Napisano 1 Sierpień 201014 l Witam Jako że mocno przysiadłem do animacji i nauki mayi, to założyłem teczkę, co by w jednym miejscu wszystko umieszczać. Na początek animacja podnoszenia http://www.vimeo.com/13791972 Wkrótce kolejne Pozdrawiam Edytowane 29 Maj 201212 l przez wroniec
Napisano 1 Sierpień 201014 l Musisz zwracać uwagę na takie rzeczy jak "zamrożone" stawy. Spójrz na początku na jego dłonie, palce, biodra.. stoi jak posąg. Tylko głowa mu się rusza. Jeśli zależy Ci na zatrzymanej postaci, to pamiętaj aby jej nie uśmiercać tracąc wrażenie ożywienia. Chwyt jest niezły, jednak lepiej, gdyby złapał od dołu, a nie tak po bokach. W tej chwili łatwo może mu się kula wysmyknąć. Pamiętaj też, że im większy ciężar, tym człowiek stara się trzymać go bliżej swojego środka ciężkości. Tak ciężką kulę, której nie można podnieść, przytuliłby do bioder a później do brzucha. Z tym ślizganiem fajnie wykombinowałeś, ale dla widza jest to o tyle trudna sytuacja, że nie widać podłoża. Na początku animacji masz twarde, szorstkie podłoże. Stopy stoją pewnie, nie ma poślizgu. I nagle po "odkorkowaniu się" kamienia, postać ląduje na lodzie. I dla mnie przy pierwszym obejrzeniu była taka reakcja typu.. yy... jak to?! Jeśli chcesz zmienić podłoże w animacji, warto je zamarkować choćby płaskim boxem dla zwykłej czytelności. Pozdrawiam!
Napisano 1 Sierpień 201014 l Ja ma pytanie czy możesz polecić jakieś zródła odnośnie nauki may'i, i bardziej chodzi książki niz videotuty
Napisano 1 Sierpień 201014 l Autor Kris-R Dzięki ogromne za komentarz i cenne rady. Tyle ile dałem radę to poprawiłem, mam nadzieję, że jest choć trochę lepiej. Vit Ja się uczę z helpa i tutoriali dostępnych w necie, z książki żadnej póki co nie korzystałem. http://www.vimeo.com/13803883
Napisano 1 Sierpień 201014 l Strasznie to powolne, jakby w zwolnionym tempie - czyli podstawowy błąd większości początkujących animatorów. Dodaj tu dynamiki, przyspiesz te ruchy.
Napisano 4 Sierpień 201014 l niezle brejusku. wiedzialem ,ze wizki Cie wkoncu do tego zmusza. Dla mnie bomba. wiadomo ze trzeba sie caly czas uczyc. powodzenia
Napisano 7 Sierpień 201014 l Autor PLS Dzięki za uwagę. Faktycznie wolne to trochę. Jak będę miał chwilę, to postaram się dodać dynamiki, tyle na ile pozwolą moje umiejętności. slawomir! Hej Sławku! Dzięki. Dokładnie, cały czas się uczę, pewnie za jakiś czas coś z tego będzie ;]
Napisano 13 Sierpień 201014 l Tak z ciekawosci, nagrales sobie jakas referencje do tej animacji? Warto sobie nagrac refke odgrywajac dany ruch, warto przeanalizowac mechanike ciala i zrozumiec ruch. Tak zupelnie z glowy to na poczatku jest ciezko i nawet nie wiesz co tak naprawde nie gra w twojej animacji. A zapewniam Cie ze w takim ujeciu naprawde duzooooo sie dzieje ciekawych rzeczy z balansem ciala, waga, itp.
Napisano 16 Sierpień 201014 l Autor Przyznaję, nie nagrałem sobie żadnych referencji :\ Założyłem, że ruch będzie mocno przerysowany i pominąłem ten etap. Przy obecnej już nagrałem ;] Dzięki
Napisano 29 Październik 201014 l Autor Wymęczyłem ostatnio taki standardowy walkcycle http://www.vimeo.com/16308739 I mam w związku z tym męczeniem pytanie. Nie podoba mi się zachowanie nóg przy wyciąganiu do przodu, jakoś tak strzelają. Próbowałem na różne sposoby się tego pozbyć, ale ani obniżanie bioder, ani zmniejszanie kroku mi w tym nie pomogły. Co można z tym zrobić? Pozdrawiam
Napisano 30 Październik 201014 l a daj tak ze 2x wolniej, bo ja nie widze nic niezwyklego, inna sprawa ze za duzo ostatnio walk cykli ogladam ostatnio ;)
Napisano 31 Październik 201014 l Strzelające IK to niestety powszechny problem. Musisz więcej kluczy tam posadzić. No i dodaj rotację bioder w osi pionowej. Czyli jak wystawia ludek prawą nogę do przodu, to prawe biodro też idzie w stronę tej nogi wykrocznej. Nie wiem czy nie za ostro atakujesz miednicą. Bo aż na głowę Ci się przenosi takie lekkie skokowe strzelanie. Więc albo musisz mocniej zamortyzować klatką piersiową albo ostrożniej traktować miednicę. To tylko niuanse, tak jak ze strzelaniem w kolanie. Jedni nie zauważą, innych będzie drażnić. Nie wiem też, czy przy tak dynamicznym kroku nie pokusić się o dodanie charakteru. Niech idzie bardziej dziarsko. Klata do przodu wyprężona, ręce lekko ugięte w łokciach.. itp.
