Napisano 9 Marzec 201114 l Hej! To mój pierwszy post tutaj! Bawię się Vray'em już jakiś czas i po raz pierwszy napotykam na ten dziwny problem. Mianowicie: tekstury/bitmapy które ustawione są pod ostrym kątem do kamery i dodatkowo oddalają się - dziwnie się rozmywają. Załączam render. DOF jest off Motion Blur jest off Dodam że tekstura asfaltu jest raczej hi-res 3000x1500 px. Proszę nie wnikajcie w tiling. Czym kręcić? Please Help! 3dsmax + vray 1.5 sp4a pzdr! Dominik
Napisano 9 Marzec 201114 l we wlasciwosciach textury w materiale masz Blur. Bazowo ustawiony jest na 1, zmien na 0,1 albo nawet 0,01.
Napisano 9 Marzec 201114 l Autor Wielkie dzięki za szybką odpowiedź Mirach! Worked like a charm! piona! PS: Czy ten efekt może mieć jakieś pożądane zastosowanie skoro domyślnie jest 1?
Napisano 9 Marzec 201114 l Blurowanie tekstur, jest znany bodajże jeszcze od kinetixowej wersji maxa. W scanline był receptą na zbyt ostre tekstury. Domyślna wartość 1 powoduje, że na obłych obiektach faktura naturalnie zmiękcza się na krawędziach, przy mniejszych wartościach wygląda to dość dziwnie. Obecnie często wartości mniejsze od 1 powodują problemy z bump mapami, lub generują noise lub specyficzny flickering na teksturach przy motion blurach czy dofach. Wyszło nam to przy okazji Miasta Ruin, gdzie diffuse i bump mapy powodowały migotanie na drobnych obiektach. Przy rozdzielczości HD zupełnie rozwalając obraz. Co ważne: w vrayu nie działa efekt blur > 1. bug z którym chaosi chyba jakoś sobie nie radzą :) W scanline dzięki temu można było szybko rozmyć sobie mapkę speculara czy refleksów, obecnie trzeba odpalać skrypty lub Photoshop'a. Pozdrawiam
Napisano 10 Marzec 201114 l Tweety: jak to nie działa na vRay? ja to stosuje od dawna i wszystko śmiga, zarówno poniżej wartości 1 jak i powyżej. Dodatkowo nie wychodzi nic z tych rzeczy co mówisz (noise, flickering). Trzeba dobrze AA nastawić, żeby bawić się wartością blur. A co do problemu z pierwszego posta: zaznacz sobie summed area w filtrowaniu bitmapy.
Napisano 10 Marzec 201114 l co do summed area - warto pamiętać że wydłuża to czas renderowania znacznie (większa pamięciożerność też renderu, co w sumie się łączy ze sobą). Ale tak jak SWRSC pisze - pomaga.
Napisano 10 Marzec 201114 l Tweety: jak to nie działa na vRay? ja to stosuje od dawna i wszystko śmiga, zarówno poniżej wartości 1 jak i powyżej. Dodatkowo nie wychodzi nic z tych rzeczy co mówisz (noise, flickering). Trzeba dobrze AA nastawić, żeby bawić się wartością blur. A co do problemu z pierwszego posta: zaznacz sobie summed area w filtrowaniu bitmapy. o tym właśnie mówię: noise i flicker wyłazi więc trzeba podbijać AA. a co do blurred powyżej 1... moja wina. faktycznie sprawdziłem teraz i bluruje. nie wiem czemu mi się wydawało, że nie :) cofam i mea culpa
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto