erykowal Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 problem - 0,0002 Czy jest sposób aby uniknąć odbicia krawędzi podłoża - na obiektach z refleksją? Przy czym nie tworząc zaokrągleń i bocznych scian typu L itp. coś w rodzaju nieskonczonej plaszczyzny bez krawędzi. [ATTACH]73198[/ATTACH] [ATTACH]73199[/ATTACH] jak to rozwiązać poradzcie
Giray Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 sprobuj dac lekki blur w reflection, on ma to do siebie ze im dalej odbity element od powierzchni odbijajacej tym bardziej jest rozbyty
Bacry Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 musisz zrobić tzw studio. Nie musi być od razu nieskończony plane.
erykowal Napisano 22 Lipiec 2010 Autor Napisano 22 Lipiec 2010 A, studio nie zasłoni sphery z hdr???? - tego się obawiam! Faktycznie z odległością parametr reflection blur ulega powiększeniu. Ale na ostrości straci rownież ewentualna mapa odbić z tla :( Kurcze, muszę mieć inny sposób :-(
artzgodka Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 zaznacz to podłorze, potem w properties zakładka render zaznacz kluczyk Unseen by Rays, powinno pomóc
Lucek Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 A jaki to problem przeskalować tego plane'a? Przecież czasu renderu to raczej nie wydłuży
Orangegraphics Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 lucek ale płaską powierzchnie skalując choćby do nieskończoności, i tak w końcu perspektywicznie kąt na powierzchni nie będzie się zmieniał i krawędź będzie
erykowal Napisano 22 Lipiec 2010 Autor Napisano 22 Lipiec 2010 artzgodka - na podłożu usiądzie cieniowanie :( lucek - tak pomoże w tym ujęciu ale jak zjadę kamerą w dół (horyzont) znów się pojawi :(
erykowal Napisano 22 Lipiec 2010 Autor Napisano 22 Lipiec 2010 (edytowane) chyba że na dużej powierzchni dam Distance Dissolve ale to dopiero muszę sprawdzić. dzięki :) Edytowane 22 Lipiec 2010 przez erykowal
Bacry Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 To co masz hdr możesz osiągnąć poprzez studio kilka area light i będziesz miał ładne odbicia na materiale jak z hdr. poza tym nie musisz całkowicie zasłaniać enviromentu. Zwykły zgięty plain i też będzie OK.
qbaqbaMAX3D Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 Uda się to zrobić tak jak piszesz przez Distance Dissolve tylko musisz bardzo mocno powiększyć sphere+floor. Będzie mianimalna transparency w centrum floor. Naj rozwiązaniem byłby object properties/render/clip map. Tylko on obcina na ostro??? jak zmusic tą opcje do rozmycia 0-100% mapą lub gradientem???? Moze weight maps???
Giray Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 niekoniecznie trzeba mocno powiekszac floor, mialem juz cos takiego na warsztacie i poradzilem sobie w ten sposob ze odpowiednio dobralem obrazek ktory wsadzilem jako background. Oczywiscie sam floor trzeba sporo powiekszyc, i dopieo wtedy zrobic tlo. Nie powinno byc widac przejscia miedzy floorem a backroudem. Odbicia ustawiasz na ray tracing + sphercial relf. map i powinno byc ok
erykowal Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 Dzięki wszystkim. Distance Dissolve załatwia problem + odpowiednia skala :))) [ATTACH]73341[/ATTACH]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się