sposób ustawić. Idź czytać tutoriale i informacje od vRay :) (mowie w sensie ze Ci sie to przyda)

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

Napisano

dzieki donus za sugestie. helpa oczywiscie znam czytam i walcze ;)

spróbowałem twoich ustawien i okazaly sie niewystarczajace ;) musialem jeszcze bardziej podkrecac sick. aczkolwiek odklikanie reflective wplynelo korzystnie na czas renderowania (testowalem wszystko na wybranem fragmencie w orginalnej rozdzielczosci)

Napisano
Ot za dużo, light cache samples size powinno być 0,02, tyle wystarczy, za mocno nawaliłeś HSPh subdivs i interp. smples - chociaż 70/35 byłoby git. DMC sampler 1/8, włączony ptaszek przy Use DMC sampler thresh, noise threshold 0,01 i tyle, reszta materialy i swiatełka. Adaptive amount 0,85, wyłącz reflective caustics, wyłącz pre-filter od LC. Podaje info przynajmniej tak na razie w ten sposób ustawić. Idź czytać tutoriale i informacje od vRay :) (mowie w sensie ze Ci sie to przyda)

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

hi,

mógłbyś wytlumaczyć dlaczego tak a nie inaczej ustawić mam scene ? jestem bardzo ciekaw twojego workflow

Napisano

czesc :)

i kolejna pracka

i napotkalem sie na pewien problem. czy ktos moglby doradzic.

chcialbym wygiac jedna z firanek tak aby wygladala na poruszona przez wiatr.

 

uzylem noise i ffd4x4x4 czy jest jakis lepszy sposob?

624.jpg

625.jpg

626.jpg

 

jeszcze pare dupereli dojdzie.

poz i dzieki za wszelkie cenne rady

Napisano

czolem.

po pewnej przerwie związanej z pracami nad 3 literkami przed nazwiskiem wymodziłem taki obrazek 627.jpg

 

co o nim sądzicie ?

tak wiem rozjechała się tekstura podłużnego mebla, ale chodzi mi raczej o sam klimat wnętrza.

 

ps: paski na podlodze to wynik renderowania fragmentami ;)

Napisano

Na podłodze po prawej widać, że słońce świeci ci z prawej, ale w oknach z lewej dałeś świecące plajny. Przez to traci się orientację patrząc na to.

No i teraz strasznie brakuje przez to cieni.

 

Nie jestem specjalistą od klimatu, ale ja dałbym jedno światło, nie będzie tak płasko. Ewentualnie, jak już musisz to doświetl, ale nie od strony ciemności :)

 

 

Oprócz tego widoku za oknem i żółtej półki to chyba spoko.

Napisano

Kolego z M-ic ;-) Przeglądnąłem Twój wątek i musisz opanować jakiś konkretny sposób doświetlania, bo jest słabo niestety. Też dawanie takich słabych obrazków za okno, zawsze rzuca się w oczy na minus. Czasem lepiej wrzucić pare krzaków i drzewko na trawce w 3d za okno. Na zasłonach używaj 2sided material, światło najlepiej vray sun , sky, skyportale w oknach i IES'y. Baw się kamerką vraya, pozatym ciemnym materiałom lub kolorowym dodawaj override material i rób im lekko szarą mape dla GI. Pamiętaj że przy szkłach i materiałach w oknach affect shadow zafajkowane. Vraycamera to 4 rzeczy w sumie f-number ja ustawiam od 6 do 8, shutter speed we wnętrzach od 15 - 30... ISO zawsze 100 no i balans bieli, jak dodajesz do mat GI material to nie jest potrzebne i mozesz dać neutral - ja tak robie. Ustawienia renderera masz spox. Nie wiem jak ust. swiatla.

  • Like 1
Napisano
Na podłodze po prawej widać, że słońce świeci ci z prawej, ale w oknach z lewej dałeś świecące plajny. Przez to traci się orientację patrząc na to.

No i teraz strasznie brakuje przez to cieni.

 

Nie jestem specjalistą od klimatu, ale ja dałbym jedno światło, nie będzie tak płasko. Ewentualnie, jak już musisz to doświetl, ale nie od strony ciemności :)

 

 

Oprócz tego widoku za oknem i żółtej półki to chyba spoko.

 

coś namieszana ta wypowiedz ;) wszystkie swiatla sa z lewej strony

ale info o doswietlaniu od strony ciemnosci sie przydala (chuba ;D)

 

lukasjogabonito dzieki :)

 

jahred6 -> no z myslenic, ale juz bardziej z krakowa :) 8 rok juz tu mieszkam. co do twojej wypowiedzi to, czesc rozumiem czesci nie.

wynika to z tad, iz to moja 4 5 wizka, dopiero i ciagle sie ucze.

ze swiatlem ciagle walcze i mz z wizki na wizke jest troche lepsze, moze nie robie jakis milowych skokow, ale cos tam do przodu wydaje mi sie iz jest. zaslony sa 2sided mtl - choc moze tego nie widac. uzywam vray phisical camera.

 

wrzucam ostatni render. juz zaakceptowany przez klienta. nie mam czasu go dopieszczac ze wzgledu na prace dyplomowa ktora wlasnie oddaje ;)

 

wrzucam ustawienia swiatel. moze coś doradzicie na przyszlosc co mozna by poprawic aby bardziej urealnić scene.

 

choc zastanawiam sie czy nie powinienem bardziej skoncentrowac sie na teksturowaniu, bo z tym tez kuleje... ehhh

 

w linku orginalna rozdzialka 2500x1800 jakby ktos chcial ;)

-> http://jakubmendel.com/images/galleries/60/629.jpg

 

uf. mam nadzieje ze nie namieszalem za bardzo

628.jpg

 

630.jpg

 

631.jpg

 

Napisano

lukasjogabonito co do słoi to masz racje ;) ale oco chodzi z tym shaderem ? czym on sie rozni od tekstury ? muszę o tym poczytać bo któryś raz juz o tym slysze, a nie wiem z czym to sie je ;)

 

robercik fenks ;)

Napisano (edytowane)

to moja kolejna wizka.

nie wiem czy to wina materialow czy swiatel ale wciaz wydaje mi sie, iz utknalem w jakims martwym punkcie ;/

632.jpg

 

po pewnych zmianach

634.jpg

 

i mam wrazenie ze ies'y nie dzialaja?633.jpg

 

poz

Edytowane przez jakubm
Napisano

indian nie ma sensu usuwać ;)

więcej czerwieni ? czy coś jeszcze ? i chyba jasnie

 

plasti dzieki,

ale przyznam ze nie czuje obróbki wiz w psie

 

tylko dalej mam wrażenie ze jest to wszystko dalekie od "fotorealizmu" od lekkosci i swiezosci.

Napisano

 

tylko dalej mam wrażenie ze jest to wszystko dalekie od "fotorealizmu" od lekkosci i swiezosci.

 

ty chyba zartujesz, ustaw najwyzsza jakosc renderingu, dawaj do skonczonych i lecisz z nastepnym pomieszczeniem....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności