Jump to content

SCENA 3D: Pierwsza wizualizacja Pomieszczenia


Harem

Recommended Posts

Moja pierwsza wizualizacja. Rzecz jasna wyrenderowane na super komputerze kuzyna, bo mój renderował by to 5 dni Będę wdzięczny za wszelkie komentarze i rady.

 

Wykonane oczywiście w 3DS MAX 2010 + Vray

 

Ustawienia:

Rozdzielczość: 4016X2259

Image Samper: Adaptive Subdivision Size: 02

Color Mapping: HSV exponential

Indirect Illumination:

Primary Bounces: Irradiance map -> Very Low

Secundary Bounces: Light cache -> Subsdivs: 200

 

No i tyle najważniejszych zmian w ustawieniach.

 

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 20
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nie żebym był jakimś fachmanem, ale coś dziwnego dzieje się z odbiciem światła na oparciu tego górnego krzesła... takie kanciate... ale jak na pierwszy raz to ładnie... czy będziesz jeszcze coś dodawał do sceny?.. bo tak trochę... pusto...

 

PS: używanie Max-a i Vray-a nie jest wcale takie oczywiste :P ;]

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co.... ja mam bardzo dużo pomysłów na urozmaicenie tego pomieszczenia ale moją jedyną przeszkodą jest komputer :D Na prawdę nic się nie da zrobić z jego wolnymi osiągami a przy jakichś bardziej skomplikowanych scenach chciałbym mieć podgląd na sytuacje a nie czekać na niego 2 dni albo męczyć ciągle kuzyna by mi to wyrenderował :D W październiku kupuje komputer pod grafikę i wtedy będę mógł bawić się w jakieś ciekawe dla oka sceny. Na razie pozostają mi wizualizację na bazie wyćwiczenia budowania sceny, proporcji oświetlenia itp.

 

Aha. A co do tego oparcia to zapomniałem przed renderingiem dać do tego krzesła UV Mapping i przez to tekstura tak się rozciągnęła że krzesło nabrało zbyt gładkiej, niemal szklanej powierzchni :D

Link to comment
Share on other sites

mirach -> może i nie ale przy bardziej rozbudowanych scenach chciałbym mieć stały dostęp do efektów a nie czekać kilka godzin by sprawdzić czy tekstura czajnika dobrze wyszła ^^ I serio mam słaby sprzęt. To co by mi się kilka dni renderowało to u kuzyna który ma całkiem dobrego kompa to przy tych samych ustawieniach całość by się max godzinę robiła. Przy tej szatańskiej rozdzielczości.

 

Chrupek3D -> Wiesz co.... świetna rada :D I na pewno da mi do myślenia.

 

lukasjogabonito -> Dlatego taka rozdzielczość, ponieważ dopiero przy takiej render ostatecznie zapisywany w .jpg nie jest tak straszliwie zamazany jak przy FULL HD w domyślnych rozdzielczościach. Dopiero przy takiej widać ładnie szczegóły (jakie by nie były :D)

 

A dokładnie to projektuje na laptopie z takim sprzętem:

Intel Core Duo CPU T5750 2X 2ghz, GeForce 8600GT 512MB i 2GB DDR2

 

Ale niestety ten sprzęt jest taki wymęczony, tysiąc razy się przegrzał i ma za sobą całe 2 lata ciężkiej doli :D Więc praktycznie jego wydajność spada o połowę ^^

Edited by Harem
Link to comment
Share on other sites

mieć stały dostęp do efektów a nie czekać kilka godzin by sprawdzić czy tekstura czajnika dobrze wyszł

 

to jak narazie ciezko na jakimkolwiek sprzecie :)

 

Nie chodzi mi tu zeby sie przechwalac, bo stara scena, ale to:

http://www.mirach.pl/img/galery/toster.jpg

bylo zrobione na 2 GHz Athlonie z 1GB ramu, wiec 2 rdzeniowka z 2 giga spokojnie sobie poradzi z rozbudowa tego pokoju.

Link to comment
Share on other sites

Mam podobne zboczenie - lubię po dodaniu każdego elementu puścić render żeby zobaczyć jak wyszło, mam o połowę słabszy sprzęt od Ciebie - 1.8 Ghz i 1 GB RAM, dlatego w czasie budowania sceny korzystam z wbudowanego renderera Blendera (Internal), nastawiając się, ze jak już skończę, to zrenderuję na wysokich ustawieniach. Ale dopiero jak skończę. Mimo to ludzie radzą mi, żebym teksturowanie i rendery zostawił na koniec bo traci się cenny czas... i taka jest prawda, ale pokusa jest zbyt silna :D... cecha początkujących :D

Link to comment
Share on other sites

Nie szczegóły Szczegóły tylko wkurza mnie jak render jest zamazany :D A tak to widać wszystkie wgniecenia, zadrapania itp :D

 

Z resztą wiem że sprzęt może i jest dobry ale po pierwsze jest to wymęczony życiem laptop a po drugie coś jest z nim nie tak :D Bo nie może to być wina ustawień bo kombinowałem z masą różnych poradników jak ustawić optymalnie render itp. Nic. Nawet w rozdzielczości 100X100 by mi się sznycel renderował nie wiadomo ile. Choć pomysł by tekstury pozostawić na samo koniec jest przekonujące :D Jakoś to będzie.

 

Mam zestaw podręczników które jeszcze nie skończyłem, masę pomysłów, maniakalnych ambicji i zapału (hehe :D Dobra ściema nie jest zła ^^) ale na razie we wszystkich przeszkadza mi matura. Po maturze będę mógł maniakalnie robić projekt za projektem i na pewno będę dręczył te forum masą renderów i zapytań.

 

Dzięki za wszystkie podpowiedzi i rady :D Na pewno bardzo mi się przydarzą. Poprawie tą pracę, dodam nowych elementów i wstawię w ten sam temat by dowiedzieć się co mam jeszcze poprawić w moich scenach.

Edited by Harem
Link to comment
Share on other sites

O to proszę państwa wersja druga. Miała być firanka ale to w następnym Update bo musiałem trochę pokombinować. Od razu mówię że do poprawy jest tekstura krzeseł (o której zapomniałem :/) oraz tajemnicze światło bijące z kontaktów :D I też obraz ma za dużo Dump.

 

Oczywiście nogi dałem takie niby stylowo zniekształcone ale mi bardziej się podobały gładkie :D

 

A co teraz myślicie?

Link to comment
Share on other sites

Czemu? Gdzież popełniam ten karygodny błąd? W modelowaniu to raczej nie bo modele są tak proste że masakra. Światło jest w miarę prosto ustawione ale nawet przy najgorszym w MentalRay to też strasznie długo się robiło. Tekstury też pewno nie bo nawet bez nich rendery obliczają się nie wiadomo ile. Według mnie to pewno wina tego że mam laptopa :D Mimo wszystko wydaje mi się ze gdyby to był PC to z takim sprzętem miałby o wiele lepsze osiągi. Noo chyba że masz jakiś pomysł na ten karygodny błąd który ewidentnie popełniam przy ustawienia jakichkolwiek renderów :D

Link to comment
Share on other sites

Niestety :/ Dałem wszystko tak jak kazałeś i obliczanie światła idzie wolno jak nie wiem i ostatecznie po 20 minutach mi się komputer zawiesił :D

 

Na razie jestem za skupieniu się na modelowaniu do czasu aż nie kupie dobrego komputera i pozbędę się tego mobilnego złomu ^^ A ostateczne wizualizacje będę wysyłał kuzynowi. No cóż. Dostanie za to kebaba w nagrodę :D

 

Pracuję nad kolejną poprawą ten sceny. Postaram się poprawić te wizualne błędy oraz urozmaicić jeszcze to co widać.

Link to comment
Share on other sites

merge wszystko do nowej sceny, szary materiał na wszystko minimalne ustawienia i zobacz co bedzie

może sie po prostu coś skopało w pliku. bywa

 

a najlepiej merge wszystko ale etapami po prare obiektów. najpierw sama podłoga ściany itd i test

potem sprzęty i test

 

czasem powodem takich tajemniczych historii jest jakiś obiekt pojedyńczy i trzeba go zidentyfikować

Link to comment
Share on other sites

Mogłeś od razu powiedzieć że jakieś dziwne czasy renderów osiągasz. Coś musisz mieć skopanego w scenie. Jak kolega wyżej napisał - może to być 1 1materiałktóry wszystko pieprzy.

 

To nie jest wina kompa, sam mam lapka C2D i też ma 2 lata - do dzisiaj na nim modeluje i renderuje jak trzeba. I taka wizka jak Twoja to nie wiem... 15-30 minut powinna się na takim sprzęcie chyba robić, przy prawidłowych ustawieniach. Ale może się mylę :P

 

A na podgląd żeby sprawdzać co chwilę materiały to się renderuje regionami a nie od razu całą klatkę bo to strata czasu przecież jest. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy