3d_operator Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Witam, mam problem. Nie mogę wyrównac vertexów w obiekcie złożonym (atach) pod kątem innym niz prosty :( (załączony obrazek). Gdy obiekt jest ustawiony prostopadle do ekranu to ok, zaznaczam vertexy i gizmem skalowania lub make planar wyrównuje. A pod kątem mi się rozchodzą zamiast wyrównywać. Jak sobie z tym poradzić?
Lucek Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 musisz obliczyć wartości podkładając do wzoru f(x) = a1... Spróbuj w grapite modeling tools przy alignment masz narzędzie planar albo flatten. Nie lepiej było najpierw wymodelować a potem obracać?
Miłosz3ds Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Chyba nic nie musisz obliczać, spróbuj tak: Zaznacz te vertexy, które chcesz wyrównać do jednej linii, zaznacz skalowanie, ale zmień sobie Reference Coordinate System: na "Local", i wtedy działaj, powinno grać.
stormwind Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 (edytowane) zrób sobie nowy grid (create/helpers/grid) z opcją autogrid na jednej ze ścian obiektu do której chcesz wyrównać werteksy. potem taj jak pisał Miłosz3ds, tylko zamiast local wybierz pick i kliknij nowo utworzony grid, zaznacz werteks zablokuj zaznaczenie spacją i z włączonym snapem (wertetexy) i snap uses axis constrains (Alt+d) przyciągnij sobie werteks wzdłuż osi Z do innych na ścianie na której stworzyłeś wcześniej grid. Po włączeniu axis constrains możesz wyłączyć sobie gizmo (x) będzie Ci łatwiej przesuwać, i zablokować oś Z (F7) Edytowane 31 Sierpień 2010 przez stormwind
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się