Napisano 12 Listopad 201014 l Czy format obrazu sprawia dla was jakąś różnicę? Wolicie np. 1,85:1, a może panoramiczny 2,40:1? Zauważyłem, że wiele osób całkowicie nie zwraca na to uwagi, ja miałem kiedyś okres fascynacji formatem 2,40:1, po prostu filmy w tych proporcjach niesamowicie mi podchodziły, czułem jakąś wyjątkowość w tym, ruch z lewej do prawej i z prawej do lewej wydawał się taki interesujący hehe, teraz trochę mi to minęło, ale zastanawia mnie, czy wy również macie jakieś swoje preferencje :) Edytowane 12 Listopad 201014 l przez matizlob
Napisano 12 Listopad 201014 l 2.35 pozdro., skk. ps format nie jest kwestią upodobań. Każdy ma swoje lepsze i gorsze strony. Stosuje się je do różnych filmów. Niestety postęp technologii kinowej sprawił, że standard, to jest 1.6 (albo 1.3) wyszedł z użycia, więc nie da się kręcić w 'kwadratowej' ramce (kręcić się da, ale nie da się dystrybuować takich filmów). Jest po poważne ograniczenie artystyczne. Warto zauważyć, ze wielu filmowców (na przykład Kubrick) kręciło wyłącznie w standardzie, który znacznie bardziej nadaje się do kina aktorskiego. W 2.35 nie da się właściwie zrobić dobrego portretu na standardowym obiektywie :( Edytowane 12 Listopad 201014 l przez SYmek
Napisano 13 Listopad 201014 l O, właśnie, skoro już przy tym jesteśmy, to nigdy nie widziałem porno w formacie 2.35 na przykład. Czyżby dłuższy nie oznaczało lepszy? ;D
Napisano 13 Listopad 201014 l ja uwielbiam szeroki, taki jak 1000x600 albo 1000x500 i wieksze, z tym samym aspect ratio ;) shogun 3d: osz ty vinci masłoka :p
Napisano 13 Listopad 201014 l Autor hehe, porno w 2,35 ;D do orgii by się nadawało :P ale tak na serio, to w filmach animowanych również omija się 2,35, zna ktoś przyczynę?
Napisano 13 Listopad 201014 l Bo animce w większość przypadków robi się pod TV - i tak dobrze, że chociaż 1.78 obecnie w większości stosują :).
Napisano 13 Listopad 201014 l 2:35 ze względu na optykę i jakość obrazu :) Anamorphic daje przepiękne podłużne flary i zaiste ciekawy bokeh.
Napisano 13 Listopad 201014 l O, właśnie, skoro już przy tym jesteśmy, to nigdy nie widziałem porno w formacie 2.35 na przykład. Czyżby dłuższy nie oznaczało lepszy? ;D Kaligula ?
Napisano 13 Listopad 201014 l Autor no jak narazie większość jest za anamorficznym :) jeszcze dodam od siebie, że w szerszym obrazie mniej znaczący jest ruch po skosie i od góry do dołu, bardziej za to uwydatnia się ruch poziomy, i chyba dlatego działa tak na mnie ten format, ale czy nie drażni was czasem mimo wszystko węższy, czyli mniejszy obraz w 2,35? Ludzie starsi np. zawsze wolą obraz "wyższy", przynajmniej ci, których znam :)
Napisano 13 Listopad 201014 l Ludzie starsi np. zawsze wolą obraz "wyższy", przynajmniej ci, których znam Na starość zawęża się nam pole widzenia- podobnie jak po alkoholu.
Napisano 13 Listopad 201014 l Skrajności są ciekawe. 2.35 w filmach od zawsze był dla mnie bardzo atrakcyjny, ale ostatnio zainteresowało mnie na kadrowanie fotografii w kwadrat. Mam nadzieję, że nie jest to wynikiem przemian starczych, o których pisze ola-f.
Napisano 13 Listopad 201014 l Autor nie sądzę, żeby wzrok i pole widzenia miały coś do rzeczy, i tak możemy skupić wzrok tak naprawdę tylko na pojedynczym punkcie
Napisano 13 Listopad 201014 l Owszem, w pełni ostre widzenie ogranicza się do jakiś 5-10 stopni, ale pole wyraźnego widzenia jest większe, tak samo pole widzenia w ogóle (chyba koło 120 stopni). Gdybyśmy potrafili skupić się wyłącznie na jednym punkcie, raczej nie bylibyśmy w stanie w ogóle oglądać obrazów albo np. prowadzić samochodu.
Napisano 14 Listopad 201014 l Gałka oczna rusza się błyskawicznie, jest niemal zawsze w ciągłym ruchu, co pozwala nam objąć "skupieniem" większą powierzchnię ze względu na ten ruch właśnie.
Napisano 17 Listopad 201014 l Autor no dobra, wspomnieliście, że wybór formatu, to nie kwestia upodobań, a względy praktyczne, więc jakie są względy praktyczne? Wspomniałem SYmek, że obrazy "wyższe" nadają się bardziej do kina aktorskiego i że w 2,35 nie da się zrobić dobrego portretu na standardowym obiektywie. Od siebie dodam, że przy 2,35 inaczej przechodzi się często z ujęcia ogólnego do zbliżenia, często przechodzi się w dwóch krokach, czyli ogólne -> zbliżenie, w 1,85 częściej wygląda to częściej ogólny->średni->zbliżenie, oczywiście jest to jakieś tam zaszufladkowanie i wcale tak być nie musi, ale prawdą jest, że w obrazie panoramicznym, widać więcej po bokach i często przejście do zbliżenia w trzech krokach, może oznaczać powtórzenie się sporej części obrazu. Znacie jeszcze jakieś "za i przeciw" za stosowaniem danego formatu?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto