Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam problem. Nie mogę wyrównac vertexów w obiekcie złożonym (atach) pod kątem innym niz prosty :( (załączony obrazek). Gdy obiekt jest ustawiony prostopadle do ekranu to ok, zaznaczam vertexy i gizmem skalowania lub make planar wyrównuje. A pod kątem mi się rozchodzą zamiast wyrównywać. Jak sobie z tym poradzić?

 

vertexy.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 3,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

musisz obliczyć wartości podkładając do wzoru f(x) = a1...

 

Spróbuj w grapite modeling tools przy alignment masz narzędzie planar albo flatten.

Nie lepiej było najpierw wymodelować a potem obracać?

Napisano

Chyba nic nie musisz obliczać, spróbuj tak:

Zaznacz te vertexy, które chcesz wyrównać do jednej linii, zaznacz skalowanie, ale zmień sobie Reference Coordinate System: 130px-How_to_specify_a_reference_coordinate_system_in_3ds_MAX_1.png

na "Local", i wtedy działaj, powinno grać.

Napisano

zrób sobie nowy grid (create/helpers/grid) z opcją autogrid na jednej ze ścian obiektu do której chcesz wyrównać werteksy. potem taj jak pisał Miłosz3ds, tylko zamiast local wybierz pick i kliknij nowo utworzony grid, zaznacz werteks zablokuj zaznaczenie spacją i z włączonym snapem (wertetexy) i snap uses axis constrains (Alt+d) przyciągnij sobie werteks wzdłuż osi Z do innych na ścianie na której stworzyłeś wcześniej grid. Po włączeniu axis constrains możesz wyłączyć sobie gizmo (x) będzie Ci łatwiej przesuwać, i zablokować oś Z (F7)

 

85705421.jpg

Edytowane przez stormwind

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności