Jump to content
erykowal

nieskończony Floor

Recommended Posts

problem - 0,0002

Czy jest sposób aby uniknąć odbicia krawędzi podłoża - na obiektach z refleksją?

Przy czym nie tworząc zaokrągleń i bocznych scian typu L itp. coś w rodzaju nieskonczonej plaszczyzny bez krawędzi.

 

[ATTACH]73198[/ATTACH]

 

[ATTACH]73199[/ATTACH]

 

jak to rozwiązać

poradzcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprobuj dac lekki blur w reflection, on ma to do siebie ze im dalej odbity element od powierzchni odbijajacej tym bardziej jest rozbyty

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz zrobić tzw studio. Nie musi być od razu nieskończony plane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, studio nie zasłoni sphery z hdr???? - tego się obawiam!

Faktycznie z odległością parametr reflection blur ulega powiększeniu.

Ale na ostrości straci rownież ewentualna mapa odbić z tla :(

Kurcze, muszę mieć inny sposób :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaznacz to podłorze, potem w properties zakładka render zaznacz kluczyk Unseen by Rays, powinno pomóc

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki to problem przeskalować tego plane'a? Przecież czasu renderu to raczej nie wydłuży

Share this post


Link to post
Share on other sites

lucek ale płaską powierzchnie skalując choćby do nieskończoności, i tak w końcu perspektywicznie kąt na powierzchni nie będzie się zmieniał i krawędź będzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

artzgodka - na podłożu usiądzie cieniowanie :(

lucek - tak pomoże w tym ujęciu ale jak zjadę kamerą w dół (horyzont) znów się pojawi :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba że na dużej powierzchni dam Distance Dissolve ale to dopiero muszę sprawdzić.

dzięki :)

Edited by erykowal

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co masz hdr możesz osiągnąć poprzez studio kilka area light i będziesz miał ładne odbicia na materiale jak z hdr. poza tym nie musisz całkowicie zasłaniać enviromentu. Zwykły zgięty plain i też będzie OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uda się to zrobić tak jak piszesz przez Distance Dissolve tylko musisz bardzo mocno powiększyć sphere+floor. Będzie mianimalna transparency w centrum floor.

Naj rozwiązaniem byłby object properties/render/clip map.

Tylko on obcina na ostro???

jak zmusic tą opcje do rozmycia 0-100% mapą lub gradientem????

Moze weight maps???

Share this post


Link to post
Share on other sites

niekoniecznie trzeba mocno powiekszac floor, mialem juz cos takiego na warsztacie i poradzilem sobie w ten sposob ze odpowiednio dobralem obrazek ktory wsadzilem jako background. Oczywiscie sam floor trzeba sporo powiekszyc, i dopieo wtedy zrobic tlo. Nie powinno byc widac przejscia miedzy floorem a backroudem. Odbicia ustawiasz na ray tracing + sphercial relf. map i powinno byc ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim.

Distance Dissolve załatwia problem + odpowiednia skala :)))

[ATTACH]73341[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy