Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej!

To mój pierwszy post tutaj! Bawię się Vray'em już jakiś czas i po raz pierwszy napotykam na ten dziwny problem.

 

Mianowicie: tekstury/bitmapy które ustawione są pod ostrym kątem do kamery i dodatkowo oddalają się - dziwnie się rozmywają.

 

Załączam render.

blurproblem.jpg

 

DOF jest off

Motion Blur jest off

 

Dodam że tekstura asfaltu jest raczej hi-res 3000x1500 px. Proszę nie wnikajcie w tiling.

 

Czym kręcić? Please Help!

 

3dsmax + vray 1.5 sp4a

 

pzdr!

Dominik

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

we wlasciwosciach textury w materiale masz Blur. Bazowo ustawiony jest na 1, zmien na 0,1 albo nawet 0,01.

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź Mirach!

Worked like a charm!

 

piona!

 

PS: Czy ten efekt może mieć jakieś pożądane zastosowanie skoro domyślnie jest 1?

Napisano

Blurowanie tekstur, jest znany bodajże jeszcze od kinetixowej wersji maxa. W scanline był receptą na zbyt ostre tekstury. Domyślna wartość 1 powoduje, że na obłych obiektach faktura naturalnie zmiękcza się na krawędziach, przy mniejszych wartościach wygląda to dość dziwnie.

 

Obecnie często wartości mniejsze od 1 powodują problemy z bump mapami, lub generują noise lub specyficzny flickering na teksturach przy motion blurach czy dofach. Wyszło nam to przy okazji Miasta Ruin, gdzie diffuse i bump mapy powodowały migotanie na drobnych obiektach. Przy rozdzielczości HD zupełnie rozwalając obraz.

 

Co ważne: w vrayu nie działa efekt blur > 1. bug z którym chaosi chyba jakoś sobie nie radzą :) W scanline dzięki temu można było szybko rozmyć sobie mapkę speculara czy refleksów, obecnie trzeba odpalać skrypty lub Photoshop'a.

 

Pozdrawiam

Napisano

Tweety: jak to nie działa na vRay? ja to stosuje od dawna i wszystko śmiga, zarówno poniżej wartości 1 jak i powyżej. Dodatkowo nie wychodzi nic z tych rzeczy co mówisz (noise, flickering). Trzeba dobrze AA nastawić, żeby bawić się wartością blur.

 

A co do problemu z pierwszego posta: zaznacz sobie summed area w filtrowaniu bitmapy.

Napisano

co do summed area - warto pamiętać że wydłuża to czas renderowania znacznie (większa pamięciożerność też renderu, co w sumie się łączy ze sobą).

 

Ale tak jak SWRSC pisze - pomaga.

Napisano
  SWRSC napisał:
Tweety: jak to nie działa na vRay? ja to stosuje od dawna i wszystko śmiga, zarówno poniżej wartości 1 jak i powyżej. Dodatkowo nie wychodzi nic z tych rzeczy co mówisz (noise, flickering). Trzeba dobrze AA nastawić, żeby bawić się wartością blur.

 

A co do problemu z pierwszego posta: zaznacz sobie summed area w filtrowaniu bitmapy.

 

o tym właśnie mówię: noise i flicker wyłazi więc trzeba podbijać AA.

 

a co do blurred powyżej 1... moja wina. faktycznie sprawdziłem teraz i bluruje. nie wiem czemu mi się wydawało, że nie :) cofam i mea culpa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności