Jump to content

Obiekt3d: teczka rzeźbiarza


koovert

Recommended Posts

Witam wszystkich! Rozpoczynam boje z mudboxem i będę tutaj wrzucał swoje prace. Liczę na to że wytkniecie mi moje błędy i poradzicie w kwestiach technicznych. Na pierwszy rzut poszedł staruszek, wydaje mi się że coś z proporcjami skopałem. Jakieś błędy w anatomii też są prawdopodobnie. Chętnie wysłucham waszych uwag :)

 

JtJlY.jpg

 

XoFh4.jpg

Edited by koovert
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Z proporcjami to chyba za niskie czoło ma, ale sam mam z nimi problem także moich rad nie musisz brać pod uwagę. Natomiast niektóre zmarszczki np. na policzkach wyglądają trochę jak szramy, i chyba się nie powinny przecinać. Sprawdź jak się układa skóra podczas mówienia itd i innej mimiki i będziesz miał jakiś pogląd jak powinny wyglądać i gdzie być zmarszczki.

Link to comment
Share on other sites

A jakich uzywales referencji? bo na tym etapie to zapomnij o rzezbieniu z glowy

Pytam sie bo niektorzy na poczatku zaczynaja od rzezbienia z glowy bo mysla ze tylko wtedy sa "badassami", ale zeby byc dobrym to trzeba obserwowac, analizowac.. dzieki referencjom nikogo nie musisz sie pytac co jest zle, poniewaz wszystko widac jak na dloni, samemu wyciagasz wnioski... i referencje to nie tylko zdjecia, ale tez natura wokol Ciebie, przypatrz sie znajomym, ich twarzom itd., [rzy okazji poszukaj tez dobrych ztoolow wymiataczy zeby poobserwowac jak jest wyrzezbione, jedna glowe masz defaultowo w zbushu, sprobuj wyrzezbic identyczna z boxa na poczatek

Link to comment
Share on other sites

Głównie patrzyłem na inne rzeźby starszych ludzi i rzeźby w stylu trochę bajkowym gdzie przerysowane były pewne cechy (lepiej widoczne mięśnie, sposób marszczenia skóry itp) może przez to te proporcje takie dziwne wyszły. Trochę macania własnej twarzy też było muszę przyznać :) W wolnej chwili pokombinuję jeszcze z tą głową i może wezmę się za coś nowego. Dzięki za uwagi.

Link to comment
Share on other sites

Jest nieźle, ale nie zachwycająco. To normalne, że jak się zaczyna chce się zrobić wszystko od razu. Zasada w sculpcie jest bardzo prosta- od ogółu do szczegółu, tak samo to się ma ze wchodzeniem na następne poziomy sdv.

Radziłbym ci zapoznanie się przynajmniej pobieżnie z anatomią ludzką, obserwację skóry u ludzi etc. tak obok refki z której rzeźbisz, powinieneś mieć refki anatomiczne i przy każdej części sculptu mieć na uwadze budowę czaszki, potem mięśni i skóry na modelu.

http://bodybrowser.googlelabs.com/body.html#ui=0,0&opa=s:0,m:1,sk:0,c:0,o:0,ci:0,n:0&sel=&lab=&nav=-5.77,149.72,32.51

Narysowanie z referencji czaszki i mięśni na kartce fajnie działa- podobnie jak zapisywanie informacji na lekcji, nie istotne czy rysować potrafisz czy nie.

Speedsculpt działa najszybciej, czyli poświęcasz 3 godziny na głowę, ani chwili dłużej i następna. Nie wcześniej niż po tygodniu do niej wracasz i wtedy dopiero możesz zobaczyć błędy jakie robiłeś tydzień temu.

Powodzenia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy