Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

postanowiłem w celu nauki wykonać wizualizację projektu tadao ando azuma house. jest to zapewne dobrze znany wszystkim kadr. w zwiazku z powyższym chciałbym prosic o rady, korekty, ogólnie mówiąc pomoc przy wykonaniu powyzszego tematu. pracuję na Cinena 4d w wersji 11.5 a renderuję Vrayem, z tego co widzę większość osób tutaj uzywa 3ds maxa ale mam nadzieje ze mimo to będziecie potrafili mi pomóc. celem pracy jest nauka porządnego texturowania , opanowania światła no i ustawień silnika. będę naprawdę wdzięczny za okazaną pomoc i każdą konstruktywną krytykę. postaram się codziennie cos wrzucac , o tyle na ile pozwoli mi czas no i przede wszystkim na tyle na ile mi pomożecie:) a teraz co do samej sceny która prezentuję poniżej; scena wykonana w c4d wszystko z wyjątkiem mebli jest modelowane przeze mnie, krzesła i stolik to materiały z biblioteki programu. do oswietlenia sceny użyłem 2 area lights w kształcie sfery.swiatła mają subdivision na 32 w 2 z nich zaznaczona jest opcja no decay.wartosci swiateł to od 50 do 100. textura na scianach pochodzi i podłodze pochodzi z cg textures, szkło i drewno to proste materiały mojego wykonania.w pomeszczeniu za szklanymi drzwiami znajduje sie kolejne zrodlo swiatla takze sphere light. do renderu uzylem vray camera . scena nie jest kompletna gdyz brakuje dodatkowych drzwi oraz szczegółow takich jak klamki , włączniki itp.wrzucam pod spodem rendera w linkach sa ustawienia vraya i kamery. obrazek nie był poddawany zadnej postprodukcji -chciałbym nauczyc się wyciągac jak najwięcej z samego renderowania.

 

http://img299.imageshack.us/img299/7015/ustawienia1.jpg

http://img72.imageshack.us/img72/9595/kamerat.jpg

http://img697.imageshack.us/img697/8712/50485627.jpg

http://img832.imageshack.us/img832/4664/exposedconcrete01.jpg

 

 

PS.z góry przepraszam moderatorów jesli cos z postem jest nie tak ale to dopiero moj 2 wątek.

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wrzucam kolejną wersję. render bez postprodukcji ma się rozumiec.tymrazem oswietlony area light w kształcie plana od góry plus kilka mniejszych.nie jestem zadowolony z materiału na podłodze, niewiem dlaczego stając sie zeby byl ciemniejszy wychodzi biały.czy moze byc spowodowane tym area u góry?co do ustawien to bylo robione na very fast preset ze wszystkimi standardowymi ustawieniami.

Napisano

witam Tagi,

pracuję na 3ds więc nie pomogę Ci z ustawieniami w Cinema 4d.

Pierwsze co rzucaca się w oczy to płyty betonowe na ścianach i schodach są zupełnie przypadkowo ustawione. Zwróć uwagę na dylatacje pomiędzy płytami -uporządkuj je szczególnie to widać na schodach.

W pomieszczeniu gdzie są 2 krzesła nie widać źródła światła a na wiz. idzie cień który pada od drzwi. Nieznam niestety tego projektu ale zastanawia mnie szerokośc skrzydła drzwi -czy nie są za wąskie? Powinny mieć 80-90cm a wygląda na 60-70cm.

 

Pozdrawiam

Napisano

hej mowo dzieki za zajrzenie i komentarz. zaczne od drzwi; masz racje wydaja się za wąskie-poprawie to . robione to bylo ze zdjecia widocznie niedokladnie przeniosłem. co do swiatla w pomieszczeniu to jest tam omni light z tagiem vraya i najprawdopodobniej nie odznaczylem invisible; nie moge teraz sprawdzic ale poszperam w domu.mam pytanie co do mapowania w 3dsie a raczej wogle co do texturowania ; jak wywazycz rozmiary textury co do wielkosci powiezchni ktora chce otexturowac?? co do schodów to nie mam pojęcia jak inaczej nalozyc mapę -musialbym zmniejszyc texture a wtedy roznilo by sie za mocno od reszty-w referce jes podobnie schody tez sa tak zrobione ze dylatacje przebiegaja w podobny sposob.nie wiem czy moze powinienem pociac sciany na mniejsze fragmenty i wymodelowac szczeliny-kłania sie powyzsze pytanie-jak układac texture ,jak wogle rozmierzyc sobie jej wielkosc aby pasowalo do powierzchni?co do ustawien vraya to moze tu cos podpowiesz? dziekuje za komentarz i prosze o dalszą pomoc.wrzucam fererke.

Napisano (edytowane)

Tak jak Ci Daniel napisał korzystamy z modyfikatora który pozwala swobodnie skalować

mapy niestety nie wiem jaki to jest w przypadku Cinemy.

 

No ale fajny klimacik zrobiłeś, kojarzy mi to się z filmami Davida Lyncha, brakuje tylko zgniło zielonych kotar ;)

Edytowane przez mowo
Napisano

mowo ten ostatni załącznik to referka:) przeceniłeś mnie:P przeczytaj dokładnie :) co do mapowania-w przypadku cinemy takze mode skalowac mapy tzn moge je rozciagac na lewo i na prawo zmniejszac dlugosc szerokosc i obracac . pytanie brzmi jak oszacowac czy dana textura styknie dla danej powierzchni -czy nie wyjdzie za mala ani za duza albo jak w moim przypadku czy nie będzie dylatacji na srodku

Napisano

Wrzucasz texturę na ścianę i kombinujesz, jeśli przy skalowaniu np:moduły zabardzo są rozciągnięte bo chcesz aby dylatacja była idelnie na środku to pozostaje Ci przerobić texturę w PS.

Ja tak bym zrobił ale może są inne rozwiązania.

Napisano (edytowane)

Przecież kiedy wykonasz mapping (nie wiem czy dobrze nazwałem ten proces, jestem samoukiem, chodzi mi o opcję Unwarp UVW) to dostajesz coś takiego:

27640736.jpg

i np. w ps robisz dalej:

35230793.png

Przez to wiesz dokładnie jakiej wielkości jest ściana i możesz określić +/- jak ma być rozłożona tekstura.

(ten przykład to blat do mojej łazienki)

Jeżeli nie chodzi ci o to to nie rozumiem.

 

//mowo, po co bawić się we wrzucanie na ślepo. Oglądnij sobie tego tuta od M@Ti'ego co dałem wyżej.

(jak padł link to Ci wyślę na maila albo na YY)

Edytowane przez pirx
Napisano
juz kapuje .czy w maxie to działa w taki sposób ze w real time naniesione zmiany w psie pokazują się na modelu w maxie?

Widziałem kiedyś tuta jak facet tak robił ale to było blisko rok temu i nie mam pojęcia co trzeba zrobić żeby się tak dało. Spróbowałem w swoim Max'ie i nie działa. (?) Mam 11stkę.

Napisano

To działa chyba tak, że odświeża się dopiero po zapisaniu pliku z teksturą... i odczekaniem chwili aż nowa teksturą zastąpi starą w ramie karty graficznej.

 

Oczywiście zapis musi być do tej samej tekstury, która jest podpięta do slotu materiału.

Napisano

dobrze ze wrzuciłeś referkę. Coś nie tak masz z ustawieniem światła. Na początek radzę wyłącz wszystkie światła dodatkowe i zostaw tylko światło główne area i chyba jakiś enviroment, który teraz zdaje się zdominował ci scene. Na referce masz widoczny głęboki cień na spodniej stronie podciągu, który biegnie górą kadru. Na twoim renderze nie ma wogóle takiej strefy cienia. Jeśli nad podciągiem masz area light to coś ci przepala cienie i efekt jest jaki jest. Po drugie na referce widać falloff światła, zanika ono stopniowo w kierunku podłogi w renderze natomiast tego nie ma. Poszukaj najpierw światła jak w referce. Co do tekstur, to początek jest niezły, razi mnie jedynie mocny podział betonu. Podziały powinny być wynikiem zagłębienia w betonie, a u ciebie są jakby namalowane czarną linią. Skala podziałów jest chyba nieco za duża. Wielkość domyślna gizmo w cinemi dla mapowania cubic to 1,1,1 m. Można więc łatwo teksture skalować.

Napisano

witam wrzucam upa- tak jak radziłeś- wywalilem swiatla dalem area i omni , cienie zmiękczone.dalem tez hdri w zakladce env.cos czuje ze musze popracowac nad texturą zeby uzyskac fajne odbicie gdzieniegdzie.kurcze jak otrzymac taki przepolony miejscami efekt?jak radzicie zrobic swiatlo w srodku za szybą?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności