Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich! Rozpoczynam boje z mudboxem i będę tutaj wrzucał swoje prace. Liczę na to że wytkniecie mi moje błędy i poradzicie w kwestiach technicznych. Na pierwszy rzut poszedł staruszek, wydaje mi się że coś z proporcjami skopałem. Jakieś błędy w anatomii też są prawdopodobnie. Chętnie wysłucham waszych uwag :)

 

JtJlY.jpg

 

XoFh4.jpg

Edytowane przez koovert
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z proporcjami to chyba za niskie czoło ma, ale sam mam z nimi problem także moich rad nie musisz brać pod uwagę. Natomiast niektóre zmarszczki np. na policzkach wyglądają trochę jak szramy, i chyba się nie powinny przecinać. Sprawdź jak się układa skóra podczas mówienia itd i innej mimiki i będziesz miał jakiś pogląd jak powinny wyglądać i gdzie być zmarszczki.

Napisano

To znaczy że charakterystyczne cechy przeskalowane w górę a zmarszczki nie mają potwierdzenia w żadnej refce. Zanim cokolwiek zmarszczysz trzeba zarysować formę.

Napisano

A jakich uzywales referencji? bo na tym etapie to zapomnij o rzezbieniu z glowy

Pytam sie bo niektorzy na poczatku zaczynaja od rzezbienia z glowy bo mysla ze tylko wtedy sa "badassami", ale zeby byc dobrym to trzeba obserwowac, analizowac.. dzieki referencjom nikogo nie musisz sie pytac co jest zle, poniewaz wszystko widac jak na dloni, samemu wyciagasz wnioski... i referencje to nie tylko zdjecia, ale tez natura wokol Ciebie, przypatrz sie znajomym, ich twarzom itd., [rzy okazji poszukaj tez dobrych ztoolow wymiataczy zeby poobserwowac jak jest wyrzezbione, jedna glowe masz defaultowo w zbushu, sprobuj wyrzezbic identyczna z boxa na poczatek

Napisano

Głównie patrzyłem na inne rzeźby starszych ludzi i rzeźby w stylu trochę bajkowym gdzie przerysowane były pewne cechy (lepiej widoczne mięśnie, sposób marszczenia skóry itp) może przez to te proporcje takie dziwne wyszły. Trochę macania własnej twarzy też było muszę przyznać :) W wolnej chwili pokombinuję jeszcze z tą głową i może wezmę się za coś nowego. Dzięki za uwagi.

Napisano

Model staruszka odstawiłem narazie na bok. Poniżej model głowy cyborga nad którym pracuję od jakiegoś czasu. Chętnie wysłucham uwag na jego temat. Pozdrawiam!

 

5Ad4l.jpg

Napisano

Jest nieźle, ale nie zachwycająco. To normalne, że jak się zaczyna chce się zrobić wszystko od razu. Zasada w sculpcie jest bardzo prosta- od ogółu do szczegółu, tak samo to się ma ze wchodzeniem na następne poziomy sdv.

Radziłbym ci zapoznanie się przynajmniej pobieżnie z anatomią ludzką, obserwację skóry u ludzi etc. tak obok refki z której rzeźbisz, powinieneś mieć refki anatomiczne i przy każdej części sculptu mieć na uwadze budowę czaszki, potem mięśni i skóry na modelu.

http://bodybrowser.googlelabs.com/body.html#ui=0,0&opa=s:0,m:1,sk:0,c:0,o:0,ci:0,n:0&sel=&lab=&nav=-5.77,149.72,32.51

Narysowanie z referencji czaszki i mięśni na kartce fajnie działa- podobnie jak zapisywanie informacji na lekcji, nie istotne czy rysować potrafisz czy nie.

Speedsculpt działa najszybciej, czyli poświęcasz 3 godziny na głowę, ani chwili dłużej i następna. Nie wcześniej niż po tygodniu do niej wracasz i wtedy dopiero możesz zobaczyć błędy jakie robiłeś tydzień temu.

Powodzenia.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności