Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Ponownie,

Tworząc obiekty, natknąłem się na pewne problemy. Jednym z nich jest wygładzenie krawędzi (nie mówię tutaj o wygładzanie całego objektu).

 

Przykład:

Mam skomplikowany obiekt który w rzeczywstości posiada w NIEKTÓRYCH miejscach wygładzoną (zaokrągloną) krawędź. Cały obiekt jest kanciany, jak zrobić żeby jedną krawędź zaokrąglić? Wygładzić?

 

Próby:

1. Wykorzystywałem modyfikator: Subsurf.

- Niestety ten modyfikator działa na cały obiekt i go w moim przypadku niszczy.

2. Wykorzystywanie opcji: Sudivide.

- Przy skomplikowanym obiekcie potrafi ostro namieszać. (Dodawałem face'y i kształtowałem krawędź przesywając edge'e w ten sposób że wychodzi jako takie wygładzenie, jest to bardzo uciążliwe. Mianowicie: zbliżam do siebie enge'e i środkowy [który aktualnie jest ostrą krawędzią] przesuwam do środka obiektu i powstaje ten efekt)

 

Rozwiązanie:

Macie jakieś? ;)

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Przy przechodzeniu z low poly do high poly, używasz subsurf i modelujesz obiekt już pod kątem tego modyfikatora, czyli w przypadku ostrych krawędzi musisz dodatkowe loopy ustawiać, by zaostrzyć krawędź.... tu kieruje do tutoriali.

 

2. Dobra metoda, gdy już masz model w high poly na zaaokrąglanie wybranych elementów to zaznaczenie wybranych krawędzi i używanie Smooth, lub "To sphere" w drugim przypadku punktem środkowym zaokrąglenia będzie bodajże 3d Cursor. :) Łopatologicznie możesz zaznaczyć punkty na tej krzywiźne ktore miają być najbardziej wysunięte i podziałać proportional editing... z ustawionym "sphere", a ostatecznie możesz bawić się skulpem, lecz to troche mało precyzyjne... :)

Napisano

Ja z reguły używam modyfikatora Edge Split (wskazując kąt lub krawędzie, które mają pozostać ostre). Możesz również spróbować ustalić kąt opcją Auto Smooth (po którą osobiście nigdy nie sięgam).

Napisano

@mookie: Coody chyba nie ma na myśli smooth shading tylko subdivision. Ale tak szczerze mówiąc to lepiej się właśnie nauczyć najpierw normalnego modelowania i symulowania geometrii przez odpowiedni shading.

 

@Coody: Żaden program nie pozwala na takie praktyki i nie ma takiej potrzeby, gdyż w rzeczywistości prawie nie spotyka się ostrych krawędzi. Od początku musisz zdecydować czy modelujesz pod subsurf czy to będzie zwykły mesh i wtedy odpowiednio prowadzisz siatkę.

Napisano

A ja tam bym zrobił to tak:

1. chamfer na krawędzi, która ma być ostra

2. Smooth (jedna grupa) na nowo powstałe krawędzie i na dwie ściany stykające się z tymi krawędziami

Napisano

Jeśli masz na myśli gładką geometrię bryły - przede wszystkim korzystaj z Bevela, rozsądnie przygotowując obiekt (tak, aby Bevel nie rozwalił Ci siatki).

Napisano

podstawowe pytanie - low-poly czy high poly?

 

jeżeli low-poly to tylko Edge Split (jak pisze mookie), a jeżeli high_poly to zagęszczanie siatki przy krawędziach - np z Subsurf działają kontrolery ostrości krawędzi Edge Crease - Shift+E

Napisano

Teraz nie mam jak sprawdzić waszych pomysłów. Zrobię to dzisiaj później, albo jutro.

 

mara - Nie za bardzo rozumiem low/high-poly. Jeżeli chodzi o ilość poligonów to staram się o to żeby było ich jak najmniej. Ponieważ nie mam mocnego sprzętu. Czyli robie w low-poly :D

 

Ogółem dzięki za pomoc ;) Jak coś to będę pisał... a pisać będę na pewno. Pozdro 600...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności