Napisano 16 Grudzień 201014 l Witam. Proszę o jakieś rady nt. modelu. Wrzucam samą siatkę + widok z viewportu, bo na renderze i tak niewiele więcej widać... :) Topologia jak na razie myślę jest ok, no ale oceńcie sami. soft- cinema 4d pozdrawiam Edytowane 2 Marzec 201114 l przez Quentin
Napisano 17 Grudzień 201014 l Mozesz wrzucic low poli chcilbym zerknac blizej na usta i nos. Ale to juz dla siebie nie do krytyki.
Napisano 17 Grudzień 201014 l Jest nieźle, ale masz parę problemów. Generalnie trudno dużo powiedzieć o anatomii, bo siatka dezorientuje. Topologia jest w miarę spoko, zrezygnowałbym tylko z łączenia tych trzech loopów z nosa na czole, dziwnie by się to animowało i nie wygląda najanatomiczniej. ten drugi loop idący od płatka nosa do środka czoła najlepiej jakby przechodził w brew, robił koło wokół oka i z powrotem do nosa. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695&page=1 Co do anatomii. Ucho wydaje się sporo za małe, jeśli to nie wina perspektywy. Czoło za szybko się zaokrągla, ma za małe łuki brwiowe, nie widać kości między okiem a skronią. Kość policzkowa idzie mniej więcej do połowy ucha, w tej okolicy nic się nie dzieje. górna część nosa wydaje się być prostą linią. Górna warga wydaje się być za wąska, kąciki ust do poprawy (przypatrz się jak tam idą mięśnie, można powiedzieć, że dolna warga wchodzi pod górną). Dolna warga też wydaje się płaska. Z szyją musisz powalczyć. Poprowadź loopa za szczęką, od podstawy ucha pomiędzy obojczyki, żeby lepiej opisać mięśnie szyi. Nie jestem pewien co do powiek i zewnętrznej części oka, czy nie idzie za bardzo wgłąb. Linia włosów wydaje się tez iść za równo. Takie rzeczy fajniej się ogarnia w zetce, polecam. Powodzenia.
Napisano 17 Grudzień 201014 l IMO kotisded nie ma całkowicie racji. Ogólnie jak chodzi o proporcje i budowę model jest ok. Niemniej brakuje detalu po prostu. Szyja do wymiany.
Napisano 17 Grudzień 201014 l Autor Jest nieźle, ale masz parę problemów. Generalnie trudno dużo powiedzieć o anatomii, bo siatka dezorientuje. Topologia jest w miarę spoko, zrezygnowałbym tylko z łączenia tych trzech loopów z nosa na czole, dziwnie by się to animowało i nie wygląda najanatomiczniej. ten drugi loop idący od płatka nosa do środka czoła najlepiej jakby przechodził w brew, robił koło wokół oka i z powrotem do nosa. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695&page=1 Co do anatomii. Ucho wydaje się sporo za małe, jeśli to nie wina perspektywy. Czoło za szybko się zaokrągla, ma za małe łuki brwiowe, nie widać kości między okiem a skronią. Kość policzkowa idzie mniej więcej do połowy ucha, w tej okolicy nic się nie dzieje. górna część nosa wydaje się być prostą linią. Górna warga wydaje się być za wąska, kąciki ust do poprawy (przypatrz się jak tam idą mięśnie, można powiedzieć, że dolna warga wchodzi pod górną). Dolna warga też wydaje się płaska. Z szyją musisz powalczyć. Poprowadź loopa za szczęką, od podstawy ucha pomiędzy obojczyki, żeby lepiej opisać mięśnie szyi. Nie jestem pewien co do powiek i zewnętrznej części oka, czy nie idzie za bardzo wgłąb. Linia włosów wydaje się tez iść za równo. Takie rzeczy fajniej się ogarnia w zetce, polecam. Powodzenia. Dzięki za porady. :) Postaram się poprawić to co się da. A w zetce będę dodawał detale, pory, zmarszczki itp. Ale bazę wolę jednak robić w programie 3d.
Napisano 18 Grudzień 201014 l Autor To połączenie loopa z nosa do łuku brwiowego dużo dało. Teraz przy większym specularze(nawet w edytorze) nie widać zniekształcenia na czole, a przy okazji brew jest większa. Powiększyłem też ucho, poprawiłem szyję(której wciąż nie jestem pewny...) i usta. pozdr.
Napisano 20 Grudzień 201014 l Autor Update. Co do szyi, to ją poprawię ostatecznie, kiedy będę ją łączył z tułowiem, który już prawie skończyłem.Tak więc niedługo wrzucę całość. I dzięki wielkie kotisded, za porady i ten rysunek. :) Edytowane 20 Grudzień 201014 l przez Quentin
Napisano 20 Grudzień 201014 l polymodeling panie, jaki oldskul. na szybko z tego co widze- wiecej przestrzeni miedzy oczmi a lukiem brwiowym, usta za bardzo wykrzywione ku gorze, szyja zbyt delikatnie przechodzi w trapezius, tam jednak powinien byc delikatny kat, a nie taki luk.
Napisano 20 Grudzień 201014 l Autor Nowy update. Dłonie dopiero zacząłem, więc zupełnie się jeszcze zmienią. pozdro
Napisano 20 Grudzień 201014 l Dobrze jest wyciągać wnioski a widzę, że wyciągnąłeś je po ostatnim modelu. Jest bardzo ładnie :) Ładne proporcje, i dobrze rozprowadzona siatka. Będę śledził :)
Napisano 21 Grudzień 201014 l Autor Nie chciałem popsuć sobie modelu, więc zrobiłem sobie taki mały sculpt na tej samej bazie, żeby trochę sobie przypomnieć zbrusha. Powiedzcie proszę, czy widzicie błędy, głównie anatomiczne, bo sama rzeźba to pół godziny i trochę maziania clayem i smoothem. Chciałem tylko podkreślić mięśnie i ogólną budowę, a w detale bd się bawił przy rzeczywistym modelu. Mięśni skośnych brzucha nawet nie zaczynałem, bo muszę jeszcze obczaić jak one dokładnie są zbudowane. pozdro Edytowane 21 Grudzień 201014 l przez Quentin
Napisano 21 Grudzień 201014 l [...] Powiedzcie proszę, czy widzicie błędy, głównie anatomiczne [...] "fotoszopowo-tłajlajtowy" abs i brak pępka ;) pozdr.
Napisano 21 Grudzień 201014 l za male(za waskie w osi z, mniejszy brzuch, za dlugi) cyce, i mogly by byc bardziej wystajace, takie masywniejsze
Napisano 21 Grudzień 201014 l Cyce jak dla mnie ok wiem :D bo sam takie mialem :D heh wlasciwie jeszcze nie zanikly choc silowani poszla do lamusa. Burzch... ostatni partia nie ma podzialu a miesnie jednej strony powinny byc leko nizej niz miesnie drugiej strony. Górna czesc miesni brzucha zdecydowanie za duza ;/.ona jest najmniejsza dolan najwieksza i stanowi jedna calosc i uwazam ze nie jest za nisko. widac robisz wyzeylowanego goscia. Suty bardziej na boki troszke. Edytowane 21 Grudzień 201014 l przez Sebazx6r suty b...
Napisano 21 Grudzień 201014 l Cyce jak dla mnie ok wiem :D bo sam takie mialem :D heh wlasciwie jeszcze nie zanikly choc silowani poszla do lamusa. Burzch... ostatni partia nie ma podzialu a miesnie jednej strony powinny byc leko nizej niz miesnie drugiej strony. Górna czesc miesni brzucha zdecydowanie za duza ;/.ona jest najmniejsza dolan najwieksza i stanowi jedna calosc i uwazam ze nie jest za nisko. widac robisz wyzeylowanego goscia. Suty bardziej na boki troszke. dolna część też ma podział. spytaj google lub zerknij do jakiejś czytanki o anatomii.
Napisano 21 Grudzień 201014 l Malo kto się tak wyrzeźbi. Często nawet profesjonalnym kulturystom się nie udaje. Panek miał :D hehe.
Napisano 21 Grudzień 201014 l Za szeroki ten szesciopak (tu nawet osmiopak :P) z boku brakuje detalu (http://en.wikipedia.org/wiki/Serratus_anterior_muscle). Cala reszta to juz zalezy od osobnika - czasami miesnie sa symetryczne, czasami jedna strona jest nieco wyzej itd. Generalnie - wpisujesz "ABS" w googlowym szukaniu obrazkow i masz refek w cholere i troche. Nie trzeba sie pytac - wystarczy porownac ;) W koncu na forum nikt ci nie powie wiecej niz zobaczysz na fotkach ;)
Napisano 22 Grudzień 201014 l Autor Na razie dam sobie spokój z klatką i brzuchem bo i tak będą zakryte. To było bardziej jako ćwiczenie.
Napisano 22 Grudzień 201014 l Jak dla mnie to w porzadku jedziesz. Moze troszke biceps sie zaczyna ostro takim szpikulcem ale jest git. Tkanina bez szalu, niesmialo ale nie razi. Zobaczymy ciag dalszy.
Napisano 22 Grudzień 201014 l Jest bardzo fajnie, ale ten biceps jest za chudy moim zdaniem, patrząc jak jest zbudowany. Klatka, brzuch, przedramiona całkiem przytrenowane, a ten biceps chudy jak u nałogowo grającego na kompie, wątłego 14 latka. Musisz to poprawić bo jest za fajnie by psuć to takim drobiazgiem.
Napisano 25 Grudzień 201014 l Autor Został już tylko ostatni podział siatki na detale typu żyły, czy pory. Przy okazji mały test SSS. Żadnych mapek, a nawet uv jeszcze nie ma. To jest tylko wyeksportowany hi-poly z zbrusha tak na próbę. pozdro
Napisano 25 Grudzień 201014 l Gościu ty masz taki talent że masakra po prostu. Albo masz za dużo czasu albo zdecydowanie zawyżoną produktywność. Obserwuję cię:) Przejdź sobie 4 subdivy niżej i popraw bryłę pleców bo kwadrat. No i dłonie movem!
Napisano 14 Styczeń 201114 l Autor Wrzucam na razie skończony model torsu, ubranie jeszcze jest w trakcie.. :D
Napisano 14 Styczeń 201114 l Bardzo fajnie :). Jak ogarnę Maya to może tez zajmę się Zbrushem. Pytanko używasz tablet?
Napisano 14 Styczeń 201114 l Ja bym jeszcze poprawił ogólną formę na niskim subdiv bo nie czuć że to mięso. Używasz dam_standart?
Napisano 14 Styczeń 201114 l Autor Bardzo fajnie :). Jak ogarnę Maya to może tez zajmę się Zbrushem. Pytanko używasz tablet? Tak, używam Wacoma Bamboo A5. Ja bym jeszcze poprawił ogólną formę na niskim subdiv bo nie czuć że to mięso. Używasz dam_standart? Dzięki wielkie lucek za podanie tej nazwy :D Przez cały czas szukałem brusha do robienia zmarszczek i tego typu rzeczy, a ten dam_standard był ukryty w lightboxie i go nie widziałem wcześniej. :)
Napisano 15 Styczeń 201114 l Autor Twarz jest już chyba dobra, ten dam_standard dużo mi pomógł. A ciało... hmm nie wiem czy może być, czy coś jeszcze poprawiać.
Napisano 16 Styczeń 201114 l Autor Wziąłem się wreszcie za tekstury. Ogólnie postanowiłem, że będę osobno robił głowę i resztę ciała gdyż tak jest dużo wygodniej.. :) Zrobiłem też (tylko dla głowy) uv'ki, polypainting w zbrushu, wypaliłem mapy(diffuse, specular i displacement) i jakoś pozbierałem w c4d. Do tego jeszcze SSS i trochę zabawy ze światłem. Jak na razie jestem nawet zadowolony, chociaż zmagam się jeszcze z oczami. Włosy też są w trakcie. :) Pozdro
Napisano 17 Styczeń 201114 l Uszy, usta i nos nie przepuszczają światła jak należy. Ilość przepuszczanego światła zależy od mapy scatter color (no i od scatter radius). Na uszach i chrząstce nosowej jasna jaskrawa czerwień reszta w ciemniejszej tonacji czerwieni. Tutaj masz wszystko link Co do głowy to anatomia trochę leży ale spoko to przyjdzie w końcu:) I keep my eye on you:)
Napisano 17 Styczeń 201114 l Autor Uszy, usta i nos nie przepuszczają światła jak należy. Ilość przepuszczanego światła zależy od mapy scatter color (no i od scatter radius). Na uszach i chrząstce nosowej jasna jaskrawa czerwień reszta w ciemniejszej tonacji czerwieni. Tutaj masz wszystko link Co do głowy to anatomia trochę leży ale spoko to przyjdzie w końcu:) I keep my eye on you:) To był raczej render testowy, w Advanced Render. Z vrayem jeszcze nie zacząłem. :)
Napisano 18 Styczeń 201114 l Autor Cześć. Shader zacząłem praktycznie od nowa, bo nie pasował mi za bardzo tamten. Poprawiłem też model, bo dopiero teraz wyłapałem w nim sporo błędów(m.in za krótki nos... hehe). Poprawiłem też diffuse i resztę mapek. Najwięcej czasu spędziłem nad oczami, ale chyba są coraz lepsze. Ogólnie jak na razie jestem zadowolony z całego efektu, biorąc pod uwagę, że wcześniej nie robiłem głowy do końca, zawsze kończyło się tylko na modelingu lub bardzo wczesnym teksturowaniu. Mam dwie wersje oczu, jednak nie mogę się zdecydować. Te zielone wyglądają jakoś tak ciekawiej, a brązowe bardziej pasują do twarzy... Doradźcie proszę. ;] Pozdro
Napisano 27 Styczeń 201114 l Autor Cześć. Zacząłem testować fastSSS2 w vrayu. Przy okazji poprawiłem model i zrobiłem nowe diffuse. pozdro
Napisano 27 Styczeń 201114 l Na oko to radius za mały. Ustaw światło portretowe na 3 lampy ze słabym fill lightem i dopiero testuj. Pokaż ucho przy okazji.
Napisano 28 Styczeń 201114 l Autor lucek, mam takie ustawienie, tylko do renderu ustawiłem wersję z jednym światłem. Sebazx6r, dzięki. ;] I takie pytanie mam co do vraya. Zawsze kiedy mam backlight samo, ucho dobrze absorbuje światło itp, a jeśli włączę resztę świateł na uchu już nic nie widać. Mimo iż, światło z tyłu ma dużo większą intensywność. I mam też problem z displacement w vrayu, może ktoś w maxie(bo ja używam wersji na c4d) spotkał się z tym. Mam jeden obiekt(głowę) i mam na niej BlendMtl z bumpem jako coat i sss jako base. Dodatkowo na obiekt nałożony jest DisplaceMtl gdzie mam wrzuconą mapkę displacement w trybie 2D. Jeśli renderuję tylko jeden obiekt wszystko jest super. Jednak jeśli wrzucę dodatkowo np.oczy, displacement albo w ogóle nie działa, albo nie wczytuje mapki displ. tylko pogrubia obiekt.. To znaczy, przed renderingiem zawsze robi się to "compiling geometry" itp ale przy renderingu już nic nie ma. Pozdro
Napisano 29 Styczeń 201114 l Właśnie ostatnio testowałem jak można zrobić backlight na uchu i vray tego nie obsługuje ze swoim sss2 mieszanie z innym materiałem też nie pomoże więc nie próbuj nawet. Z dispem ci nie pomogę bo maxa używam.
Napisano 3 Luty 201114 l Autor Witam. Zacząłem robić oczy. Wybaczcie za mały obrazek, ale rendering w przyzwoitych ustawieniach trwa długo... Przy oczach zostały do zrobienia już tylko rzęsy. Dalej jednak walczę z shaderem skóry, który wciąż nie jest taki jak bym chciał. Pozdro Edytowane 3 Luty 201114 l przez Quentin
Napisano 4 Luty 201114 l Ja bym jeszcze dopieścił sculpt - oczko fajne bardzo ale szkoda go na niedokładny model. Jakieś porządne refy powiek i działaj.
Napisano 7 Luty 201114 l Autor Poprawiłem sculpt, zrobiłem na nowo unwrap uv, ponieważ od tylu zmian zaczęło już niektóre miejsca rozciągać. Zmieniłem też sporo shader. Oczy na razie bez zmian, jeszcze będę musiał nad nimi trochę posiedzieć, aby lepiej się wtapiały w twarz.
Napisano 7 Luty 201114 l Jeszcze uszy popraw. Ogólne kształty twarzy nie siedzą - model jeszcze do poprawy. Sam shader bardzo ok - jeszcze dodaj sporo glossa na wewnętrzych częściach powiek. Popracuj nad tym bo model psuje shader a zazwyczaj jest odwrotnie. Możesz jeszcze spróbować takiego myku że do overal diffuse coloration wrzucasz mapkę ambient oclussion w skali brązowo -biały. Dobre rozwiązanie żeby tak twarzy nie rozmazywać tym scatterem. Edytowane 7 Luty 201114 l przez Lucek
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto