Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

problem - 0,0002

Czy jest sposób aby uniknąć odbicia krawędzi podłoża - na obiektach z refleksją?

Przy czym nie tworząc zaokrągleń i bocznych scian typu L itp. coś w rodzaju nieskonczonej plaszczyzny bez krawędzi.

 

[ATTACH]73198[/ATTACH]

 

[ATTACH]73199[/ATTACH]

 

jak to rozwiązać

poradzcie

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sprobuj dac lekki blur w reflection, on ma to do siebie ze im dalej odbity element od powierzchni odbijajacej tym bardziej jest rozbyty

Napisano
  • Autor

A, studio nie zasłoni sphery z hdr???? - tego się obawiam!

Faktycznie z odległością parametr reflection blur ulega powiększeniu.

Ale na ostrości straci rownież ewentualna mapa odbić z tla :(

Kurcze, muszę mieć inny sposób :-(

Napisano

zaznacz to podłorze, potem w properties zakładka render zaznacz kluczyk Unseen by Rays, powinno pomóc

Napisano

A jaki to problem przeskalować tego plane'a? Przecież czasu renderu to raczej nie wydłuży

Napisano

lucek ale płaską powierzchnie skalując choćby do nieskończoności, i tak w końcu perspektywicznie kąt na powierzchni nie będzie się zmieniał i krawędź będzie

Napisano
  • Autor

artzgodka - na podłożu usiądzie cieniowanie :(

lucek - tak pomoże w tym ujęciu ale jak zjadę kamerą w dół (horyzont) znów się pojawi :(

Napisano
  • Autor

chyba że na dużej powierzchni dam Distance Dissolve ale to dopiero muszę sprawdzić.

dzięki :)

Edytowane przez erykowal

Napisano

To co masz hdr możesz osiągnąć poprzez studio kilka area light i będziesz miał ładne odbicia na materiale jak z hdr. poza tym nie musisz całkowicie zasłaniać enviromentu. Zwykły zgięty plain i też będzie OK.

Napisano

Uda się to zrobić tak jak piszesz przez Distance Dissolve tylko musisz bardzo mocno powiększyć sphere+floor. Będzie mianimalna transparency w centrum floor.

Naj rozwiązaniem byłby object properties/render/clip map.

Tylko on obcina na ostro???

jak zmusic tą opcje do rozmycia 0-100% mapą lub gradientem????

Moze weight maps???

Napisano

niekoniecznie trzeba mocno powiekszac floor, mialem juz cos takiego na warsztacie i poradzilem sobie w ten sposob ze odpowiednio dobralem obrazek ktory wsadzilem jako background. Oczywiscie sam floor trzeba sporo powiekszyc, i dopieo wtedy zrobic tlo. Nie powinno byc widac przejscia miedzy floorem a backroudem. Odbicia ustawiasz na ray tracing + sphercial relf. map i powinno byc ok

Napisano
  • Autor

Dzięki wszystkim.

Distance Dissolve załatwia problem + odpowiednia skala :)))

[ATTACH]73341[/ATTACH]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.