Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Jako że mocno przysiadłem do animacji i nauki mayi, to założyłem teczkę, co by w jednym miejscu wszystko umieszczać.

 

Na początek animacja podnoszenia

http://www.vimeo.com/13791972

 

Wkrótce kolejne

Pozdrawiam

Edytowane przez wroniec

  • Odpowiedzi 25
  • Wyświetleń 4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz zwracać uwagę na takie rzeczy jak "zamrożone" stawy. Spójrz na początku na jego dłonie, palce, biodra.. stoi jak posąg. Tylko głowa mu się rusza. Jeśli zależy Ci na zatrzymanej postaci, to pamiętaj aby jej nie uśmiercać tracąc wrażenie ożywienia. Chwyt jest niezły, jednak lepiej, gdyby złapał od dołu, a nie tak po bokach. W tej chwili łatwo może mu się kula wysmyknąć. Pamiętaj też, że im większy ciężar, tym człowiek stara się trzymać go bliżej swojego środka ciężkości. Tak ciężką kulę, której nie można podnieść, przytuliłby do bioder a później do brzucha. Z tym ślizganiem fajnie wykombinowałeś, ale dla widza jest to o tyle trudna sytuacja, że nie widać podłoża. Na początku animacji masz twarde, szorstkie podłoże. Stopy stoją pewnie, nie ma poślizgu. I nagle po "odkorkowaniu się" kamienia, postać ląduje na lodzie. I dla mnie przy pierwszym obejrzeniu była taka reakcja typu.. yy... jak to?! Jeśli chcesz zmienić podłoże w animacji, warto je zamarkować choćby płaskim boxem dla zwykłej czytelności.

 

Pozdrawiam!

Napisano

Ja ma pytanie czy możesz polecić jakieś zródła odnośnie nauki may'i, i bardziej chodzi książki niz videotuty

Napisano
  • Autor

Kris-R Dzięki ogromne za komentarz i cenne rady. Tyle ile dałem radę to poprawiłem, mam nadzieję, że jest choć trochę lepiej.

 

Vit Ja się uczę z helpa i tutoriali dostępnych w necie, z książki żadnej póki co nie korzystałem.

 

http://www.vimeo.com/13803883

Napisano

Strasznie to powolne, jakby w zwolnionym tempie - czyli podstawowy błąd większości początkujących animatorów. Dodaj tu dynamiki, przyspiesz te ruchy.

Napisano

niezle brejusku. wiedzialem ,ze wizki Cie wkoncu do tego zmusza. Dla mnie bomba. wiadomo ze trzeba sie caly czas uczyc. powodzenia

Napisano
  • Autor

PLS Dzięki za uwagę. Faktycznie wolne to trochę. Jak będę miał chwilę, to postaram się dodać dynamiki, tyle na ile pozwolą moje umiejętności.

 

slawomir! Hej Sławku! Dzięki. Dokładnie, cały czas się uczę, pewnie za jakiś czas coś z tego będzie ;]

Napisano

Tak z ciekawosci, nagrales sobie jakas referencje do tej animacji? Warto sobie nagrac refke odgrywajac dany ruch, warto przeanalizowac mechanike ciala i zrozumiec ruch. Tak zupelnie z glowy to na poczatku jest ciezko i nawet nie wiesz co tak naprawde nie gra w twojej animacji. A zapewniam Cie ze w takim ujeciu naprawde duzooooo sie dzieje ciekawych rzeczy z balansem ciala, waga, itp.

Napisano
  • Autor

Przyznaję, nie nagrałem sobie żadnych referencji :\

Założyłem, że ruch będzie mocno przerysowany i pominąłem ten etap. Przy obecnej już nagrałem ;]

Dzięki

Napisano
  • Autor

Wymęczyłem ostatnio taki standardowy walkcycle

http://www.vimeo.com/16308739

 

I mam w związku z tym męczeniem pytanie.

Nie podoba mi się zachowanie nóg przy wyciąganiu do przodu, jakoś tak strzelają. Próbowałem na różne sposoby się tego pozbyć, ale ani obniżanie bioder, ani zmniejszanie kroku mi w tym nie pomogły. Co można z tym zrobić?

