Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

pracuję nad butelką Nestea:

NESTEA_Peach.jpg

 

Wymodelowałem i oteksturowałem ją sobie łącznie z nakrętką, etykietką i płynem w środku. Niestety totalnie nie radzę sobie z materiałem samej butelki (bezbarwny plastyk) jak i samej herbaty mrożonej (płynu w butelce). Efekt chciał bym osiągnąć taki jak na zdjęciu wyżej. Kropelki wody na butelce też już mam opanowane.

 

Problem tak jak wspomniałem mam z materiałem butelki i herbaty.

Bardzo proszę o pomoc, tylko tak na chłopski rozum - dla laika.

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)
napisz renderer.

Strasznie pomocne.THX...

 

I co ma problem z materialami i renderingiem wspolnego z dzialem "modeling" ?

Sorki działy mi się pogmatwały.

Edytowane przez xrey666
Napisano (edytowane)
mirach-owi chodzi o to w czym renderujesz (mental, v-ray lub jeszcze coś innego)

 

Mental ray.

 

2 mirach - przepraszam za sarkazm... źle Cię odebrałem.

Edytowane przez xrey666
Napisano

jesli chodzi o przezroczysty plastik to pomocne bedzie dac do slotu Diffuse mape fallow ustawiona na fresnel reflections z odpowiednimi kolorami, to samo do slotu refractions , nadac materialowi troche reflections i zmniejszyc glossines, IOR 1,5-1,8 i powinno dzialac,

Napisano
do slotu Diffuse mape fallow ustawiona na fresnel reflections

 

slot diffuse ustawiony na reflections? ładnie zamieszałes :)

 

xrey: spoko, nie ma problemu.

Sama butelke zaczol bym od presetu szkla w Arch&Design material, pewnie trzeba sie pobawic IORami refrakcji zeby nie zalamywalo to tak bardzo swiatla jak szko.

 

co do plynu, moze sproboj z tego jako baze? Generalnie plyn to takie szklo tylko kolorowe :)

http://www.mrmaterials.com/resource-central.html?func=fileinfo&id=898

 

a, i pamietaj ze szkolo i ciecz to przedewszystkim odbicia, wiec zadbaj o dobre studio.

 

pozdrawiam

Napisano
slot diffuse ustawiony na reflections? ładnie zamieszałes :)

 

moze zle sie wyrazilem Mirach

w mapie falloff zaznacz Fresnel przy FalloffType ,uzyskasz ladne przejscie tonalne koloru plastiku, chodzi tu o ta zmiane koloru przy krawedziach butelki(patrz swoja referke)

Napisano

Ponizej masz co mozesz uzyskac z mapa Fallof tak na szybko zrobilem materialek.Falloff w Diffuse czarny kolor w niej zmien na srednio jasny niebieski.

Falloff w refractions nie zmienilem kolorow(czarny-bialy). IOR na 1,5, glossines na 0,7 i odpowiednio zwiekszone sample, material ustawiony jako ThinWalled w AdvancedTransparencyOptions. Oczywiscie w zaleznosci od oswietlenia w scence nalezy sie pobawic kolorkami i parametrami mat. Tu masz tak na szybko.

Co do cieczy to link ktory dal Mirach dobry start, lekko kolorki pozmieniac i masz gotowe.

Napisano

odważ się. sam chciałbym zrobić taką butelkę więc na pewno będzie pomocne to co pokażesz. poza tym chyba o to chodzi, żebyś pokazał a uzdolnione i profesjonalne grono pomoże Ci jak zrobić żeby było lepiej ;) pzdr

Napisano
odważ się. sam chciałbym zrobić taką butelkę więc na pewno będzie pomocne to co pokażesz. poza tym chyba o to chodzi, żebyś pokazał a uzdolnione i profesjonalne grono pomoże Ci jak zrobić żeby było lepiej ;) pzdr

 

No ok jak skończę to pokażę... Modelowanie to nie problem ale z tego co widzę to już materiały typu ciecze, szkła itp. dodatkowo światło, odbicia, załamania itp. to niezła jazda. Dosyć dobrze radzę sobie z grafiką 2D (zawodowo i z pasji) kiedyś dawno 3D, jeszcze za systemu DOS (dodatkowy sprzętowy kooprocesor do 386) :D Potem długa przerwa i teraz zaczynam od nowa. Ale widzę, że można robić cuda nawet w podstawowym renderze 3ds max. Jest tyle dodatkowych zmiennych, że muszę się uczyć od nowa... Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Napisano
jak idzie? :)

Jakoś idzie ogarniam to w wolnych chwilach a ich niestety mało.

Jestem w połowie +-10% pracy.

Na razie wygląda to tak:

Dla_max3d.jpg

Napisano

nie widac tego na takim malym obrazku ale za mocne masz odbicia swiatla na tym plastiku

i ta chropowatosc, pewnie miala symulowac zaroszenie butelki, niestety nie jest zbyt przekonujaca. Jesli masz ochote to przeslij mi plik maxowski pracy to moglbym popatrzec bo mam teraz chwile czasu.

Napisano
nie widac tego na takim malym obrazku ale za mocne masz odbicia swiatla na tym plastiku

i ta chropowatosc, pewnie miala symulowac zaroszenie butelki, niestety nie jest zbyt przekonujaca. Jesli masz ochote to przeslij mi plik maxowski pracy to moglbym popatrzec bo mam teraz chwile czasu.

 

No wiem ta chropowatość jest do poprawki poza tym tak jak pisałem to połowa pracy. Dziękuje za propozycję pomocy ale chciał bym jeszcze trochę sam powalczyć :D Będę pokazywał kolejne etapy :D

Napisano

ok to dzialaj ta rose mozesz dodac jako blend material razem z plastikiem a zmien albo oswietlenie albo wlasciwosci materialu bo te odbicia swiatla ciut za mocne

Napisano
imo praca sknczona. wrzuc do photoshopa i gotowe. Chyba ze to do animacji - nie wczytywałem sie.

 

Animacji nie będzie a do końca pracy to jeszcze sporo, kropelki na butelce cały czas z tymi materiałami walczę, oświetlenie tak na szybko, więc pracy jeszcze sporo.

Napisano

nom godzina w photoshopie i masz wszystko. ale mozna powalczyc w 3d, zawsze to dodatkowy skill. Materiały są ok. Wstaw wieksza rozdziałkę to Ci pokaże, ze jest git ;)

Napisano

Na razie zmieniłem odbicia tak jak radził MariushO i zmieniłem podstawę butelki tak żeby bardziej przypominała oryginał.

 

Oto efekt:

Dla_max3d2.jpg

 

Jaką maksymalną rozdzielczość można podpinać na forum ?

 

Teraz chciałem się zabrać za zrobienie listków na górze butelki. Będę chciał to pojechać bumpem czy to dobry pomysł czy takie rzeczy się robi inaczej ??

 

Chodzi o te listki na górze butelki poniżej tafli herbaty.

http://www.zywnosciowy.pila.pl/duze/napoj_nestea_cytrynowa_31791.jpg

Napisano (edytowane)
bump raczej będzie za słaby bo na bokach butelki będzie widać, że nie ma tam geometrii

 

Any suggestions ?

 

EDIT

Znalazłem taką funkcje jak Displace modifier. Ustawiłem mapowanie w tym przypadku cylinder. Gizmem dopasowałem, w image wybrałem wcześniej przygotowaną mapę nierówności i.... nic się nie zmieniło. Jakieś sugestie ??

Edytowane przez xrey666
Napisano (edytowane)

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/3d_tutorial_autodesk_3dsmax_max_modeling_lighting_rendering_texturing_dynamics_condensation_particles_condensation_1/

Powyzej masz linka do tutka odnosnie realistycznej rosy na butelkach i puszkach.Popatrz tam ,napewno ci rozjasni sytuacje.

gientekwl dobrze mowi, dopiesc oswietlenie bo material plastiku wydaje sie teraz w porzadku ale swiatla cienko.Sproboj pokombinowac z AreaLights, poczytaj o 3-point lighting w google.

 

edit: co do tych listkow to najlepiej bedzie je wymodelowac

Edytowane przez MariushO

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności