4th_hokage Napisano 2 Grudzień 2010 Napisano 2 Grudzień 2010 (edytowane) Witam, pisze z takim problemem i nie bardzo wiem jak go przedstawić. Wymodelowałem sobie w blenderze(korzystam z wersji 2.49) postać i stworzyłem cały background do animacji i chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość żeby podłoga czy ściany były nie 'przenikalne'... Znaczy, czy da się zrobić, by stopy postaci automatycznie zatrzymywały się na podłodze(nie zapadały się). Wiecie może czy jest taka możliwość. Często blender generując klatki pomiędzy klatkami kluczowymi tak zagina stope, że palce giną w podłodze itp. Pytam, bo wiem, że blender ma kosmiczne możliwości, a przy symulacjach np. płynów można ustalać żeby sie wlewał do naczynia, więc może... Z góry wielkie dzięki za pomoc Edytowane 4 Grudzień 2010 przez n-pigeon nieprawidłowy tytuł
n-pigeon Napisano 3 Grudzień 2010 Napisano 3 Grudzień 2010 Najprostszy i zdaje się wszędzie używany sposób to animować tak by obiekty nie przenikały się za mocno, ale w sumie nie wiem, animacja to nie moja działka. Jeśli noga jest źle wygięta i włazi w podłoże to ją wygnij tak by tego nie robiła. Znaczy jest constraint floor (podłoga), który potrafi ograniczyć ruch, ale zdaje się że tylko do płaskiej powierzchni, przy bardziej złożonym podłożu animuje się ręcznie. Jeszcze raz powtórzę że mogę się mylić ;P , ale raczej nigdy nie słyszałem o czymś takim.
ikkiz Napisano 3 Grudzień 2010 Napisano 3 Grudzień 2010 http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Constraints/Floor poczytaj popróbuj, ja jeszcze tego nie robiłem. Jeśłi natomiast chcesz, żeby noga się rozpłaszczała przy nacisku na podłogę to przychodzą z pomocą kolizje w softbody http://www.blender.org/development/release-logs/blender-237a/softbodies/ ale to na razie dla mnie czarna magia zupełnie
kotisded Napisano 3 Grudzień 2010 Napisano 3 Grudzień 2010 Poczytaj więcej na temat workflow animacji postaci, takie rzeczy się raczej ręcznie animuje.
4th_hokage Napisano 3 Grudzień 2010 Autor Napisano 3 Grudzień 2010 dobra, bede czytał o wszystkim co podpowiedzieliście, a jak coś to będe walczył z tym ręcznie
Tomasz_87 Napisano 6 Grudzień 2010 Napisano 6 Grudzień 2010 Jeśli części ciała postaci zatapiają się w podłodze, ścianach lub obiektach to musisz zmienić interpolacje krzywych animacji, wtedy będzie wszystko ok i polecam zapoznać się z podstawami animowania ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się