Napisano 25 Luty 201114 l Witam. To i ja spróbuje swoich sił w mini-bitwie, choć nie mam za dużego doświadczenia w game arcie ;) Robię domek na podstawie fotek znalezionych u wujka googla. Na razie mam tyle: C&C mile widziane :) Edytowane 20 Marzec 201113 l przez fletcher
Napisano 26 Luty 201114 l Autor Cały obiekt już zmapowany mam i tu pojawia się moje pytanie (tylko nie bijcie, że takie durne): Jak obrabiacie w fotoszopie zdjęcia, które chcecie wykorzystać do tekstury? Bo ja mam o tyle głupi problem co rozmazana tekstura. Tzn. tekstura rozmazuje się po pomniejszeniu i nałożeniu na uvke co potem wygląda w silniku okropnie. Wiem że to głupi problem ale o ile w modelowaniu sobie radze tak w teksturowaniu leże i kwicze - dlatego tez wziąłem udział w tej bitwie :)
Napisano 27 Luty 201114 l Autor To już wykluczyłem. Problem leży w mojej bardzo słabej umiejętności obsługi photoshopa... Może pokaże o co mi chodzi: To drewno na belkach na pierwszym obrazku jest mocno rozmazane. Rozmazuje się dlatego ze musiałem je pomniejszyć aby zachować odpowiednią skale. I tu moje pytanie czy macie jakieś myki na to aby te drewno się nie rozmazywało?
Napisano 27 Luty 201114 l ale sie nameczyles w mapowaniu tego.. a prosciej i latwiej byloby zrobienie kawalka drewna na jakims wiekszym kawalku textury i kazde mapowanie ponakladac na to. Jakbys chcial to mozesz zrobic tylko texture drewienka i ponakladac na to i zagescic mapowanie poprzez material albo skalujac mapowanie.
Napisano 27 Luty 201114 l Jak wyżej - zmapuj sobie jedna ( czy w tym przypadkujakąś tam niewielką liczbę belek - bo inaczej będzie widać powtarzalność) i je potem kopiuj - dzięki temu na uv zaoszczędzisz miejsca. Warto w PS na texturach wyrownac levele i rzucić lekki sharpen.
Napisano 27 Luty 201114 l Wlaściwie wszystko już Ci napisali, ale dodam tylko, że rozmycie jest widoczne bo prawdopodobnie masz duże różnice w rozmiarach texeli na poszczególnych elementach. Warto nałożyć na obiekt szachownice i tak przeskalować uvałki, by każdy element miał jednakowiej wielkości kwadraty szachownicy. No chyba, że jakiś element ma być mniej widoczny. Możesz jeszcze zmienić algorytm skalowania w Photoshopie na 'najbliższych sąsiadów' i wyłączyć filtrowanie w viewporcie. :P
Napisano 28 Luty 201114 l Autor Zmieniłem trochę uvke, chyba na lepsze. Pokombinowałem coś z texturkami i takie coś wyszło; diff+normal+ao: Dalej mi się to nie podoba ale coś do przodu już jest :)
Napisano 28 Luty 201114 l IMHO jakieś dziwne drewno sobie wybrałeś. Blade i wygląda na nieokorowane. Takie coś na balach jeszcze ujdzie ale na ciętych deskach wygląda nienormalnie (barierka, schodki - takie rzeczy się wycierają i wyślizgują od używania...a tu kora). Poza tym chyba zbyt czarne cienie na normalu wyszły (shader?) i wszystko wygląda na przepalone i przejaskrawione.
Napisano 1 Marzec 201114 l Autor Dzięki za opinie :) Zmieniłem drewno na bardziej pasujące ale dalej wygląda to nie za dobrze...
Napisano 1 Marzec 201114 l Autor Proszę bardzo :) Na pewno mogłoby być lepiej ale dopiero się uczę :)
Napisano 6 Marzec 201114 l Autor To miał być koniec ale skoro termin został przesunięty jeszcze przy tym pogrzebie. Może coś uda mi się poprawić. Aha, i zrobiłem od nowa uvke :)
Napisano 6 Marzec 201114 l idziesz dalej, dodaj teraz jakich fajnym dodatków bo łyso strasznie, ale to co jest, jest extra :) choć kolory drewna coś mocno odstają :)
Napisano 9 Marzec 201114 l Autor n-pigeon - dzięki, lecę dalej z koksem i z domku dla dzieci wyszedł mi domek dla dzieci z problemami alkoholicznymi :P Jak na razie ok. 6700 tri i mam pytanie od razu czy na te nowe obiekty (i kolejne) jeszcze bez teksturki mogę poświęcić drugą teksturkę 2kx2k czy muszę się zmieścić tylko w jednej? No i jeżeli macie jakieś propozycje co do dalszego rozwoju domku to słucham ;)
Napisano 9 Marzec 201114 l Domek dla dzieci z tv. Lubię to! Ogólnie dodaj kilka takich bajerów to od razu uatrakcyjnia pracke.
Napisano 10 Marzec 201114 l Jeśli masz teksturę koloru 2Ki (kibi)* to musisz cały kolor na niej zmieścić :) nie możesz mieć 2 plików koloru jeśli łącznie przekroczyły by limit 2Ki pixeli, możesz natomiast ją podzielić i np mieć 2x 1Ki pixeli lub 1x 1Ki pixelową + 2x 512 pixeli = 2Ki pixeli itd. *1Ki = 1024, 1k = 1000 Fajne to jest :D telewizor! haha Ja bym dodał jakieś ozdóbki, nie wiem kolorowy wiatraczek czy inne kolorwe zabawki wieszane, jakieś malowanie w samochodziki i kwiatki, ładny kontrast z wnętrzem pijackiej meliny :) Nie ważne jaki koncept teraz zrobisz czy pijacką meline czy dom dla dzieci :D pusto mi na zewnątrz, same gołe dechy ;)
Napisano 10 Marzec 201114 l Autor Ok dzięki wielkie za pomoc i wytłumaczenie :) Wieczorkiem zapodam jakiegoś upa :)
Napisano 10 Marzec 201114 l Autor Powoli dobijam do limitu - aktualnie 9136 tri. Dorobiłem kilka elementów enviro takich jak huśtawka, piaskownica, czy słupy wysokiego napięcia. Dorobię jeszcze jakiś detal w postaci łopatek i wiaderek do piaskownicy i kawałka jakiejś szmaty wiszącej w "drzwiach" do domku i zajmę się modelami hp i teksturami :) Pozdro
Napisano 10 Marzec 201114 l na twoim miejscu darowałbym sobie podwórko, kiedy mówiłem o dodatkach miałem na myśli coś na domku :) nie o tło, nie jest wymagane w temacie. Po prostu sterta gołych prawie identycznych desek w idealnie kształtnym domku jest trochę zbyt nudna powtarzalna, to dobra baza by to jakoś złamać, znaczy tą monotonnie i coś ciekawego z tego ulepić.
Napisano 12 Marzec 201114 l Autor n-pigeon - dałem trochę stuffu na ścianę i myślę, że już nie jest tak nudno tam :) Ponad 9,6k tri i prezentuje się tak: (EDIT: zauważyłem że zapomniałem dać pletwę na desce surfingowej :D)
Napisano 16 Marzec 201113 l Autor No to już chyba będzie finalna wersja chyba, że macie jeszcze jakieś sugestie :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto