Gość Łukasz_Kania Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 Witam jestem nowy na tym forum i chciałbym uzyskać rady od bardziej zaawansowanych ode mnie .Do rzeczy. Zrobiłem jadalnie przy użyciu blendera i vray lecz nie jest do końca taka jak powinna być więc zamieszczam rendery i ustawienia vray ,będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Chciałbym zbliżyć się do fotorealistycznego efektu ale czegoś mi brakuje i nie wiem czego. Wydaje mi się taki trochę plastikowy ten render. W exporterze jest tak ,że kolor materiału jest też jego przezroczystością jeśli więc włączę ray transp to troche ciężko ustawić dobrze zupę i wino. Jeżeli ktoś będzie miał sugestie co do materiałów i będzie chciał zobaczyć ustawienia to proszę napisać o który materiał chodzi a wyśle screen. Modeli też się to tyczy. Jak narazie lista zmian które chce wprowadzić to: włącznik światła którego brakuje i kontakty ,przemodelować firany (jeśli ktoś zna fajne triki to byłbym wdzięczny) ,wyrzucić lustro i przesunąć meble by do rogu wrzucić choinkę (tu też przydała by się rada/tutorial choć mam pomysł ale nie wiem jak mi wyjdzie bo dotychczasowe próby kończyły się niezbyt ambitnie lub brakowało RAMu na render) ,zwęzić trochę szafkę rogową oraz poprawić materiał drzwi na bardziej połyskliwy i ciemniejszy i wymodelować im nową klamkę. Poprawiłem już błędne normale na karniszu więc nie zwracajcie na nie uwagi. Z góry dziękuje za wszelką pomoc. PS dzięki bardzo za radę oley.
arturskoczek Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 wszystko co wymieniłeś - rzeczywiście wymaga poprawy / zmiany. Jeśli chodzi o firanke - był tutorial na portalu jak zrobić realistyczną - możesz popróbować z teksturą opacity. Całość jest bardzo ładna, czysta. Mi osobiście nie podoba się wysoko zawieszona kamera - może pomyśl o takiej z perspektywy niskiego człowieka :P
Gość Łukasz_Kania Napisano 12 Grudzień 2010 Napisano 12 Grudzień 2010 wrzucam pierwszy render po poprawkach reszte wrzuce jak wyrenderuje czas 4h20min
Mortom Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Tak pierwsze co mi się rzuciło na oczy: 1. Róże trochę papierowo wyszły.. daj na nie translucency. 2. Świeczkom zrób mały gloss... w końcu to wosk.. a nie papier :) Nie ma to jak meble BRW - Bawaria :) Co do samego kontrastu... może coś takiego? Pozdr.
olaf Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 BRW jedyne meble z ktorymi mozna w mieście poczuć klimat gospodarstwa agroturystycznego. Kolor wazy i kompot w kieliszkach do koniaku dopełnia dizajn :) ae to kwestia gustu. kazdy ma własny. niemniej obrus taki jak tapicerka rzuca się w oczy.
Gość Łukasz_Kania Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Mieszkam na wsi a takie meble w domu mam i na nich się wzorowałem modelując :p. Świeczki mają połyskliwość na maxa ustawioną (mogę włączyć ewentualnie mirrora) ale chyba sss w Ruskim nie idzie w parze z połyskliwośćią tak samo jak z texturkami. podobnie jeśli chodzi o róże jest na nich texturka więc transculency wygląda jakby go nie było a ustawione jest na 0.4 .Przydałby mi się jakiś poradnik/tutorial do post pro bo wrzucam narazie czyste rendery.
Mortom Napisano 14 Grudzień 2010 Napisano 14 Grudzień 2010 (edytowane) Łukaszu, wystarczy, że wrzucisz to do Gimpa, Photoshopa lub jakiegoś innego programu do kompozycji i zaczynasz bawić się: warstwami, przenikaniem, rodzajem krycia, kontrastem itd. Możliwości jest nieskończenie wiele. Tu masz między innymi post pro od Ani Celarek - niewiele ale coś. http://www.max3d.pl/tut.php?id=298 Co do połyskliwości razem z SSS: A czy możesz Render Elements ustawić na render, tzn. Oddzielnie odbicia, załamania, swiatło, cień, diffuse itd? jeśli nie to kiepsko z tym exporterem. Ale jeśli tak, to mógłbyś po prostu odbicia dodatkowo wyrenderować i nałożyć je na render w Gimpie. Pozdr. Edytowane 14 Grudzień 2010 przez Mortom
Gość Łukasz_Kania Napisano 14 Grudzień 2010 Napisano 14 Grudzień 2010 A jakiś tutek do tego bo próbowałem to ogarnąć bez powodzenia ale nawet nie mam pewności czy to ta opcja. W zakładce object od kamery w skrypcie vray jest coś takiego i nie wiem czy to działa i jak to zapisać czy coś więc wrzucam screen okna vray i byłbym wdzięczny za pomoc z tymi render elements. jeśli to nie to to niestety nie ma :/. .
Quentin Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 Łukasz, ostatnio też się bawiłem blenderem i vrayem i udało mi się te render elements uzyskać. A przynajmniej z-depth, ale jak to poszło to reszta chyba też. W zakładce Render - Passes i tam zaznaczasz Main Passes i to jest już większość - np. specular, gi, shadows itd. Ewentualnie dodatkowe jak zdepth czy coś możesz tam włączyć. I żeby je zapisać, to - w oknie Vray frame buffer klikasz na RGB Color i Ci się rozwija lista i wybierasz tam, który chcesz. No i po kolei każdy zapisujesz tą dyskietką. :P Pozdro
Gość Łukasz_Kania Napisano 24 Grudzień 2010 Napisano 24 Grudzień 2010 Update Nowe renderki takie bardziej świąteczne bez postpro narazie poza wyostrzeniem i rozjaśnieniem 2 dla którego zapomniałem zmienić ustawień kamery.
adam_m Napisano 24 Grudzień 2010 Napisano 24 Grudzień 2010 Hm, ciekawa choinka- stosik gałązek. Ogólnie te rendery wychodza Ci ostre jak żyleta. Moim zdaniem za ostre. Drewno wygląda jakby prosto po heblowaniu. Materiały firanki i obrusa nie maja grubości, przez co wyglądaja jakby były zrobione z papieru. Najbardziej podoba mi się zyrandol. Pozdr. Wesołych Świąt.
sajrus Napisano 25 Grudzień 2010 Napisano 25 Grudzień 2010 mniejsze foto daj miniaturkę bo mi np. sie rozwala na całe okno
Gość Łukasz_Kania Napisano 25 Grudzień 2010 Napisano 25 Grudzień 2010 @adam_m heblowałem drewno i po heblowaniu ono zupełnie inaczej wygląda ale uznaje że nie jest w twoim typie ale robiłem takie jakie jest na oko i wyszło mi ciut bardziej połyskliwe jestem też otwarty na propozycje jak to drewno (i które konkretniej) powinno wyglądać. Obrus i firany są robione alphamapką i nie wiem jak im nadać grubość więc byłbym wdzięczny za rade. rendery są faktycznie zbyt ostre ale na postpro i wysłanie tego miałem 3 minuty więc się za bardzo nie przyglądnąłem przedtem i przesadziłem z ostrością @sajarus Kliknij rolką to otworzy się na imageshacku albo ppm i pokaż obrazek :p
Sebazx6r Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Jak zrobiles choinke? :D i co sprawilo ze galezie rosly na odwrot. nie jestem profesjonalisstaa ale okiem konsumenta:) mi sie podoba.
Gość Łukasz_Kania Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 (edytowane) Wrzucam ostateczne obrazki bo nie chce mi się ciągnąć tego w nieskończoność chyba ,że ktoś będzie miał jakiś ciekawy pomysł. Choinka modelowana ręcznie igły w ten sposób są ułożone by sprawialy wrażenie że jest ich więcej bo z RAMem było krucho (5.9 z 6GB jakie mam). A dlaczego są na odwrót ? Hmm chyba tylko temu ,że Putin im tak kazał :p. Edytowane 27 Grudzień 2010 przez Łukasz_Kania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się