 

Pozdrawiam

Napisano

a daj tak ze 2x wolniej, bo ja nie widze nic niezwyklego, inna sprawa ze za duzo ostatnio walk cykli ogladam ostatnio ;)

Napisano

Strzelające IK to niestety powszechny problem. Musisz więcej kluczy tam posadzić. No i dodaj rotację bioder w osi pionowej. Czyli jak wystawia ludek prawą nogę do przodu, to prawe biodro też idzie w stronę tej nogi wykrocznej. Nie wiem czy nie za ostro atakujesz miednicą. Bo aż na głowę Ci się przenosi takie lekkie skokowe strzelanie. Więc albo musisz mocniej zamortyzować klatką piersiową albo ostrożniej traktować miednicę. To tylko niuanse, tak jak ze strzelaniem w kolanie. Jedni nie zauważą, innych będzie drażnić. Nie wiem też, czy przy tak dynamicznym kroku nie pokusić się o dodanie charakteru. Niech idzie bardziej dziarsko. Klata do przodu wyprężona, ręce lekko ugięte w łokciach.. itp.

Napisano
  • Autor

Sunedge No a mi, to ten jeden mój wystarczy, żeby już nic nie widzieć ;] Mam tendencję do dłubania i poprawiania w nieskończoność, a na drugi dzień włączam i nie widzę specjalnej różnicy, porównując do wersji przed "poprawkami".

Kris_R Dzięki za komentarz i jak zwykle cenne porady.

Poprawiłem atak miednicą i dodałem klucze w nogach. Myślałem, że to taka ostateczność i raczej się stosuje inne metody. No ale jak widać się myliłem.

Dziwna sprawa wyszła po zgraniu na vimeo, takie jakieś drżenia kolan. Czasami je widać, czasami nie. W mayi wszystko wygląda dobrze.

 

Próbowałem też coś powalczyć z charakterem postaci.

 

http://www.vimeo.com/16520842

 

Pozdrawiam

Napisano

A jakbys tak bardziej barkami zarzucił, bo dosyc zamaszyscie łapkami wywija i moze by cos z tego bylo??

 

pzdr

Napisano
  • Autor

Próbowałem coś pozamiatać tymi barkami, ale zaczyna wyglądać jak jakiś ułom, a nie wyluzowany gość. Może coś jeszcze powalczę, ale średnio to widzę.

 

W krótkiej wolnej chwili wytworzyłem coś takiego:

http://www.vimeo.com/16963479

 

Jak zrobić, żeby obrazek był linkiem do filmu?

Napisano
Jak zrobić, żeby obrazek był linkiem do filmu?

[aURL=http://adresfilmu][aIMG]http://adresobrazka[/aIMG][/aURL]

wpisuj tagi bez "a". BTW przydałaby się opcja embedowania filmów na forum.

Napisano
  • Autor

W ramach pewnego testu zrobiłem ostatnio kilka krótkich animacji i z tej okazji odkopuję teczkę.

Chciałem poprawić zanim wrzucę na forum, ale już zajęły mnie inne projekty i raczej nie wrócę do poniższych.

Dostałem już komentarz od jednego fachowca :] , ale chętnie dowiem się więcej.

 

Na pierwszy rzut idzie pełna zwrotów akcji animacja zwierząt.

 

http://vimeo.com/42136579

 

 

Przy tym męczyłem się najwięcej, a i tak wyszło najgorzej :\ Świetny sprawdzian.

 

http://vimeo.com/42321029

 

 

I na koniec trochę aktorzenia.

 

http://vimeo.com/42321054

 

Pozdrawiam

Napisano

woo. niezle dzialasz. Przesiadles sie juz calkiem na animacje ?? widac tam jeszcze jeszce pare rzeczy nad ktorymi tzrebaby popracowac, ale sam tak nie potrafie wiec siedze ciiiiiicho.

pzdr

Napisano
  • Autor

no właśnie nie siedź cicho, tylko pisz co nie pasuje, po to tu wstawiłem :]

a całkiem się nie przesiadłem jeszcze, ale pracuje nad tym

Napisano

przy lisku przed skokiem dodał bym troche wiecej "anticipation" może jakieś przebieranie nóżkami tak jak zazwyczaj robią to koty przed skokiem

Napisano

Ja mogę jedynie wypowiedzieć się od strony obserwatora. Liskowi faktycznie podczas skoku przede wszystkim brakuje jakiejś płynności ruchu. Później jest ok.

 

Przy drugiej animacji, momentami nie widac, że ta postać się męczy unosząc ciężar. W ruchach mi również czegoś brakuje.

 

Trzecia wyszła bardzo fajnie.

Napisano
  • Autor

Coyote Zgadzam się, przydałoby się tam więcej antycypacji. Chciałem zrobić ten skok bardzo delikatny, ale wiem, że przesadziłem.

 

Adek W drugiej zgubiło mnie częściowo trzymanie się referencji, na której zawodnik ma sporo mięśni i momentami miałem problem z dojrzeniem ruchu podkreślającego ciężar. Jakbym to olał i animował tak jak mi się wydaje, że powinno być, to może było by lepiej.

 

Dzięki za komentarze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności