Jump to content

Ładne Zaokrąglenie


MatikLS

Recommended Posts

  • Replies 17
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nieee :P

Chodzi oto aby to wygładzić i nie popsuć siatki :)

Bo jak robie dzióre w plane i przeciągne jej krawędzie z shiftem to jest git ale strasznie kanciata a ja chcem to wygładzić nie tracąc kształtów :)

Link to comment
Share on other sites

910317.jpeg910317910317

A i jeszcze 1 pytanko , czemu gdy oddalam kamere to mi modele świrują tworzą jakby iluzje(przemieszczają sie) a gdy przybliże to jest git ? przy renderze też git ale jak modeluje to często psuje przez to model :(

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że by ci się przydało szkolenie z modelowania najpierw. Wyczyść sobie siatke po booleanie bo masz masę niepotrzebnych trisów i błędów. Nie rób trisów tylko quady bo to co masz to największa sieczka nie do przeskoczenia przy wygładzaniu. Takie ostre trisy najbardziej psują wygładzanie. Siatka musi być w miarę prosta i odpowiednio ustawiona żeby po wygładzaniu pozostał jej zamierzony kształt. To tyle. Może ktoś chętny znajdzie się jeszcze i ci narysuje albo jakąś refkę pokaże.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Można też tak:

polymodeling01.jpg

 

W wersji "1" powstają wokół rogów pięcioboki co prawda, ale siatka jest czysta i gładka.

W wersji "2", podobnej do Indianowej pojawi się problem przy zagęszczeniu poprzecznym do linii zagięcia modelu. Specjalnie wyostrzyłem rogi tej wnęki żeby to wydobyć.

 

Pozdrawiam.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

To ja sie podlacze :)

 

Staram sie zrobic prostokatne wyciecie.

 

Po wlaczeniu ms-a krawedzie wyraznie odstaja od reszty:

(druga owalna linia od zewnatrz wysuwa sie wzgledem osi X) patrzac na zdjecie bedzie to w nasza strone.

pbzs.jpgpbzs.jpg

 

Dodajac po 2 edge ze wszystkich stron (jak pokazaliscie Matikowi)

Udaje mi sie uzyskac elegancki prostokat ale z krawedziami robi sie jeszcze wiekszy bigos.

Dodam ze z top view obydwie linie edgow pionowych(skrajnych) nie sa rowne wzgledem reszty bryly. Cala akcja rozgrywa sie na zaokragleniu zderzaka.

 

Pozdrawiam

Edited by GrandPa
Link to comment
Share on other sites

Spróbuj wyciąć ten otwór na wyższym subvidzie, czyli innymi słowy załataj tą dziurkę i nadaj na mesha meshsmooth i dopiero wtedy cutem albo booleanem( w tym wypadku jest troszkę więcej zabawy z naprawą siatki) i powinno być dobrze :)

 

salut.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy