Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Chrupek3D
Napisano

Nie zdziwilbym sie, gdyby za jakis czas powstala komisja na rzecz powiazan nvidii z autodeskiem... celowe spowalnianie viewportu, zeby kupowac drozsze karty ;)

Moze to i smieszne, ale cos w tym jest.

Napisano

troche smutne jest to że coj akiś czas pojawia sie wersja maxa na którą warto sie przesiadać. między 2009 a 2012 były dwa wydania nie nadające sie zabardzo do pracy na które kupa ludzi wydała kupe kasy. To ogólnie średnio uczciwe z ich strony. Szczególnie że pozostawianie w tyle a aktualizacjami popewnym czasie staje sie kłopotliwe ze względu na dostępność materiałów i treści w sieci chociażby.

No ale jak to zostało powiedziane w filmie "i guess its a happy ending". Zakładając że to wszystko prawda. Ale prezentacja wyglądała obiecująco biorąc pod uwage że koleś wspominał że uzywał dość przechodzonego kompa.Dobrze będzie móc sie zaktuaizować bez przeklinania że było lepiej a jest gorzej ale za to kosztowało 16 klocków plus pluginy

Napisano

Wcale nie twierdze, ze nowe "udoskonalenia" maxa nie ulatwia pracy. Napewno bedzie lepiej. Mowie tylko, ze moznaby przyspieszyc prace maxa stawiajac na optymalizacje kodu pod wielowatkowosc. Ok viewporty beda obslugiwac wszystkie procesory w systemie, a co z reszta? Symulacja efektow tak czy tak pozostaje nie tknieta. ParticleFlow wykorzystuje tylko jeden rdzen, modyfikatory maxa tak samo. Brawo dla innych firm, ze mysla o wielowatkoawosci. Choc i tak tworzac pluginy do maxa sa ograniczeni jego architektura. Ja postawilbym bardziej na wykozystanie mozliwosci systemu i sprzetu niz na bajery wyswietlania w viewportach. Ciekawy jestem jak to wszystko bedzie dzialalo na dyzych scenach? Na grafice za 2000 zl moze spoko a co z innymi?

Napisano (edytowane)

AO bardzo ladnie sie spisuje. Napewno przyda sie do modelowania na default lightsach, bo czasem w ogole detalu nie widać, a AO z 2011 bardziej przypomina błoto niz AO.

 

A filtry w viewporcie... zamiast liczyć ciężkiego vraytoona, czy Brazilowego Inka, puszczasz passik z viewportu, tak ze dwa razy większy, niż potrzeba i masz w ciągu kilku sekund potrzebny pass do kompozycji. Chcesz wyrenderować AO pass: liczysz viewport.

 

Tweety, masz na myśli screen capture z viewportu?

 

 

MariushO - masz racje, powinni postawić na wielowątkowość a nie na bajery. Ale chodzi o priorytety. Viewporty są priorytetem bo kożysta z nich - jakby nie patrzeć - każdy użytkownik programu. Cząsteczki zaś... nie znam nikogo kto walczy tylko i wyłącznie z tym co jest w maxie standardowo. A pluginy do cząstek z tego co mi wiadomo, są wielowątkowe. Wracając do filtrów we viewportach - tak jak ktoś wyżej napisał to wyszło mimochodem, niewielkim nakładem pracy, wiec czmu mieliby tego nie dodać.

 

Dodatkowo, nie sądze żeby filtry zwalniały przy dużej ilości poly, bo ich to w ogole nie obchodzi. Zasada prawdopodobnie jest taka sama jak z filtrami w photoshopie. Dajesz mu render na ktorym są obiekty o nieważne-jakiej ilości poly, on i tak widzi raster, i wlasnie ten raster zostaje przefiltrowany. Ale tego się akurat tylko domyślam.

Edytowane przez deshu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności