Napisano 2 Grudzień 201014 l Witam, pisze z takim problemem i nie bardzo wiem jak go przedstawić. Wymodelowałem sobie w blenderze(korzystam z wersji 2.49) postać i stworzyłem cały background do animacji i chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość żeby podłoga czy ściany były nie 'przenikalne'... Znaczy, czy da się zrobić, by stopy postaci automatycznie zatrzymywały się na podłodze(nie zapadały się). Wiecie może czy jest taka możliwość. Często blender generując klatki pomiędzy klatkami kluczowymi tak zagina stope, że palce giną w podłodze itp. Pytam, bo wiem, że blender ma kosmiczne możliwości, a przy symulacjach np. płynów można ustalać żeby sie wlewał do naczynia, więc może... Z góry wielkie dzięki za pomoc Edytowane 4 Grudzień 201014 l przez n-pigeon nieprawidłowy tytuł
Napisano 3 Grudzień 201014 l Najprostszy i zdaje się wszędzie używany sposób to animować tak by obiekty nie przenikały się za mocno, ale w sumie nie wiem, animacja to nie moja działka. Jeśli noga jest źle wygięta i włazi w podłoże to ją wygnij tak by tego nie robiła. Znaczy jest constraint floor (podłoga), który potrafi ograniczyć ruch, ale zdaje się że tylko do płaskiej powierzchni, przy bardziej złożonym podłożu animuje się ręcznie. Jeszcze raz powtórzę że mogę się mylić ;P , ale raczej nigdy nie słyszałem o czymś takim.
Napisano 3 Grudzień 201014 l http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Constraints/Floor poczytaj popróbuj, ja jeszcze tego nie robiłem. Jeśłi natomiast chcesz, żeby noga się rozpłaszczała przy nacisku na podłogę to przychodzą z pomocą kolizje w softbody http://www.blender.org/development/release-logs/blender-237a/softbodies/ ale to na razie dla mnie czarna magia zupełnie
Napisano 3 Grudzień 201014 l Poczytaj więcej na temat workflow animacji postaci, takie rzeczy się raczej ręcznie animuje.
Napisano 3 Grudzień 201014 l Autor dobra, bede czytał o wszystkim co podpowiedzieliście, a jak coś to będe walczył z tym ręcznie
Napisano 6 Grudzień 201014 l Jeśli części ciała postaci zatapiają się w podłodze, ścianach lub obiektach to musisz zmienić interpolacje krzywych animacji, wtedy będzie wszystko ok i polecam zapoznać się z podstawami animowania ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto