Napisano 29 Maj 200420 l Witam serdecznie. Po skończeniu stylizowanego pokoiku, postanowiłem poznać inne metody modelowania poza poly. Mój wybór trafił na nurbsy, jako że ostatnio na forum zapanowała mania ;) Rhino, wiec postanowiłem ujażmić nosorożca :)... Dziś po południu zaczełem poznawanie jego funkcji metodą Bruteforce (klikałem wszystko co sie dało :) ) i wieczorkiem zrobiłem ten oto kalkulator ;| : Ten Topic, będzie zawierać z czasem kolejne wypociny w nurbsach, które wykonam w ramach nauki ;)... A teraz kończe kalkulatorka, exportuje do maxa i jakis render trzeba dać :) Pozdrawiam [Wyedytowany dnia 3-7-2004 > malefatal] [Wyedytowany dnia 5-7-2004 > malefatal]
Napisano 29 Maj 200420 l Pomysł dość dziwny... Co do pracki to poszełeś na łatfizne i zorbiłeś tandetny \"prosty kalkulator\" ,ale jak na pierwsze pracki to OKi. Na forum może jest ostatnio mania na rhino...ale ja np. pracuje na nim już od pierwszej bety... (pod koniec 97 roku). A na forum jestem od niedawna... To był taki tyci tyci.. Off-Top.
Napisano 29 Maj 200420 l ja na rhino siedze od 99/2000 :) od wersji 1.0 kalkulatorek fajny ... (nawt z prostego modelu mozna wycisnac ladny render ... chociazby z kulki :) pozdrawiam
Napisano 29 Maj 200420 l a ja siedzę na krześle :P jeżeli zrobiłeś to bez żadnych tutków to jestem pod wrażeniem :) jest to co prawda bardzo prosty obiekt, ale mimo wszystko trochę funkcji trzeba znać, żeby coś takiego zrobić... a ty je poznałeś samemu, nono :) pozdrawiam P.S. co to za perfidna podróba Casio? :D
Napisano 29 Maj 200420 l Autor Loozack : Według mnie jest to całkiem prosty poragramik, a do zrobienia tego kalkulatora uzylem tylko paru finkcji : boolean, fillet, extrude i coś jeszcze :)... I jeszcze musze dodać, że najlepszą metodą nauki, jest metoda prób i błędów, a w przypadku tutoriali, jesteśmy prowadzeni za rączke, przy czym nie wnosimy zbyt wiele własnej inwencji twórczej. A teraz taki mały bonus - Dwa latające CASINA :) ps. Strasznie dziwnie sie pracuje w maxie po paru godzinach z Rhino ;)... Pozdro
Napisano 29 Maj 200420 l napisał malefatal (...) ps. Strasznie dziwnie sie pracuje w maxie po paru godzinach z Rhino ;)... (...) a zobaczysz jaka jazda jest po miesiącu :d no dobra, koniec off-topica :)
Napisano 29 Maj 200420 l Malefatal .... dobre spostrzezenia odnosnie pracy w Rhino i przesiadki na Maxa :)
Napisano 30 Maj 200420 l Autor To już koniec pierwszego modelu wykonanego w Rhino :). Teraz myśle nad następnym :). Jeden taki kalkulatorek to około 110000 faces ... Renderowany oczywiście z użyciem vraya ;)...
Napisano 30 Maj 200420 l Fajny render..... , a jednak z tego topornego, tandetnego i do tego podarabianego (casino) kalkulatora, wykrzesałeś całkiem przyzwoitą scene :))
Napisano 30 Maj 200420 l Hmm.. śrubki sa ładne. :-) I tyle. :P Ale to pracka w ramach nauki więc moze być. Oby następne były ładniejsze. :)
Napisano 30 Maj 200420 l Kurde musze zdobić Rhino!:P Też się na nurbsy napaliłem:P, tylko skąd ja to wezme:/. Tak poza tym to bardzo ładny kalkulator:).
Napisano 30 Maj 200420 l no nie wiem pussik ... jak dla mnie ... to bardzo porzadna praca ... render jest ciekawy i milo sie na to patrzy. Model bez zarzutu. Nigdzie nie jest napisane ze kalkulator ma miec jakies niewiadomo jak wybujale ksztalty. praca na 5tke... PS. sprobuj innego rodziaju exportu nastepnym razem zwlaszcza do \"prostrzych\" obiektow np IGES. zaoszczedzisz sporo. pozdrawiam i powodzenia przy dalszych projektach.
Napisano 30 Maj 200420 l Autor zipper: Dzięki za rady co do exportu, bo wczoraj to po pierwszym exporcie kalkulatorek miał 600000 faces :/ :)...
Napisano 30 Maj 200420 l polecam sie ... ;) jak bedziesz mial problemy ... zajzyj do dzialu rhino na tym forum ... a jak bedzie cos jeszcze to zawsze mozesz pisac do mnie czy do innych czubow od rhino ... (bzyku , loozack i inni:) pozdrawiam
Napisano 30 Maj 200420 l hym niezly weekend :). no modelik ladniutki i prosciutki zarazem jak na poczatek niezle renderek tez fajny :). Exportowanie to kolejna sztuka . zamiana nurbs w mesh. najwazniejsze wartosci ktorymi trzeba ustawiac to angle, aspect ratio, min i max edge lenght a przy malych filletach min quads. No jestem ciakawy kto zrobi pierwszą komórke :D
Napisano 30 Maj 200420 l Autor Hehe Bzyku, a właśnie szukam pomysłu na następny model... Z tą komórką, to nie jest wcale glupi pomysł;)...
Napisano 30 Maj 200420 l a ja proponuję, żebyś zrobił jakiegoś Discmana :) albo MP3 Player\'a :D a najlepiej wszystko po kolej (komórka, discman, mp3 player ;) pozdrawiam i gratuluję ukończenia pierwszej pracy w Rhino :)
Napisano 30 Maj 200420 l Od komórki, poprzez mp3 player, potem skóra a na końcu fura :P. Ech nie wiem czemu, ale świat to sie chyba wokół samochodów kręci :D.
Napisano 4 Czerwiec 200420 l Autor Teraz zajme się telefonem. Nie jest to żaden istniejący model, będzie to jedynie takie cos wymyslone przeze mnie ;). Dodem jeszcze, że to nie jest tel. komurkowy, ale stacjonarny... No to, żeby dużo nie gadać, wrzucam pierwszy screen... Jeszcze musze dodać sporo szczegółow...
Napisano 4 Czerwiec 200420 l kalkulator wyglada bardzo realistycznie, wiec telefon pewnie nie bedzie gorszy :D
Napisano 4 Czerwiec 200420 l Autor No i model skończony :)... Kocham Rhino za szybkość ;). Teraz tylko export do maxa, render bez i z teksturkami :)....
Napisano 4 Czerwiec 200420 l Model mi się nie podoba(beznadziejny telefon), ale twoje wykonanie jest bezbłędne chociaż na górze nie ma dziórek w słuchawce :]
Napisano 4 Czerwiec 200420 l malefatal ... jest naprawde ladnie ... widze ze uzyles dosyc ladnych plaszczyzn ... wiec co do wykonania sie nie czepiam ... wyglada to na przemyslany model a raczej jego wykonanie ... (nie zapychanie pustych miejsc jakimis brzydkimi surfaceami ... tylko ladnie dobrane plaszczyzny dla calego modelu ... jesli moge cos doradzic ... to delikatny filet na przyciskach poprawilby jeszcze to i owo ... hmm teraz zerknalem jeszcze raz na siatke dla pewnosci ... i widze ze nie zapomniales o tym filecie ... ale daj go troszke wiekszy :) pozdrawiam i gratuluje (prawie) ukonczenia 2giego modelu w rhino
Napisano 3 Lipiec 200420 l Autor Ostatnio zrobiłem sobie przerwe od 3d. Jednak nadszedł koniec obijania się i zrobiłem taką oto ciężarówke zabawke ;)... Screen: Render narazie bez zadnych materiałow ;) Pozdro
Napisano 3 Lipiec 200420 l No to widze ze techniczne rzeczy typu lodowka or sth... przeznaczone sa dla rhino, organiczne dla ZBrusha a Max teraz jest tylko wykorzystywany! ;) To ja sie jeszcze spytam troche ;] Max tez chyba ma tam jakies nurbsy (nie?) a nie slychcac, zeby ktos to ruszal. Moze mi ktos wytlumaczyc na czym konretnie polega roznica miedzy nurbsami a np. edit mesh? Obowiazuja inne prawa dot. siatki czy cos? Prace super, podobaja mi sie.
Napisano 4 Lipiec 200420 l Fajna ciężarówka. No trzeba przyznać, że ten rhino jest fajny, ma parę bajerów , których w maya mi brakuje, ale pewnie są do tego skrypty, a pokaż siateczkę po imporcie do maxa :)
Napisano 4 Lipiec 200420 l eRB z tego co wszyscy mowia nurbsy maxowe sa do kiczu tarcia i niemaja zadnego porownania z rhinowymi :) (choc tak niby ludzie mowia, a wiadomo ze niezawsze to co mowia jest prawda:) ) Model fajny zabawka to zabawka :) jest OK
Napisano 5 Lipiec 200420 l Autor Siateczka na życznie: Nie bawiłem sie za dużo z ustawieniami exportu, także wygląda jak wygląda :)... Pozdro
Napisano 5 Lipiec 200420 l ogólnie fajowa jak by ci sie chciało to możesz do tego pare rzeczy dorobić np lampy małe trąbki do tego jakieś fajne naklejki i bedzie full wypas
Napisano 5 Lipiec 200420 l skilo w innym topicu podał stronke http://69.33.178.51/truckxpressions/ tam znalazłem dobre naklejki na twoje trucka
Napisano 5 Lipiec 200420 l Autor Ta ciężarówka to już skonczony model i nie bede do niego wracac ;)... Wczoraj zrobiłem takiego mp3 playera: tutaj link do oryginału : http://www.acer.com/app/akc/internet/rwpgslib.nsf/Graphic+Files/MP3-3L/$file/MP3-3.jpg Teraz walcze z materiałami ;)... Pozdro
Napisano 5 Lipiec 200420 l Witam! Może już czas zrobić coś bardziej zaawansowanego :)? Bo widać że booleanem i filetem juz się umiesz posługiwac ;) A modeliki są bardzo fajne, proste choć fajne :) Pozdro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto