Quentin Napisano 16 Grudzień 2010 Napisano 16 Grudzień 2010 (edytowane) Witam. Proszę o jakieś rady nt. modelu. Wrzucam samą siatkę + widok z viewportu, bo na renderze i tak niewiele więcej widać... :) Topologia jak na razie myślę jest ok, no ale oceńcie sami. soft- cinema 4d pozdrawiam Edytowane 2 Marzec 2011 przez Quentin
Sebazx6r Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 Mozesz wrzucic low poli chcilbym zerknac blizej na usta i nos. Ale to juz dla siebie nie do krytyki.
kotisded Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 Jest nieźle, ale masz parę problemów. Generalnie trudno dużo powiedzieć o anatomii, bo siatka dezorientuje. Topologia jest w miarę spoko, zrezygnowałbym tylko z łączenia tych trzech loopów z nosa na czole, dziwnie by się to animowało i nie wygląda najanatomiczniej. ten drugi loop idący od płatka nosa do środka czoła najlepiej jakby przechodził w brew, robił koło wokół oka i z powrotem do nosa. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695&page=1 Co do anatomii. Ucho wydaje się sporo za małe, jeśli to nie wina perspektywy. Czoło za szybko się zaokrągla, ma za małe łuki brwiowe, nie widać kości między okiem a skronią. Kość policzkowa idzie mniej więcej do połowy ucha, w tej okolicy nic się nie dzieje. górna część nosa wydaje się być prostą linią. Górna warga wydaje się być za wąska, kąciki ust do poprawy (przypatrz się jak tam idą mięśnie, można powiedzieć, że dolna warga wchodzi pod górną). Dolna warga też wydaje się płaska. Z szyją musisz powalczyć. Poprowadź loopa za szczęką, od podstawy ucha pomiędzy obojczyki, żeby lepiej opisać mięśnie szyi. Nie jestem pewien co do powiek i zewnętrznej części oka, czy nie idzie za bardzo wgłąb. Linia włosów wydaje się tez iść za równo. Takie rzeczy fajniej się ogarnia w zetce, polecam. Powodzenia.
Lucek Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 IMO kotisded nie ma całkowicie racji. Ogólnie jak chodzi o proporcje i budowę model jest ok. Niemniej brakuje detalu po prostu. Szyja do wymiany.
Quentin Napisano 17 Grudzień 2010 Autor Napisano 17 Grudzień 2010 Jest nieźle, ale masz parę problemów. Generalnie trudno dużo powiedzieć o anatomii, bo siatka dezorientuje. Topologia jest w miarę spoko, zrezygnowałbym tylko z łączenia tych trzech loopów z nosa na czole, dziwnie by się to animowało i nie wygląda najanatomiczniej. ten drugi loop idący od płatka nosa do środka czoła najlepiej jakby przechodził w brew, robił koło wokół oka i z powrotem do nosa. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695&page=1 Co do anatomii. Ucho wydaje się sporo za małe, jeśli to nie wina perspektywy. Czoło za szybko się zaokrągla, ma za małe łuki brwiowe, nie widać kości między okiem a skronią. Kość policzkowa idzie mniej więcej do połowy ucha, w tej okolicy nic się nie dzieje. górna część nosa wydaje się być prostą linią. Górna warga wydaje się być za wąska, kąciki ust do poprawy (przypatrz się jak tam idą mięśnie, można powiedzieć, że dolna warga wchodzi pod górną). Dolna warga też wydaje się płaska. Z szyją musisz powalczyć. Poprowadź loopa za szczęką, od podstawy ucha pomiędzy obojczyki, żeby lepiej opisać mięśnie szyi. Nie jestem pewien co do powiek i zewnętrznej części oka, czy nie idzie za bardzo wgłąb. Linia włosów wydaje się tez iść za równo. Takie rzeczy fajniej się ogarnia w zetce, polecam. Powodzenia. Dzięki za porady. :) Postaram się poprawić to co się da. A w zetce będę dodawał detale, pory, zmarszczki itp. Ale bazę wolę jednak robić w programie 3d.
Quentin Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Napisano 18 Grudzień 2010 To połączenie loopa z nosa do łuku brwiowego dużo dało. Teraz przy większym specularze(nawet w edytorze) nie widać zniekształcenia na czole, a przy okazji brew jest większa. Powiększyłem też ucho, poprawiłem szyję(której wciąż nie jestem pewny...) i usta. pozdr.
MiRi Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 Bardzo fajnie rozkładasz siatkę, ale z uchem coś się śmiesznego dzieje
Quentin Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 (edytowane) Update. Co do szyi, to ją poprawię ostatecznie, kiedy będę ją łączył z tułowiem, który już prawie skończyłem.Tak więc niedługo wrzucę całość. I dzięki wielkie kotisded, za porady i ten rysunek. :) Edytowane 20 Grudzień 2010 przez Quentin
Gość Morte Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 polymodeling panie, jaki oldskul. na szybko z tego co widze- wiecej przestrzeni miedzy oczmi a lukiem brwiowym, usta za bardzo wykrzywione ku gorze, szyja zbyt delikatnie przechodzi w trapezius, tam jednak powinien byc delikatny kat, a nie taki luk.
Quentin Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 Nowy update. Dłonie dopiero zacząłem, więc zupełnie się jeszcze zmienią. pozdro
plasti Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 nice!!!! proporcje wydaja sie byc dobre, jedziesz dalej
Smoku Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 Dobrze jest wyciągać wnioski a widzę, że wyciągnąłeś je po ostatnim modelu. Jest bardzo ładnie :) Ładne proporcje, i dobrze rozprowadzona siatka. Będę śledził :)
Quentin Napisano 21 Grudzień 2010 Autor Napisano 21 Grudzień 2010 (edytowane) Nie chciałem popsuć sobie modelu, więc zrobiłem sobie taki mały sculpt na tej samej bazie, żeby trochę sobie przypomnieć zbrusha. Powiedzcie proszę, czy widzicie błędy, głównie anatomiczne, bo sama rzeźba to pół godziny i trochę maziania clayem i smoothem. Chciałem tylko podkreślić mięśnie i ogólną budowę, a w detale bd się bawił przy rzeczywistym modelu. Mięśni skośnych brzucha nawet nie zaczynałem, bo muszę jeszcze obczaić jak one dokładnie są zbudowane. pozdro Edytowane 21 Grudzień 2010 przez Quentin
lukanus Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 [...] Powiedzcie proszę, czy widzicie błędy, głównie anatomiczne [...] "fotoszopowo-tłajlajtowy" abs i brak pępka ;) pozdr.
plasti Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 za male(za waskie w osi z, mniejszy brzuch, za dlugi) cyce, i mogly by byc bardziej wystajace, takie masywniejsze
Sebazx6r Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 (edytowane) Cyce jak dla mnie ok wiem :D bo sam takie mialem :D heh wlasciwie jeszcze nie zanikly choc silowani poszla do lamusa. Burzch... ostatni partia nie ma podzialu a miesnie jednej strony powinny byc leko nizej niz miesnie drugiej strony. Górna czesc miesni brzucha zdecydowanie za duza ;/.ona jest najmniejsza dolan najwieksza i stanowi jedna calosc i uwazam ze nie jest za nisko. widac robisz wyzeylowanego goscia. Suty bardziej na boki troszke. Edytowane 21 Grudzień 2010 przez Sebazx6r suty b...
lukanus Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Cyce jak dla mnie ok wiem :D bo sam takie mialem :D heh wlasciwie jeszcze nie zanikly choc silowani poszla do lamusa. Burzch... ostatni partia nie ma podzialu a miesnie jednej strony powinny byc leko nizej niz miesnie drugiej strony. Górna czesc miesni brzucha zdecydowanie za duza ;/.ona jest najmniejsza dolan najwieksza i stanowi jedna calosc i uwazam ze nie jest za nisko. widac robisz wyzeylowanego goscia. Suty bardziej na boki troszke. dolna część też ma podział. spytaj google lub zerknij do jakiejś czytanki o anatomii.
Sebazx6r Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Malo kto się tak wyrzeźbi. Często nawet profesjonalnym kulturystom się nie udaje. Panek miał :D hehe.
Nezumi Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Za szeroki ten szesciopak (tu nawet osmiopak :P) z boku brakuje detalu (http://en.wikipedia.org/wiki/Serratus_anterior_muscle). Cala reszta to juz zalezy od osobnika - czasami miesnie sa symetryczne, czasami jedna strona jest nieco wyzej itd. Generalnie - wpisujesz "ABS" w googlowym szukaniu obrazkow i masz refek w cholere i troche. Nie trzeba sie pytac - wystarczy porownac ;) W koncu na forum nikt ci nie powie wiecej niz zobaczysz na fotkach ;)
Quentin Napisano 22 Grudzień 2010 Autor Napisano 22 Grudzień 2010 Na razie dam sobie spokój z klatką i brzuchem bo i tak będą zakryte. To było bardziej jako ćwiczenie.
Nezumi Napisano 22 Grudzień 2010 Napisano 22 Grudzień 2010 Jak dla mnie to w porzadku jedziesz. Moze troszke biceps sie zaczyna ostro takim szpikulcem ale jest git. Tkanina bez szalu, niesmialo ale nie razi. Zobaczymy ciag dalszy.
Smoku Napisano 22 Grudzień 2010 Napisano 22 Grudzień 2010 Jest bardzo fajnie, ale ten biceps jest za chudy moim zdaniem, patrząc jak jest zbudowany. Klatka, brzuch, przedramiona całkiem przytrenowane, a ten biceps chudy jak u nałogowo grającego na kompie, wątłego 14 latka. Musisz to poprawić bo jest za fajnie by psuć to takim drobiazgiem.
Quentin Napisano 25 Grudzień 2010 Autor Napisano 25 Grudzień 2010 Został już tylko ostatni podział siatki na detale typu żyły, czy pory. Przy okazji mały test SSS. Żadnych mapek, a nawet uv jeszcze nie ma. To jest tylko wyeksportowany hi-poly z zbrusha tak na próbę. pozdro
Lucek Napisano 25 Grudzień 2010 Napisano 25 Grudzień 2010 Gościu ty masz taki talent że masakra po prostu. Albo masz za dużo czasu albo zdecydowanie zawyżoną produktywność. Obserwuję cię:) Przejdź sobie 4 subdivy niżej i popraw bryłę pleców bo kwadrat. No i dłonie movem!
Quentin Napisano 31 Grudzień 2010 Autor Napisano 31 Grudzień 2010 Update. Ciało już skończone, teraz zabieram się za ubranie...
Quentin Napisano 14 Styczeń 2011 Autor Napisano 14 Styczeń 2011 Wrzucam na razie skończony model torsu, ubranie jeszcze jest w trakcie.. :D
Sebazx6r Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 Bardzo fajnie :). Jak ogarnę Maya to może tez zajmę się Zbrushem. Pytanko używasz tablet?
Lucek Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 Ja bym jeszcze poprawił ogólną formę na niskim subdiv bo nie czuć że to mięso. Używasz dam_standart?
Quentin Napisano 14 Styczeń 2011 Autor Napisano 14 Styczeń 2011 Bardzo fajnie :). Jak ogarnę Maya to może tez zajmę się Zbrushem. Pytanko używasz tablet? Tak, używam Wacoma Bamboo A5. Ja bym jeszcze poprawił ogólną formę na niskim subdiv bo nie czuć że to mięso. Używasz dam_standart? Dzięki wielkie lucek za podanie tej nazwy :D Przez cały czas szukałem brusha do robienia zmarszczek i tego typu rzeczy, a ten dam_standard był ukryty w lightboxie i go nie widziałem wcześniej. :)
Lucek Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 To jest najważniejszy brush do mięcha. Zapamiętaj:)
Quentin Napisano 15 Styczeń 2011 Autor Napisano 15 Styczeń 2011 Twarz jest już chyba dobra, ten dam_standard dużo mi pomógł. A ciało... hmm nie wiem czy może być, czy coś jeszcze poprawiać.
Quentin Napisano 16 Styczeń 2011 Autor Napisano 16 Styczeń 2011 Wziąłem się wreszcie za tekstury. Ogólnie postanowiłem, że będę osobno robił głowę i resztę ciała gdyż tak jest dużo wygodniej.. :) Zrobiłem też (tylko dla głowy) uv'ki, polypainting w zbrushu, wypaliłem mapy(diffuse, specular i displacement) i jakoś pozbierałem w c4d. Do tego jeszcze SSS i trochę zabawy ze światłem. Jak na razie jestem nawet zadowolony, chociaż zmagam się jeszcze z oczami. Włosy też są w trakcie. :) Pozdro
Lucek Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 Uszy, usta i nos nie przepuszczają światła jak należy. Ilość przepuszczanego światła zależy od mapy scatter color (no i od scatter radius). Na uszach i chrząstce nosowej jasna jaskrawa czerwień reszta w ciemniejszej tonacji czerwieni. Tutaj masz wszystko link Co do głowy to anatomia trochę leży ale spoko to przyjdzie w końcu:) I keep my eye on you:)
Quentin Napisano 17 Styczeń 2011 Autor Napisano 17 Styczeń 2011 Uszy, usta i nos nie przepuszczają światła jak należy. Ilość przepuszczanego światła zależy od mapy scatter color (no i od scatter radius). Na uszach i chrząstce nosowej jasna jaskrawa czerwień reszta w ciemniejszej tonacji czerwieni. Tutaj masz wszystko link Co do głowy to anatomia trochę leży ale spoko to przyjdzie w końcu:) I keep my eye on you:) To był raczej render testowy, w Advanced Render. Z vrayem jeszcze nie zacząłem. :)
Quentin Napisano 18 Styczeń 2011 Autor Napisano 18 Styczeń 2011 Cześć. Shader zacząłem praktycznie od nowa, bo nie pasował mi za bardzo tamten. Poprawiłem też model, bo dopiero teraz wyłapałem w nim sporo błędów(m.in za krótki nos... hehe). Poprawiłem też diffuse i resztę mapek. Najwięcej czasu spędziłem nad oczami, ale chyba są coraz lepsze. Ogólnie jak na razie jestem zadowolony z całego efektu, biorąc pod uwagę, że wcześniej nie robiłem głowy do końca, zawsze kończyło się tylko na modelingu lub bardzo wczesnym teksturowaniu. Mam dwie wersje oczu, jednak nie mogę się zdecydować. Te zielone wyglądają jakoś tak ciekawiej, a brązowe bardziej pasują do twarzy... Doradźcie proszę. ;] Pozdro
Lucek Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 oczy są półtora raza za duże. A tak to lepsze zielone.
Quentin Napisano 27 Styczeń 2011 Autor Napisano 27 Styczeń 2011 Cześć. Zacząłem testować fastSSS2 w vrayu. Przy okazji poprawiłem model i zrobiłem nowe diffuse. pozdro
Lucek Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Na oko to radius za mały. Ustaw światło portretowe na 3 lampy ze słabym fill lightem i dopiero testuj. Pokaż ucho przy okazji.
Sebazx6r Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Bardzo mi się podoba :).... Naprawdę ładny postęp.
Quentin Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Napisano 28 Styczeń 2011 lucek, mam takie ustawienie, tylko do renderu ustawiłem wersję z jednym światłem. Sebazx6r, dzięki. ;] I takie pytanie mam co do vraya. Zawsze kiedy mam backlight samo, ucho dobrze absorbuje światło itp, a jeśli włączę resztę świateł na uchu już nic nie widać. Mimo iż, światło z tyłu ma dużo większą intensywność. I mam też problem z displacement w vrayu, może ktoś w maxie(bo ja używam wersji na c4d) spotkał się z tym. Mam jeden obiekt(głowę) i mam na niej BlendMtl z bumpem jako coat i sss jako base. Dodatkowo na obiekt nałożony jest DisplaceMtl gdzie mam wrzuconą mapkę displacement w trybie 2D. Jeśli renderuję tylko jeden obiekt wszystko jest super. Jednak jeśli wrzucę dodatkowo np.oczy, displacement albo w ogóle nie działa, albo nie wczytuje mapki displ. tylko pogrubia obiekt.. To znaczy, przed renderingiem zawsze robi się to "compiling geometry" itp ale przy renderingu już nic nie ma. Pozdro
Lucek Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 Właśnie ostatnio testowałem jak można zrobić backlight na uchu i vray tego nie obsługuje ze swoim sss2 mieszanie z innym materiałem też nie pomoże więc nie próbuj nawet. Z dispem ci nie pomogę bo maxa używam.
Quentin Napisano 3 Luty 2011 Autor Napisano 3 Luty 2011 (edytowane) Witam. Zacząłem robić oczy. Wybaczcie za mały obrazek, ale rendering w przyzwoitych ustawieniach trwa długo... Przy oczach zostały do zrobienia już tylko rzęsy. Dalej jednak walczę z shaderem skóry, który wciąż nie jest taki jak bym chciał. Pozdro Edytowane 3 Luty 2011 przez Quentin
Lucek Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 Ja bym jeszcze dopieścił sculpt - oczko fajne bardzo ale szkoda go na niedokładny model. Jakieś porządne refy powiek i działaj.
Quentin Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 Poprawiłem sculpt, zrobiłem na nowo unwrap uv, ponieważ od tylu zmian zaczęło już niektóre miejsca rozciągać. Zmieniłem też sporo shader. Oczy na razie bez zmian, jeszcze będę musiał nad nimi trochę posiedzieć, aby lepiej się wtapiały w twarz.
Lucek Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 (edytowane) Jeszcze uszy popraw. Ogólne kształty twarzy nie siedzą - model jeszcze do poprawy. Sam shader bardzo ok - jeszcze dodaj sporo glossa na wewnętrzych częściach powiek. Popracuj nad tym bo model psuje shader a zazwyczaj jest odwrotnie. Możesz jeszcze spróbować takiego myku że do overal diffuse coloration wrzucasz mapkę ambient oclussion w skali brązowo -biały. Dobre rozwiązanie żeby tak twarzy nie rozmazywać tym scatterem. Edytowane 7 Luty 2011 przez Lucek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się