bbandi Napisano 19 Styczeń 2011 Napisano 19 Styczeń 2011 (edytowane) Witam. Robię sobie takiego traktora. Edytowane 13 Czerwiec 2011 przez bbandi 1
JacekCichy Napisano 19 Styczeń 2011 Napisano 19 Styczeń 2011 Fajny ten traktor, powodzenia Bandyto! :D
Smoku Napisano 19 Styczeń 2011 Napisano 19 Styczeń 2011 Ale paskudztwo, ale model fajny, pobawisz się w większy detal? w takie śrubki z prawdziwego zdarzenia a nie cylinderki, no chyba że są tam nity.
bbandi Napisano 19 Styczeń 2011 Autor Napisano 19 Styczeń 2011 Jacek - dzięki:) Hej Smoku, dzięki chciałbym go zrobić metodą oszczędnościową ale dokładnie, tzn wszystko żeby było co ma być, jeśli będzie komfortowo się pracować (poly) to sprawy typu nity poprawię narazie są to cylinderki. Piszę tak ponieważ dojdzie do tego przyczepka oraz działko http://www.jumbliesmodels.com/images/HG4002-4FP.jpg Chciałbym też fajnie go jakoś oteksturować ale narazie etap modelowania. Aha dlatego wybrałem ten pojazd bo jest tak paskudny że aż piękny:).
cortes Napisano 20 Styczeń 2011 Napisano 20 Styczeń 2011 pytanko powierzchnie to sds (ms, ts coś podobnego) czy proste poligony ?
bbandi Napisano 20 Styczeń 2011 Autor Napisano 20 Styczeń 2011 cortes - powierzchnie to proste poligony, z tym że po auto smooth.
cortes Napisano 20 Styczeń 2011 Napisano 20 Styczeń 2011 jak na tylko smootha, wygląda naprawdę*super - gładziudko
bbandi Napisano 21 Styczeń 2011 Autor Napisano 21 Styczeń 2011 Wiesz że przy okazji tego modelu to wyczaiłem:)
Smoku Napisano 21 Styczeń 2011 Napisano 21 Styczeń 2011 Mógłbyś mi objaśnić o co chodzi z tym auto smoothem? Zaciekawiłeś mnie. Czy to jest tak że wrzucasz MS ale z iteracją 0? bo wtedy się wygładzają powierzchnie a nie dowala poligonów.
bbandi Napisano 21 Styczeń 2011 Autor Napisano 21 Styczeń 2011 (edytowane) Powiedzmy że mamy zbudowaną taką maske jak w tym dziwadle (przod), zrobione jest z plane'a i odpowiednio ukształtowane, teraz niestety widać dziwne załamania a robiąc czamfer oraz ms to siatka się brzyko rozkłada oraz zwiększa się ilość poly. Dlatego zaznaczyłem wszystkie poligony na tym elemencie i w edittablepoly dałem "clear all" czyli sprowadziłem wszystkie poligony do jednej grupy bez wygładzenia, następnie klikam "auto smooth" i juz mam wygładzenie które reguluje wartością (suwak po prawej stronie). Natomiast klikając kilkukrotnie "auto smooth" powielamy zabieg na większą skale (w zależności od potrzeb).Na samym końcu dałem czamfery z wartością zaokrąglenia 2. Edytowane 23 Styczeń 2011 przez bbandi zagęszczenie -> wygładzenie
Smoku Napisano 21 Styczeń 2011 Napisano 21 Styczeń 2011 Dobra metoda, na pewno mi się przyda. Dzięki za szczegółowe objaśnienie :) dam Ci repa jak będę mógł bo ostatnio dawałem :)
JacekCichy Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 Bbandi coś mi się nie zgadza to co piszesz a szczególnie to: następnie klikam "auto smooth" i juz mam zagęszczenie Naprawdę kliknięcie autosmooth Ci siatkę zagęszcza? :O
bbandi Napisano 23 Styczeń 2011 Autor Napisano 23 Styczeń 2011 Masz racje Jacku chodzilo mi o " wygladzenie":P bo siatka pozostaje taka jaka byla.
bbandi Napisano 24 Styczeń 2011 Autor Napisano 24 Styczeń 2011 Sprzedam taką igłe, bezwypadkowy serwisowany w ASO:)
JacekCichy Napisano 24 Styczeń 2011 Napisano 24 Styczeń 2011 Mam nadzieję że mnie źle nie zrozumiałeś towarzyszu broni :) Pytałem bo po prostu nie korzystam z najnowszych wersji maxa i zastanawiałem się czy to możliwe że wprowadzili coś takiego :D Rower za bardzo zardzewiały więc chyba się nie skuszę :D natomiast jeżeli traktor również na sprzedaż i ważny przegląd techniczny to kto wie.. :D
kliment woroszyłow Napisano 24 Styczeń 2011 Napisano 24 Styczeń 2011 Proporcje tego roweru z czapy zupełnie, a modeling...... no cóż, słabo. Zacząłeś z wysokiego poziomu (me 110), ale tu to raczej regres. Szkoda.
bbandi Napisano 25 Styczeń 2011 Autor Napisano 25 Styczeń 2011 Jacek - ok pomyśle z tym tratkorem:D Klimek czemu z czapy masz może jakies referencje? ja mam jeden obrazek
kliment woroszyłow Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 (edytowane) z czapy bo np. wielkość siodełka czy wielkość pedałów do reszty modelu, pomijam takie duperele jak sposób montowania szprych ,(widziałeś kiedyś schodzące się szprychy na obręczy?), czy elementy podtrzymujące błotniki. Wiem ze pewnie wyszedłeś z założenia ze to tylko mało istotny rekwizyt, niestety takim mało istotnym rekwizytem schrzanionym totalnie, zabijasz resztę sceny. EDIT:I wyłapałem to nie patrząc na zdjęcia rowerów, to po prostu widać. A patrząc na twoje zdjęcie referencyjne można błędów znaleść więcej. Inna rzecz że opierasz się na modelu plastikowym, pewnie w skali 1:72 gdzie pewne uproszczenia są konieczne i dopuszczalne. Ale nawet tam pokusili się o wykonanie elementu montowania kierownicy na sztycy widełek. Edytowane 25 Styczeń 2011 przez kliment woroszyłow
bbandi Napisano 25 Styczeń 2011 Autor Napisano 25 Styczeń 2011 No to mogę poprawic, bo piszesz jakbym mial go od razu skasowac.
kliment woroszyłow Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 pisze tak bo wiem ze dobrze oddane proporcje i detal sprawiają ze przybliżasz się do realizmu, natomiast odpuszczenie takich rzeczy psuje efekt.
infected Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 No to mogę poprawic, bo piszesz jakbym mial go od razu skasowac. Be urazy ale to chyba najlepsze rozwiązanie. Jak to jest, że dłubiesz coś tak skomplikowanego i bawisz się w detale, a na koniec przykryjesz cały tył takim takim gniotem?
bbandi Napisano 25 Styczeń 2011 Autor Napisano 25 Styczeń 2011 A babci się podoba, dobra narazie zrezygnuje z tego roweru.
Smoku Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 No bbandi do rowerku toś się nie przyłożył, jest na zewnątrz i widać go całkiem dobrze, więc warto był aby rama była jednym elementem a nie pojedyńczymi cylindrami.
bbandi Napisano 25 Styczeń 2011 Autor Napisano 25 Styczeń 2011 Dobra bo mi się "damki" po nocach będą śnić w sumie fajnie...
kliment woroszyłow Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 clay wygląda lepiej. Kłania sie unwrap, plamki rdzy porozrzucane przypadkowo co wskazuje ze dałes predefiniowane mapowanie boxem. Bez unwrapu nie porozmieszczasz sensownie rdzy, zadrapań i tego wszystkiego co misie lubią najbardziej.
Berger Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 Jak dla mnie model jeszcze nie ukończony, ramki, okna, rogi nadkola tylniego wyglądaja na w ogóle nie chamferowane.
bbandi Napisano 25 Styczeń 2011 Autor Napisano 25 Styczeń 2011 Spokojnie chłopaki to jeszcze WIP, z mapowaniem będę walczył ale raczej UV (osobne mapy dla elementów) no rdza raczej przypadkowo wyskakuje:P tak to w życiu bywa, koła właśnie niedawno troszkę pozaokrąglałem. Chamfery nie są wszędzie ale na tylnych nadkolach akurat są, tam były tylko minimalne zaokrąglenia (w prawdziwym traktorze).
kliment woroszyłow Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 (edytowane) To prosty model do zunwrapowania, nie szukaj wątpliwych zamienników tylko zmuś się wreszcie i zrób porządne UV. Rdza wyskakuje przede wszystkim tam gdzie wcześniej doszło do uszkodzenia powłoki malarskiej. narożniki, wystające elementy, załomki itd. Obawiam się ze znowu chcesz iść na skróty do finału. Edytowane 25 Styczeń 2011 przez kliment woroszyłow
bbandi Napisano 25 Styczeń 2011 Autor Napisano 25 Styczeń 2011 Rdza wyskakuje przede wszystkim tam gdzie wcześniej doszło do uszkodzenia powłoki malarskiej. narożniki, wystające elementy, załomki itd. Tak akurat na wojnie odłamki i inne badziewie celowalo w narożniki, nie mówiąc już o różnym sprzęcie transportowany który rysował powłokę, pojazdy były eksploatowane w różnym miejscach. Mój kolega interesuje się militariami i dla niego jest to fajnie zmapowane. A ja się obawiam że szukasz dziury w całym:).
kliment woroszyłow Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 Odłamki dokonywały poważniejszych uszkodzeń niż zadrapanie farby, co najmniej wgięcia blach a najpewniej po prostu dziury, bronisz sie przed tym UV jak diabeł przed święconą wodą. Po co pokazujesz tutaj co robisz, skoro masz kolegę który sie zna i jemu się podoba i ci to wystarcza? A jeśli już pokazujesz to nie oczekuj ze ktoś przełknie twoje tłumaczenia ze jest dobrze, bo dobrze nie jest. Staram ci się to wytłumaczyć, nawet najlepszy modeling to tylko połowa pracy,model nigdy nie będzie prawdziwie ukończony bez poprawnego mapowania i textur. Bronisz czegoś co nie jest do obronienia. Ty zdecyduj, chcesz się rozwijać i cieszyć się z udanych i podobających się prac czy obecny etap ci wystarcza? Bo cała ta dyskusja tak naprawdę do tego się sprowadza.
bbandi Napisano 25 Styczeń 2011 Autor Napisano 25 Styczeń 2011 Moja praca, ja decyduje - zmapuje to UV ale moim sposobem, dziękuje.
Horus Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 Klimek nie wiem czego się czepiasz, biedroneczka w fioletowe kropki wyglada ultra dobrze :)
JacekCichy Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 Ale się ten Kliment zawziął :D według mnie to rdza powstaje pod śrubami, na łączeniach blach a nie każdy narożnik jest łączeniem. Z tym zaznaczaniem narożników to taka domena gamedev'owa żeby przejachać po narożnikach białym pędzlem i je rozjaśnić ale czy to takie realistyczne no to nie wiem.. Jak coś jeździ i ma na sobie sprzęt to i w środku blachy też się obtłucze. Dodatkowo fajnie pododawać też jakieś zacieki np rdzy (chyba 5 post) http://modelwork.pl/viewtopic.php?p=254707 Reasumując trochę racji Kliment ma ale trzeba przyznać że chyba drHouse'a ostatnio oglądał bo na wszystko ma odpowiedź ostrą :D
mrys Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 Też ci się dziwię Klimek. W ogóle uważam, że młodzież nie powinna się rozwijać - będzie więcej dla starszych. Tak trzymaj bbandi! Mapowanie deliszys!
kliment woroszyłow Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 Dobrze bbandi ze wyedytowałeś ostatni post, tyle że przeczytałem. Nie chcesz wskazówek, krytyka oczywistych braków cie irytuje, po co ten topik w wipie? Opatrz nastepny który załozysz nagłowkiem " nie krytykować, można jedynie chwalić" i wszystko bedzie jasne. pozdrawiam.
bbandi Napisano 25 Styczeń 2011 Autor Napisano 25 Styczeń 2011 (edytowane) Po to ten topik w wipie żeby ludzie wnosili pomoc na luzie Horus faktycznie za dużo tej rdzy właściwie to znalazłem obrazek na którym jej prawie że niema tylko wiecej zacieków na tych płaszczyznach. Generalnie to chodziło o to że po prostu da się to zmapować UV map wybierając bloki i tworząc dla nich mapy. Edytowane 27 Styczeń 2011 przez bbandi Stonowanie wypowiedzi
kliment woroszyłow Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Wskaż jedno miejsce gdzie ubliżyłem ci lub napisałem cokolwiek co by nie miało pokrycia z rzeczywistością, ale jeśli rzeczowe uwagi i krytyke odbierasz jako dyktat z "pyskiem" ............ no to faktycznie nie ma o czym rozmawiać.
Sebastian Ozga Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Sorry że wpadam tak w środku rozmowy, kilku rzeczy nie rozumiem. Myślałem że rower to zrzutowy speed, z resztą kilka postów po nim też na to wskazywało, bo jak by nie było BBandi - potrafisz modelować i wiele razy to pokazywałeś, więc nic dziwnego chyba, że każdy się spodziewa po Twoich pracach równego poziomu detalu na każdym etapie - wszyscy wiemy, że potrafisz. A szkoda takiego modelu (pojazd), jeśli dodasz do niego coś zrobionego na szybko. To Twoja praca, Twoja decyzja, a sporo osób trzyma za Ciebie kciuki i czeka na model, który w każdym calu będzie dodawał kilogramy do szczęki widza. 1
Hynol Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 No cóż - fakt jest taki że wszelkiego typu przetarcia i zarysowania tworzą się głównie na powierzchniach wystawionych na obtłuczenia (kamienie, żwir, piasek) głównie u dołu pojazdu, przy czy farba odpryskuje najczęściej od takich powierzchni jak pisał Kliment. Dodatkowo rdzewieją mocno wszelkie ciężko dostępne "zakamarki" gdzie woda miesza się z brudem i innym dziadostwem i zostaje dłużej niż na powierzchniach "otwartych" (łączenia blach itd.). To tak tytułem wstępu :) Jeżeli robisz quada w wersji z afryki, to raczej one nie były specjalnie zardzewiałe. Twój kolega militarysta powinien zwrócić uwagę na to. W suchym pustynnym klimacie one były ostro wypiaskowane, ale raczej nie zardzewiałe. Do tego potrzeba wilgoci w atmosferze. Często na zdjęciach z afryki myli się plamy błota z rdzą. Zwyczaj rdzewienia maszyn pochodzi od modelarzy którzy są w stanie zrobić model wyglądający jakby 50 lat leżał w morzu. Quady jako ciągniki artyleryjskie raczej nie były poorane odłamkami. Jak już wpadły w ogień walki to bardzo wątpliwe żeby wyszły z niej cało. Aczkolwiek oczywiście mogło się tak zdarzyć... To ja tylko tak na marginesie dodaje, abstra***ąc od modelu i uvw, bo nie chcę zostać zbluzgany.
bbandi Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Napisano 26 Styczeń 2011 No nie błysnąłeś.... Pooglądaj sobie te obrazki http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.missing-lynx.com/gallery/allied/quad_asekula2.jpg&imgrefurl=http://www.missing-lynx.com/gallery/allied/quad_asekula.html&usg=__U9nBg9KYwTj2RgFU_Xmk7UOwkoA=&h=582&w=720&sz=192&hl=pl&start=26&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=rWuwXvUCUze6AM:&tbnh=113&tbnw=140&prev=/images%3Fq%3Dquad%2Bgun%26start%3D20%26um%3D1%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1&ei=zck_TbflDIL58AalgLX2Aw Jak widzisz obdarcia farby są widoczne na całych powierzchniach, wystarczy że plamki podmienie na matowe, zresztą jeszcze nie skończyłem więc nie abstrah***j.
infected Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Czyżby fantazja modelarza była ponad wszystko? Osobiście widziałem model działa niemieckiego samobieżnego produkcji chińskiej, gdzie osłona jarzma o zgrozo była skręcana śrubami. Modele to żadna wyrocznia, a malowanie wykonane przez modelarza trzeba rozpatrywać w kategorii modelarskiej. Do monografii to za bardzo się nie nadaje. Żebym nie był gołosłowny to dlaczego mundur żołnierza lśni jak by był lakierowany? Realizm? Brak
goral_44 Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Witam Bbandi sory że troche w offy wejdę. Dawno temu, nie mogłem oddać do druku modelu U boota, bo debil który sprawdzał zgodność z oryginałami kazał mi dorabiać nitowanie jak w modelu plastikowym Revela i cóż zrobić. Nijak to się miało do rzeczywistości, ale poprawiałem wstawiając 7 tys nitów na kadłub a nie jak miałem wcześniej zrobione bumpem. Każdy kto zwraca Tobie uwagi dotyczące modelowania, UVW czy innej pierdołki, nie robi tego z chęci "udupienia" Ciebie i Twojej pracy. Chcą byś zrobił model na miarę swoich możliwosci. Nie wiem dlaczego, nie potrafisz słuchać. Pozdrawiam. Waldek
bbandi Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Napisano 26 Styczeń 2011 Spoko chłopaki tylko przydałyby mi się jakieś inne przykłady, zdjęcia linki itp...mało co w necie jak narazie znalazłem, wrzuciłem tylko drobny test, póki nie będę miał konkretnej bazy odniesienia to chyba nikomu nie dogodzę...z tym UV to się pomyśli.
Hynol Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 No nie błysnąłeś.... Pooglądaj sobie te obrazki http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.missing-lynx.com/gallery/allied/quad_asekula2.jpg&imgrefurl=http://www.missing-lynx.com/gallery/allied/quad_asekula.html&usg=__U9nBg9KYwTj2RgFU_Xmk7UOwkoA=&h=582&w=720&sz=192&hl=pl&start=26&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=rWuwXvUCUze6AM:&tbnh=113&tbnw=140&prev=/images%3Fq%3Dquad%2Bgun%26start%3D20%26um%3D1%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1&ei=zck_TbflDIL58AalgLX2Aw Jak widzisz obdarcia farby są widoczne na całych powierzchniach, wystarczy że plamki podmienie na matowe, zresztą jeszcze nie skończyłem więc nie abstrah***j. Acha - rozumiem że robisz model modelu? No to faktycznie nie błysnąłem :D
bbandi Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Napisano 26 Styczeń 2011 Rozmawiamy o malowaniu jakbyś niezauważył.
JacekCichy Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Panowie strasznie dużo niepotrzebnych emocji... Każdy ma rację więc wyluzujcie i do przodu :D Mi osobiście sam model bandiego się bardzo podoba, nad teksturami trochę popracuje i będzie ok. Peace!
Horus Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Spoko chłopaki tylko przydałyby mi się jakieś inne przykłady, zdjęcia linki itp...mało co w necie jak narazie znalazłem, wrzuciłem tylko drobny test, póki nie będę miał konkretnej bazy odniesienia to chyba nikomu nie dogodzę...z tym UV to się pomyśli. A to nie można sprawdzić na innych pojazdach jak zachowuje się malowanie w warunkach pustynnych? Mało jest w necie zdjec irackich t-55/t-72, amerykanskich abramsow w Iraku, merkav itp itd?
bbandi Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Napisano 26 Styczeń 2011 Modele to żadna wyrocznia, a malowanie wykonane przez modelarza trzeba rozpatrywać w kategorii modelarskiej. Żebym nie był gołosłowny to dlaczego mundur żołnierza lśni jak by był lakierowany? Realizm? Brak http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.themworkshop.com/mstudio/img_cheflim_quad_001.jpg&imgrefurl=http://www.themworkshop.com/mstudio/m_gallery_cheflim_001.htm&usg=__1Hbtw9lPT4iSYcnPCYhfYNn72Yk=&h=300&w=400&sz=45&hl=pl&start=20&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=kP8gefBiIXxgmM:&tbnh=93&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dgun%2Bquad%26um%3D1%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26rlz%3D1G1GGLQ_PLPL256%26tbs%3Disch:1&ei=ukdATZm6M4abOtXD4akD Pooglądaj sobie te modele myslisz ze ci goście nie wiedzieli co robią?, myślisz że z takim skillem te malowania nie są przemyslane? hehe A kategoria modelarska to jaka kategoria? łatwo napisać coś, trudniej coś stworzyć. Edit: Tak samo są modele miernej jakości za 20zł chinskie jak i bardzo dokładne za kilkaset złotych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się