Napisano 31 Sierpień 201014 l Witam, mam problem. Nie mogę wyrównac vertexów w obiekcie złożonym (atach) pod kątem innym niz prosty :( (załączony obrazek). Gdy obiekt jest ustawiony prostopadle do ekranu to ok, zaznaczam vertexy i gizmem skalowania lub make planar wyrównuje. A pod kątem mi się rozchodzą zamiast wyrównywać. Jak sobie z tym poradzić?
Napisano 31 Sierpień 201014 l musisz obliczyć wartości podkładając do wzoru f(x) = a1... Spróbuj w grapite modeling tools przy alignment masz narzędzie planar albo flatten. Nie lepiej było najpierw wymodelować a potem obracać?
Napisano 31 Sierpień 201014 l Chyba nic nie musisz obliczać, spróbuj tak: Zaznacz te vertexy, które chcesz wyrównać do jednej linii, zaznacz skalowanie, ale zmień sobie Reference Coordinate System: na "Local", i wtedy działaj, powinno grać.
Napisano 31 Sierpień 201014 l zrób sobie nowy grid (create/helpers/grid) z opcją autogrid na jednej ze ścian obiektu do której chcesz wyrównać werteksy. potem taj jak pisał Miłosz3ds, tylko zamiast local wybierz pick i kliknij nowo utworzony grid, zaznacz werteks zablokuj zaznaczenie spacją i z włączonym snapem (wertetexy) i snap uses axis constrains (Alt+d) przyciągnij sobie werteks wzdłuż osi Z do innych na ścianie na której stworzyłeś wcześniej grid. Po włączeniu axis constrains możesz wyłączyć sobie gizmo (x) będzie Ci łatwiej przesuwać, i zablokować oś Z (F7) Edytowane 31 Sierpień 201014 l przez stormwind
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto