Jump to content

Minibitwa 26:[Domek dla dzieci]


fletcher

Recommended Posts

  • Replies 24
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cały obiekt już zmapowany mam i tu pojawia się moje pytanie (tylko nie bijcie, że takie durne): Jak obrabiacie w fotoszopie zdjęcia, które chcecie wykorzystać do tekstury? Bo ja mam o tyle głupi problem co rozmazana tekstura. Tzn. tekstura rozmazuje się po pomniejszeniu i nałożeniu na uvke co potem wygląda w silniku okropnie. Wiem że to głupi problem ale o ile w modelowaniu sobie radze tak w teksturowaniu leże i kwicze - dlatego tez wziąłem udział w tej bitwie :)

Link to comment
Share on other sites

To już wykluczyłem. Problem leży w mojej bardzo słabej umiejętności obsługi photoshopa... Może pokaże o co mi chodzi:

dom_hrrasxn.jpg

123_hrrasew.jpg

To drewno na belkach na pierwszym obrazku jest mocno rozmazane. Rozmazuje się dlatego ze musiałem je pomniejszyć aby zachować odpowiednią skale. I tu moje pytanie czy macie jakieś myki na to aby te drewno się nie rozmazywało?

Link to comment
Share on other sites

ale sie nameczyles w mapowaniu tego.. a prosciej i latwiej byloby zrobienie kawalka drewna na jakims wiekszym kawalku textury i kazde mapowanie ponakladac na to. Jakbys chcial to mozesz zrobic tylko texture drewienka i ponakladac na to i zagescic mapowanie poprzez material albo skalujac mapowanie.

Link to comment
Share on other sites

Wlaściwie wszystko już Ci napisali, ale dodam tylko, że rozmycie jest widoczne bo prawdopodobnie masz duże różnice w rozmiarach texeli na poszczególnych elementach. Warto nałożyć na obiekt szachownice i tak przeskalować uvałki, by każdy element miał jednakowiej wielkości kwadraty szachownicy. No chyba, że jakiś element ma być mniej widoczny.

 

Możesz jeszcze zmienić algorytm skalowania w Photoshopie na 'najbliższych sąsiadów' i wyłączyć filtrowanie w viewporcie. :P

Link to comment
Share on other sites

IMHO jakieś dziwne drewno sobie wybrałeś. Blade i wygląda na nieokorowane. Takie coś na balach jeszcze ujdzie ale na ciętych deskach wygląda nienormalnie (barierka, schodki - takie rzeczy się wycierają i wyślizgują od używania...a tu kora). Poza tym chyba zbyt czarne cienie na normalu wyszły (shader?) i wszystko wygląda na przepalone i przejaskrawione.

Link to comment
Share on other sites

n-pigeon - dzięki, lecę dalej z koksem i z domku dla dzieci wyszedł mi domek dla dzieci z problemami alkoholicznymi :P

Jak na razie ok. 6700 tri i mam pytanie od razu czy na te nowe obiekty (i kolejne) jeszcze bez teksturki mogę poświęcić drugą teksturkę 2kx2k czy muszę się zmieścić tylko w jednej? No i jeżeli macie jakieś propozycje co do dalszego rozwoju domku to słucham ;)

dom_hrwxehs.jpg

dom2_hrwxeha.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz teksturę koloru 2Ki (kibi)* to musisz cały kolor na niej zmieścić :) nie możesz mieć 2 plików koloru jeśli łącznie przekroczyły by limit 2Ki pixeli, możesz natomiast ją podzielić i np mieć 2x 1Ki pixeli lub 1x 1Ki pixelową + 2x 512 pixeli = 2Ki pixeli itd.

 

*1Ki = 1024, 1k = 1000

 

Fajne to jest :D telewizor! haha

 

Ja bym dodał jakieś ozdóbki, nie wiem kolorowy wiatraczek czy inne kolorwe zabawki wieszane, jakieś malowanie w samochodziki i kwiatki, ładny kontrast z wnętrzem pijackiej meliny :)

Nie ważne jaki koncept teraz zrobisz czy pijacką meline czy dom dla dzieci :D pusto mi na zewnątrz, same gołe dechy ;)

Link to comment
Share on other sites

Powoli dobijam do limitu - aktualnie 9136 tri. Dorobiłem kilka elementów enviro takich jak huśtawka, piaskownica, czy słupy wysokiego napięcia. Dorobię jeszcze jakiś detal w postaci łopatek i wiaderek do piaskownicy i kawałka jakiejś szmaty wiszącej w "drzwiach" do domku i zajmę się modelami hp i teksturami :)

dom1_hrwwqaq.jpg

dom2_hrwwqqh.jpg

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

na twoim miejscu darowałbym sobie podwórko, kiedy mówiłem o dodatkach miałem na myśli coś na domku :) nie o tło, nie jest wymagane w temacie. Po prostu sterta gołych prawie identycznych desek w idealnie kształtnym domku jest trochę zbyt nudna powtarzalna, to dobra baza by to jakoś złamać, znaczy tą monotonnie i coś ciekawego z tego ulepić.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy