Skocz do zawartości

Mój pokój - Viz mental ray


Kolas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Chciałbym po raz pierwszy pokazać moją prace, a nazywając rzeczy po imieniu chciałem prosić Was o pomoc, gdyż błądzę w ciemnościach już od jakiegoś czasu.

 

Wizka jest zrobiona w 3Ds max 9.0 i przy pomocy wsadowego mental ray. Światło to mr sun i mr skylight + photometric area ( prostokątny halogen na całek powierzchni okna). Włączony logarythmic exposure control

 

To co mi się najbardziej nie podoba to ogólnie jakiś taki plastik, brak realizmu. Nie wiem czy to wina materiałów (zdecydowana większość to arch&design, tylko tkaniny są architectural), czy ustawień rendera.

Błędy na podłodze są wynikiem mapy otoczenia która ma wyższy poziom alpha (myślałem, że uzyskam w ten sposób rozjaśnienie ale jak widać - nie). Ogólnie coś z nią jest nie tak odkąd włączyłem logarythmic exposure control.

Nie wiem jak uzyskać większe cienie. Obniżyłem multiplier Gi na 0,4 ale przez to mam jakieś dziwne rzeczy na ścianie i suficie (widoczne na low poziom FG). Jak miałem multipler na 1,0 to cieni praktycznie nie było. Nie wiem jak Zmiejszyć rozproszenie światła żeby było bardziej kierunkowe, nie tracąc przy tym intensywności światła?

Ogólnie wiem, że dużo rzeczy brakuje np. dekoracji ale po pierwsze chciałbym już na tym poziomie żeby to jakoś chociaż wyglądało a po drugie mam słaby komp i zaczyna się dusić przy tym co już jest.

 

Na koniec sorry za to wypracowanie i mam nadzieję, że znajdzie się jakaś dobra dusza co mi powie co bym musiał poprawić, żeby to jakoś wyglądało

 

 

57696372.jpg

 

128b879130efadc0.html07de422be7b78fd4.html[ATTACH]77259[/ATTACH]

 

[ATTACH]77260[/ATTACH]

 

[ATTACH]77261[/ATTACH]

 

07de422be7b78fd4.htmlKtos wie czemu mi nie chce fot wrzucić z fotosika?

 

a31f5efe83460f73.html63178917.jpg

 

91578819.jpg

 

64852528.jpg

 

128b879130efadc0.html

128b879130efadc0.html

Edytowane przez Kolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nie pracuje na 3dmaxie ani nie znam wogóle vraya, ale chyba widzę błędy niezależne od softu i technikaliów, które odrealniają ci scenę.

 

Po pierwsze kolor nieba. jak słonko świeci pod kątem ~45° to niebo powinno być bardzo jasne, błękit powinien być cieplejszy i na pewno z odwrotnym gradientem, czyli ciemniejsze przy horyzoncie i jaśniejsze w pobliżu słońca.

 

Po drugie za duży kontrast pomiędzy światłem słońca a tym rozproszonym - w pokoju masz raczej ciemno mimo, że przez spore okno operuje ostre słońce.

 

no i jeszcze pościel wygląda jak z mgły albo z pajęczyny. na pewno na rogach, tam gdzie materiał opada powinny być jakieś zmarszczki, draperie - sam się zastanawiam, jak robić wiarygodnie układające się płótno i chyba zostaje ściśle według referki, albo skorzystać z jakiegoś programowego symulowania tkanin (w blenderze jest) - coś w stylu modelujesz prostokąt i upuszczasz na łóżko, niech się sam ułoży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

63178917.jpg

 

91578819.jpg

 

64852528.jpg

 

Wstawiam ustawienia FG i Gi oraz materiału szafy.

 

ustaienia1.jpg

[ATTACH]77283[/ATTACH]

 

[ATTACH]77284[/ATTACH]

 

[ATTACH]77285[/ATTACH]

ustaienia2.jpg

 

ustaieniaszafa.jpg

 

W mentalu który mam niestety nie ma photometric exposure control. Z tego co wiem jest w nowszych wersjach menatala.

 

Ikkiz : Dzięki. Co do mr sun i mr skylight to nie da się ustawić koloru i barwy światła. Komp to chyba sam przelicza. O złym kontraście zdawałęm sobie sprawe wcześniej ale jak wspominałem mam problem ze światłem a głownie z cieniami. Jak polepszam kontrast o którym mówisz czyli podbije światło rozproszone to nie mam wogle cieni i wszystko wydaje się być płaskie. Odnośnie pościeli to faktycznie masz racje. Nie wyglada przekonywująco.

 

Czynność o której piszesz w 3ds symuluje reactor i w zasadzie mam ta animację zrobioną tylko mój problem polega na tym ze pościel zjezdza po łóżku. Wie ktoś może czemu tak się dzieje? Zwiększyłem szorstkość zmiejszyłem wage, nawet materac, na który opada pościel ustawiłem pod katem ale pościel i tak zjezdza.

 

Dzięki jeszcze raz i czekam z utęsknieniem na dalsze rady i pomoc

 

Pozdro

 

Edit : nie chce mi wklejac obrazów ani z imageshack ani fotosika. Nie wiem czemu? Wstawiam załączniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koloru światła wprost może nie da się ustawiać ale chyba w environment można ustawić temperaturę światła a to przekłada się bezpośrednio na bardziej żółte lub niebieskie otoczenie. Tylko z tego co kojarzę to nie ma tu identycznego odwzorowania jak przy temperaturze światła podawanej np. na żarówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma photorgaphic expouser control? Chyba powinien byc. A jak nie to zainstaluj sobie nowszego.

 

Jesli chodzi o uwagi na poczatek. Stanowczo za duzo FG Rays 300 powinno ci wystarczyc a za malo Avg GI Photons per light sprobuj 400.000.

Edytowane przez gonzo71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Dzięki za rady. Postanowiłem, że trzeba iść z biegiem czasu i zainstalowałem 3ds 2011.

 

GI multiplier podbiłem do 1,0 i pobawiłem się światłem (Dzięki khatake), ale o świetle niżej.

 

Logarythmic exposure control zamieniłem na photographics. Pozmieniałem troche przepalenie ( w dól do 0,03), midton (na 0,55) oraz podkręciłem cienie na 0,9.

 

Światło : podkręciłem mr sun na 1,5 i wyłączyłem mr sky. W zamian jego użyłem photometric rectangle z typem światła fluorescencyjnym (trudne słowo) daylight (Dzieki temu mam jakiś cień bo przy skylight z skyportalem to cienia ani grama).

 

Zmieniłem trochę materiał podłogi, ściągnąłem materiał kapy na łóżkoi zrobiłem animacje tejże kapy w reactorze.

 

Jak to Waszym zdaniem wygląda? Ja już sam nie wiem, chociaż wiem, że sporo jeszcze brakuje. Macie jakieś uwagi. Będę wdzięczny

 

Pozdro

 

51635224.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

nie wiem jak to jest w Maxie, ale Mental Ray wymaga lub moze wymagal - nie jestem na biezaco - przystawki w postaci noda "gamma correct" o wartosci 0,455, ktora podlacza sie do slotu koloru. Tam gdzie masz kolor dajesz gamma correct i laczysz z textura.

Teraz pewnie przy kolorze masz tylko texture... sprobuj polaczyc gamma correct z textura i wrzuc to do opcji koloru. Wartosc gamma correct musi byc "0,455 0,455 0,455"

Moze znajdzie sie fachura, ktory napisze to jasniej :-)

 

Z tego co pamietam, sky portal nie sluzy do cienia. Daj dwa swiatla, jedno sky portal, a za nim drugie np. rzucajace cien. Ze sky portal nie wypuscisz photonow - o ile rowniez dobrze pamietam, ale z tego zaraz za nim, czyli drugiego i owszem :-)

Cos mi swita, ze sky portal dzialal przy bardzo duzych jednostkach, moze wpisales za male?

W Maya sky portal dawalo sie do specjalnego slotu MentalRay/Custom Shader w opcji swiatla, byc moze dales jakies zle powiazanie.

Edytowane przez Chrupek3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę o "gamma correct". Dzięki. Spróbuje. Jeśli chodzi o skyportala to jak podkręcałem multiplier to zwiększało się natężenie światła także chyba był sprawny. To że skyportal nie rzuca cieni to nie wiedziałem. Dzięki ponownie. Z tego co czytałem to podbijanie skyportal powyżej 2 dobrze nie służy. Ja miałem ustawione właśnie na 2 (multiplier) i podkręcałem multiplier skylight. Ale wyglądało wszystko nieciekawie.

 

Mnie narazie najbardziej denerwuje to, że na ścianie gdzie znajduję się okno i na suficie zaraz przy tej ścianie, jest mega jasno, a przecież żaluzja i kawałek ściany nad oknem powinny rzucać cień w to miejsce. Narazie jedyny "cień" powstaje przez AO materiału ściany. Wie ktoś jak to rozwiązać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności