Guest Łukasz_Kania Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Witam jestem nowy na tym forum i chciałbym uzyskać rady od bardziej zaawansowanych ode mnie .Do rzeczy. Zrobiłem jadalnie przy użyciu blendera i vray lecz nie jest do końca taka jak powinna być więc zamieszczam rendery i ustawienia vray ,będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Chciałbym zbliżyć się do fotorealistycznego efektu ale czegoś mi brakuje i nie wiem czego. Wydaje mi się taki trochę plastikowy ten render. W exporterze jest tak ,że kolor materiału jest też jego przezroczystością jeśli więc włączę ray transp to troche ciężko ustawić dobrze zupę i wino. Jeżeli ktoś będzie miał sugestie co do materiałów i będzie chciał zobaczyć ustawienia to proszę napisać o który materiał chodzi a wyśle screen. Modeli też się to tyczy. Jak narazie lista zmian które chce wprowadzić to: włącznik światła którego brakuje i kontakty ,przemodelować firany (jeśli ktoś zna fajne triki to byłbym wdzięczny) ,wyrzucić lustro i przesunąć meble by do rogu wrzucić choinkę (tu też przydała by się rada/tutorial choć mam pomysł ale nie wiem jak mi wyjdzie bo dotychczasowe próby kończyły się niezbyt ambitnie lub brakowało RAMu na render) ,zwęzić trochę szafkę rogową oraz poprawić materiał drzwi na bardziej połyskliwy i ciemniejszy i wymodelować im nową klamkę. Poprawiłem już błędne normale na karniszu więc nie zwracajcie na nie uwagi. Z góry dziękuje za wszelką pomoc. PS dzięki bardzo za radę oley. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturskoczek Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 wszystko co wymieniłeś - rzeczywiście wymaga poprawy / zmiany. Jeśli chodzi o firanke - był tutorial na portalu jak zrobić realistyczną - możesz popróbować z teksturą opacity. Całość jest bardzo ładna, czysta. Mi osobiście nie podoba się wysoko zawieszona kamera - może pomyśl o takiej z perspektywy niskiego człowieka :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukasz_Kania Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 wrzucam pierwszy render po poprawkach reszte wrzuce jak wyrenderuje czas 4h20min Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Tak pierwsze co mi się rzuciło na oczy: 1. Róże trochę papierowo wyszły.. daj na nie translucency. 2. Świeczkom zrób mały gloss... w końcu to wosk.. a nie papier :) Nie ma to jak meble BRW - Bawaria :) Co do samego kontrastu... może coś takiego? Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaf Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 BRW jedyne meble z ktorymi mozna w mieście poczuć klimat gospodarstwa agroturystycznego. Kolor wazy i kompot w kieliszkach do koniaku dopełnia dizajn :) ae to kwestia gustu. kazdy ma własny. niemniej obrus taki jak tapicerka rzuca się w oczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukasz_Kania Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Mieszkam na wsi a takie meble w domu mam i na nich się wzorowałem modelując :p. Świeczki mają połyskliwość na maxa ustawioną (mogę włączyć ewentualnie mirrora) ale chyba sss w Ruskim nie idzie w parze z połyskliwośćią tak samo jak z texturkami. podobnie jeśli chodzi o róże jest na nich texturka więc transculency wygląda jakby go nie było a ustawione jest na 0.4 .Przydałby mi się jakiś poradnik/tutorial do post pro bo wrzucam narazie czyste rendery. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 (edited) Łukaszu, wystarczy, że wrzucisz to do Gimpa, Photoshopa lub jakiegoś innego programu do kompozycji i zaczynasz bawić się: warstwami, przenikaniem, rodzajem krycia, kontrastem itd. Możliwości jest nieskończenie wiele. Tu masz między innymi post pro od Ani Celarek - niewiele ale coś. http://www.max3d.pl/tut.php?id=298 Co do połyskliwości razem z SSS: A czy możesz Render Elements ustawić na render, tzn. Oddzielnie odbicia, załamania, swiatło, cień, diffuse itd? jeśli nie to kiepsko z tym exporterem. Ale jeśli tak, to mógłbyś po prostu odbicia dodatkowo wyrenderować i nałożyć je na render w Gimpie. Pozdr. Edited December 14, 2010 by Mortom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukasz_Kania Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 A jakiś tutek do tego bo próbowałem to ogarnąć bez powodzenia ale nawet nie mam pewności czy to ta opcja. W zakładce object od kamery w skrypcie vray jest coś takiego i nie wiem czy to działa i jak to zapisać czy coś więc wrzucam screen okna vray i byłbym wdzięczny za pomoc z tymi render elements. jeśli to nie to to niestety nie ma :/. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georgas Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 barszczyk z winem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentin Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 Łukasz, ostatnio też się bawiłem blenderem i vrayem i udało mi się te render elements uzyskać. A przynajmniej z-depth, ale jak to poszło to reszta chyba też. W zakładce Render - Passes i tam zaznaczasz Main Passes i to jest już większość - np. specular, gi, shadows itd. Ewentualnie dodatkowe jak zdepth czy coś możesz tam włączyć. I żeby je zapisać, to - w oknie Vray frame buffer klikasz na RGB Color i Ci się rozwija lista i wybierasz tam, który chcesz. No i po kolei każdy zapisujesz tą dyskietką. :P Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukasz_Kania Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Update Nowe renderki takie bardziej świąteczne bez postpro narazie poza wyostrzeniem i rozjaśnieniem 2 dla którego zapomniałem zmienić ustawień kamery. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam_m Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Hm, ciekawa choinka- stosik gałązek. Ogólnie te rendery wychodza Ci ostre jak żyleta. Moim zdaniem za ostre. Drewno wygląda jakby prosto po heblowaniu. Materiały firanki i obrusa nie maja grubości, przez co wyglądaja jakby były zrobione z papieru. Najbardziej podoba mi się zyrandol. Pozdr. Wesołych Świąt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sajrus Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 mniejsze foto daj miniaturkę bo mi np. sie rozwala na całe okno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukasz_Kania Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 @adam_m heblowałem drewno i po heblowaniu ono zupełnie inaczej wygląda ale uznaje że nie jest w twoim typie ale robiłem takie jakie jest na oko i wyszło mi ciut bardziej połyskliwe jestem też otwarty na propozycje jak to drewno (i które konkretniej) powinno wyglądać. Obrus i firany są robione alphamapką i nie wiem jak im nadać grubość więc byłbym wdzięczny za rade. rendery są faktycznie zbyt ostre ale na postpro i wysłanie tego miałem 3 minuty więc się za bardzo nie przyglądnąłem przedtem i przesadziłem z ostrością @sajarus Kliknij rolką to otworzy się na imageshacku albo ppm i pokaż obrazek :p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Jak zrobiles choinke? :D i co sprawilo ze galezie rosly na odwrot. nie jestem profesjonalisstaa ale okiem konsumenta:) mi sie podoba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukasz_Kania Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 (edited) Wrzucam ostateczne obrazki bo nie chce mi się ciągnąć tego w nieskończoność chyba ,że ktoś będzie miał jakiś ciekawy pomysł. Choinka modelowana ręcznie igły w ten sposób są ułożone by sprawialy wrażenie że jest ich więcej bo z RAMem było krucho (5.9 z 6GB jakie mam). A dlaczego są na odwrót ? Hmm chyba tylko temu ,że Putin im tak kazał :p. Edited December 27, 2010 by Łukasz_Kania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now