Gość Chrupek3D Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 (edytowane) Cwicze sobie takie usta oto... co powiecie na taki grymas, nada sie to to? Edytowane 25 Listopad 2010 przez Chrupek3D
Smoku Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 Trochę zbyt ostra krawędź dolnej wargi, chyba że pani tak bo referka jest zasłonięta
Gość Chrupek3D Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 znaczy, nie wzorowalem sie tak dokladnie na pani ;) ucze sie raczej robic sexi usta... sexi nos... sexi.... ;P Staram sie robic jak najprostsza siate...
Smoku Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 No to jak nie wzorujesz się na referce to zlikwiduj garba na nosie. To nie jest stanowczo seksowne i jest raczej cechą mężczyzn :)
Vega Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 Zapoznaj się z regulaminem forum oraz zmień nazwę tematu na zgodną z regulaminem działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszą wiadomość.
Gość Chrupek3D Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 (edytowane) No to jak nie wzorujesz się na referce to zlikwiduj garba na nosie. To nie jest stanowczo seksowne i jest raczej cechą mężczyzn :) ten garb to akurat miala ;P no ale przeciez nie wzorujemy sie na pani ;) Przydalaby mi sie jakas porzadna topologia, co bym sie tak sam nie meczyl :/ Oczywiscie mialem, ale gdzies sie zapodziala... ps. wiadomo do kogo... polskie znaki to mam dla siebie, a ty to s... d... w...d...r...ch... :-) Edytowane 25 Listopad 2010 przez Chrupek3D
Gość ant-3d Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 topologia? a o tym sie nie pamieta? :P http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695
Gość Chrupek3D Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 o w modreczke... dzieki :-))) to tu dam bonusa :-) Dostalem od s... d... w...d...r...ch... :-)
Gość Chrupek3D Napisano 26 Listopad 2010 Napisano 26 Listopad 2010 no tak, to bardzo porzadna dziewczyna...
ikkiz Napisano 26 Listopad 2010 Napisano 26 Listopad 2010 (edytowane) Przy takiej topologii będzie problem zaznaczyć bruzdkę oddzielającą skrzydełko nosa od reszty nosa, czyli przydał by się edgeloop otaczający czubek nosa wraz ze skrzydełkami. Edgeloop faceloop otaczający usta jest spoko, ale jest ich w zasadzie kilka dodatkowych wychodzących aż pod oczy - tu by był problem, gdybyć chciał zaznaczyć bruzdę nosowo-wargową (ta bruzda oddziela policzek od nosa i górnej wargi -siatka biegnie ci na skos tej bruzdy) oraz gładkie przejście do oczu, bo oczy będziesz musiał zaznaczyć loopem z dość sporą ilością segmentów, żeby opisać kształt dokładnie, więc już teraz zalecał bym zrobienie jednego edgeloopa faceloopa wokół nosa i ust, edgeloopa wokół oka i dopiero się zastanawiać, jak to ładnie pozszywać, żeby nie było trójkątów za dużo edit: poprawiłem, bo oczywiście chodzi pierścienie ze ścian (faceloop) a nie z wierzchołków (edgeloop) Edytowane 26 Listopad 2010 przez ikkiz
Gość Chrupek3D Napisano 26 Listopad 2010 Napisano 26 Listopad 2010 dzieki, wlasnie pracuje nad topologia, jak uda mi sie ladnie cos wykombinowac to wrzuce do oceny.
bolitic Napisano 26 Listopad 2010 Napisano 26 Listopad 2010 Kurcze, nieźle modelujesz, na topologii za bardzo sie nie znam ale wyglada to dobrze. Pozdrawiam!
Gość Chrupek3D Napisano 26 Listopad 2010 Napisano 26 Listopad 2010 (edytowane) dzieki za pozytyw, czyzby swiatelko w tunelu :-) apropo, nie moge znalesc tutkow o dzieleniu topologii... cos a'la gdzie przeciac/dodac edge, zeby topologia poszla w danym kierunku. porawilem topo i lece z oczami... wzorowalem sie na Sintel, dlatego nie dodalem loopow do czubka nosa, bo ich tam nie bylo ;) Edytowane 26 Listopad 2010 przez Chrupek3D
bolitic Napisano 26 Listopad 2010 Napisano 26 Listopad 2010 Generlanie Ci świetnie wychodzi polymodeling i chyba każdy musi go trochę chociaż znać, ale... widze że używasz blendera więc chyba jesteś na bakier z komercyjnymi programami, ale jesli nie to zainwestuj w zbrusha bo tam: raz że taki model możesz zrobić nawet z kulki pare razy szybciej; a dwa że potem mozesz bardzo fajnie z retopologizować (czy jak to napisać), biorąc za wzór jakieś doskonałe modele. [tylko uwarzaj kogo model bedziesz brał za wzór bo możesz być posądzony o... sam wiesz co :D] pozdro!
Lucek Napisano 26 Listopad 2010 Napisano 26 Listopad 2010 Kiedyś mnie tym levus poczęstował i do dziś pamiętam.
ikkiz Napisano 26 Listopad 2010 Napisano 26 Listopad 2010 (edytowane) tutorial do topologii: szukaj z blendercookie - widziałem tam. a co by ci pomogło, to jest w zasadzie pod klawiszem e do tego ctrl r rozcina faceloopy wzdłuż, Alt m łączy zaznaczone wierzchołki w jeden, v rozdziela wierzchołki, f rozpina ścianę z trzech lub czterech zaznaczonych wierzchołków, albo łączy w czworobok dwa przystające trójkąty, ctrl t odwrotnie, rozwala czworoboki na trójkąty (jak rozetnie nie tak jak trzeba, to z zaznaczonymi trójkątami wciskasz e i wybierasz z menu rotate CW/CCW). pod w są narzędzia do dzielenia albo łączenia (subdivide, merge ...) A i jeszcze jedno się przydaje, zamiast klikać ctrl e, żeby zrobić extrude, to możesz kliknąć myszą z controlem, gdy masz zaznaczony/zaznaczone wierzchołki. jestem na podobnym etapie co ty więc też może coś podpowiesz :-) Edytowane 26 Listopad 2010 przez ikkiz
Gość Chrupek3D Napisano 27 Listopad 2010 Napisano 27 Listopad 2010 (edytowane) nie no troche zebow zjadlem na programach 3d i muzycznych, wiec pytaj o co chcesz... jak zakumam to chetnie tutka jakiegos zrobie... Edytowane 27 Listopad 2010 przez Chrupek3D
Temporal Napisano 27 Listopad 2010 Napisano 27 Listopad 2010 Generlanie Ci świetnie wychodzi polymodeling i chyba każdy musi go trochę chociaż znać, ale... widze że używasz blendera więc chyba jesteś na bakier z komercyjnymi programami, ale jesli nie to zainwestuj w zbrusha bo tam: raz że taki model możesz zrobić nawet z kulki pare razy szybciej; a dwa że potem mozesz bardzo fajnie z retopologizować (czy jak to napisać), biorąc za wzór jakieś doskonałe modele. [tylko uwarzaj kogo model bedziesz brał za wzór bo możesz być posądzony o... sam wiesz co :D] pozdro! Przed chwila w pewnym topicu widzialem jak napisales fajna rade a teraz gdy czytam to co tu wypisujesz to az mi sie smiac chce. Az trudni mi wyczuc czy naprawde taki jestes czy nadal bawisz sie w prowokatora. Co z tego ze uzywa blendera? Z tego co widze to potrafi robisz lepsze modele niz Ty ze swoim 3dsmaxem i Zbrushem. Chrupek3D moze smialo w blenderze wymodelowac ta glowe z poprawna topologia. Naklad pracy raczej wiekszy nie bedzie.
kubi Napisano 27 Listopad 2010 Napisano 27 Listopad 2010 kąciki ust możesz poprawić zdecydowanie. Ktoś już napisal że za ostro zarysowanie wargi. Jeszcze mysle że, mógłbys zagęścić siatke na nosie. Robiene główki w polymodelingu jest świetnym ćwiczeniem, lepszym od blbowania w zbrushu. Powodzienia.
ikkiz Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 patrz jak przyszła księżniczka sie usmiecha a teraz zobaczmy twoją siatkę (zamieszczam screen z moimi adnotacjami. mam nadzieje, że nie masz nic przeciwko, skoro zamieściłeś model) na żółto jest bruzda nosowo-wargowa, która zaczyna się gdzieś tak nad skrzydełkiem nosa, omija koncik ust w pewnej odległości i zanika (chyba, że u starszych pomarszczonych ludzi nawet biegnie nizej i odcina brodę) U ciebie przecina na skos loopy - zaznaczyłem. Obok niej, przez koncik ust biegnie króciutka bruzdka, jednak nawet u twojej Moniki jest zaznaczona (widać bardziej z profilu). widać, że bruzdka jest równoległa do tej na żółto. Ty jak byś pogimnastykował swoją topologię to może i by się jakoś dało, ale aż sie prosi, zeby puścić między nimi loopa. zielone marszczki moga sie nie pojawiać wcale, ale czasem są, zwłaszcza przy szerokim hollywoodzkim uśmiechu, pojawiają się jako druga strona czegoś co się nazywa fałdem nosowo policzkowych. tam też może się zrobić dołeczek. turkusowa bruzdka w twoim modelu sie nie zaznacza wcale, ale czasem bywa - więc jak by to miał być basemesh, to by trzeba było ją umozliwić. No więc się zastanawiam, czy wogóle basemesh ma sens, czy jest taka topologia, którą da się wykorzystać w 90% przypadków uszzcegóławiając tylko (loopcut) bez zmiany kierunku loopów, czy po prostu trzeba się dopasowywać do warunków, a wtedy to chybalepiej zacząć od nowa niż robić flustrujące przepinki loopów na siatce.
Gość Chrupek3D Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 (edytowane) masz racje, ale jesli uwzglednisz wszystkie te loopo zmarszczki, a miesnie czlowieka raczej sa w tym samym miejscu u wiekszosci ;) to basemesh bedzie prawidlowy nawet przy hollywoodzkim usmiechu. Cos tak czuje, ze jesli nie zaanimujesz postaci to sie po prostu nie dowiesz i ja i Ty ;) W kazdym razie, dokoncze te babeczke i zobacze jak sie grymasi... wtedy bede mial pewnosc co jest nie tak. Nie znam sie, ale moze po prostu piekne disneyowskie postaci nie robia takich nie ladnych grymasow jak Twoja ksiezniczka ;) U Raszpunki nie zauwazylem, no chyba ze kon sie tak usmiechal ;P extremalny usmiech Hermiony Grendzer ;D Edytowane 29 Listopad 2010 przez Chrupek3D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się