Skocz do zawartości

Gość Łukasz_Kania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Łukasz_Kania

Witam jestem nowy na tym forum i chciałbym uzyskać rady od bardziej zaawansowanych ode mnie .Do rzeczy. Zrobiłem jadalnie przy użyciu blendera i vray lecz nie jest do końca taka jak powinna być więc zamieszczam rendery i ustawienia vray ,będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Chciałbym zbliżyć się do fotorealistycznego efektu ale czegoś mi brakuje i nie wiem czego. Wydaje mi się taki trochę plastikowy ten render. W exporterze jest tak ,że kolor materiału jest też jego przezroczystością jeśli więc włączę ray transp to troche ciężko ustawić dobrze zupę i wino. Jeżeli ktoś będzie miał sugestie co do materiałów i będzie chciał zobaczyć ustawienia to proszę napisać o który materiał chodzi a wyśle screen. Modeli też się to tyczy. Jak narazie lista zmian które chce wprowadzić to: włącznik światła którego brakuje i kontakty ,przemodelować firany (jeśli ktoś zna fajne triki to byłbym wdzięczny) ,wyrzucić lustro i przesunąć meble by do rogu wrzucić choinkę (tu też przydała by się rada/tutorial choć mam pomysł ale nie wiem jak mi wyjdzie bo dotychczasowe próby kończyły się niezbyt ambitnie lub brakowało RAMu na render) ,zwęzić trochę szafkę rogową oraz poprawić materiał drzwi na bardziej połyskliwy i ciemniejszy i wymodelować im nową klamkę. Poprawiłem już błędne normale na karniszu więc nie zwracajcie na nie uwagi. Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

 

 

jadalnia1.th.jpg

 

 

jadalnia2.th.jpg

 

 

jadalnia3.th.jpg

 

 

sety1.th.jpg

 

 

sety2.th.jpg

 

 

sety3.th.jpg

 

 

sety4.th.jpg

 

 

sety5.th.jpg

 

 

PS dzięki bardzo za radę oley.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

wszystko co wymieniłeś - rzeczywiście wymaga poprawy / zmiany. Jeśli chodzi o firanke - był tutorial na portalu jak zrobić realistyczną - możesz popróbować z teksturą opacity. Całość jest bardzo ładna, czysta. Mi osobiście nie podoba się wysoko zawieszona kamera - może pomyśl o takiej z perspektywy niskiego człowieka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pierwsze co mi się rzuciło na oczy:

 

1. Róże trochę papierowo wyszły.. daj na nie translucency.

2. Świeczkom zrób mały gloss... w końcu to wosk.. a nie papier :)

 

Nie ma to jak meble BRW - Bawaria :)

 

Co do samego kontrastu... może coś takiego?

33328378.th.png

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRW jedyne meble z ktorymi mozna w mieście poczuć klimat gospodarstwa agroturystycznego. Kolor wazy i kompot w kieliszkach do koniaku dopełnia dizajn :)

ae to kwestia gustu. kazdy ma własny. niemniej obrus taki jak tapicerka rzuca się w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz_Kania

Mieszkam na wsi a takie meble w domu mam i na nich się wzorowałem modelując :p.

Świeczki mają połyskliwość na maxa ustawioną (mogę włączyć ewentualnie mirrora) ale chyba sss w Ruskim nie idzie w parze z połyskliwośćią tak samo jak z texturkami. podobnie jeśli chodzi o róże jest na nich texturka więc transculency wygląda jakby go nie było a ustawione jest na 0.4 .Przydałby mi się jakiś poradnik/tutorial do post pro bo wrzucam narazie czyste rendery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukaszu, wystarczy, że wrzucisz to do Gimpa, Photoshopa lub jakiegoś innego programu do kompozycji i zaczynasz bawić się: warstwami, przenikaniem, rodzajem krycia, kontrastem itd. Możliwości jest nieskończenie wiele.

 

Tu masz między innymi post pro od Ani Celarek - niewiele ale coś.

http://www.max3d.pl/tut.php?id=298

 

 

Co do połyskliwości razem z SSS:

A czy możesz Render Elements ustawić na render, tzn. Oddzielnie odbicia, załamania, swiatło, cień, diffuse itd? jeśli nie to kiepsko z tym exporterem. Ale jeśli tak, to mógłbyś po prostu odbicia dodatkowo wyrenderować i nałożyć je na render w Gimpie.

 

Pozdr.

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz_Kania

A jakiś tutek do tego bo próbowałem to ogarnąć bez powodzenia ale nawet nie mam pewności czy to ta opcja. W zakładce object od kamery w skrypcie vray jest coś takiego

cccctb.th.jpg

 

i nie wiem czy to działa i jak to zapisać czy coś więc wrzucam screen okna vray i byłbym wdzięczny za pomoc z tymi render elements. jeśli to nie to to niestety nie ma :/.

 

okvray.th.jpg

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, ostatnio też się bawiłem blenderem i vrayem i udało mi się te render elements uzyskać. A przynajmniej z-depth, ale jak to poszło to reszta chyba też.

 

W zakładce Render - Passes i tam zaznaczasz Main Passes i to jest już większość - np. specular, gi, shadows itd. Ewentualnie dodatkowe jak zdepth czy coś możesz tam włączyć. I żeby je zapisać, to - w oknie Vray frame buffer klikasz na RGB Color i Ci się rozwija lista i wybierasz tam, który chcesz. No i po kolei każdy zapisujesz tą dyskietką. :P Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz_Kania

Update

Nowe renderki takie bardziej świąteczne bez postpro narazie poza wyostrzeniem i rozjaśnieniem 2 dla którego zapomniałem zmienić ustawień kamery.

 

jadalniawigilia1.jpg

 

 

 

jadalniawigilia2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, ciekawa choinka- stosik gałązek. Ogólnie te rendery wychodza Ci ostre jak żyleta. Moim zdaniem za ostre. Drewno wygląda jakby prosto po heblowaniu. Materiały firanki i obrusa nie maja grubości, przez co wyglądaja jakby były zrobione z papieru. Najbardziej podoba mi się zyrandol. Pozdr. Wesołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz_Kania

@adam_m heblowałem drewno i po heblowaniu ono zupełnie inaczej wygląda ale uznaje że nie jest w twoim typie ale robiłem takie jakie jest na oko i wyszło mi ciut bardziej połyskliwe jestem też otwarty na propozycje jak to drewno (i które konkretniej) powinno wyglądać.

 

Obrus i firany są robione alphamapką i nie wiem jak im nadać grubość więc byłbym wdzięczny za rade.

 

rendery są faktycznie zbyt ostre ale na postpro i wysłanie tego miałem 3 minuty więc się za bardzo nie przyglądnąłem przedtem i przesadziłem z ostrością

 

@sajarus

Kliknij rolką to otworzy się na imageshacku albo ppm i pokaż obrazek

:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz_Kania

Wrzucam ostateczne obrazki bo nie chce mi się ciągnąć tego w nieskończoność chyba ,że ktoś będzie miał jakiś ciekawy pomysł.

Choinka modelowana ręcznie igły w ten sposób są ułożone by sprawialy wrażenie że jest ich więcej bo z RAMem było krucho (5.9 z 6GB jakie mam). A dlaczego są na odwrót ? Hmm chyba tylko temu ,że Putin im tak kazał :p.

 

jadalniawigilia1.jpg

jadalniawigilia2.jpg

Edytowane przez Łukasz_Kania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności