Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam problem. Nie wiem jak pozbyć się szumów materiałów bez reflection i refraction (gdzie mogę zwiększyć subdiv)? Jak renderuje passy rawsadows i globallighting wybrane materiały mają duży szum. Jak zwiększyć subdiv tych materiałów?

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

trochę nie rozumiem pytania, ale szum na materiałach likwidujesz głównie za pomocą... parametru subdivis w materiale. sam w sumie sobie odpowiedziałeś na pytanie:

 

Jak zwiększyć subdiv tych materiałów?
Napisano

Zainteresował mnie ten problem, sam kiedyś z tym walczyłem. Samplowaniem globalnym też można pozbyć się tego problemu. Poniżej umieszczam parę testów.

 

Wszystkie świecone Dome Light'em, daje spore ziarno więc do takich testów najlepiej się nadaje.

 

Każdy DMC Sampler, filtr Area Size: 1.5 [default]. + wyostrzanie w PS.

 

*1. DMC Min/Max: 1/16, Adaptive Amount: 0,85, noise treshold: 0,008, samplowanie światła nie ruszane. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 1000px.

 

first.jpg

 

*2. DMC Min/Max: 1/25, Adaptive Amount: 0,85, noise treshold: 0,003, samplowanie światła nie ruszane. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 1000px.

 

second.jpg

 

*3. DMC Min/Max: 1/25, Adaptive Amount: 0,65, noise treshold: 0,003, samplowanie światła podbite do 12. Rozdzielczość po dłuższej krawędzi: 2000px.

 

third.jpg

 

Mam nadzieje, że trochę pomogłem ;)

Napisano
trochę nie rozumiem pytania, ale szum na materiałach likwidujesz głównie za pomocą... parametru subdivis w materiale. sam w sumie sobie odpowiedziałeś na pytanie:

 

Jak podbić subdiv światła to wiem. Ale jak podbić subdiv materiału to nie mam pojęcia (jeżeli nie jest reflect i refract) :(

Napisano

subdiv materiałów to własnie reflect refract. jeśli nie używasz tych wartości to masz problemy z samplingiem całej sceny: czyli AA albo GI. stąd skoro masz szum na shadows i globallighting to stawiam na samplowanie cieni.

 

pokaż te dwa pasy.

Napisano

Zdaje się, ze wiem o czym mowisz, kiedyś miałem ten sam problem - z pewnością Ci chodzi o to, że na obiektach, które posiadają właściwości Reflect-Gloss/Refract-Gloss pojawia się szum gdzieniegdzie na passie z cieniami. Z pewnością jest to VrayRawGlobalIllumination albo VrayRawLighting itd.

 

Szczerze mówiąc nie wiem co jest przyczyną, aktualnie nie siedzę na kompie, który byłby zdolny do renderowania. Jeżeli już wrócę do siebie to zrobię mały test ;)

 

P.S. Jeżeli potrzebujesz passu z cieniami używaj VrayLighting VrayGlobal, tych bez Rawów i ewentualnie zdesaturuj w PS.

Pozdro.

Napisano

Taka rada dla początkujących - jeżeli nie wiecie skąd pojawiają się szumy, zabrudzenia, plamy itd, to renderujecie elementy - GI, lighting, reflection. Tam widać co dokładnie "szumi" i co trzeba podbić.

Napisano

Witam,

Pytanie: jak się ma subdivs vray light ustawiane w parameters\sampling (tu wpisuje np. 16) do render setup\vray system\light settings\subdiv light (gdzie domyślnie jest 150)? Czy jedno ma wpływ na drugie?

Napisano
Witam,

Mam problem. Nie wiem jak pozbyć się szumów materiałów bez reflection i refraction (gdzie mogę zwiększyć subdiv)? Jak renderuje passy rawsadows i globallighting wybrane materiały mają duży szum. Jak zwiększyć subdiv tych materiałów?

 

Witam,

 

mam dokładnie ten sam problem na vray 2.0. Materiał białej ściany, zadnych odbić czy przeźroczystości, po prostu zwykły materiał, i szumi. Na tej samej scenie z tymi samymi nastawami w 1.5 tego nie było. Co się zmieniło?

 

Pozdrawiam

Sz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności