Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. To i ja spróbuje swoich sił w mini-bitwie, choć nie mam za dużego doświadczenia w game arcie ;) Robię domek na podstawie fotek znalezionych u wujka googla. Na razie mam tyle:

dom_hrhqqsx.jpg

domw_hrhqqse.jpg

C&C mile widziane :)

 

koniec_hxppwpq.jpg

Edytowane przez fletcher
  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cały obiekt już zmapowany mam i tu pojawia się moje pytanie (tylko nie bijcie, że takie durne): Jak obrabiacie w fotoszopie zdjęcia, które chcecie wykorzystać do tekstury? Bo ja mam o tyle głupi problem co rozmazana tekstura. Tzn. tekstura rozmazuje się po pomniejszeniu i nałożeniu na uvke co potem wygląda w silniku okropnie. Wiem że to głupi problem ale o ile w modelowaniu sobie radze tak w teksturowaniu leże i kwicze - dlatego tez wziąłem udział w tej bitwie :)

Napisano

To już wykluczyłem. Problem leży w mojej bardzo słabej umiejętności obsługi photoshopa... Może pokaże o co mi chodzi:

dom_hrrasxn.jpg

123_hrrasew.jpg

To drewno na belkach na pierwszym obrazku jest mocno rozmazane. Rozmazuje się dlatego ze musiałem je pomniejszyć aby zachować odpowiednią skale. I tu moje pytanie czy macie jakieś myki na to aby te drewno się nie rozmazywało?

Napisano

ale sie nameczyles w mapowaniu tego.. a prosciej i latwiej byloby zrobienie kawalka drewna na jakims wiekszym kawalku textury i kazde mapowanie ponakladac na to. Jakbys chcial to mozesz zrobic tylko texture drewienka i ponakladac na to i zagescic mapowanie poprzez material albo skalujac mapowanie.

Napisano

Jak wyżej - zmapuj sobie jedna ( czy w tym przypadkujakąś tam niewielką liczbę belek - bo inaczej będzie widać powtarzalność) i je potem kopiuj - dzięki temu na uv zaoszczędzisz miejsca. Warto w PS na texturach wyrownac levele i rzucić lekki sharpen.

Napisano

Wlaściwie wszystko już Ci napisali, ale dodam tylko, że rozmycie jest widoczne bo prawdopodobnie masz duże różnice w rozmiarach texeli na poszczególnych elementach. Warto nałożyć na obiekt szachownice i tak przeskalować uvałki, by każdy element miał jednakowiej wielkości kwadraty szachownicy. No chyba, że jakiś element ma być mniej widoczny.

 

Możesz jeszcze zmienić algorytm skalowania w Photoshopie na 'najbliższych sąsiadów' i wyłączyć filtrowanie w viewporcie. :P

Napisano

Zmieniłem trochę uvke, chyba na lepsze. Pokombinowałem coś z texturkami i takie coś wyszło; diff+normal+ao:

screensho_hrxnpee.jpg

 

Dalej mi się to nie podoba ale coś do przodu już jest :)

Napisano

IMHO jakieś dziwne drewno sobie wybrałeś. Blade i wygląda na nieokorowane. Takie coś na balach jeszcze ujdzie ale na ciętych deskach wygląda nienormalnie (barierka, schodki - takie rzeczy się wycierają i wyślizgują od używania...a tu kora). Poza tym chyba zbyt czarne cienie na normalu wyszły (shader?) i wszystko wygląda na przepalone i przejaskrawione.

Napisano

screensho_hreexwe.jpg

screensho_hreexww.jpg

 

To miał być koniec ale skoro termin został przesunięty jeszcze przy tym pogrzebie. Może coś uda mi się poprawić. Aha, i zrobiłem od nowa uvke :)

Napisano

n-pigeon - dzięki, lecę dalej z koksem i z domku dla dzieci wyszedł mi domek dla dzieci z problemami alkoholicznymi :P

Jak na razie ok. 6700 tri i mam pytanie od razu czy na te nowe obiekty (i kolejne) jeszcze bez teksturki mogę poświęcić drugą teksturkę 2kx2k czy muszę się zmieścić tylko w jednej? No i jeżeli macie jakieś propozycje co do dalszego rozwoju domku to słucham ;)

dom_hrwxehs.jpg

dom2_hrwxeha.jpg

Napisano

Jeśli masz teksturę koloru 2Ki (kibi)* to musisz cały kolor na niej zmieścić :) nie możesz mieć 2 plików koloru jeśli łącznie przekroczyły by limit 2Ki pixeli, możesz natomiast ją podzielić i np mieć 2x 1Ki pixeli lub 1x 1Ki pixelową + 2x 512 pixeli = 2Ki pixeli itd.

 

*1Ki = 1024, 1k = 1000

 

Fajne to jest :D telewizor! haha

 

Ja bym dodał jakieś ozdóbki, nie wiem kolorowy wiatraczek czy inne kolorwe zabawki wieszane, jakieś malowanie w samochodziki i kwiatki, ładny kontrast z wnętrzem pijackiej meliny :)

Nie ważne jaki koncept teraz zrobisz czy pijacką meline czy dom dla dzieci :D pusto mi na zewnątrz, same gołe dechy ;)

Napisano

Powoli dobijam do limitu - aktualnie 9136 tri. Dorobiłem kilka elementów enviro takich jak huśtawka, piaskownica, czy słupy wysokiego napięcia. Dorobię jeszcze jakiś detal w postaci łopatek i wiaderek do piaskownicy i kawałka jakiejś szmaty wiszącej w "drzwiach" do domku i zajmę się modelami hp i teksturami :)

dom1_hrwwqaq.jpg

dom2_hrwwqqh.jpg

 

Pozdro

Napisano

na twoim miejscu darowałbym sobie podwórko, kiedy mówiłem o dodatkach miałem na myśli coś na domku :) nie o tło, nie jest wymagane w temacie. Po prostu sterta gołych prawie identycznych desek w idealnie kształtnym domku jest trochę zbyt nudna powtarzalna, to dobra baza by to jakoś złamać, znaczy tą monotonnie i coś ciekawego z tego ulepić.

Napisano

n-pigeon - dałem trochę stuffu na ścianę i myślę, że już nie jest tak nudno tam :)

Ponad 9,6k tri i prezentuje się tak: (EDIT: zauważyłem że zapomniałem dać pletwę na desce surfingowej :D)

dom_hrshqqx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności