fletcher Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 (edytowane) Witam. To i ja spróbuje swoich sił w mini-bitwie, choć nie mam za dużego doświadczenia w game arcie ;) Robię domek na podstawie fotek znalezionych u wujka googla. Na razie mam tyle: C&C mile widziane :) Edytowane 20 Marzec 2011 przez fletcher
fletcher Napisano 25 Luty 2011 Autor Napisano 25 Luty 2011 Troszkę zmieniłem wygląd ;]. Jak na razie 3456 tri.
fletcher Napisano 26 Luty 2011 Autor Napisano 26 Luty 2011 Cały obiekt już zmapowany mam i tu pojawia się moje pytanie (tylko nie bijcie, że takie durne): Jak obrabiacie w fotoszopie zdjęcia, które chcecie wykorzystać do tekstury? Bo ja mam o tyle głupi problem co rozmazana tekstura. Tzn. tekstura rozmazuje się po pomniejszeniu i nałożeniu na uvke co potem wygląda w silniku okropnie. Wiem że to głupi problem ale o ile w modelowaniu sobie radze tak w teksturowaniu leże i kwicze - dlatego tez wziąłem udział w tej bitwie :)
Buła Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 Rozmazuje się pewnie dlatego, że model jest źle zmapowany.
fletcher Napisano 27 Luty 2011 Autor Napisano 27 Luty 2011 To już wykluczyłem. Problem leży w mojej bardzo słabej umiejętności obsługi photoshopa... Może pokaże o co mi chodzi: To drewno na belkach na pierwszym obrazku jest mocno rozmazane. Rozmazuje się dlatego ze musiałem je pomniejszyć aby zachować odpowiednią skale. I tu moje pytanie czy macie jakieś myki na to aby te drewno się nie rozmazywało?
Bruneq Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 ale sie nameczyles w mapowaniu tego.. a prosciej i latwiej byloby zrobienie kawalka drewna na jakims wiekszym kawalku textury i kazde mapowanie ponakladac na to. Jakbys chcial to mozesz zrobic tylko texture drewienka i ponakladac na to i zagescic mapowanie poprzez material albo skalujac mapowanie.
ultrakaka Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 Jak wyżej - zmapuj sobie jedna ( czy w tym przypadkujakąś tam niewielką liczbę belek - bo inaczej będzie widać powtarzalność) i je potem kopiuj - dzięki temu na uv zaoszczędzisz miejsca. Warto w PS na texturach wyrownac levele i rzucić lekki sharpen.
Przybysz Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 Wlaściwie wszystko już Ci napisali, ale dodam tylko, że rozmycie jest widoczne bo prawdopodobnie masz duże różnice w rozmiarach texeli na poszczególnych elementach. Warto nałożyć na obiekt szachownice i tak przeskalować uvałki, by każdy element miał jednakowiej wielkości kwadraty szachownicy. No chyba, że jakiś element ma być mniej widoczny. Możesz jeszcze zmienić algorytm skalowania w Photoshopie na 'najbliższych sąsiadów' i wyłączyć filtrowanie w viewporcie. :P
fletcher Napisano 28 Luty 2011 Autor Napisano 28 Luty 2011 Zmieniłem trochę uvke, chyba na lepsze. Pokombinowałem coś z texturkami i takie coś wyszło; diff+normal+ao: Dalej mi się to nie podoba ale coś do przodu już jest :)
Przybysz Napisano 28 Luty 2011 Napisano 28 Luty 2011 IMHO jakieś dziwne drewno sobie wybrałeś. Blade i wygląda na nieokorowane. Takie coś na balach jeszcze ujdzie ale na ciętych deskach wygląda nienormalnie (barierka, schodki - takie rzeczy się wycierają i wyślizgują od używania...a tu kora). Poza tym chyba zbyt czarne cienie na normalu wyszły (shader?) i wszystko wygląda na przepalone i przejaskrawione.
fletcher Napisano 1 Marzec 2011 Autor Napisano 1 Marzec 2011 Dzięki za opinie :) Zmieniłem drewno na bardziej pasujące ale dalej wygląda to nie za dobrze...
fletcher Napisano 1 Marzec 2011 Autor Napisano 1 Marzec 2011 Proszę bardzo :) Na pewno mogłoby być lepiej ale dopiero się uczę :)
fletcher Napisano 6 Marzec 2011 Autor Napisano 6 Marzec 2011 To miał być koniec ale skoro termin został przesunięty jeszcze przy tym pogrzebie. Może coś uda mi się poprawić. Aha, i zrobiłem od nowa uvke :)
n-pigeon Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 idziesz dalej, dodaj teraz jakich fajnym dodatków bo łyso strasznie, ale to co jest, jest extra :) choć kolory drewna coś mocno odstają :)
fletcher Napisano 9 Marzec 2011 Autor Napisano 9 Marzec 2011 n-pigeon - dzięki, lecę dalej z koksem i z domku dla dzieci wyszedł mi domek dla dzieci z problemami alkoholicznymi :P Jak na razie ok. 6700 tri i mam pytanie od razu czy na te nowe obiekty (i kolejne) jeszcze bez teksturki mogę poświęcić drugą teksturkę 2kx2k czy muszę się zmieścić tylko w jednej? No i jeżeli macie jakieś propozycje co do dalszego rozwoju domku to słucham ;)
ultrakaka Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 Domek dla dzieci z tv. Lubię to! Ogólnie dodaj kilka takich bajerów to od razu uatrakcyjnia pracke.
n-pigeon Napisano 10 Marzec 2011 Napisano 10 Marzec 2011 Jeśli masz teksturę koloru 2Ki (kibi)* to musisz cały kolor na niej zmieścić :) nie możesz mieć 2 plików koloru jeśli łącznie przekroczyły by limit 2Ki pixeli, możesz natomiast ją podzielić i np mieć 2x 1Ki pixeli lub 1x 1Ki pixelową + 2x 512 pixeli = 2Ki pixeli itd. *1Ki = 1024, 1k = 1000 Fajne to jest :D telewizor! haha Ja bym dodał jakieś ozdóbki, nie wiem kolorowy wiatraczek czy inne kolorwe zabawki wieszane, jakieś malowanie w samochodziki i kwiatki, ładny kontrast z wnętrzem pijackiej meliny :) Nie ważne jaki koncept teraz zrobisz czy pijacką meline czy dom dla dzieci :D pusto mi na zewnątrz, same gołe dechy ;)
fletcher Napisano 10 Marzec 2011 Autor Napisano 10 Marzec 2011 Ok dzięki wielkie za pomoc i wytłumaczenie :) Wieczorkiem zapodam jakiegoś upa :)
fletcher Napisano 10 Marzec 2011 Autor Napisano 10 Marzec 2011 Powoli dobijam do limitu - aktualnie 9136 tri. Dorobiłem kilka elementów enviro takich jak huśtawka, piaskownica, czy słupy wysokiego napięcia. Dorobię jeszcze jakiś detal w postaci łopatek i wiaderek do piaskownicy i kawałka jakiejś szmaty wiszącej w "drzwiach" do domku i zajmę się modelami hp i teksturami :) Pozdro
n-pigeon Napisano 10 Marzec 2011 Napisano 10 Marzec 2011 na twoim miejscu darowałbym sobie podwórko, kiedy mówiłem o dodatkach miałem na myśli coś na domku :) nie o tło, nie jest wymagane w temacie. Po prostu sterta gołych prawie identycznych desek w idealnie kształtnym domku jest trochę zbyt nudna powtarzalna, to dobra baza by to jakoś złamać, znaczy tą monotonnie i coś ciekawego z tego ulepić.
fletcher Napisano 12 Marzec 2011 Autor Napisano 12 Marzec 2011 n-pigeon - dałem trochę stuffu na ścianę i myślę, że już nie jest tak nudno tam :) Ponad 9,6k tri i prezentuje się tak: (EDIT: zauważyłem że zapomniałem dać pletwę na desce surfingowej :D)
fletcher Napisano 16 Marzec 2011 Autor Napisano 16 Marzec 2011 No to już chyba będzie finalna wersja chyba, że macie jeszcze jakieś sugestie :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się