Horus Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Taa, masz racje. Plastikowe modele bardziej oddają realizm niż zdjęcia oryginałów :D Ale nawet wzorując się na podanym przez ciebie linku - wezmy takiego M3 - ma zabrudzenia wszedzie czy głownie przy śrubach i innnych zakamarkach?
bbandi Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Napisano 26 Styczeń 2011 Teraz juz udajesz że nie wiesz o co chodzi, nigdzie nie napisałem że lepiej oddają realizm ale uważanie ich twórców za bezmózgów to chyba z lekka przesada. A z tym wzorowaniem sie na czołgach to dowaliłeś:D pomogłeś fest, wogule skąd fama że to pustynne malowanie:).
Horus Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 W calym temacie powolujesz sie na malowanie modeli, wiec nie pisz bzdur. Co do czolgow-masz racje, na czolgach farba zdziera sie zupelnie inaczej niz na czymkolwiek innym. Pomagac nie zamierzalem, wszak wiesz sam wszystko najlepiej. A malowanie rzeczywiscie, nie pustynne, żółte w fioletowe kropki nawiazuje do niewiadomo czego :D
Hynol Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Horus - nie warto się denerwować. Nie przetłumaczysz że w modelarstwie silnego weatheringu używa się do podkreślenia detali, stosuje się farby o innym profilu odbicia światła a nawet kolorze w zależności od skali. Zresztą zawarłem taką uwagę w pierwszym poście. bbandi - rób sobie chłopie jak Ci się tylko podoba. Obiecuję że nie będę komentował twoich prac, ani wypowiadał się w twoich wątkach skoro sobie tego nie życzysz. Pozdrawiam
bbandi Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Napisano 26 Styczeń 2011 Szkoda tylko że ostatnio odwiedzasz moje wątki jako wsparcie ogniowe dla kolegów, zero pozytywnego nastawienia w moim kierunku, już nawet nie mówię o popatrzeniu na mój model (a troche godzin nad nim spędziłem) 100% nie patrzyliście. Tyle offtopu bo chcę sobie go jeszcze modelować a wiem że dyskusja nakręca bardziej wątek niż sama praca.
Houston Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Sam jak na profesjonalistę robisz średnia półkę Jak nie najniższą...
adek Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 (edytowane) Post został usuniety na prosbe autora wątku. Ale faktycznie, nie było w nim nic złośliwego, pytanie do autora czy w takim razie mam zamknąć wątek lub go usunąć skoro ma nie być komentarzy? (i prosze tego nie odbierać jako złośliwe pytanie, bo pytam serio). Może faktycznie jednak za szybko zareagowałem na raport. Bo jednak wystawiając pracę musimy się z tym liczyć z krytyką. To jest WIP i można komentować. Raportować nalezy przede wszystkim wypowiedzi obraźliwe. Jeśli nie zgadzamy sie z opiniami innych i nie chcemy ich słuchać - można kontynuować pracę bez WIPa i zamieścić tylko efekt końcowy. Pamiętaj, że ludzie tutaj komentując coś proponują, nikt niczego nie narzuca, albo skorzystasz z tych rad albo nie i zrobisz jak uważasz za stosowne. Po prostu. Do autora: OK. Usunalem posty, niech juz tak bedzie, ale proszę nie zgłaszać ich o ile nie są obraźliwe a są zwykłym komentarzem. [i ten posty faktycznie niech nie rozpoczeni kolejnego offtopica, komentujemy pracę] Edytowane 26 Styczeń 2011 przez Adek
Smoku Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Model prezentuje się dla mnie okej, nie śpiesz się, przyłóż się do renderu, żeby efekt końcowy nie był na szybko. Nie robisz tego na stoper nie? :)
infected Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 przemyslane? hehe Nie wiem o jakie przemyślenia ci chodzi, bo to chyba przemyślenia nie z mojej którejkolwiek wypowiedzi. Ale żaden model plastikowy nigdy nie był i nie będzie wierną repliką oryginału. Nie ważne czy kosztuje 20 czy kilkaset złotych - fundament tej tezy jest słaby i łatwy do obalenia po zakupie modelu za kilkaset złotych. Będzie jedynie bardziej lub mniej rzeczony oryginał przypominał. Wracając do twojej pracy - zrozum wreszcie, że chodzi mi o fakt, że model plastikowy to fantazja modelarza i próba zbliżenia się do oryginału wraz z przerysowaniem pewnych efektów (np. weathering), które w modelarstwie robią wrażenie. Ale to nie forum modelarskie. A jeżeli tobie zależy na realizmie to niestety poszukaj oryginalnych materiałów. A jeżeli nie miałeś czasu na to lub nie chciało ci się i zacząłeś robić model na podstawie linków do galerii modeli sklejanych - to czemu się dziwisz, że tak jest ten model postrzegany. W kategorii model modelu plastikowego lub przyszłej dioramy twoja praca jest całkiem niezła i gratuluję - tak trzymaj. A fioletowa rdza też jest ok. Już nie mogę się doczekać finału. A zrobienie wiernej repliki 3d modelu plastikowego też wymaga dużego nakładu pracy.
bbandi Napisano 27 Styczeń 2011 Autor Napisano 27 Styczeń 2011 Jeśli Cię to usatysfakcjonuje to w skali od low do ultra high robię go na high, wspieram sie różnymi materiałami, jeśli znajdę ciekawsze materiały (wiecej zdjęć elementów z bliska itp) to bedę zwiększał poziom detalizmu. Textura którą zaprezentowałem to oryginalna textura malowanej powierzchni z pordzewiałymi obszarami ale chyba pójdę bardziej w kierunku green. Na samym początku napisałem że robię go bardziej oszczędnościowo ponieważ dojdą dodatkowe elementy.
infected Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Nie czytasz moich odpowiedzi ze zrozumieniem. Nie mówiłem nic o ilości poly - tylko o tym, że zabiłeś model rowerem i słabą teksturą. Co do samego modelu ciągnika to uważam że jak na razie jest całkiem ok.
bbandi Napisano 27 Styczeń 2011 Autor Napisano 27 Styczeń 2011 Rower akurat robilem tylko na podstawie tamtego obrazka, zrozumialem że nie jest ok, po co od razu "zabijac",nie mozna napisac zrob go szczegolowo.
bbandi Napisano 30 Styczeń 2011 Autor Napisano 30 Styczeń 2011 Taki teścik, zabrudzenia itp robiłem w PS na warstwach. Ten pojazd to tak naprawdę kanadyjski Ford F.G.T tylko jako zespół z tą przyczepką i działkiem to British Quad.
Smoku Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Postaraj się jeszcze o jakieś mapki odbić (chyba że jest matowy) i bump. Czy ten model będzie częścią jakiejś większej sceny?
infected Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 A odbicia są możliwe bez uv-ki? To jest klasyczny bbandi. Czekamy na kolejne up-y...
peter_f Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Bez odnoszenia się do poziomu toczonej tu dyskusji, powiem tylko, że sam model wygląda bardzo zacnie. Zapewne można popracować nad kilkoma rzeczami, ale to najpewniej już wiesz. Pozdrawiam Piter
bbandi Napisano 1 Luty 2011 Autor Napisano 1 Luty 2011 Dzięki za komenty Smoku - farba była matowa, bump sproboję zwiększyć, pierwszy obrazek to bedzie po prostu to co wrzuciłem tylko widoczny cały pojazd (teraz dałem kawałek scenki) dwóch kolesi w środku i ogólnie swojski klimacik. Nie bedę robił wielu renderów póki co photoshop ale jak znajdę fajne tutki na temat UNwarpa to może zrobię bo jak narazie to nie widziałem takiego od A do Z. infected - pewnie można zrobić wszystko w post pro, oczywiście nie liczę na super realizm bardziej na klimat ale zobaczymy, narazie testy peter - w końcu dorwałem ze dwa zdjęcia z których mogłem trochę popoprawiać detale, pojazd był w sumie różnie konfigurowany, tyłu narazie nie pokazuję ponieważ nie jest zbyt efektowny ale jeśli dorobie przyczepkę i działko to można pokazywać. Wersja którą robie bedzie dodatkowo wyposażona w śpiwór i jakieś pewnie toboły z przodu, taka wersja występowała samodzielnie nie wiem do końca w jakim celu pewnie przeprawiali się przez jakieś trudne tereny itp, transport żołnierzy.
JacekCichy Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Nie wiem czy to pomoże ale parę lat temu napisałem krótki tut na jednym forum jak unwrapować modele. Nie wyczerpuje to na pewno tematu itd natomiast jeżeli nigdy nie unwrapowałeś no to może coś pomoże ;) http://www.hard-light.net/forums/index.php/topic,62304 Powodzenia!
bbandi Napisano 4 Luty 2011 Autor Napisano 4 Luty 2011 Ok dzięki. Mały up P.S Znalazłem w końcu źródło referencji i mam sporo zdjęć, więc będzie więcej detalu:D. Dodatkowo nowe szczegóły dotyczące pojazdu ta konkretna wersja to Chevrolet C.G.T ale występował również jako Ford F.G.T i pewnie jeszcze jakieś inne wersje.
JacekCichy Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 No zaczyna nabierać rumieńców ;D Mam cichą nadzieję że zrobisz w tym żółto-zielonym kamuflarzu. Powodzenia!
bbandi Napisano 5 Luty 2011 Autor Napisano 5 Luty 2011 thx, narazie malowanie chcę zrobić takie jakie mam referencje, właściwie te łaty to jakieś odblaskowe czy coś, a później zobaczymy, już się tym bawie.
mirach Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 swietny kamuflarz ma ten quad, w ogole go nie widac na ostatnim obrazku :D
Valery Napisano 8 Luty 2011 Napisano 8 Luty 2011 enviro wgniata w ziemię nie myslałeś o designowaniu ogrodów?
bbandi Napisano 8 Luty 2011 Autor Napisano 8 Luty 2011 mirach - bo to jest wersja pod Crysis 2:) cortes - tzn trawka, znaczy te kępki? Valery - tak myślałem, ale proszę nie pisz do mnie więcej PM,naprawdę nie mam narazie czasu na Twój ogród, poczekaj na swoją kolej:)
Smoku Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Pod reflektorem na jego mocowaniu się chyba lekko bump rozjechał. A oponki mają jakiś chamfer? w sensie bieżnik, bo wyglądają ostro i twardo. Tak po za, to model zaczyna nabierać rumieńców.
JacekCichy Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 Co do scenki to zmień te drzewa bbandi... naprawdę to nie jest dobry pomysł. Natomiast model wygląda fajnie ;) Szkoda że wersja bardziej studio niż używana ale ładnie to wygląda 5* ;)
bbandi Napisano 13 Czerwiec 2011 Autor Napisano 13 Czerwiec 2011 Coś tam się bawiłem scenką ostatnio...model jeszcze do zrobienia kilka rzeczy. koła przednie zrobione (felgi) i to całe przeniesienie napędu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się