Napisano 14 Listopad 201014 l Witam. Jak zawsze krytyka i komentarze mile widziane. Prace wrzuciłem w takiej kolejności, w jakiej zostały stworzone, czyli te najświeższe są najniżej. Tajm lapsy: Vimeo YT Edytowane 7 Grudzień 201014 l przez Siriae
Napisano 18 Listopad 201014 l Autor Następne oczko: musnąłem też trochę sci-fi: i jeszcze nos: Edytowane 18 Listopad 201014 l przez Siriae
Napisano 19 Listopad 201014 l Autor nie uzywaj soft brushy... Nie jest to do końca soft brush, raczej pośredni (Detail Airbrush z Paintera), ale szczerze powiedziawszy pasuje mi i nie widzę powodów, żeby zaprzestać używania go. Natomiast próbowałem również sił w Photoshopie, jednak linie w nim wychodzą mi mniej 'idealne'. Oprócz tego do Paintera ciągnie mnie ta opcja przekręcania obrazu bez utraty danych, która przydaje się, by uzyskać lepszy kąt rysowania.
Napisano 19 Listopad 201014 l fajnie sobie radzisz :> nie mam żadnych zastrzeżeń. jak poćwiczysz w ten sposób więcej; to z pewnością przy robieniu ilustracji nie będziesz miał tylu problemów :)
Napisano 19 Listopad 201014 l Dobrze, ale teraz maluj od razu pary oczek, a nie po jednym. Tak to za łatwo ;). Albo całą twarz o. pozdrawiam
Napisano 20 Listopad 201014 l Autor Spróbowałem się trochę w enviro, ale teraz widzę, że za lekko ołówek dociskałem. Jedynie numer 5 jest w porządku. W dodatku skaner zwęził mi to wszystko. edit: pobawiłem się trochę levelami i jest nieco lepiej. update: podmalówka (niektóre wyszły gorzej, niż poprzednia wersja): Edytowane 20 Listopad 201014 l przez Siriae
Napisano 21 Listopad 201014 l Autor Kubek z dzisiaj (szkoda, ze aparatu nie mam, bo lepiej wyglądają te szkice w rzeczywistości, niż po zeskanowaniu): pierwsza próba autoportretu, średnio mnie przypomina: Edytowane 21 Listopad 201014 l przez Siriae
Napisano 27 Listopad 201014 l mało się namachałeś jak na format B2... fajnie jest też czasem naostrzyć ołówek i różnicować grubość linii... w cieniach nie stosuje się obramowania... digitale znacznie lepsze... widać teraz ile referencji w tym jest... pozdro
Napisano 28 Listopad 201014 l Hej. Na tym etapie wiadomo, ze bardziej cwiczysz warsztat niz wyrazasz siebie, ale nie ma w tym nic zlego. Niektorzy maja obsesje aby od razu wszystko ogarniac, kompozycje, styl, warsztat i nie oddzielac jednego, od drugiego,...ale jezykow tez sie czlowiek moze uczyc seelektywnie np slowek i wcale w tym procesie nie wyraza siebie w pelni konwersujac. Przypomniales mi moja dawna fascynacje rejonami oczu heheh tez jak zaczynalem ten element byl ulubionym. Duzo sie tam dzieje, ale to tez pulapka i dosc latwo to namalowac. Softbrushe wcale nie sa zle, to bzdura moim zdaniem aby ich nie uzywac. Wiekszosc rzeczy w naturze jest miekka, a jedynie faktura na nich dodaje wyrazistosci, ewentualnie pewne wyostrzone krawedzie powstale ze zmian kolorow/walorow lokalnych, planow swiatlocienia i innych, ale mimo wszystko realistyczny obraz jest miekki u podstaw. Wielu artystow jednak stylizuje swoje prace dodajac wyostrzen przez to potrzeba odzwierciedlania detalu spada, bo oko ma sie na czym zawiesic mimo jego braku...ma ostrosci, ktore wylapuje i moze nazwac mentalnie i poczuc ich sile. Nie daj sie jednak temu zlapac teraz, to tylko sztuczna stylistyka, nie warto od tego zaczynac rozwoju moim zdaniem.
Napisano 28 Listopad 201014 l Autor mało się namachałeś jak na format B2... fajnie jest też czasem naostrzyć ołówek i różnicować grubość linii... w cieniach nie stosuje się obramowania... digitale znacznie lepsze... widać teraz ile referencji w tym jest... pozdro Być może mało, nie jestem przyzwyczajony do większych formatów, mam nadzieję, że z czasem będę potrafił bardziej wykorzystać cały obszar. Dzięki za krytykę. Niektorzy maja obsesje aby od razu wszystko ogarniac, kompozycje, styl, warsztat i nie oddzielac jednego, od drugiego Na początku też za bardzo nie zwracałem uwagi na podstawy chcąc umieć wszystko od razu, jednak szybko zdałem sobie sprawę, że nie ma to większego sensu i marnuje swój czas. Nie mogę tez odnaleźć swojego stylu, m.in. dlatego, że mam kilka różnych wzorów do naśladowania i jednocześnie wszystkie mi się podobają. W dodatku zauważyłem, że mój naturalny styl nie jest ani trochę podobny do sposobu rysowania tych artystów. Podam nawet przykłady ich prac: Justin Sweet (portret z Icewind Dale): Arne Niklas Jansson (fanart portretów z Icewinda): Nie wiem, no chyba potrzebuję czasu i tyle. Dzięki bardzo za wyczerpujący komentarz. ;)
Napisano 28 Listopad 201014 l Autor Dobra, a co tam, trochę pobróbowałem Photoshopa (roślinki z natury, akurat przed oczami miałem):
Napisano 7 Grudzień 201014 l Spoko kubek, też mam taki ale, ale... napisów nie musisz dokładnie malować a już na pewno dodawać jako nowy obiekt - szczególnie gdy reszta jest malarsko i szkicowo potraktowana. Wystarczy zasugerować plamą linią, że tam są jakieś "robaczki". Nie podoba mi się cień - zbyt miękko, nie ten kolor, poobserwuj więcej. No i przy martwych staraj się dawać w otoczeniu większej ilości obiektów to od razu będziesz ćwiczył proporcje.
Napisano 7 Grudzień 201014 l Elipsy/konstrukcja trochę Ci frunie. Odwracaj obrazek w osi "y" a wyłapiesz błędy. Ja na moim tablecie przypiąłem sobie skrót pod przycisk do "flip y" i już weszło mi w nawyk. Pzdr. Edytowane 9 Grudzień 201014 l przez emmilius
Napisano 9 Grudzień 201014 l kubek fajnie Ci wyszedł :) co do rysowania tradycyjnego martwych natur: nie poruszaj na początku swojej drogi z węglem i ołówkiem kształtów i obiektów trudnych do namalowania bo same w sobie mają dziwny kształt. Te rękawiczki są dobrym tego typu przykładem. Tak samo jest z dyniami, torbami, niektórymi rodzajami butów etc. Wybieraj obiekty które są łatwe do rozpoznania już na pierwszy rzut oka. Rysować rozpoznawalne obiekty będzie Ci tak samo trudno ale efekty będą lepsze, po za tym my Co do samych martwych. w rękawiczkach miła faktura sie zrobiła przez to kreseczkowanie. co do koszyka: nie używaj tak mocno konturu :) kształt to jedno, a bryła to drugie :D kontur ma Ci pomóc umiejscowić bryły kompozycyjnie, a nie pokazywać : o to jest owalne winogrono :) od tego jest walor :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto