Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemano Dobry Pasterzu! bardzo fajne pracki, oczywiście talent do rozwinięcia.

Ale Twoje prace mają ten impact, ten impet i siłę. Robią wrażenie, taki efekt "wow", jak oprawisz to w ładne pudełeczko,

będzie coś pięknego. ;)

Anatomia, walor i kolor na wyższy poziom mi się rzuciły w oczy, że tu jeszcze można by popracować.

powodzenia, pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 84
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Siemano Swiezy! :D Dzięki wielki za opinie! :)

Ano właśnie wychodzi, że ucze się anatomi, waloru i koloru dopiero przy robieniu czegoś bardziej wykończonego. Ale jakoś nie mogę się zmusić, aby podzielić to sobie na jakieś odrębne lekcje, co pewnie byłoby pomocne. Pewnie jeszcze popracuję trochę w starym trybie. Zobaczymy co przyniosą kolejne prace. Pozdrawiam.

Napisano

Więc się nie zmuszaj, zrób to w sposób jaki będzie dla Ciebie ciekawy, zamiast jak "powinno to wyglądać". ;)

Jeżeli nic nie zmienisz, to nic się nie zmieni. Te same metody przynoszą te same efekty.

Pozdrawiam

Napisano

Lekki refresh. Wrzucam obrazek z bitwy...

 

9rfm.jpg

 

i jeszcze jeden nowy. Pierwszy raz malowałem od razu w kolorze i raczej spróbuję iść dalej tą drogą.

 

serpents_lord_by_dr_hue-d7bztr1.jpg

 

"Te same metody przynoszą te same efekty" - zdecydowanie zbyt późno biorę sobie tę radę do serca. Dzięki Swiezy :).

Napisano

W tym ostatnim zwłaszcza tło jest bardzo fajne.Takie ma się wrażenie jakby postaci były wrzucone na siłe.

Nie wiem ,czy to nie wynika z tego, że nie przemyślasz ilustracji zanim się za nie zabierzesz i improwizujesz w trakcie.

Fajny ogień i wogóle. Na pierwszym planie mogłeś dać płynące łódki ocalałych na brzegu, czy coś w tym stylu. Wtedy będzie jakaś historia.

Nie bardzo rozumiem o co w tym chodzi.

Powinieneś pierw pomyśleć nad opowieścią,którą chcesz przedstawić.

Niektórzy pewnie powiedzą, że ilustracja może być po prostu fajna. Jeśli to portret to się zgadzam.

Technicznie jest dobrze,potrafisz rysować,ale mowie co mi się nie podoba.

 

Pozdrawiam

Napisano

Rozgryzłeś mnie :). Było dokładnie jak piszesz. Tło było pierwsze i pracowało mi się przy nim najfajniej. Potem dołożyłem resztę. Ogólnie to miało trochę inaczej wyglądać. Koleś miał iść razem z małym mrocznym oddziałem który wypuszcza wkoło ogniste strzały. Przy okazji byłby widać skalę między nim a resztą ekipy, bo chciałem aby ten koleś miał tak 2,5 m wysokości. Ale w ogólnym rozrachunku trochę mnie przerosła wizja tej sceny i brak jej przemyślenia, więc szedłem na ustępstwa. Dzięki za opinię - kolejne wnioski wysnute :).

Napisano

Starrrrrrry kozacki render w tym pierwszym te dwie laski po prostu bomba, miód dla oczu, ale cała reszta wszystko w okół nich już słabiej...

maziesz sobie tak okrąglakiem ? czy z Pentoolem i lassem składasz kształty i wypełniasz ?

Gość Conscent
Napisano

W pierwszej pracy świetne detale do niczego nie mogę się przyczepić może oprócz tła (mogło by być bardziej ciekawsze)

Napisano

Rosikowski - Dzięki wielkie. Też uważam, że poza postaciami reszta już słaba. Wychodzą na wierzch braki warsztatowo-artystyczne. Maziałem to głównie okrąglakiem z lekką teksturą, softem i zestawem Shaddiego. Pen toolem obrysowałem sylwetki postaci i dalej to już podpinanie warstw. Tutaj masz process i hi-res --> http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=92131

 

Conscent - Dzięki za opinię. Zgadzam się, że tło jest lipne. Gdyby tak to wszytko zaplanować, żeby postacie były większe nie musiałbym się tak głowić nad tłem, a samo tło już miałoby mniejsze znaczenie. Ja już na tę pracę nie patrze, bo mnie coraz bardziej wpienia.

Napisano

super dobór kolorów w tym pierwszym scifi, co było na bitwę. Bardzo mi się podoba pierwszy plan, i w sumie jakbyś skadrował tą grafikę to chyba by trochę na tym zyskała. Mam wrażenie że druga postać kobieca i ten człowiek leżący na tym łózku są chyba w innej perspektywie niż postać na pierwszym planie. Ale ta postać z pierwszego planu naprawdę fajnie wyrenderowana jest :] wrzucaj więcej tych rzeczy, bardzo fajnie Ci idzie :)

Napisano

Ojj... Faktycznie bardzo dobra jest ta postać z pierwszego planu.

Nie podchodzi mi w tej pracy to "łóżko", a dokładniej dolne elementy. Mało ciekawe powtarzające się identyczne elementy, które wyglądają jak z plasteliny.

Napisano

Telthona - Dzięki :) A no mam w planie nie odchodzić od SF, ani od fantasy, a i pewnie mixów nie będzie brakować :) Co do perspektywy to trzymałem się siatki więc jak coś to pewnie z nią już od początku było nie halo. Teraz jak patrzę na tę ilustrację trzeźwym okiem już po bitwie to zdecydowanie nie wyglądałaby tak jak teraz, choć pierwsza postać byłaby podobna. Może zrobię coś co designem jest podobne, tylko że będzie więcej broni, błysków, wodotrysków :).

 

Mariusz Panek - Pod koniec też mnie to już wnerwiać zaczęło, ale pomyślałem, że jak zakryję tło trochę hologramem, to nie będzie się to tak rzucać w oczy. Takie zamiatanie pod dywan :).

Napisano

Dzięki dzięki. Domyślam się, że mówisz o tym detektywie tak? :D Muszę tak czy siak wrócić na chwilę do tej pracy poprzesuwać trochę suwakami, bo te kolory nie dają mi spokoju. Też pozdrawiam.

Napisano

Dzięki Rozpu za opinię :). A no kolor to nie jest najprostsza sprawa dla mnie, ale kiedyś się nauczę :) W tej pracy akurat oświetlenie jest dziwne bo jest jakby połączeniem rozproszonego z nieba jak i frontalnego z niewiadomego źródła. Nie było przemyślane. W sumie u mnie na stronce mam nowszą wersję tej pracy, ale oświetlenie jest ciągle to samo. --> http://fc04.deviantart.net/fs71/f/2014/136/9/e/necromancer_by_dr_hue-d7g7nzy.jpg

 

Ostatni koncept postaci był kolorowany z b&w, natomiast baba z psem od razu była w kolorze maziana.

Napisano

na dwóch ostatnich stronach zaczyna się już powoli robić dość ciekawie. imo potrafisz konkretnie sieknąć (np postacie w #54 n1n1) ale nie udaje ci się spójnie i ładnie zamknąć pracy. jednakże spory skill gdzieś tam drzemie bankowo, pozostaje tylko rozwijać i z tego co widzę jesteś na jak najlepszej drodze ;d będę zagladać, pozdrrrr

Napisano

Koncept rycerza super, a kobieta trup jakby niedokończona. Kompozycyjnie i anatomicznie jest pięknie(chociaż coś w tym ramieniu drażni), dlatego szkoda, że użyłeś tylko koloru lokalnego, te stanowią bardzo dobrą bazę, dlatego ja na twoim miejscu jeszcze bym po nich pomaziała i dodała między innymi nieco cieplejszych tonów do ciała(nawet jeśli to trup, z którego już dawno cała krew odpłynęła) dobrym trikiem w takich sytuacjach jest ponoć odwrócenie sytuacji, w której światła są ciepłe, cienie-zimne na chłodniejsze światła i cieplejsze cienie, tak podobno została namalowana Śmierć Marata. Poza tym brakuje mi miejscami cienia rzuconego, na przykład od tych pajęczych odnóży i włosom brakuje miękkości, przy końcach powinny się inaczej zachować a przy plecach lepiej określać ich formę. Jeszcze wspomnę o czaszce na mieczu, wygląda prześwietnie, jednak niestety nie łapie wzroku, a przynajmniej mojego nie złapał, bo to ostatni element jaki zauważyłam w tej pracy.

Ja wiem, że żaden ze mnie fachowiec i czepiam się pierdół, ale to dlatego, że ta ilustracja bardzo mi się podoba, świetne rzeczy malujesz:)

Napisano

Co do pierwszej kobietki - Ogólnie bardzo fajne wrażenie sprawia całość, z tym że mógłbyś nieco bardziej pokazać tego typa, który stoi za nią albo wgl z niego zrezygnować bo, nie wiem jak inni ale ja spostrzegłem go dopiero po dłuższej chwili (: Co do samej kobiety nie mam uwag, jest ekstra ;).

Druga laska - Uwielbiam tą pracę albo inaczej, uwielbiam taki subtelny charakter połączony z rozbielonymi barwami - jaram się. Jedyne co bym zmienił to ręka ów pani, jest nieco taka męska hehe. Myślę, że fajnie byłby nadać jej właśnie jeszcze więcej subtelności.

Napisano

hm.. to specyficzna sprawa bo na tym http://digart.img.digart.pl/data/img/vol6/47/44/download/7692109.jpg masz kolory bardzo fajne, a na babce z wolfem wlasnie takie sztuczne, troche mangowe.. mi sie to kojarzy z takim neonowym oswietleniem. kurcze, omen też czesto takie robi

http://www.dailydesigninspiration.com/wp-content/uploads/2011/06/Enforcer_by_OmeN2501.jpg

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT0AcKvOdzm5FjWs3wI6z6mPT5AWB-PGSVE1t3yrCOQqI7C-fheTQ

takie kredki..

mi osobiscie sie to nie podoba. kolory fajne ma nicponim, ec, sadlos, sam nie wiem jak oni to robią xd mi zabawe z kolorem utrudnia fakt, ze na ekranie monitora wyswietlaja mi sie inne kolory niz na tablecie i nie moge sie zdecydowac, czy zaufac monitorowi czy tabletowi xd potem wychodzi cos pomiedzy i to nie polepsza sprawy

Napisano

Mysz – dzięki wielkie za opinię. Zgadzam się z tym co mówisz, ale nie mam jakoś pojęcia jak się z tym problemem uporać. Jedyne co mi przychodzi do głowy to rysować i rysować. Ale najgorsze jest to, że nie widzę jakiegoś dużego skoku w umiejętnościach (o ile jakikolwiek jest) porównując się do siebie z przed roku. Mówi się, że „oko” rozwija się szybciej niż ręka, ale i tak coś mi tu nie gra. Na serio, powoli zaczynam myśleć, że to jest mój max, co jest trochę dołujące. Tak czy siak dzięki i oczywiście zapraszam ponownie jak coś się pojawi.

 

Perishable – Dzięki za radę z cieplejszymi barwami. Chwilę sobie pomaziałem jeszcze po tym i to też daje ciekawy efekt, ale powiem Ci szczerze, że cokolwiek teraz z tą pracą nie zrobię to podoba mi się właściwie każda zmiana. Zbyt długo już na to patrzyłem i wszystko co jest inne jest lepsze, nawet mocne prześwietlenie. Radę wezmę sobie do serca przy następnej pracy. Teraz jak wspomniałeś o tych cieniach to rzeczywiście jakiś krasnal się wkradł i zakosił. Włoscy wyglądają jak sklejone, bo tak właściwie chciałem, aby wyglądały jak odwłok pająka, ale w sumie lepiej by było gdybym zastosował jakąś biżuterię, która by to po prostu jakoś spięła/ograniczyła. Fajnie, że Ci się podoba i dzięki wielkie za krytykę. Zawsze sobie ją cenię :).

 

Rain - Jeśli nie spostrzegłeś go od razu to znaczy, że wyszło tak jak chciałem :). Specjalnie go później osłabiałem, żeby tylko babka się wybijała, a on sam miał tworzyć tylko tło. Taki ochroniarz. Ta druga praca była w sumie jeszcze subtelniejsza i dużo mniej nasycona niż jest teraz, ale dodałem jej na sam koniec trochę „życia”. Jednak poprzednia wersja podoba mi się bardziej. Co do męskiej łapy to co mogę powiedzieć, jak na moje standardy też jest lekko za duża. Ale po prostu dziwnym wydaje mi się, że laska która macha mieczem o takiej wielkości, ma filigranową sylwetkę niczym postacie z anime. W sumie to mogłem nawet bardziej zaznaczyć biceps/bark ręki trzymającej miecz i dorzucić jeszcze trochę mięcha na plecy :D Byłoby realniej. W końcu rycerz to rycerz, a księżniczka to księżniczka :). Dzięki za opinię :).

 

Rozpu – Nie będę ukrywał, że kolory na tym koncepcie to trochę na farcie wyszły. Jak już były spoko to powiedziałem sobie „dobrze jest, nie ruszaj” :). Gdybym robił takie prace jak Omen to pewnie nie przejmowałbym się neonowym światłem :D U mnie wynika to pewnie z niewiedzy + dodatkowo nie maluję z natury, jak coś to wspieram się fotkami jeśli trzeba, a tam często jest światło studyjne.

 

A no chłopaki wiedzą jak się z kolorem obchodzić, ale na to chyba nie ma metod. Trzeba to po prostu poczuć i mieć smak. Co do kolorów na ekranach to mam tak jak Ty właściwie. Mam dwa ekrany, ale bardziej ufam CRTkowi, bo choć LCD obok jest troszkę większy, to z kolorami robi sobie co chce. Sporo czasu spędziłem na tym, aby jakoś je dostroić, ale pewności to nie mam żadnej.

 

Sam nie wiem z resztą w którą stronę pójdę. Czy w bardziej mangowo/komiksowe ,czy może bardziej realistyczne maziaje. Co poradzę, lubię takie i takie :).

 

Pozdro.

Napisano

czemu nie malujesz z natury? to bardzo duzo daje. chyba najwiecej. swoja drogą, czytales art tutorial tutaj na maxie? fajnie podpowiada jak nie brudzic kolorów

Napisano

Ten tutorial, czytałem ze trzy razy, ale to kawał czasu temu. Wypadałoby rzeczywiście ogarnąć go ponownie, bo jednak trochę wiedzy wyparowało z mojej głowy. Może sobie jakąś martwą naturę strzelę, pomyślimy.

Napisano (edytowane)

10678734_321779581340031_9119916908311855035_n.jpg?oh=8b346ee47400ae3a0724447e218ef24b&oe=54B827A5

Uwzględniasz przy kolorowaniu bw swiatlo atmosferyczne na cieniach i fajnie, ale nie zwracasz uwagi na to, ze oprócz swiatla atmosferycznego cienie przybierają też inne kolory. Np w miejsach gdzie swiatlo odbite od skóry oświetla inny "oskórzony" element, cień ma tam po prostu kolor ciemniejszej i bardziej nasyconej skóry (czerwone strzałki). Oprócz tego zapominasz różnicowac materiał, a przynajmniej zapominasz ze by roznicowac czyms jeszcze poza fakturą. Powierzchnie odbijają z różną siłą i twardościa. Np na metalu masz bardzo silne, jasne hajlajty z twardymi krawędzaimi, a drewnie masz słabe odbicia, w zasadzie bez hajlajtów i miekkie krawedzie. Skróra ma highlighty (choc też nie zawsze, czasami mogą dać efekt mokrości), bez nich wygląda jak plastelina. włosy też mocno odbijaja swiatło. fajnie że na krawędzi cienia troche mocniej nasyciłeś na jej ramieniu, to samo ja dalem tez na cycku i w innych przyciemnionych miejsach. oprócz tego bardzo wazna rzecz - skóra nie ma jednolitej barwy (obczaj tę kulkę), znajdują się na niej też róż, fiolet, ciemne żółcie (te co wyglądają jak zgniła zielen) i inne odcienie. czasem mozna te odcienie nawet dać "po swojemu" a nie wg referencji i tez bedzie to lepiej wygladc, bo nie bedzie brudnych kolorow.

 

Patrz na ludzi, budynki, ubrania, swiatło i obserwuj.

Edytowane przez Rozpu
Napisano

Rozpu .. nie ciemniejszej i bardziej nasyconej skóry tylko, bardziej nasyconej i jaśniejszej niż "terminator" czyli punktu gdzie linie światła są równoległe i przecinają obiekt (no i... nigdy "reflected light" nie jest jaśniejsze niż najciemniejszy punkt po stronie oświetlonej)

 

obrazek z książki: James Gurney Color & Light, rozdział: The Form Principle

attachment.php?attachmentid=96926&stc=1&d=1413275853

Napisano

dzieki za uscislenie Rosikowski! Ja color&lighta bym se chętnie przeczytal, jak masz wiecej tych obrazków, to moja skrzynka wiadomosci stoi przed tobą otworem :D wiedze swoją któej uzylem do napisania tego komenta czerpe ze strzepkowych informacji zebranych tu i tam, stąd moga takie niescislosci wynikac, ale generalnie chodzilo mi o to samo :D

Napisano

Wooooo dzięki chłopaki :D Dzięki Rozpu, że mi wygarnąłeś i wyjaśniłeś razem z Rosikowskim co jest nie halo. Teraz mocno zbadam sprawę skóry. Będzie trzeba prace starych mistrzów poobserwować. Ciekawe czy jest jakaś „mapa” tych odcieni. Jak znajdę jakieś fajne materiały to się podzielę. Jeszcze raz dzięki :)

Napisano

generalnie w okolicach oczu zauwazylem ze jest taka nasycona czerwien czesto na tle odsyconego fioletu, nos bywa czerwonawy tak samo policzki a broda u zarośnietych mezczyzn ma takie ciemnożółtawe odcienie, ale to róznie bywa, trzeba obserwowac caly czas, ja za kazdym studium twarzy odkrywam nowe rzeczy i ptem mi jest glupio ze nie widzialem ich wczesniej xd

Napisano

Rozpu – znalazłem u siebie takie czasopismo Vertex (dostępne za darmo do pobrania) i tam jest wzmianka o skórze. Tutaj wycinek http://postimg.org/image/caz1izjy7/

 

Umta – Na DA już Ci podziękowałem :) Testowałem sobie Paintera, ale jak na mój sprzęt ma za duże wymagania. Ścina mi go no i okienek jest za dużo.

 

Kamesanin – Dzieki Mistrzu, ale tu nie ma co klaskać, no chyba że po pysku :D aby motywacji więcej było :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności