Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Taa, masz racje. Plastikowe modele bardziej oddają realizm niż zdjęcia oryginałów :D

Ale nawet wzorując się na podanym przez ciebie linku - wezmy takiego M3 - ma zabrudzenia wszedzie czy głownie przy śrubach i innnych zakamarkach?

  • Odpowiedzi 81
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Teraz juz udajesz że nie wiesz o co chodzi, nigdzie nie napisałem że lepiej oddają realizm ale uważanie ich twórców za bezmózgów to chyba z lekka przesada.

A z tym wzorowaniem sie na czołgach to dowaliłeś:D pomogłeś fest, wogule skąd fama że to pustynne malowanie:).

Napisano

W calym temacie powolujesz sie na malowanie modeli, wiec nie pisz bzdur.

Co do czolgow-masz racje, na czolgach farba zdziera sie zupelnie inaczej niz na czymkolwiek innym.

Pomagac nie zamierzalem, wszak wiesz sam wszystko najlepiej.

A malowanie rzeczywiscie, nie pustynne, żółte w fioletowe kropki nawiazuje do niewiadomo czego :D

Napisano

Horus - nie warto się denerwować. Nie przetłumaczysz że w modelarstwie silnego weatheringu używa się do podkreślenia detali, stosuje się farby o innym profilu odbicia światła a nawet kolorze w zależności od skali. Zresztą zawarłem taką uwagę w pierwszym poście.

 

bbandi - rób sobie chłopie jak Ci się tylko podoba. Obiecuję że nie będę komentował twoich prac, ani wypowiadał się w twoich wątkach skoro sobie tego nie życzysz.

 

Pozdrawiam

Napisano

Szkoda tylko że ostatnio odwiedzasz moje wątki jako wsparcie ogniowe dla kolegów, zero pozytywnego nastawienia w moim kierunku, już nawet nie mówię o popatrzeniu na mój model (a troche godzin nad nim spędziłem) 100% nie patrzyliście.

Tyle offtopu bo chcę sobie go jeszcze modelować a wiem że dyskusja nakręca bardziej wątek niż sama praca.

Napisano (edytowane)

Post został usuniety na prosbe autora wątku. Ale faktycznie, nie było w nim nic złośliwego, pytanie do autora czy w takim razie mam zamknąć wątek lub go usunąć skoro ma nie być komentarzy? (i prosze tego nie odbierać jako złośliwe pytanie, bo pytam serio).

 

Może faktycznie jednak za szybko zareagowałem na raport. Bo jednak wystawiając pracę musimy się z tym liczyć z krytyką. To jest WIP i można komentować.

 

Raportować nalezy przede wszystkim wypowiedzi obraźliwe. Jeśli nie zgadzamy sie z opiniami innych i nie chcemy ich słuchać - można kontynuować pracę bez WIPa i zamieścić tylko efekt końcowy.

 

Pamiętaj, że ludzie tutaj komentując coś proponują, nikt niczego nie narzuca, albo skorzystasz z tych rad albo nie i zrobisz jak uważasz za stosowne. Po prostu.

 

Do autora:

OK. Usunalem posty, niech juz tak bedzie, ale proszę nie zgłaszać ich o ile nie są obraźliwe a są zwykłym komentarzem.

 

[i ten posty faktycznie niech nie rozpoczeni kolejnego offtopica, komentujemy pracę]

Edytowane przez Adek
Napisano

Model prezentuje się dla mnie okej, nie śpiesz się, przyłóż się do renderu, żeby efekt końcowy nie był na szybko. Nie robisz tego na stoper nie? :)

Napisano
przemyslane? hehe

Nie wiem o jakie przemyślenia ci chodzi, bo to chyba przemyślenia nie z mojej którejkolwiek wypowiedzi.

Ale żaden model plastikowy nigdy nie był i nie będzie wierną repliką oryginału.

Nie ważne czy kosztuje 20 czy kilkaset złotych - fundament tej tezy jest słaby i łatwy do obalenia po zakupie modelu za kilkaset złotych.

Będzie jedynie bardziej lub mniej rzeczony oryginał przypominał.

 

Wracając do twojej pracy - zrozum wreszcie, że chodzi mi o fakt, że model plastikowy to fantazja modelarza i próba zbliżenia się do oryginału wraz z przerysowaniem pewnych efektów (np. weathering), które w modelarstwie robią wrażenie. Ale to nie forum modelarskie.

 

A jeżeli tobie zależy na realizmie to niestety poszukaj oryginalnych materiałów.

A jeżeli nie miałeś czasu na to lub nie chciało ci się i zacząłeś robić model na podstawie linków do galerii modeli sklejanych - to czemu się dziwisz, że tak jest ten model postrzegany.

 

W kategorii model modelu plastikowego lub przyszłej dioramy twoja praca jest całkiem niezła i gratuluję - tak trzymaj.

A fioletowa rdza też jest ok. Już nie mogę się doczekać finału.

A zrobienie wiernej repliki 3d modelu plastikowego też wymaga dużego nakładu pracy.

Napisano

Jeśli Cię to usatysfakcjonuje to w skali od low do ultra high robię go na high, wspieram sie różnymi materiałami, jeśli znajdę ciekawsze materiały (wiecej zdjęć elementów z bliska itp) to bedę zwiększał poziom detalizmu. Textura którą zaprezentowałem to oryginalna textura malowanej powierzchni z pordzewiałymi obszarami ale chyba pójdę bardziej w kierunku green.

Na samym początku napisałem że robię go bardziej oszczędnościowo ponieważ dojdą dodatkowe elementy.

Napisano

Nie czytasz moich odpowiedzi ze zrozumieniem.

Nie mówiłem nic o ilości poly - tylko o tym, że zabiłeś model rowerem i słabą teksturą.

Co do samego modelu ciągnika to uważam że jak na razie jest całkiem ok.

Napisano

Rower akurat robilem tylko na podstawie tamtego obrazka, zrozumialem że nie jest ok, po co od razu "zabijac",nie mozna napisac zrob go szczegolowo.

Napisano

Taki teścik, zabrudzenia itp robiłem w PS na warstwach.

Ten pojazd to tak naprawdę kanadyjski Ford F.G.T tylko jako zespół z tą przyczepką i działkiem to British Quad.

 

 

bbandi.jpg

Napisano

Postaraj się jeszcze o jakieś mapki odbić (chyba że jest matowy) i bump. Czy ten model będzie częścią jakiejś większej sceny?

Napisano

Bez odnoszenia się do poziomu toczonej tu dyskusji, powiem tylko, że sam model wygląda bardzo zacnie. Zapewne można popracować nad kilkoma rzeczami, ale to najpewniej już wiesz.

Pozdrawiam

Piter

Napisano

Dzięki za komenty

Smoku - farba była matowa, bump sproboję zwiększyć, pierwszy obrazek to bedzie po prostu to co wrzuciłem tylko widoczny cały pojazd (teraz dałem kawałek scenki) dwóch kolesi w środku i ogólnie swojski klimacik.

Nie bedę robił wielu renderów póki co photoshop ale jak znajdę fajne tutki na temat UNwarpa to może zrobię bo jak narazie to nie widziałem takiego od A do Z.

infected - pewnie można zrobić wszystko w post pro, oczywiście nie liczę na super realizm bardziej na klimat ale zobaczymy, narazie testy

peter - w końcu dorwałem ze dwa zdjęcia z których mogłem trochę popoprawiać detale, pojazd był w sumie różnie konfigurowany, tyłu narazie nie pokazuję ponieważ nie jest zbyt efektowny ale jeśli dorobie przyczepkę i działko to można pokazywać.

Wersja którą robie bedzie dodatkowo wyposażona w śpiwór i jakieś pewnie toboły z przodu, taka wersja występowała samodzielnie nie wiem do końca w jakim celu pewnie przeprawiali się przez jakieś trudne tereny itp, transport żołnierzy.

Napisano

Ok dzięki.

Mały up

 

bbandi.jpg

 

P.S Znalazłem w końcu źródło referencji i mam sporo zdjęć, więc będzie więcej detalu:D.

Dodatkowo nowe szczegóły dotyczące pojazdu ta konkretna wersja to Chevrolet C.G.T ale występował również jako Ford F.G.T i pewnie jeszcze jakieś inne wersje.

Napisano

thx, narazie malowanie chcę zrobić takie jakie mam referencje, właściwie te łaty to jakieś odblaskowe czy coś, a później zobaczymy, już się tym bawie.

 

48347773.jpg

Napisano

mirach - bo to jest wersja pod Crysis 2:)

cortes - tzn trawka, znaczy te kępki?

Valery - tak myślałem, ale proszę nie pisz do mnie więcej PM,naprawdę nie mam narazie czasu na Twój ogród, poczekaj na swoją kolej:)

Napisano

Pod reflektorem na jego mocowaniu się chyba lekko bump rozjechał. A oponki mają jakiś chamfer? w sensie bieżnik, bo wyglądają ostro i twardo. Tak po za, to model zaczyna nabierać rumieńców.

Napisano

Co do scenki to zmień te drzewa bbandi... naprawdę to nie jest dobry pomysł. Natomiast model wygląda fajnie ;) Szkoda że wersja bardziej studio niż używana ale ładnie to wygląda 5* ;)

Napisano

Coś tam się bawiłem scenką ostatnio...model jeszcze do zrobienia kilka rzeczy.

koła przednie zrobione (felgi) i to całe przeniesienie napędu.

 

quad1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności