Napisano 19 Styczeń 201114 l Witam. Robię sobie takiego traktora. Edytowane 13 Czerwiec 201113 l przez bbandi
Napisano 19 Styczeń 201114 l Ale paskudztwo, ale model fajny, pobawisz się w większy detal? w takie śrubki z prawdziwego zdarzenia a nie cylinderki, no chyba że są tam nity.
Napisano 19 Styczeń 201114 l Autor Jacek - dzięki:) Hej Smoku, dzięki chciałbym go zrobić metodą oszczędnościową ale dokładnie, tzn wszystko żeby było co ma być, jeśli będzie komfortowo się pracować (poly) to sprawy typu nity poprawię narazie są to cylinderki. Piszę tak ponieważ dojdzie do tego przyczepka oraz działko http://www.jumbliesmodels.com/images/HG4002-4FP.jpg Chciałbym też fajnie go jakoś oteksturować ale narazie etap modelowania. Aha dlatego wybrałem ten pojazd bo jest tak paskudny że aż piękny:).
Napisano 20 Styczeń 201114 l pytanko powierzchnie to sds (ms, ts coś podobnego) czy proste poligony ?
Napisano 20 Styczeń 201114 l Autor cortes - powierzchnie to proste poligony, z tym że po auto smooth.
Napisano 21 Styczeń 201114 l Mógłbyś mi objaśnić o co chodzi z tym auto smoothem? Zaciekawiłeś mnie. Czy to jest tak że wrzucasz MS ale z iteracją 0? bo wtedy się wygładzają powierzchnie a nie dowala poligonów.
Napisano 21 Styczeń 201114 l Autor Powiedzmy że mamy zbudowaną taką maske jak w tym dziwadle (przod), zrobione jest z plane'a i odpowiednio ukształtowane, teraz niestety widać dziwne załamania a robiąc czamfer oraz ms to siatka się brzyko rozkłada oraz zwiększa się ilość poly. Dlatego zaznaczyłem wszystkie poligony na tym elemencie i w edittablepoly dałem "clear all" czyli sprowadziłem wszystkie poligony do jednej grupy bez wygładzenia, następnie klikam "auto smooth" i juz mam wygładzenie które reguluje wartością (suwak po prawej stronie). Natomiast klikając kilkukrotnie "auto smooth" powielamy zabieg na większą skale (w zależności od potrzeb).Na samym końcu dałem czamfery z wartością zaokrąglenia 2. Edytowane 23 Styczeń 201114 l przez bbandi zagęszczenie -> wygładzenie
Napisano 21 Styczeń 201114 l Dobra metoda, na pewno mi się przyda. Dzięki za szczegółowe objaśnienie :) dam Ci repa jak będę mógł bo ostatnio dawałem :)
Napisano 23 Styczeń 201114 l Bbandi coś mi się nie zgadza to co piszesz a szczególnie to: następnie klikam "auto smooth" i juz mam zagęszczenie Naprawdę kliknięcie autosmooth Ci siatkę zagęszcza? :O
Napisano 23 Styczeń 201114 l Autor Masz racje Jacku chodzilo mi o " wygladzenie":P bo siatka pozostaje taka jaka byla.
Napisano 24 Styczeń 201114 l Mam nadzieję że mnie źle nie zrozumiałeś towarzyszu broni :) Pytałem bo po prostu nie korzystam z najnowszych wersji maxa i zastanawiałem się czy to możliwe że wprowadzili coś takiego :D Rower za bardzo zardzewiały więc chyba się nie skuszę :D natomiast jeżeli traktor również na sprzedaż i ważny przegląd techniczny to kto wie.. :D
Napisano 24 Styczeń 201114 l Proporcje tego roweru z czapy zupełnie, a modeling...... no cóż, słabo. Zacząłeś z wysokiego poziomu (me 110), ale tu to raczej regres. Szkoda.
Napisano 25 Styczeń 201114 l Autor Jacek - ok pomyśle z tym tratkorem:D Klimek czemu z czapy masz może jakies referencje? ja mam jeden obrazek
Napisano 25 Styczeń 201114 l z czapy bo np. wielkość siodełka czy wielkość pedałów do reszty modelu, pomijam takie duperele jak sposób montowania szprych ,(widziałeś kiedyś schodzące się szprychy na obręczy?), czy elementy podtrzymujące błotniki. Wiem ze pewnie wyszedłeś z założenia ze to tylko mało istotny rekwizyt, niestety takim mało istotnym rekwizytem schrzanionym totalnie, zabijasz resztę sceny. EDIT:I wyłapałem to nie patrząc na zdjęcia rowerów, to po prostu widać. A patrząc na twoje zdjęcie referencyjne można błędów znaleść więcej. Inna rzecz że opierasz się na modelu plastikowym, pewnie w skali 1:72 gdzie pewne uproszczenia są konieczne i dopuszczalne. Ale nawet tam pokusili się o wykonanie elementu montowania kierownicy na sztycy widełek. Edytowane 25 Styczeń 201114 l przez kliment woroszyłow
Napisano 25 Styczeń 201114 l pisze tak bo wiem ze dobrze oddane proporcje i detal sprawiają ze przybliżasz się do realizmu, natomiast odpuszczenie takich rzeczy psuje efekt.
Napisano 25 Styczeń 201114 l No to mogę poprawic, bo piszesz jakbym mial go od razu skasowac. Be urazy ale to chyba najlepsze rozwiązanie. Jak to jest, że dłubiesz coś tak skomplikowanego i bawisz się w detale, a na koniec przykryjesz cały tył takim takim gniotem?
Napisano 25 Styczeń 201114 l No bbandi do rowerku toś się nie przyłożył, jest na zewnątrz i widać go całkiem dobrze, więc warto był aby rama była jednym elementem a nie pojedyńczymi cylindrami.
Napisano 25 Styczeń 201114 l clay wygląda lepiej. Kłania sie unwrap, plamki rdzy porozrzucane przypadkowo co wskazuje ze dałes predefiniowane mapowanie boxem. Bez unwrapu nie porozmieszczasz sensownie rdzy, zadrapań i tego wszystkiego co misie lubią najbardziej.
Napisano 25 Styczeń 201114 l Jak dla mnie model jeszcze nie ukończony, ramki, okna, rogi nadkola tylniego wyglądaja na w ogóle nie chamferowane.
Napisano 25 Styczeń 201114 l Autor Spokojnie chłopaki to jeszcze WIP, z mapowaniem będę walczył ale raczej UV (osobne mapy dla elementów) no rdza raczej przypadkowo wyskakuje:P tak to w życiu bywa, koła właśnie niedawno troszkę pozaokrąglałem. Chamfery nie są wszędzie ale na tylnych nadkolach akurat są, tam były tylko minimalne zaokrąglenia (w prawdziwym traktorze).
Napisano 25 Styczeń 201114 l To prosty model do zunwrapowania, nie szukaj wątpliwych zamienników tylko zmuś się wreszcie i zrób porządne UV. Rdza wyskakuje przede wszystkim tam gdzie wcześniej doszło do uszkodzenia powłoki malarskiej. narożniki, wystające elementy, załomki itd. Obawiam się ze znowu chcesz iść na skróty do finału. Edytowane 25 Styczeń 201114 l przez kliment woroszyłow
Napisano 25 Styczeń 201114 l Autor Rdza wyskakuje przede wszystkim tam gdzie wcześniej doszło do uszkodzenia powłoki malarskiej. narożniki, wystające elementy, załomki itd. Tak akurat na wojnie odłamki i inne badziewie celowalo w narożniki, nie mówiąc już o różnym sprzęcie transportowany który rysował powłokę, pojazdy były eksploatowane w różnym miejscach. Mój kolega interesuje się militariami i dla niego jest to fajnie zmapowane. A ja się obawiam że szukasz dziury w całym:).
Napisano 25 Styczeń 201114 l Odłamki dokonywały poważniejszych uszkodzeń niż zadrapanie farby, co najmniej wgięcia blach a najpewniej po prostu dziury, bronisz sie przed tym UV jak diabeł przed święconą wodą. Po co pokazujesz tutaj co robisz, skoro masz kolegę który sie zna i jemu się podoba i ci to wystarcza? A jeśli już pokazujesz to nie oczekuj ze ktoś przełknie twoje tłumaczenia ze jest dobrze, bo dobrze nie jest. Staram ci się to wytłumaczyć, nawet najlepszy modeling to tylko połowa pracy,model nigdy nie będzie prawdziwie ukończony bez poprawnego mapowania i textur. Bronisz czegoś co nie jest do obronienia. Ty zdecyduj, chcesz się rozwijać i cieszyć się z udanych i podobających się prac czy obecny etap ci wystarcza? Bo cała ta dyskusja tak naprawdę do tego się sprowadza.
Napisano 25 Styczeń 201114 l Autor Moja praca, ja decyduje - zmapuje to UV ale moim sposobem, dziękuje.
Napisano 25 Styczeń 201114 l Klimek nie wiem czego się czepiasz, biedroneczka w fioletowe kropki wyglada ultra dobrze :)
Napisano 25 Styczeń 201114 l Ale się ten Kliment zawziął :D według mnie to rdza powstaje pod śrubami, na łączeniach blach a nie każdy narożnik jest łączeniem. Z tym zaznaczaniem narożników to taka domena gamedev'owa żeby przejachać po narożnikach białym pędzlem i je rozjaśnić ale czy to takie realistyczne no to nie wiem.. Jak coś jeździ i ma na sobie sprzęt to i w środku blachy też się obtłucze. Dodatkowo fajnie pododawać też jakieś zacieki np rdzy (chyba 5 post) http://modelwork.pl/viewtopic.php?p=254707 Reasumując trochę racji Kliment ma ale trzeba przyznać że chyba drHouse'a ostatnio oglądał bo na wszystko ma odpowiedź ostrą :D
Napisano 25 Styczeń 201114 l Też ci się dziwię Klimek. W ogóle uważam, że młodzież nie powinna się rozwijać - będzie więcej dla starszych. Tak trzymaj bbandi! Mapowanie deliszys!
Napisano 25 Styczeń 201114 l Dobrze bbandi ze wyedytowałeś ostatni post, tyle że przeczytałem. Nie chcesz wskazówek, krytyka oczywistych braków cie irytuje, po co ten topik w wipie? Opatrz nastepny który załozysz nagłowkiem " nie krytykować, można jedynie chwalić" i wszystko bedzie jasne. pozdrawiam.
Napisano 25 Styczeń 201114 l Autor Po to ten topik w wipie żeby ludzie wnosili pomoc na luzie Horus faktycznie za dużo tej rdzy właściwie to znalazłem obrazek na którym jej prawie że niema tylko wiecej zacieków na tych płaszczyznach. Generalnie to chodziło o to że po prostu da się to zmapować UV map wybierając bloki i tworząc dla nich mapy. Edytowane 27 Styczeń 201114 l przez bbandi Stonowanie wypowiedzi
Napisano 26 Styczeń 201114 l Wskaż jedno miejsce gdzie ubliżyłem ci lub napisałem cokolwiek co by nie miało pokrycia z rzeczywistością, ale jeśli rzeczowe uwagi i krytyke odbierasz jako dyktat z "pyskiem" ............ no to faktycznie nie ma o czym rozmawiać.
Napisano 26 Styczeń 201114 l Sorry że wpadam tak w środku rozmowy, kilku rzeczy nie rozumiem. Myślałem że rower to zrzutowy speed, z resztą kilka postów po nim też na to wskazywało, bo jak by nie było BBandi - potrafisz modelować i wiele razy to pokazywałeś, więc nic dziwnego chyba, że każdy się spodziewa po Twoich pracach równego poziomu detalu na każdym etapie - wszyscy wiemy, że potrafisz. A szkoda takiego modelu (pojazd), jeśli dodasz do niego coś zrobionego na szybko. To Twoja praca, Twoja decyzja, a sporo osób trzyma za Ciebie kciuki i czeka na model, który w każdym calu będzie dodawał kilogramy do szczęki widza.
Napisano 26 Styczeń 201114 l No cóż - fakt jest taki że wszelkiego typu przetarcia i zarysowania tworzą się głównie na powierzchniach wystawionych na obtłuczenia (kamienie, żwir, piasek) głównie u dołu pojazdu, przy czy farba odpryskuje najczęściej od takich powierzchni jak pisał Kliment. Dodatkowo rdzewieją mocno wszelkie ciężko dostępne "zakamarki" gdzie woda miesza się z brudem i innym dziadostwem i zostaje dłużej niż na powierzchniach "otwartych" (łączenia blach itd.). To tak tytułem wstępu :) Jeżeli robisz quada w wersji z afryki, to raczej one nie były specjalnie zardzewiałe. Twój kolega militarysta powinien zwrócić uwagę na to. W suchym pustynnym klimacie one były ostro wypiaskowane, ale raczej nie zardzewiałe. Do tego potrzeba wilgoci w atmosferze. Często na zdjęciach z afryki myli się plamy błota z rdzą. Zwyczaj rdzewienia maszyn pochodzi od modelarzy którzy są w stanie zrobić model wyglądający jakby 50 lat leżał w morzu. Quady jako ciągniki artyleryjskie raczej nie były poorane odłamkami. Jak już wpadły w ogień walki to bardzo wątpliwe żeby wyszły z niej cało. Aczkolwiek oczywiście mogło się tak zdarzyć... To ja tylko tak na marginesie dodaje, abstra***ąc od modelu i uvw, bo nie chcę zostać zbluzgany.
Napisano 26 Styczeń 201114 l Autor No nie błysnąłeś.... Pooglądaj sobie te obrazki http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.missing-lynx.com/gallery/allied/quad_asekula2.jpg&imgrefurl=http://www.missing-lynx.com/gallery/allied/quad_asekula.html&usg=__U9nBg9KYwTj2RgFU_Xmk7UOwkoA=&h=582&w=720&sz=192&hl=pl&start=26&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=rWuwXvUCUze6AM:&tbnh=113&tbnw=140&prev=/images%3Fq%3Dquad%2Bgun%26start%3D20%26um%3D1%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1&ei=zck_TbflDIL58AalgLX2Aw Jak widzisz obdarcia farby są widoczne na całych powierzchniach, wystarczy że plamki podmienie na matowe, zresztą jeszcze nie skończyłem więc nie abstrah***j.
Napisano 26 Styczeń 201114 l Czyżby fantazja modelarza była ponad wszystko? Osobiście widziałem model działa niemieckiego samobieżnego produkcji chińskiej, gdzie osłona jarzma o zgrozo była skręcana śrubami. Modele to żadna wyrocznia, a malowanie wykonane przez modelarza trzeba rozpatrywać w kategorii modelarskiej. Do monografii to za bardzo się nie nadaje. Żebym nie był gołosłowny to dlaczego mundur żołnierza lśni jak by był lakierowany? Realizm? Brak
Napisano 26 Styczeń 201114 l Witam Bbandi sory że troche w offy wejdę. Dawno temu, nie mogłem oddać do druku modelu U boota, bo debil który sprawdzał zgodność z oryginałami kazał mi dorabiać nitowanie jak w modelu plastikowym Revela i cóż zrobić. Nijak to się miało do rzeczywistości, ale poprawiałem wstawiając 7 tys nitów na kadłub a nie jak miałem wcześniej zrobione bumpem. Każdy kto zwraca Tobie uwagi dotyczące modelowania, UVW czy innej pierdołki, nie robi tego z chęci "udupienia" Ciebie i Twojej pracy. Chcą byś zrobił model na miarę swoich możliwosci. Nie wiem dlaczego, nie potrafisz słuchać. Pozdrawiam. Waldek
Napisano 26 Styczeń 201114 l Autor Spoko chłopaki tylko przydałyby mi się jakieś inne przykłady, zdjęcia linki itp...mało co w necie jak narazie znalazłem, wrzuciłem tylko drobny test, póki nie będę miał konkretnej bazy odniesienia to chyba nikomu nie dogodzę...z tym UV to się pomyśli.
Napisano 26 Styczeń 201114 l No nie błysnąłeś.... Pooglądaj sobie te obrazki http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.missing-lynx.com/gallery/allied/quad_asekula2.jpg&imgrefurl=http://www.missing-lynx.com/gallery/allied/quad_asekula.html&usg=__U9nBg9KYwTj2RgFU_Xmk7UOwkoA=&h=582&w=720&sz=192&hl=pl&start=26&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=rWuwXvUCUze6AM:&tbnh=113&tbnw=140&prev=/images%3Fq%3Dquad%2Bgun%26start%3D20%26um%3D1%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1&ei=zck_TbflDIL58AalgLX2Aw Jak widzisz obdarcia farby są widoczne na całych powierzchniach, wystarczy że plamki podmienie na matowe, zresztą jeszcze nie skończyłem więc nie abstrah***j. Acha - rozumiem że robisz model modelu? No to faktycznie nie błysnąłem :D
Napisano 26 Styczeń 201114 l Panowie strasznie dużo niepotrzebnych emocji... Każdy ma rację więc wyluzujcie i do przodu :D Mi osobiście sam model bandiego się bardzo podoba, nad teksturami trochę popracuje i będzie ok. Peace!
Napisano 26 Styczeń 201114 l Spoko chłopaki tylko przydałyby mi się jakieś inne przykłady, zdjęcia linki itp...mało co w necie jak narazie znalazłem, wrzuciłem tylko drobny test, póki nie będę miał konkretnej bazy odniesienia to chyba nikomu nie dogodzę...z tym UV to się pomyśli. A to nie można sprawdzić na innych pojazdach jak zachowuje się malowanie w warunkach pustynnych? Mało jest w necie zdjec irackich t-55/t-72, amerykanskich abramsow w Iraku, merkav itp itd?
Napisano 26 Styczeń 201114 l Autor Modele to żadna wyrocznia, a malowanie wykonane przez modelarza trzeba rozpatrywać w kategorii modelarskiej. Żebym nie był gołosłowny to dlaczego mundur żołnierza lśni jak by był lakierowany? Realizm? Brak http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.themworkshop.com/mstudio/img_cheflim_quad_001.jpg&imgrefurl=http://www.themworkshop.com/mstudio/m_gallery_cheflim_001.htm&usg=__1Hbtw9lPT4iSYcnPCYhfYNn72Yk=&h=300&w=400&sz=45&hl=pl&start=20&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=kP8gefBiIXxgmM:&tbnh=93&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dgun%2Bquad%26um%3D1%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26rlz%3D1G1GGLQ_PLPL256%26tbs%3Disch:1&ei=ukdATZm6M4abOtXD4akD Pooglądaj sobie te modele myslisz ze ci goście nie wiedzieli co robią?, myślisz że z takim skillem te malowania nie są przemyslane? hehe A kategoria modelarska to jaka kategoria? łatwo napisać coś, trudniej coś stworzyć. Edit: Tak samo są modele miernej jakości za 20zł chinskie jak i bardzo dokładne za kilkaset złotych.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto