jakubm Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 (edytowane) witam. po bardzo długiej przerwie z 3ds ponownie się za niego zabrałem. wnętrze tworzone na potrzeby firmy arch. soft to 3ds 9 i vray sp4. swiecone vray light i daylight czesc mebli z evermotionmam pytanie, skad te "cienie" na polaczeniu scian i sufity? ustawienia renderu sa juz dosc mocno podkrecone jak na mojego kompa. z góry dzieki za komentarze pozdrawiam Edytowane 20 Marzec 2011 przez jakubm
Tweester Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 Pierwsze co się rzuca w oczy to straszne okno.
Gość Gosc Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 uuuu a dlaczego to jest takie zolte i fioletowe? rosliny maja kolor jakby rosly pod czarnobylem i zamiast niebieskiej poswiaty masz juz taka fioletowa :(
gonnog Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 Może dałeś na materiał ścian vrayDirt w difuse? Przynajmniej tak to wygląda.
jakubm Napisano 21 Lipiec 2010 Autor Napisano 21 Lipiec 2010 po pierwsze. wip dla tej pracy to lepszy dzial ;) Tweester -> jesli chodzi ci o widok, to tak asz racje, przegiąłem w PS. tjviking -> moze to z powodu jw gonng -> niestety to nie jest to. materialem siany jest zwykly VrayMtl z kolorem bialym w diffuse.
jakubm Napisano 23 Lipiec 2010 Autor Napisano 23 Lipiec 2010 po przeróbkach wyszlo cos takiego. Co o tym sadzicie? niestety wciaz nie moge poradzic sobie z widokiem zza okna, albo za ciemny albo przepalony.
Tweester Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 Ta lampa jest trochę za niska. Będzie można wsadzić tam głowę jak się usiądzie na kanapie. Ogólnie kanapa też niska, i jak by ktoś usiadł na przeciwko stołu by nie mógł siedzieć - brak miejsca na nogi.
jakubm Napisano 23 Lipiec 2010 Autor Napisano 23 Lipiec 2010 Ta lampa jest trochę za niska. Będzie można wsadzić tam głowę jak się usiądzie na kanapie. Ogólnie kanapa też niska, i jak by ktoś usiadł na przeciwko stołu by nie mógł siedzieć - brak miejsca na nogi. co do lampy i bliskosci stolu to sie zgadzam :) juz to poprawilem, jednak jesli chodzi o wysokosc siedzisk to jest to 40cm i jest mz ok / tak wysoka kanape mam u siebie. dzieki
jakubm Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Napisano 29 Lipiec 2010 (edytowane) troche tak glupio sobie samemu odpisywac, ale.. zamieszczam finalny render, jednak nie dam do Finished Works bo tam zawyzony poziom. czekam na cenne i motywujace na przyszlosc uwagi oraz wskazowki ;) pozd. finalny obrazek 2500x1875 pozdrawiam Edytowane 29 Lipiec 2010 przez jakubm
mkeruj Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 Hej. Szkoda że dopiero teraz tu zajrzałem. Widzę że z AO z vraya już sobie poradziłeś :) Widok zza okna z poprzedniej wersji był lepszy - spójrz na zdjęcia, zwykle jest właśnie przepalony - teraz wygląda jak obraz. Trochę zadużo chciałeś ująć w kamerze i kadr jest pokrzywiony. Mało cieni - za wysoko ustawiony drugi silnik albo przewaliłeś trochę color maping. Zwłaszcza w kuchni bardzo jasno, a przecież leży po zacienionej stronie domu.
jakubm Napisano 30 Lipiec 2010 Autor Napisano 30 Lipiec 2010 Hej. Szkoda że dopiero teraz tu zajrzałem. Widzę że z AO z vraya już sobie poradziłeś :) Widok zza okna z poprzedniej wersji był lepszy - spójrz na zdjęcia, zwykle jest właśnie przepalony - teraz wygląda jak obraz. Trochę zadużo chciałeś ująć w kamerze i kadr jest pokrzywiony. Mało cieni - za wysoko ustawiony drugi silnik albo przewaliłeś trochę color maping. Zwłaszcza w kuchni bardzo jasno, a przecież leży po zacienionej stronie domu. wizualizacja komercyjna wiec niestety wszystkie uwagi oswietleniowe to wytyczne klienta, ktory chcial mocno rozswietlone wnetrze i "normalny" widok zza okna ;) nie bylo mowy o żadnych przepaleniach czy ciemnej kuchni. co do kadru to faktycznie troche przegiąłem ale tak to jest jak ma byc i kominek i meble widoczne ;) z color mapingiem ciagle walcze i mam nadzieje ze w nastepnych wizkach bedzie juz lepiej. można w Post-processing zwiększyć saturację GI mozna to bardziej jasniej laikowi wyjasnic, bo troche nie zrozumiale dla mnie ;/ poz. i dzieki
Camel Napisano 30 Lipiec 2010 Napisano 30 Lipiec 2010 w opcjach vRay jest ramka Postprocessing i tam Saturation, Contrast base i Contrast. Pomyliłem się o tą saturację :/ to mial być Contrast...
jakubm Napisano 30 Lipiec 2010 Autor Napisano 30 Lipiec 2010 w opcjach vRay jest ramka Postprocessing i tam Saturation, Contrast base i Contrast. Pomyliłem się o tą saturację :/ to mial być Contrast... oo teraz rozumiem i wiem czym sie pobawic :) przetestuje przy okazji nowej pracki. dzieki
jakubm Napisano 3 Sierpień 2010 Autor Napisano 3 Sierpień 2010 kolejne wnetrze. soft jak przy poprzedniej ten sam. sofa, lampa i drzewka na pierwszym planie everowskie bo jeszcze mam problem z wydłubaniem własnych. ma ktos moze sposob na dobry material na sofe, ma to byc obicie materialowe, ale mi wciaz nie wychodzi ;/ i zniknal mi gdzies okap z kuchni ;) jak zwykle wszystkie rady i uwagi mile widziane poz
mkeruj Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 Mogę powtórzyć wszystko to, co pisałem o poprzedniej pracy. Scena jest ok - ale tylko tyle. Wymaga pracy. Brak jej realizmu. Oczywiście można ripostować, że klient tak chciał, że mu się podoba. Tak. Ale jak chcesz opinii to ją masz.
jakubm Napisano 3 Sierpień 2010 Autor Napisano 3 Sierpień 2010 nie no spoko spoko :) wlasnie chodzi o ten "realizm..." tylko o co chodzi? jestem w miejscu w którym można by powiedzieć ze utknąłem.. bo jak ten realizm uzyskać i oco w nim chodzi ? jak mi ktos to wytłumaczy w czym rzecz to duży kufel zimnego yyy... piwa stawiam.. ;) daje orginalke z 3dsa bo tu nieco wyciagniete z cieni juz.
indian Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 tak to by wyglądało wg. mnie (jakby coś to wyrzucę) :
jakubm Napisano 3 Sierpień 2010 Autor Napisano 3 Sierpień 2010 indian bardzo spoko :) wyglada na to ze jak nie mam camery raw to nie umiem obrabiac ;) jakimi suwakami sie bawiles ??
mkeruj Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 O co chodzi? Weźmy przykład: http://www.mtmstyl.pl/wnetrze.php?id=697 http://www.mtmstyl.pl/wnetrze.php?id=686# - głębsze cienie - więcej odbić - refrakcja nie zaszkodzi - dopracowane materiały - wiadomo skąd pada światło - przestrzeganie praw fizyki co za tym idzie: - większy nakład pracy - dłuższy czas renderu Dobra postprodukcja też nie zaszkodzi. Tyle teoria. W praktyce to żmudne godziny testów i szukania podpowiedzi.
Camel Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 Coś mi ten Twój balans bieli nie pasuje, za dużo zielonego.
jakubm Napisano 4 Sierpień 2010 Autor Napisano 4 Sierpień 2010 mam nadzieje ze poprawnie załapałem wasze sugestie :) troche sie pozmienialo, mz na lepiej. no może prócz schodów, ale maja być takiej jak w oryginalnym projekcie ;) tak to teraz wygląda:
Lukasz_D Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 widok za oknem no chyba ze mieszkanie znajduje sie w jakims wiezowcu wysokim na 10 km :)
jakubm Napisano 4 Sierpień 2010 Autor Napisano 4 Sierpień 2010 Dunuś - bo to taki żarcik ;) Lukasz_D - wystarczy ze domek jest na wzgórzu ;).. bardzo wysokim wzgórzu ;D
olaf Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 a masz swiadomosc, ze wystarczy poozyc kolorowa torebke na podlodze i rzucic bluze na biały fotel i wwnetrze sprawi wrazenie zabałaganionego i niechlujnego?
jakubm Napisano 16 Sierpień 2010 Autor Napisano 16 Sierpień 2010 ola-f niestety zdaje ale nie wychodzi mi to ladnie i kolejna mala pracka. zastanawiam sie jak zagracac aby mialo to rece i nogi. bo cos to wciaz neinaturalne sie wydaje.
jakubm Napisano 18 Sierpień 2010 Autor Napisano 18 Sierpień 2010 troche pozmienialem to i owo. teraz prezentuje sie to w nastepujacy sposob :D vray, max9 swiecenie: VRayLight w oknach, na zewnatrz Daylight. DMC, color maping reinhard.
indian Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 witam, ja bym to tak widział (jakby coś to usunę) : pozdro.
jakubm Napisano 23 Sierpień 2010 Autor Napisano 23 Sierpień 2010 (edytowane) czesc. wyrenderowalem sobie tą scenke w ostatecznej rozdzielczości [2500x1875] i powyskakiwaly mi plamy. ktos wie dla czego ? - we wczesneijszych renderach (800x600) tych plam nie ma. zamieszczam duży render jak i ustawienia vray. co zle, gdzie za malo ? testuje testuje a plamy wciaz sie pojawiaja ;/ i jeszcze jedno mnie zastanawia. samo renderowanie obrazka trwa 2h, ale liczenie i przygotowywanie to 6-7h! czy to nie za dużo ?? Uploaded with ImageShack.us Edytowane 23 Sierpień 2010 przez jakubm
Camel Napisano 23 Sierpień 2010 Napisano 23 Sierpień 2010 Ot za dużo, light cache samples size powinno być 0,02, tyle wystarczy, za mocno nawaliłeś HSPh subdivs i interp. smples - chociaż 70/35 byłoby git. DMC sampler 1/8, włączony ptaszek przy Use DMC sampler thresh, noise threshold 0,01 i tyle, reszta materialy i swiatełka. Adaptive amount 0,85, wyłącz reflective caustics, wyłącz pre-filter od LC. Podaje info przynajmniej tak na razie w ten sposób ustawić. Idź czytać tutoriale i informacje od vRay :) (mowie w sensie ze Ci sie to przyda) http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/
jakubm Napisano 23 Sierpień 2010 Autor Napisano 23 Sierpień 2010 dzieki donus za sugestie. helpa oczywiscie znam czytam i walcze ;) spróbowałem twoich ustawien i okazaly sie niewystarczajace ;) musialem jeszcze bardziej podkrecac sick. aczkolwiek odklikanie reflective wplynelo korzystnie na czas renderowania (testowalem wszystko na wybranem fragmencie w orginalnej rozdzielczosci)
Georgas Napisano 23 Sierpień 2010 Napisano 23 Sierpień 2010 Ot za dużo, light cache samples size powinno być 0,02, tyle wystarczy, za mocno nawaliłeś HSPh subdivs i interp. smples - chociaż 70/35 byłoby git. DMC sampler 1/8, włączony ptaszek przy Use DMC sampler thresh, noise threshold 0,01 i tyle, reszta materialy i swiatełka. Adaptive amount 0,85, wyłącz reflective caustics, wyłącz pre-filter od LC. Podaje info przynajmniej tak na razie w ten sposób ustawić. Idź czytać tutoriale i informacje od vRay :) (mowie w sensie ze Ci sie to przyda) http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ hi, mógłbyś wytlumaczyć dlaczego tak a nie inaczej ustawić mam scene ? jestem bardzo ciekaw twojego workflow
jakubm Napisano 25 Sierpień 2010 Autor Napisano 25 Sierpień 2010 czesc :) i kolejna pracka i napotkalem sie na pewien problem. czy ktos moglby doradzic. chcialbym wygiac jedna z firanek tak aby wygladala na poruszona przez wiatr. uzylem noise i ffd4x4x4 czy jest jakis lepszy sposob? jeszcze pare dupereli dojdzie. poz i dzieki za wszelkie cenne rady
lukasjogabonito Napisano 25 Sierpień 2010 Napisano 25 Sierpień 2010 Po prostu wsadź tam wiatr...;) patrz tu: http://surrealstructures.com/blog/?p=410
Dusia Napisano 25 Sierpień 2010 Napisano 25 Sierpień 2010 idę umrzeć! Ja się do tego wszystkiego nie nadaję! :P
jakubm Napisano 8 Wrzesień 2010 Autor Napisano 8 Wrzesień 2010 czolem. po pewnej przerwie związanej z pracami nad 3 literkami przed nazwiskiem wymodziłem taki obrazek co o nim sądzicie ? tak wiem rozjechała się tekstura podłużnego mebla, ale chodzi mi raczej o sam klimat wnętrza. ps: paski na podlodze to wynik renderowania fragmentami ;)
mkeruj Napisano 8 Wrzesień 2010 Napisano 8 Wrzesień 2010 Na podłodze po prawej widać, że słońce świeci ci z prawej, ale w oknach z lewej dałeś świecące plajny. Przez to traci się orientację patrząc na to. No i teraz strasznie brakuje przez to cieni. Nie jestem specjalistą od klimatu, ale ja dałbym jedno światło, nie będzie tak płasko. Ewentualnie, jak już musisz to doświetl, ale nie od strony ciemności :) Oprócz tego widoku za oknem i żółtej półki to chyba spoko.
lukasjogabonito Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 Widoczek trzeba trochę rozjaśnić, półka żarówa, mapping stolika po lewej i jakis shader bo chyba nie ma tam wogole...ale ogolnie wnetrze bardzo przyjemne w odbiorze;)
jahred6 Napisano 15 Wrzesień 2010 Napisano 15 Wrzesień 2010 Kolego z M-ic ;-) Przeglądnąłem Twój wątek i musisz opanować jakiś konkretny sposób doświetlania, bo jest słabo niestety. Też dawanie takich słabych obrazków za okno, zawsze rzuca się w oczy na minus. Czasem lepiej wrzucić pare krzaków i drzewko na trawce w 3d za okno. Na zasłonach używaj 2sided material, światło najlepiej vray sun , sky, skyportale w oknach i IES'y. Baw się kamerką vraya, pozatym ciemnym materiałom lub kolorowym dodawaj override material i rób im lekko szarą mape dla GI. Pamiętaj że przy szkłach i materiałach w oknach affect shadow zafajkowane. Vraycamera to 4 rzeczy w sumie f-number ja ustawiam od 6 do 8, shutter speed we wnętrzach od 15 - 30... ISO zawsze 100 no i balans bieli, jak dodajesz do mat GI material to nie jest potrzebne i mozesz dać neutral - ja tak robie. Ustawienia renderera masz spox. Nie wiem jak ust. swiatla. 1
jakubm Napisano 16 Wrzesień 2010 Autor Napisano 16 Wrzesień 2010 Na podłodze po prawej widać, że słońce świeci ci z prawej, ale w oknach z lewej dałeś świecące plajny. Przez to traci się orientację patrząc na to. No i teraz strasznie brakuje przez to cieni. Nie jestem specjalistą od klimatu, ale ja dałbym jedno światło, nie będzie tak płasko. Ewentualnie, jak już musisz to doświetl, ale nie od strony ciemności :) Oprócz tego widoku za oknem i żółtej półki to chyba spoko. coś namieszana ta wypowiedz ;) wszystkie swiatla sa z lewej strony ale info o doswietlaniu od strony ciemnosci sie przydala (chuba ;D) lukasjogabonito dzieki :) jahred6 -> no z myslenic, ale juz bardziej z krakowa :) 8 rok juz tu mieszkam. co do twojej wypowiedzi to, czesc rozumiem czesci nie. wynika to z tad, iz to moja 4 5 wizka, dopiero i ciagle sie ucze. ze swiatlem ciagle walcze i mz z wizki na wizke jest troche lepsze, moze nie robie jakis milowych skokow, ale cos tam do przodu wydaje mi sie iz jest. zaslony sa 2sided mtl - choc moze tego nie widac. uzywam vray phisical camera. wrzucam ostatni render. juz zaakceptowany przez klienta. nie mam czasu go dopieszczac ze wzgledu na prace dyplomowa ktora wlasnie oddaje ;) wrzucam ustawienia swiatel. moze coś doradzicie na przyszlosc co mozna by poprawic aby bardziej urealnić scene. choc zastanawiam sie czy nie powinienem bardziej skoncentrowac sie na teksturowaniu, bo z tym tez kuleje... ehhh w linku orginalna rozdzialka 2500x1800 jakby ktos chcial ;) -> http://jakubmendel.com/images/galleries/60/629.jpg uf. mam nadzieje ze nie namieszalem za bardzo
robertwitczak Napisano 16 Wrzesień 2010 Napisano 16 Wrzesień 2010 mi nie pasuje materiał drewna na półkach i stołach, oraz model krzesła :) bardzo niewygodne muszą być :) ale jeśli taka koncepcja to ok :)
lukasjogabonito Napisano 16 Wrzesień 2010 Napisano 16 Wrzesień 2010 coraz lepiej....jednak nadal jak by nie było shaderu na drewnie!!! i spójrz jak idą słoje na nodze od stołu chyba powinny być w pionie....
jakubm Napisano 16 Wrzesień 2010 Autor Napisano 16 Wrzesień 2010 lukasjogabonito co do słoi to masz racje ;) ale oco chodzi z tym shaderem ? czym on sie rozni od tekstury ? muszę o tym poczytać bo któryś raz juz o tym slysze, a nie wiem z czym to sie je ;) robercik fenks ;)
jakubm Napisano 2 Październik 2010 Autor Napisano 2 Październik 2010 (edytowane) to moja kolejna wizka. nie wiem czy to wina materialow czy swiatel ale wciaz wydaje mi sie, iz utknalem w jakims martwym punkcie ;/ po pewnych zmianach i mam wrazenie ze ies'y nie dzialaja? poz Edytowane 3 Październik 2010 przez jakubm
indian Napisano 2 Październik 2010 Napisano 2 Październik 2010 bardzo fajna ta ostatnia :) pozwoliłem sobie na małe postpro(jakby coś to usuwam): salut.
jakubm Napisano 2 Październik 2010 Autor Napisano 2 Październik 2010 indian nie ma sensu usuwać ;) więcej czerwieni ? czy coś jeszcze ? i chyba jasnie plasti dzieki, ale przyznam ze nie czuje obróbki wiz w psie tylko dalej mam wrażenie ze jest to wszystko dalekie od "fotorealizmu" od lekkosci i swiezosci.
plasti Napisano 2 Październik 2010 Napisano 2 Październik 2010 tylko dalej mam wrażenie ze jest to wszystko dalekie od "fotorealizmu" od lekkosci i swiezosci. ty chyba zartujesz, ustaw najwyzsza jakosc renderingu, dawaj do skonczonych i lecisz z nastepnym pomieszczeniem....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się