matizlob Napisano 12 Listopad 2010 Napisano 12 Listopad 2010 (edytowane) Czy format obrazu sprawia dla was jakąś różnicę? Wolicie np. 1,85:1, a może panoramiczny 2,40:1? Zauważyłem, że wiele osób całkowicie nie zwraca na to uwagi, ja miałem kiedyś okres fascynacji formatem 2,40:1, po prostu filmy w tych proporcjach niesamowicie mi podchodziły, czułem jakąś wyjątkowość w tym, ruch z lewej do prawej i z prawej do lewej wydawał się taki interesujący hehe, teraz trochę mi to minęło, ale zastanawia mnie, czy wy również macie jakieś swoje preferencje :) Edytowane 12 Listopad 2010 przez matizlob
SYmek Napisano 12 Listopad 2010 Napisano 12 Listopad 2010 (edytowane) 2.35 pozdro., skk. ps format nie jest kwestią upodobań. Każdy ma swoje lepsze i gorsze strony. Stosuje się je do różnych filmów. Niestety postęp technologii kinowej sprawił, że standard, to jest 1.6 (albo 1.3) wyszedł z użycia, więc nie da się kręcić w 'kwadratowej' ramce (kręcić się da, ale nie da się dystrybuować takich filmów). Jest po poważne ograniczenie artystyczne. Warto zauważyć, ze wielu filmowców (na przykład Kubrick) kręciło wyłącznie w standardzie, który znacznie bardziej nadaje się do kina aktorskiego. W 2.35 nie da się właściwie zrobić dobrego portretu na standardowym obiektywie :( Edytowane 12 Listopad 2010 przez SYmek
Shogun 3D Napisano 13 Listopad 2010 Napisano 13 Listopad 2010 O, właśnie, skoro już przy tym jesteśmy, to nigdy nie widziałem porno w formacie 2.35 na przykład. Czyżby dłuższy nie oznaczało lepszy? ;D
Camel Napisano 13 Listopad 2010 Napisano 13 Listopad 2010 ja uwielbiam szeroki, taki jak 1000x600 albo 1000x500 i wieksze, z tym samym aspect ratio ;) shogun 3d: osz ty vinci masłoka :p
matizlob Napisano 13 Listopad 2010 Autor Napisano 13 Listopad 2010 hehe, porno w 2,35 ;D do orgii by się nadawało :P ale tak na serio, to w filmach animowanych również omija się 2,35, zna ktoś przyczynę?
La R Napisano 13 Listopad 2010 Napisano 13 Listopad 2010 Bo animce w większość przypadków robi się pod TV - i tak dobrze, że chociaż 1.78 obecnie w większości stosują :).
tweety Napisano 13 Listopad 2010 Napisano 13 Listopad 2010 2:35 ze względu na optykę i jakość obrazu :) Anamorphic daje przepiękne podłużne flary i zaiste ciekawy bokeh.
olaf Napisano 13 Listopad 2010 Napisano 13 Listopad 2010 O, właśnie, skoro już przy tym jesteśmy, to nigdy nie widziałem porno w formacie 2.35 na przykład. Czyżby dłuższy nie oznaczało lepszy? ;D Kaligula ?
matizlob Napisano 13 Listopad 2010 Autor Napisano 13 Listopad 2010 no jak narazie większość jest za anamorficznym :) jeszcze dodam od siebie, że w szerszym obrazie mniej znaczący jest ruch po skosie i od góry do dołu, bardziej za to uwydatnia się ruch poziomy, i chyba dlatego działa tak na mnie ten format, ale czy nie drażni was czasem mimo wszystko węższy, czyli mniejszy obraz w 2,35? Ludzie starsi np. zawsze wolą obraz "wyższy", przynajmniej ci, których znam :)
olaf Napisano 13 Listopad 2010 Napisano 13 Listopad 2010 Ludzie starsi np. zawsze wolą obraz "wyższy", przynajmniej ci, których znam Na starość zawęża się nam pole widzenia- podobnie jak po alkoholu.
kozioo Napisano 13 Listopad 2010 Napisano 13 Listopad 2010 Skrajności są ciekawe. 2.35 w filmach od zawsze był dla mnie bardzo atrakcyjny, ale ostatnio zainteresowało mnie na kadrowanie fotografii w kwadrat. Mam nadzieję, że nie jest to wynikiem przemian starczych, o których pisze ola-f.
matizlob Napisano 13 Listopad 2010 Autor Napisano 13 Listopad 2010 nie sądzę, żeby wzrok i pole widzenia miały coś do rzeczy, i tak możemy skupić wzrok tak naprawdę tylko na pojedynczym punkcie
Lucas Napisano 13 Listopad 2010 Napisano 13 Listopad 2010 Owszem, w pełni ostre widzenie ogranicza się do jakiś 5-10 stopni, ale pole wyraźnego widzenia jest większe, tak samo pole widzenia w ogóle (chyba koło 120 stopni). Gdybyśmy potrafili skupić się wyłącznie na jednym punkcie, raczej nie bylibyśmy w stanie w ogóle oglądać obrazów albo np. prowadzić samochodu.
Shogun 3D Napisano 14 Listopad 2010 Napisano 14 Listopad 2010 Gałka oczna rusza się błyskawicznie, jest niemal zawsze w ciągłym ruchu, co pozwala nam objąć "skupieniem" większą powierzchnię ze względu na ten ruch właśnie.
matizlob Napisano 17 Listopad 2010 Autor Napisano 17 Listopad 2010 no dobra, wspomnieliście, że wybór formatu, to nie kwestia upodobań, a względy praktyczne, więc jakie są względy praktyczne? Wspomniałem SYmek, że obrazy "wyższe" nadają się bardziej do kina aktorskiego i że w 2,35 nie da się zrobić dobrego portretu na standardowym obiektywie. Od siebie dodam, że przy 2,35 inaczej przechodzi się często z ujęcia ogólnego do zbliżenia, często przechodzi się w dwóch krokach, czyli ogólne -> zbliżenie, w 1,85 częściej wygląda to częściej ogólny->średni->zbliżenie, oczywiście jest to jakieś tam zaszufladkowanie i wcale tak być nie musi, ale prawdą jest, że w obrazie panoramicznym, widać więcej po bokach i często przejście do zbliżenia w trzech krokach, może oznaczać powtórzenie się sporej części obrazu. Znacie jeszcze jakieś "za i przeciw" za stosowaniem danego formatu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się