MatikLS Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 (edytowane) Witam :) Chciałbym zaokrąglić te krawędzie Tak żeby ładnie sie komponowały z maską :) Dając turbosmooth Tworzy sie takie dziadostwo :( Edytowane 8 Marzec 2011 przez MatikLS
Tores Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 Nie jestem specem od modelowania samochodów, RTV i AGD ale wychodząc z takim problemem to jak nie pokażesz siatki to nikt ci nie doradzi jak ją poprawić.
indian Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 chodzi oto żeby zamiast tych kwadratowych wnęk były okrągłe ? salut.
MatikLS Napisano 8 Marzec 2011 Autor Napisano 8 Marzec 2011 Nieee :P Chodzi oto aby to wygładzić i nie popsuć siatki :) Bo jak robie dzióre w plane i przeciągne jej krawędzie z shiftem to jest git ale strasznie kanciata a ja chcem to wygładzić nie tracąc kształtów :)
indian Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 to pokaż siatkę ze zbliżeniem na te wnęki salut.
MatikLS Napisano 8 Marzec 2011 Autor Napisano 8 Marzec 2011 A i jeszcze 1 pytanko , czemu gdy oddalam kamere to mi modele świrują tworzą jakby iluzje(przemieszczają sie) a gdy przybliże to jest git ? przy renderze też git ale jak modeluje to często psuje przez to model :(
Tores Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 Widzę, że by ci się przydało szkolenie z modelowania najpierw. Wyczyść sobie siatke po booleanie bo masz masę niepotrzebnych trisów i błędów. Nie rób trisów tylko quady bo to co masz to największa sieczka nie do przeskoczenia przy wygładzaniu. Takie ostre trisy najbardziej psują wygładzanie. Siatka musi być w miarę prosta i odpowiednio ustawiona żeby po wygładzaniu pozostał jej zamierzony kształt. To tyle. Może ktoś chętny znajdzie się jeszcze i ci narysuje albo jakąś refkę pokaże. 1
indian Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 zaraz CI to narysuje jak to powinno wyglądac wg mnie :) salut.
indian Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 (edytowane) ok tutaj moja wersja: (jest tam jeden niepotrzebny trójkąt, nie patrz na niego) salut. Edytowane 8 Marzec 2011 przez indian 1
sly Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 Można też tak: W wersji "1" powstają wokół rogów pięcioboki co prawda, ale siatka jest czysta i gładka. W wersji "2", podobnej do Indianowej pojawi się problem przy zagęszczeniu poprzecznym do linii zagięcia modelu. Specjalnie wyostrzyłem rogi tej wnęki żeby to wydobyć. Pozdrawiam. 1
MariushO Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 sly w wersji 1 mozna tych pieciobokow sie pozbyc, ale jak widac nie psuje to siatki wiec nie ma potrzeby, problem moglby byc jakbys chcial zaostrzyc bardziej wewnetrzne rogi
MatikLS Napisano 8 Marzec 2011 Autor Napisano 8 Marzec 2011 Ok dzięki koledzy :P Znacie jakiś szybki sposób na dodanie vertexów ?
MariushO Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 "Cut" do tego "Connect" multiple edges, jest tego troche w maxie. 1
GrandPa Napisano 10 Marzec 2011 Napisano 10 Marzec 2011 (edytowane) To ja sie podlacze :) Staram sie zrobic prostokatne wyciecie. Po wlaczeniu ms-a krawedzie wyraznie odstaja od reszty: (druga owalna linia od zewnatrz wysuwa sie wzgledem osi X) patrzac na zdjecie bedzie to w nasza strone. Dodajac po 2 edge ze wszystkich stron (jak pokazaliscie Matikowi) Udaje mi sie uzyskac elegancki prostokat ale z krawedziami robi sie jeszcze wiekszy bigos. Dodam ze z top view obydwie linie edgow pionowych(skrajnych) nie sa rowne wzgledem reszty bryly. Cala akcja rozgrywa sie na zaokragleniu zderzaka. Pozdrawiam Edytowane 10 Marzec 2011 przez GrandPa
indian Napisano 10 Marzec 2011 Napisano 10 Marzec 2011 Spróbuj wyciąć ten otwór na wyższym subvidzie, czyli innymi słowy załataj tą dziurkę i nadaj na mesha meshsmooth i dopiero wtedy cutem albo booleanem( w tym wypadku jest troszkę więcej zabawy z naprawą siatki) i powinno być dobrze :) salut.
Bubu Napisano 10 Marzec 2011 Napisano 10 Marzec 2011 Ja bym z bolkiem do tego nawet nie podchodzil, jak juz na wyzszym subie to moze sobie smialo cut'em wyciac ;]
GrandPa Napisano 10 Marzec 2011 Napisano 10 Marzec 2011 Czy chodzi o cos takiego? Szybki renderek: Bardzo dziekuje Panowie ;)
Rekomendowane odpowiedzi