Napisano 5 Listopad 201014 l Autor Sunedge No a mi, to ten jeden mój wystarczy, żeby już nic nie widzieć ;] Mam tendencję do dłubania i poprawiania w nieskończoność, a na drugi dzień włączam i nie widzę specjalnej różnicy, porównując do wersji przed "poprawkami". Kris_R Dzięki za komentarz i jak zwykle cenne porady. Poprawiłem atak miednicą i dodałem klucze w nogach. Myślałem, że to taka ostateczność i raczej się stosuje inne metody. No ale jak widać się myliłem. Dziwna sprawa wyszła po zgraniu na vimeo, takie jakieś drżenia kolan. Czasami je widać, czasami nie. W mayi wszystko wygląda dobrze. Próbowałem też coś powalczyć z charakterem postaci. http://www.vimeo.com/16520842 Pozdrawiam
Napisano 5 Listopad 201014 l A jakbys tak bardziej barkami zarzucił, bo dosyc zamaszyscie łapkami wywija i moze by cos z tego bylo?? pzdr
Napisano 18 Listopad 201014 l Autor Próbowałem coś pozamiatać tymi barkami, ale zaczyna wyglądać jak jakiś ułom, a nie wyluzowany gość. Może coś jeszcze powalczę, ale średnio to widzę. W krótkiej wolnej chwili wytworzyłem coś takiego: http://www.vimeo.com/16963479 Jak zrobić, żeby obrazek był linkiem do filmu?
Napisano 18 Listopad 201014 l Jak zrobić, żeby obrazek był linkiem do filmu? [aURL=http://adresfilmu][aIMG]http://adresobrazka[/aIMG][/aURL] wpisuj tagi bez "a". BTW przydałaby się opcja embedowania filmów na forum.
Napisano 29 Maj 201212 l Autor W ramach pewnego testu zrobiłem ostatnio kilka krótkich animacji i z tej okazji odkopuję teczkę. Chciałem poprawić zanim wrzucę na forum, ale już zajęły mnie inne projekty i raczej nie wrócę do poniższych. Dostałem już komentarz od jednego fachowca :] , ale chętnie dowiem się więcej. Na pierwszy rzut idzie pełna zwrotów akcji animacja zwierząt. http://vimeo.com/42136579 Przy tym męczyłem się najwięcej, a i tak wyszło najgorzej :\ Świetny sprawdzian. http://vimeo.com/42321029 I na koniec trochę aktorzenia. http://vimeo.com/42321054 Pozdrawiam
Napisano 29 Maj 201212 l Autor źle? hmmm... wolałbyś "speca"? ;] Edytowane 29 Maj 201212 l przez wroniec
Napisano 29 Maj 201212 l woo. niezle dzialasz. Przesiadles sie juz calkiem na animacje ?? widac tam jeszcze jeszce pare rzeczy nad ktorymi tzrebaby popracowac, ale sam tak nie potrafie wiec siedze ciiiiiicho. pzdr
Napisano 29 Maj 201212 l Autor no właśnie nie siedź cicho, tylko pisz co nie pasuje, po to tu wstawiłem :] a całkiem się nie przesiadłem jeszcze, ale pracuje nad tym
Napisano 29 Maj 201212 l przy lisku przed skokiem dodał bym troche wiecej "anticipation" może jakieś przebieranie nóżkami tak jak zazwyczaj robią to koty przed skokiem
Napisano 29 Maj 201212 l Ja mogę jedynie wypowiedzieć się od strony obserwatora. Liskowi faktycznie podczas skoku przede wszystkim brakuje jakiejś płynności ruchu. Później jest ok. Przy drugiej animacji, momentami nie widac, że ta postać się męczy unosząc ciężar. W ruchach mi również czegoś brakuje. Trzecia wyszła bardzo fajnie.
Napisano 30 Maj 201212 l Autor Coyote Zgadzam się, przydałoby się tam więcej antycypacji. Chciałem zrobić ten skok bardzo delikatny, ale wiem, że przesadziłem. Adek W drugiej zgubiło mnie częściowo trzymanie się referencji, na której zawodnik ma sporo mięśni i momentami miałem problem z dojrzeniem ruchu podkreślającego ciężar. Jakbym to olał i animował tak jak mi się wydaje, że powinno być, to może było by lepiej. Dzięki za komentarze.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto