Napisano 22 Luty 201114 l Moja pierwsza wizualizacja. Rzecz jasna wyrenderowane na super komputerze kuzyna, bo mój renderował by to 5 dni Będę wdzięczny za wszelkie komentarze i rady. Wykonane oczywiście w 3DS MAX 2010 + Vray Ustawienia: Rozdzielczość: 4016X2259 Image Samper: Adaptive Subdivision Size: 02 Color Mapping: HSV exponential Indirect Illumination: Primary Bounces: Irradiance map -> Very Low Secundary Bounces: Light cache -> Subsdivs: 200 No i tyle najważniejszych zmian w ustawieniach. Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.
Napisano 23 Luty 201114 l Nie żebym był jakimś fachmanem, ale coś dziwnego dzieje się z odbiciem światła na oparciu tego górnego krzesła... takie kanciate... ale jak na pierwszy raz to ładnie... czy będziesz jeszcze coś dodawał do sceny?.. bo tak trochę... pusto... PS: używanie Max-a i Vray-a nie jest wcale takie oczywiste :P ;]
Napisano 23 Luty 201114 l Autor Wiesz co.... ja mam bardzo dużo pomysłów na urozmaicenie tego pomieszczenia ale moją jedyną przeszkodą jest komputer :D Na prawdę nic się nie da zrobić z jego wolnymi osiągami a przy jakichś bardziej skomplikowanych scenach chciałbym mieć podgląd na sytuacje a nie czekać na niego 2 dni albo męczyć ciągle kuzyna by mi to wyrenderował :D W październiku kupuje komputer pod grafikę i wtedy będę mógł bawić się w jakieś ciekawe dla oka sceny. Na razie pozostają mi wizualizację na bazie wyćwiczenia budowania sceny, proporcji oświetlenia itp. Aha. A co do tego oparcia to zapomniałem przed renderingiem dać do tego krzesła UV Mapping i przez to tekstura tak się rozciągnęła że krzesło nabrało zbyt gładkiej, niemal szklanej powierzchni :D
Napisano 23 Luty 201114 l Po pierwsze ustaw tą kamerę w poziomie....co masz za sprzęt????????? i po co ustawiasz taka wielka rozdziałkę?
Napisano 23 Luty 201114 l jak masz słaby sprzęt to trenuj modelowanie, a do października będziesz mistrzem :-)
Napisano 23 Luty 201114 l naprawde twoj sprzet powstrzymuje cie przed wlozeniem do sceny wiecej niz 20-paru cylindrow i kilku boxow ?? O,o
Napisano 23 Luty 201114 l Autor mirach -> może i nie ale przy bardziej rozbudowanych scenach chciałbym mieć stały dostęp do efektów a nie czekać kilka godzin by sprawdzić czy tekstura czajnika dobrze wyszła ^^ I serio mam słaby sprzęt. To co by mi się kilka dni renderowało to u kuzyna który ma całkiem dobrego kompa to przy tych samych ustawieniach całość by się max godzinę robiła. Przy tej szatańskiej rozdzielczości. Chrupek3D -> Wiesz co.... świetna rada :D I na pewno da mi do myślenia. lukasjogabonito -> Dlatego taka rozdzielczość, ponieważ dopiero przy takiej render ostatecznie zapisywany w .jpg nie jest tak straszliwie zamazany jak przy FULL HD w domyślnych rozdzielczościach. Dopiero przy takiej widać ładnie szczegóły (jakie by nie były :D) A dokładnie to projektuje na laptopie z takim sprzętem: Intel Core Duo CPU T5750 2X 2ghz, GeForce 8600GT 512MB i 2GB DDR2 Ale niestety ten sprzęt jest taki wymęczony, tysiąc razy się przegrzał i ma za sobą całe 2 lata ciężkiej doli :D Więc praktycznie jego wydajność spada o połowę ^^ Edytowane 23 Luty 201114 l przez Harem
Napisano 23 Luty 201114 l Bez przesady jeśli to się renderowało godzinę; czas renderu to nie tylko kwestia sprzętu ale ustawień, które pewnie u Ciebie są jakieś kosmiczne. Jest na forum kilka poradników co do ustawienia renderu, poczytaj je.
Napisano 23 Luty 201114 l mieć stały dostęp do efektów a nie czekać kilka godzin by sprawdzić czy tekstura czajnika dobrze wyszł to jak narazie ciezko na jakimkolwiek sprzecie :) Nie chodzi mi tu zeby sie przechwalac, bo stara scena, ale to: http://www.mirach.pl/img/galery/toster.jpg bylo zrobione na 2 GHz Athlonie z 1GB ramu, wiec 2 rdzeniowka z 2 giga spokojnie sobie poradzi z rozbudowa tego pokoju.
Napisano 24 Luty 201114 l Mam podobne zboczenie - lubię po dodaniu każdego elementu puścić render żeby zobaczyć jak wyszło, mam o połowę słabszy sprzęt od Ciebie - 1.8 Ghz i 1 GB RAM, dlatego w czasie budowania sceny korzystam z wbudowanego renderera Blendera (Internal), nastawiając się, ze jak już skończę, to zrenderuję na wysokich ustawieniach. Ale dopiero jak skończę. Mimo to ludzie radzą mi, żebym teksturowanie i rendery zostawił na koniec bo traci się cenny czas... i taka jest prawda, ale pokusa jest zbyt silna :D... cecha początkujących :D
Napisano 24 Luty 201114 l Uczyłem się i renderowałem duże sceny na o wiele gorszym sprzecie, więc się da.... a gdzie masz te szczegóły które chcesz zobaczyć bo nie widzę...
Napisano 24 Luty 201114 l Autor Nie szczegóły Szczegóły tylko wkurza mnie jak render jest zamazany :D A tak to widać wszystkie wgniecenia, zadrapania itp :D Z resztą wiem że sprzęt może i jest dobry ale po pierwsze jest to wymęczony życiem laptop a po drugie coś jest z nim nie tak :D Bo nie może to być wina ustawień bo kombinowałem z masą różnych poradników jak ustawić optymalnie render itp. Nic. Nawet w rozdzielczości 100X100 by mi się sznycel renderował nie wiadomo ile. Choć pomysł by tekstury pozostawić na samo koniec jest przekonujące :D Jakoś to będzie. Mam zestaw podręczników które jeszcze nie skończyłem, masę pomysłów, maniakalnych ambicji i zapału (hehe :D Dobra ściema nie jest zła ^^) ale na razie we wszystkich przeszkadza mi matura. Po maturze będę mógł maniakalnie robić projekt za projektem i na pewno będę dręczył te forum masą renderów i zapytań. Dzięki za wszystkie podpowiedzi i rady :D Na pewno bardzo mi się przydarzą. Poprawie tą pracę, dodam nowych elementów i wstawię w ten sam temat by dowiedzieć się co mam jeszcze poprawić w moich scenach. Edytowane 24 Luty 201114 l przez Harem
Napisano 26 Luty 201114 l Autor O to proszę państwa wersja druga. Miała być firanka ale to w następnym Update bo musiałem trochę pokombinować. Od razu mówię że do poprawy jest tekstura krzeseł (o której zapomniałem :/) oraz tajemnicze światło bijące z kontaktów :D I też obraz ma za dużo Dump. Oczywiście nogi dałem takie niby stylowo zniekształcone ale mi bardziej się podobały gładkie :D A co teraz myślicie?
Napisano 26 Luty 201114 l Autor Czemu? Gdzież popełniam ten karygodny błąd? W modelowaniu to raczej nie bo modele są tak proste że masakra. Światło jest w miarę prosto ustawione ale nawet przy najgorszym w MentalRay to też strasznie długo się robiło. Tekstury też pewno nie bo nawet bez nich rendery obliczają się nie wiadomo ile. Według mnie to pewno wina tego że mam laptopa :D Mimo wszystko wydaje mi się ze gdyby to był PC to z takim sprzętem miałby o wiele lepsze osiągi. Noo chyba że masz jakiś pomysł na ten karygodny błąd który ewidentnie popełniam przy ustawienia jakichkolwiek renderów :D
Napisano 26 Luty 201114 l Tekstury też pewno nie bo nawet bez nich rendery obliczają się nie wiadomo ile. Daj Override na podstawowy szary, zamień directa na vrayowe światło w oknie puść render w 1024 i podaj czas.
Napisano 26 Luty 201114 l Autor Niestety :/ Dałem wszystko tak jak kazałeś i obliczanie światła idzie wolno jak nie wiem i ostatecznie po 20 minutach mi się komputer zawiesił :D Na razie jestem za skupieniu się na modelowaniu do czasu aż nie kupie dobrego komputera i pozbędę się tego mobilnego złomu ^^ A ostateczne wizualizacje będę wysyłał kuzynowi. No cóż. Dostanie za to kebaba w nagrodę :D Pracuję nad kolejną poprawą ten sceny. Postaram się poprawić te wizualne błędy oraz urozmaicić jeszcze to co widać.
Napisano 27 Luty 201114 l merge wszystko do nowej sceny, szary materiał na wszystko minimalne ustawienia i zobacz co bedzie może sie po prostu coś skopało w pliku. bywa a najlepiej merge wszystko ale etapami po prare obiektów. najpierw sama podłoga ściany itd i test potem sprzęty i test czasem powodem takich tajemniczych historii jest jakiś obiekt pojedyńczy i trzeba go zidentyfikować
Napisano 27 Luty 201114 l Mogłeś od razu powiedzieć że jakieś dziwne czasy renderów osiągasz. Coś musisz mieć skopanego w scenie. Jak kolega wyżej napisał - może to być 1 1materiałktóry wszystko pieprzy. To nie jest wina kompa, sam mam lapka C2D i też ma 2 lata - do dzisiaj na nim modeluje i renderuje jak trzeba. I taka wizka jak Twoja to nie wiem... 15-30 minut powinna się na takim sprzęcie chyba robić, przy prawidłowych ustawieniach. Ale może się mylę :P A na podgląd żeby sprawdzać co chwilę materiały to się renderuje regionami a nie od razu całą klatkę bo to strata czasu przecież jest. :)
Napisano 27 Luty 201114 l Coś musisz mieć uwalone w pliku bo przed momentem patrzyłem to u mnie taka scenka na C4D z VR liczy się 5 minut. Też pracuję na lapku, może tylko mam trochę mocniejszego procka.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto