Skocz do zawartości

Teczka 3d Animacje: by breja


wroniec

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Musisz zwracać uwagę na takie rzeczy jak "zamrożone" stawy. Spójrz na początku na jego dłonie, palce, biodra.. stoi jak posąg. Tylko głowa mu się rusza. Jeśli zależy Ci na zatrzymanej postaci, to pamiętaj aby jej nie uśmiercać tracąc wrażenie ożywienia. Chwyt jest niezły, jednak lepiej, gdyby złapał od dołu, a nie tak po bokach. W tej chwili łatwo może mu się kula wysmyknąć. Pamiętaj też, że im większy ciężar, tym człowiek stara się trzymać go bliżej swojego środka ciężkości. Tak ciężką kulę, której nie można podnieść, przytuliłby do bioder a później do brzucha. Z tym ślizganiem fajnie wykombinowałeś, ale dla widza jest to o tyle trudna sytuacja, że nie widać podłoża. Na początku animacji masz twarde, szorstkie podłoże. Stopy stoją pewnie, nie ma poślizgu. I nagle po "odkorkowaniu się" kamienia, postać ląduje na lodzie. I dla mnie przy pierwszym obejrzeniu była taka reakcja typu.. yy... jak to?! Jeśli chcesz zmienić podłoże w animacji, warto je zamarkować choćby płaskim boxem dla zwykłej czytelności.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PLS Dzięki za uwagę. Faktycznie wolne to trochę. Jak będę miał chwilę, to postaram się dodać dynamiki, tyle na ile pozwolą moje umiejętności.

 

slawomir! Hej Sławku! Dzięki. Dokładnie, cały czas się uczę, pewnie za jakiś czas coś z tego będzie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosci, nagrales sobie jakas referencje do tej animacji? Warto sobie nagrac refke odgrywajac dany ruch, warto przeanalizowac mechanike ciala i zrozumiec ruch. Tak zupelnie z glowy to na poczatku jest ciezko i nawet nie wiesz co tak naprawde nie gra w twojej animacji. A zapewniam Cie ze w takim ujeciu naprawde duzooooo sie dzieje ciekawych rzeczy z balansem ciala, waga, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymęczyłem ostatnio taki standardowy walkcycle

http://www.vimeo.com/16308739

 

I mam w związku z tym męczeniem pytanie.

Nie podoba mi się zachowanie nóg przy wyciąganiu do przodu, jakoś tak strzelają. Próbowałem na różne sposoby się tego pozbyć, ale ani obniżanie bioder, ani zmniejszanie kroku mi w tym nie pomogły. Co można z tym zrobić?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelające IK to niestety powszechny problem. Musisz więcej kluczy tam posadzić. No i dodaj rotację bioder w osi pionowej. Czyli jak wystawia ludek prawą nogę do przodu, to prawe biodro też idzie w stronę tej nogi wykrocznej. Nie wiem czy nie za ostro atakujesz miednicą. Bo aż na głowę Ci się przenosi takie lekkie skokowe strzelanie. Więc albo musisz mocniej zamortyzować klatką piersiową albo ostrożniej traktować miednicę. To tylko niuanse, tak jak ze strzelaniem w kolanie. Jedni nie zauważą, innych będzie drażnić. Nie wiem też, czy przy tak dynamicznym kroku nie pokusić się o dodanie charakteru. Niech idzie bardziej dziarsko. Klata do przodu wyprężona, ręce lekko ugięte w łokciach.. itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sunedge No a mi, to ten jeden mój wystarczy, żeby już nic nie widzieć ;] Mam tendencję do dłubania i poprawiania w nieskończoność, a na drugi dzień włączam i nie widzę specjalnej różnicy, porównując do wersji przed "poprawkami".

Kris_R Dzięki za komentarz i jak zwykle cenne porady.

Poprawiłem atak miednicą i dodałem klucze w nogach. Myślałem, że to taka ostateczność i raczej się stosuje inne metody. No ale jak widać się myliłem.

Dziwna sprawa wyszła po zgraniu na vimeo, takie jakieś drżenia kolan. Czasami je widać, czasami nie. W mayi wszystko wygląda dobrze.

 

Próbowałem też coś powalczyć z charakterem postaci.

 

http://www.vimeo.com/16520842

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach pewnego testu zrobiłem ostatnio kilka krótkich animacji i z tej okazji odkopuję teczkę.

Chciałem poprawić zanim wrzucę na forum, ale już zajęły mnie inne projekty i raczej nie wrócę do poniższych.

Dostałem już komentarz od jednego fachowca :] , ale chętnie dowiem się więcej.

 

Na pierwszy rzut idzie pełna zwrotów akcji animacja zwierząt.

 

http://vimeo.com/42136579

 

 

Przy tym męczyłem się najwięcej, a i tak wyszło najgorzej :\ Świetny sprawdzian.

 

http://vimeo.com/42321029

 

 

I na koniec trochę aktorzenia.

 

http://vimeo.com/42321054

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę jedynie wypowiedzieć się od strony obserwatora. Liskowi faktycznie podczas skoku przede wszystkim brakuje jakiejś płynności ruchu. Później jest ok.

 

Przy drugiej animacji, momentami nie widac, że ta postać się męczy unosząc ciężar. W ruchach mi również czegoś brakuje.

 

Trzecia wyszła bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coyote Zgadzam się, przydałoby się tam więcej antycypacji. Chciałem zrobić ten skok bardzo delikatny, ale wiem, że przesadziłem.

 

Adek W drugiej zgubiło mnie częściowo trzymanie się referencji, na której zawodnik ma sporo mięśni i momentami miałem problem z dojrzeniem ruchu podkreślającego ciężar. Jakbym to olał i animował tak jak mi się wydaje, że powinno być, to może było by lepiej.

 

Dzięki za komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności