Napisano 6 Grudzień 201014 l Zapraszam do przeczytania obszernego wywiadu z Tomaszem Cechowskim (znanym również z naszego forum pod jako Traitor). Udało mi się z Tomkiem porozmawiać na temat filmu "Teza", który podbił internet oraz festiwali animacji. Czy warto zgłaszać filmy na festiwale animacji? Czy jest to kosztowne, czy można zarobić na krótkim filmie animowanym? Między innymi na te pytania i inne pytania znajdziecie odpowiedź w tym artykule. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1518
Napisano 7 Grudzień 201014 l Ja mam pytanko bo w artykule pojawiła się informacja o taśmie 35MM, nie mogę znaleźć nic na ten temat a zaciekawiło mnie. Wie ktoś jak duże są koszty nagrania filmu na takim nośniku?
Napisano 7 Grudzień 201014 l 35 tka to kilka tysiecy dla krotkiego filmu. Ale teraz to juz i tak troche przezytek. Jezeli ktos chce miec naprawde wysoka jakosc wystarczy kopia cyfrowa, tzw. container DCP. Jakosc lepsza, produkcja znaczaco tansza, dystrybuowac mozna czasem nawet przez internet. No i coraz czesciej festiwale akceptuja ten format. 35tka umiera. t. PS. Co do wywiadu , bardzo fajny, ale jednak sprostuje informacje dotyczaca nie pokazywania pelnych filmow w interencie. Liczac pierwsze z brzegu - Festiwale w Cannes jak i Berlin i Wenecja akceptuja tylko filmy premierowe, nie pokazywane nigdzie indziej poza krajem pochodzenia i nie dystrybuowane w internecie. Dotyczy to zreszta zarowno pelnych metrazy jak i shortow.
Napisano 7 Grudzień 201014 l czyli to znaczy, że jeden film nie może wygrać np. na tych trzech festiwalach jednocześnie? No bo jak pokażą go na jednym, to na drugim już nie przyjmą, dobrze zrozumiałem?:)
Napisano 8 Grudzień 201014 l Yup. Trzeba sobie wybrac. One na szczescie nie sa w tym samym terminie. Pierwszy jest Berlin, potem Cannes potem Wenecja. Wiec wysyla sie na wszystkie 3. Jak Cie przyjma do Berlina to Cie automatycznie dyskfalifikuje dalej, ale jak nie przyjma to czekasz. Maja tak naprawde zblizona renome. t.
Napisano 8 Grudzień 201014 l Autor Miło, że tekst się podoba. Podziękowania dla Tomka za wyczerpujące odpowiedzi. O to poniekąd chodziło, aby porozmawiać trochę o festiwalach, wiele pytań podobnych podało zawsze przy okazji newsów o różnych filmach. Tomek przeszedł drogę od początku do końca sam. Podzielił się wiedzą i doświadczeniem :)
Napisano 8 Grudzień 201014 l świetnie przeprowadzony wywiad. podoba mi się i gratulacje wielkie za sukces
Napisano 8 Grudzień 201014 l a ja mam jeszcze takie pytanie - czy nie zastanawiałes się nad innym zakonczeniem filmu ? takim, hmmm, mniej dosłownym - bez rzucenia kupą w twarz widza ? czy tez było to z premedytacją założone od samego początku ? w sumie jak sie zastanawić, to chyba jedyna okazja zeby wielkim tego świata (czyt. tym co zasiadają w festiwalowych komisjach) rzucic kupa w twarz ;) lol - chyba sam sobie odpowiedziałem na pytanie ;)
Napisano 9 Grudzień 201014 l Baggins: Jezeli chodzi o format, to oczywiscie cyfra daje najlepszy efekt jakosciowy, jednak w wiekszosci przypadkow na kartach zgloszeniowych ktore wypelnialem, 35mm i Bety to glowny nosnik jaki byl do wyboru. Jaras: hehe, ile ludzi tyle teorii:) Wystrczy poszperac w sieci ile to natworzylo sie teorii do Baginsa Katedry czy FallenArt'a. Pamietam, ze w fallenie naliczylem ich ok. dwadziescia. Pierwotnie zakladalismy, ze "final" filmu wpadnie do kubla(co mozna zobaczyc w animatiku). Pomyslalem jednak, ze skoro juz jedziemy po bandzie, to jedzmy konsekwentnie, tak by final byl wyjatkowo mocny, jednak napewno nie chodzilo o obrazanie kogos siedzacego przed ekranem. Adek, ja tez bardzo dziekuje. Milo mi, ze artykul jest tak cieplo odbierany. Mam nadzieje, ze komus w jakims stopniu pomoze przy szykowaniu sie do drogi festiwalowej. Pozdrawiam, milego dnia Edytowane 28 Styczeń 201114 l przez Traitor
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto